Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

Dit jaar gaan we (ik mijn vrouw en onze zoon van dan 9 jaar oud) weer naar de USA maar nu naar Florida na al 2 keer aan de westkust geweest te zijn. Zie ondertitel voor de verslagen.

Vluchten zijn geboekt via TIX.nl bij United, maar de vluchten worden door Lufthansa uitgevoerd.
Nu zie ik voor de vluchtnummers dat ze op dit moment met een A340-60 worden uitgevoerd, maar ik lees her en der ook dat Lufthansa ook met een A380 vliegt op Miami.
Zou dat in de zomermaanden zo zijn, of zijn dat andere vluchtnummers? (heenreis UA9331->UA8849 / terug UA8848->UA8819)
We vertrekken op 28 juli en zijn op 17 augustus weer in Brussel.
Baal wel dat we via United hebben, want stoelen zijn nu niet te reserveren (kwam ik pas na het boeken achter, volgende keer nog beter huiswerk doen).
Autohuur doen we normaal via E-autohuur want dat is beide vorige keren goed bevallen. Maar dat was via Dollar beide keren. Nu lees ik over Dollar in Miami eigenlijk weinig goeds. Slecht personeel en vaak nog wachten op je auto.

Ook hebben we verder nog geen enkele overnachting geboekt, maar ons (voorlopig) reisschema is als volgt opgesteld.

Miami
28-7 Zondag aankomst
29-7 Maandag Fort Lauderdale
30-7 Dinsdag bezoek aan de Everglades
31-7 Woensdag ?
1-8 Donderdag ?
2-8 Vrijdag naar Orlando (evt omrijden via Daytona International Speedway)
3-8 Zaterdag Rustdag
4-8 Zondag Disneyland dag 1 Disney's Animal Kingdom Theme Park (zonder hopper optie)
5-8 Maandag Universal Studio dag1 Universal's Islands of Adventure (met hopper optie ivm hogwarts express)
6-8 Dinsdag Cape Canaveral
7-8 Woensdag Disneyland dag 2 Magic Kingdom
8-8 Donderdag Universal Studio dag 2 Universal Studios Florida
9-8 Vrijdag Tampa
10-8 Zaterdag Sarasota
11-8 Zondag Cape Coral / Sanibel Island
12-8 Maandag naar de Florida Keys (Key West) (incl 1 overnachting)
13-8 Dinsdag Terug van Florida Keys
14-8 Woensdag ?
15-8 Donderdag ?
16-8 Inleveren huurauto en terug naar huis helaas.

Zoals je ziet zitten er nog wat gaten in.
In Orlando overwegen we 1 week een airbnb te huren.
Voor de (Disney/Universal) parken is op dit moment de goedkoopste optie die ik kan vinden via http://www.reserveorlando.com/voor allebei een 2 dagenticket.
Wat we nu op ons te bezoeken lijstje hebben staan naast de attractieparken is:
- Kennedy Space Center
- Merritt Island National Wildlife Refuge
- Ocala National Forrest ( Juniper Springs Recreation Area)
- Big Cat Rescue
- Manatee Viewing Center
- Myakka River State Park
- Key Largo John Pennekamp Coral Reef State Park

Hoe zit het eigenlijk met muggen in Florida ? Ben nu pas in 1 reisblog een summiere melding daarover tegengekomen maar onze zoon reageert behooorlijk heftig op muggen. Zelfs zo heftig dat we standaard medicijnen bij hebben in europa in de zomermaanden. Natuurlijk smeren wij hem in met DEET(20%) en gaan we uitzoeken of de medicijnen die wij meenemen zonder problemen meekunnen naar de usa. Ik lees dat in de USA vaak Off Deep Woods gebruikt wordt. Wekrt dat beter of slechter dan DEET ?
Laatst gewijzigd door trapson op 05 mar 2019, 12:13, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door asv60 »

Kijk voor autohuur eens op het forum (bij vervoer in of naar Amerika)
Daar zul je veel tips vinden.
Dollar is volgens mij ook heel duur met het tolprogramma.
Om manatees te zien in de zomer moet je geluk hebben. Op de meeste plaatsen zijn ze er in de winter.
Big cat rescue is echt een aanrader, goed dat die op jullie lijstje staat.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door xThara »

Ik zie dat je Miami niet in jullie planning hebt opgenomen, is hier een specifieke reden voor? Ik zou het zeker niet overslaan als je daar bent!! South Beach is zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen. Wij hebben vorig jaar 3 overnachtingen op Miami Beach gehad, maar opzich red je het ook met minder. In jullie schema zou het goed passen op de eerste dagen. Na het landen gelijk door naar een hotel in Miami en hier een aantal nachten blijven. Wij hebben één stranddag gehad in Miami, mocht je die niet willen volstaat 2 overnachtingen ook wel. Dan kun je overdag bijvoorbeeld naar de Wynnwood Walls en Ocean Drive, rond middag/einde van de middag naar South Beach en in de avond lekker eten op Espanola Way (overigens wel wat prijziger). Na Miami door naar Fort Lauderdale en dan naar Orlando:

28-7 Zondag - aankomst Miami
29-7 Maandag - Miami
30-7 Dinsdag - van Miami naar Fort Lauderdale (dit is maar een klein stukje rijden)
31-7 Woensdag - Fort Lauderdale naar Orlando
1-8 Donderdag ? - Aangezien je deze dag nog over hebt kun je er voor kiezen om een extra dag Miami te doen wellicht?

Wat betreft de Everglades, deze heb ik in bovenstaande data eruit gehaald omdat deze prima onderweg naar The Keys kan!

11-8 Zondag - Cape Coral / Sanibel Island
12-8 Maandag - Everglades, overnachting in Florida City
13-8 Dinsdag - Naar Key West rijden
14-8 Woensdag - Vanuit Key West weer terug naar Miami (jullie vliegen ook terug vanaf Miami?) rijden
15-8 Donderdag ?
16-8 Inleveren huurauto en terug naar huis helaas.

Hier heb ik de donderdag niets ingevuld, omdat ik eerlijk gezegd ook niet goed weet wat je daar nog aan toe kunt voegen, wellicht kun je ergens anders in je schema nog een extra dag toevoegen. Wellicht een dagje naar een Waterpark van Disney? Ben er zelf helaas nooit geweest, al had ik dat graag gewild... ook zie ik dat je wil gaan snorkelen op Key Largo, dan kun je er ook voor kiezen om op de heen of terug weg een extra overnachting op Key Largo te pakken. De weg naar Key West duurt best lang, aangezien je ook op meedere plekken uit de auto zal stappen.
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

Miami gaan we zeker ook wel doen, maar dacht dat Fort Lauderdale meer iets is wat je als dagtripje vanuit miami doet.
Maar inderdaad had ik het schema beter 1e dag miami/rustdag en dan Fort Lauderdale en Everglades allebei 1 dag doorschuiven.
De Key's willen we op het laatst doen omdat we tochh weer terug moeten naar miami en dan zo wat bewaren voor de laatste dagen.

De waterparken van disney/universal zien er geweldig uit. Maar ik vind de prijzen die ze daarvoor vragen echt veel te gortig. We hebben helaas geen oneindig budget anders kochten we wel zo'n 14 dagen universal/disney combo ticket, maar dat kost gewoon net geen 2300 euro voor ons drieën.

We hadden dat idee daarom al overboord gezet en gingen voor 2 dagen universal 1 dag disney. Totdat we pandora's world van disney zagen. Dus 2 dagen disney 2 dagen universal en dat kost dan nog steeds € 1450,- (Disney 2-Day Theme Park Base 3 Tickets $743.84 + Universal 2-Park 2-Day Park to Park 3 Tickets $884.41 = $1,628.25) oftewel omgerekend zo'n 120 euro per persoon per dag. Dat vind ik een zwembad/paradijs gewoon niet waard.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door FerryM »

Tegen de muggen.
7852742070_a41c6899fc.jpg
7852742070_a41c6899fc.jpg (178.81 KiB) 4090 keer bekeken
Ben net terug uit Florida, wel wat muggen gezien, niet veel.
Ik zou minimaal 20% DEET nemen, de OFF! Deep Woods is top, de blauw/groene bus, 25% DEET.
Zag ook veel de OFF! Active staan in Florida, de oranje bus, die werkt ook goed, stinkt niet.

Gr Ferry
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door boonens »

Je hebt de dagen, dus persoonlijk zou ik minimaal 1 dag langer uittrekken voor het stuk langs de Golf van Mexico. Afhankelijk van je interesses, kijk bijvoorbeeld eens naar Tarpon Springs, Caladesi Island, Fort De Soto Park en Gamble Plantation Historic Park rond Tampa/St Petersburg en/of een bezoekje aan Naples.

Wellicht een paar uurtjes shoppen in de Sawgrass Mills outlet nabij Ft Lauderdale.

Inderdaad je bezoek aan de Everglades doorschuiven wanneer je van Sanibel Island richting de Keys rijdt en dan toch wel minimaal 2 volle dagen Keys. Desnoods een hotel in/om Homestead en dan op dag 1 t/m Marathon (John Pennekamp/Turtle Hospital etc.) en dan op dag 2 Key West en evt. Bahia Honda SP.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door xThara »

trapson schreef:
05 mar 2019, 16:56
We hadden dat idee daarom al overboord gezet en gingen voor 2 dagen universal 1 dag disney. Totdat we pandora's world van disney zagen. Dus 2 dagen disney 2 dagen universal en dat kost dan nog steeds € 1450,- (Disney 2-Day Theme Park Base 3 Tickets $743.84 + Universal 2-Park 2-Day Park to Park 3 Tickets $884.41 = $1,628.25) oftewel omgerekend zo'n 120 euro per persoon per dag. Dat vind ik een zwembad/paradijs gewoon niet waard.
Kijk voor de tickets eens op undercovertourist.com
Hier heb ik vorig jaar mijn ticket voor één dag Disney gekocht. Bij één dag heb je welliswaar niet zo veel voordeel. Maar wanneer ik jouw planning pak tussen 4 aug en 8 aug. Voor $1.531 3 kun je daar het volgende krijgen:
- 2-Day Disney Theme Park Base Ticket voor twee volwassenen en 1 kind (3-9 jaar)
- Universal 2-Day Park-to-Park Ticket + 2 Extra Days FREE (PROMO) voor twee volwassenen en 1 kind (3-9 jaar)
Zoals je ziet kun je met het ticket vier dagen naar Universal, terwijl dit ticket geeneens duurder is dan een 'normaal' 2-day park-to-park ticket. Deze actie bestaat ook voor de Disney parken, en voor ongv $50 dollar meer meen ik heb je een Universal 2day + 2 day free park-to-park ticket INCL. Het waterpark Volcano Bay.

Het is natuurlijk nog altijd een overweging om zo veel geld uit te geven aan vakantieparken, maar wellicht kun je even op de site rondneuzen of je nog een goede actie tegenkomt die binnen jullie reisschema past :).
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

FerryM Bedankt, we nemen voor de zekerheid 1 deetstick mee, maar goed te weten dat het daar makkelijk verkrijgbaar is :D

boonens Bedankt voor de suggesties, we zullen daar eens even induiken en kijken of en hoe we die kunnen inplannen.
We gaan vast wel wat shoppen, maar ik ga niet half florida leegkopen of meerdere shoppingdagen houden :D
xThara schreef:
07 mar 2019, 10:50
Kijk voor de tickets eens op undercovertourist.com
...
- Universal 2-Day Park-to-Park Ticket + 2 Extra Days FREE (PROMO) voor twee volwassenen en 1 kind (3-9 jaar)
...
Die actie is op meerdere sites te krijgen. Er zit alleen 1 maar aan :
, first use of this ticket must be on or before June 27, 2019
Oftewel niet van toepassing als wij daar zijn. Maar wel bedankt voor de site want ze hebben er wel 1 met 1 free dag. Wel raar dat de disneykaartjes voor 2 dagen daar duurder zijn dan aan de kassa (ze zeggen het er tenminste wel eerlijk bij)

Autohuur is inmiddels wel geboekt via autoeurope bij Budget voor een intermediate.
Laatst gewijzigd door trapson op 07 mar 2019, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door BonnyR »

FerryM schreef:
06 mar 2019, 21:02
Tegen de muggen.

Ben net terug uit Florida, wel wat muggen gezien, niet veel.
Ik zou minimaal 20% DEET nemen, de OFF! Deep Woods is top, de blauw/groene bus, 25% DEET.
Zag ook veel de OFF! Active staan in Florida, de oranje bus, die werkt ook goed, stinkt niet.

Gr Ferry
Ik herinner me ook een merk die een combi was voor de zon als tegen de insecten was. Maar Off is een geweldig merk. Volgens mij hadden we ook een speciale versie die je ook over je kleren spoot. Stilstaan met je handen voor je ogen en helemaal inspuiten. Volgens mij is er voor kinderen een max aan het percentage Deet ??
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
xThara
Amerika-ontdekker
Berichten: 65
Lid geworden op: 16 feb 2018, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door xThara »


Die actie is op meerdere sites te krijgen. Er zit alleen 1 maar aan :
, first use of this ticket must be on or before June 27, 2019
Oftewel niet van toepassing als wij daar zijn. Maar wel bedankt voor de site want ze hebben er wel 1 met 1 free dag. Wel raar dat de disneykaartjes voor 2 dagen daar duurder zijn dan aan de kassa (ze zeggen het er tenminste wel eerlijk bij)
Ah, daar had ik niet naar gekeken :oops: . Wellicht dat de site zelf dan nog van pas komt inderdaad!
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

Schema opgemaakt :

Zondag Brussel Miami Aankomst 14:50 Miami tijd
Maandag Miami Miami Fort Lauderdale
Dinsdag Miami Miami Everglades
Woensdag Miami Merrit Merrit national wildlife + evt Daytona Beach
Woensdag Merrit Orlando Aankomst in orlando
Donderdag Orlando Orlando Disney Magical Kingdom
Vrijdag Orlando Orlando Disney Animal Kingdom
Zaterdag Orlando Orlando Universal Volcano Bay
Zondag Orlando Kennedy Kennedy Space center
Maandag Orlando Orlando Universal Studios
Dinsdag Orlando Orlando Universal Island of Adventure
Woensdag Orlando Orlando Shopping outlet center / universal
Donderdag Orlando Orlando Universal
Vrijdag Orlando Siesta Key Beach sIesta Key Beach
Vrijdag Siesta Key Beach Myakka Myakka River state park
Zaterdag Myakka Cape coral Cape Coral
Zondag Cape Coral Sanibel island Sanibel Island
Maandag Sanibel Island John Pennekamp Key Largo John Pennekamp Coral Reef State Park
Dinsdag Miami Key West Florida Keys heenreis
Woensdag Key West Miami Florida Keys terugreis
Donderdag Miami Miami Miami
Vrijdag Miami Vertrek 16:55 Miami Airport
Zaterdag Aankomst 10:20 Brussel

eerste paar dagen miami en orlando hotel ook geboekt daarna niet.
Tampa is komen te vervallen aangezien we 2 dingen die we daar wilden doen niet tijdens de zomertijd open zijn (manatee viewing center) of alleen in het weekend ( Big cat Rescue) en we het niet zo rondgebreid kregen dat we dan daar waren.
Bijlagen
image.png
image.png (43.16 KiB) 3625 keer bekeken
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door Roosuithoorn »

trapson schreef:
04 mar 2019, 20:37
Baal wel dat we via United hebben, want stoelen zijn nu niet te reserveren (kwam ik pas na het boeken achter, volgende keer nog beter huiswerk doen).
Weet je dat zeker? Volgens mij kun je bij United een acoount aanmaken, je boeking dan opzoeken en vervolgens je stoelen vastleggen. Ik heb vervolgens hun app gedownload en zo de stoelen vastgelegd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

Roosuithoorn schreef:
22 apr 2019, 09:26
...
Weet je dat zeker? Volgens mij kun je bij United een acoount aanmaken, je boeking dan opzoeken en vervolgens je stoelen vastleggen. Ik heb vervolgens hun app gedownload en zo de stoelen vastgelegd.
Ik heb een account aangemaakt en kan in de app wel mijn vluchten zien. maar als ik stoelen wil vastleggen krijg ik de melding Advance Seat assignments are not available through united for thsis flight. Please see an airport agent during check-in to recieve your sign assignment.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door Roosuithoorn »

Sorry!!! Ik had niet gelezen dat de vlucht door Lufthansa werd uitgevoerd. Wij hebben dit ook een keer gehad, en ik heb toen van alles geprobeerd om stoelen vast te leggen, zelfs een account angemaakt bij Lufthansa. Helaas werkte dit ook niet. Er zijn meer mensen die hierover hebben geklaagd. Ik ken iemand bij United en zelfs zij konden dit niet voor me regelen. Uitneindelijk hadden we prima plaatsen, maar het is inderdaad vervelend wanneer je je stoelen niet van te voren kan kiezen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
trapson
Amerikafan
Berichten: 266
Lid geworden op: 14 aug 2008, 09:38

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door trapson »

Nog een paar dagen en dan vertrekken wij ook.
Blog zal bijgehouden worden op https://florida2019.video.blog/
Dorettekling
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jun 2019, 20:44

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door Dorettekling »

trapson schreef:
25 apr 2019, 21:46
Roosuithoorn schreef:
22 apr 2019, 09:26
...
Weet je dat zeker? Volgens mij kun je bij United een acoount aanmaken, je boeking dan opzoeken en vervolgens je stoelen vastleggen. Ik heb vervolgens hun app gedownload en zo de stoelen vastgelegd.
Ik heb een account aangemaakt en kan in de app wel mijn vluchten zien. maar als ik stoelen wil vastleggen krijg ik de melding Advance Seat assignments are not available through united for thsis flight. Please see an airport agent during check-in to recieve your sign assignment.
Hadden wij ook maar gewoon via internet site dan doet hij het wel. Bij ons lukte het met de app.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5006
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis trapson: Floridareis 2019 Miami/Keys/Everglades/Orlando/Cape Caneveral

Bericht door harryh »

Zie ook viewtopic.php?f=30&t=74395&p=1214899, dat gebeurt helaas veel vaker.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer