Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door IngridZw »

Wij hebben de weg wel gedeeltelijk gereden, maar om hem helemaal tot het eind te rijden (en weer terug) paste niet meer in onze route. Je moet tenslotte keuzes maken.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door IngridZw »

Bovenstaande reactie heb ik per abuis 2 keer verstuurd.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gast

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door Gast »

Ik had me veel meer voorgesteld van de weg naar Key West. Op een paar plekken is het uitzicht best aardig, met name op de bruggen tussen de verschillende Keys.

Over het algemeen vonden wij het een bizar drukke weg met veel te veel stoplichten (als in verkeerslichten die constant op rood staan) en duurde de trip naar Key West enorm lang. Bovendien kun je alleen via dezelfde weg terug: er is maar 1 weg dus helaas geen alternatief.

Ook hadden wij ons meer voorgesteld van Key West (you love it or you hate it). De meningen zijn verdeeld, maar de drukte, de absurde prijzen voor parkeren/hotels en de tegenvallende stranden (uitgezonderd Bahia Honda SP) maakte het voor ons een bestemming uit het rijtje: been there, done that and have the T-shirt to prove it.

Na ons eerste bezoek aan de Keys was Key West alleen nog een noodzakelijke bestemming om naar Dry Tortugas NP te kunnen reizen.
Als je toch naar Key West gaat rijden is dat NP eigenlijk een must see en alleen al een (en voor ons nu de enige) reden om naar Key West te gaan.

Reserveer een plekje op de camping, neem je tentje, slaapzak en je snorkelspullen mee (wat eten en drinken is ook handig want er is nagenoeg niets verkrijgbaar) en blijf een nachtje op het eilandje slapen....geweldige ervaring.

Imho een van de mooiste en meest bijzondere NP’s in de US.

https://www.nps.gov/drto/index.htm

Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (67.46 KiB) 662 keer bekeken
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2077
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door Souraia »

Wauw mooi park, die kende ik helemaal nog niet. Goed om te onthouden.
Probeer Key West in het weekend te vermijden, de hotelprijzen stijgen dan gigantisch. Een paar uurtjes op het Bahia Honda vonden wij erg leuk, mooie zee. Het allermooiste strand in Florida is wat mij betreft in de panhandle, maar dat is voor jou te ver uit de route.
Miami ben ik zelf niet zo gecharmeerd van, maar wel leuk om het gezien te hebben.
Vergeet geen lege koffer mee te nemen :wink:
Hoopvol
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door Hoopvol »

Souraia schreef:
30 mar 2019, 10:29
Wauw mooi park, die kende ik helemaal nog niet. Goed om te onthouden.
Probeer Key West in het weekend te vermijden, de hotelprijzen stijgen dan gigantisch. Een paar uurtjes op het Bahia Honda vonden wij erg leuk, mooie zee. Het allermooiste strand in Florida is wat mij betreft in de panhandle, maar dat is voor jou te ver uit de route.
Miami ben ik zelf niet zo gecharmeerd van, maar wel leuk om het gezien te hebben.
Vergeet geen lege koffer mee te nemen :wink:
Thank you!!!! :mrgreen: :mrgreen:
Hoopvol
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Hoopvol: hulp gevraagd bij logische route.

Bericht door Hoopvol »

Terpies schreef:
27 mar 2019, 21:02
Ik had me veel meer voorgesteld van de weg naar Key West. Op een paar plekken is het uitzicht best aardig, met name op de bruggen tussen de verschillende Keys.

Over het algemeen vonden wij het een bizar drukke weg met veel te veel stoplichten (als in verkeerslichten die constant op rood staan) en duurde de trip naar Key West enorm lang. Bovendien kun je alleen via dezelfde weg terug: er is maar 1 weg dus helaas geen alternatief.

Ook hadden wij ons meer voorgesteld van Key West (you love it or you hate it). De meningen zijn verdeeld, maar de drukte, de absurde prijzen voor parkeren/hotels en de tegenvallende stranden (uitgezonderd Bahia Honda SP) maakte het voor ons een bestemming uit het rijtje: been there, done that and have the T-shirt to prove it.

Na ons eerste bezoek aan de Keys was Key West alleen nog een noodzakelijke bestemming om naar Dry Tortugas NP te kunnen reizen.
Als je toch naar Key West gaat rijden is dat NP eigenlijk een must see en alleen al een (en voor ons nu de enige) reden om naar Key West te gaan.

Reserveer een plekje op de camping, neem je tentje, slaapzak en je snorkelspullen mee (wat eten en drinken is ook handig want er is nagenoeg niets verkrijgbaar) en blijf een nachtje op het eilandje slapen....geweldige ervaring.

Imho een van de mooiste en meest bijzondere NP’s in de US.

https://www.nps.gov/drto/index.htm

Thanks!!!! Dry Tortugas NP is een leuke tip! :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer