Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Hoopvol
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Bericht door Hoopvol »

Hi guys,

Ik ben nieuw op het forum en kom al aardig leuke tips tegen. Klasse! :clap:

Momenteel ben ik mij aan het oriënteren voor een leuke roadtrip en dacht zelf aan Florida. Maar ik twijfel.
Ik hou van stranden, vooral van eilanden, maar ik hou ook van natuur en bergen en uiteraard mooie steden met mooie (hoge) gebouwen. Ik hou van het verkennen van eilanden op een scooter langs het water en ondertussen veel groen en bergen spotten. Waar kan ik vooral dat laatste in florida vinden?

Ik hou ook van leuke gezellige steden, bezienswaardigheden, heerlijk relax sfeertje, zon, vrolijke mensen etc. en ik denk dat ik dit zeker in Florida kan vinden. Ik heb 3 weken en Key West en Miami spreken mij wel aan.

Hebben jullie nog aanraders voor mij? Ik lees alle reacties aandachtig! :shock:
Alvast bedankt!!
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Bericht door BonnyR »

Ik ben bang, als bergen één van je favorieten is je niet naar Florida moet gaan. Er is groen, maar niet het groen zoals in een bergachtige omgeving. Stranden kun je je hart aan ophalen. Echt veel eilanden zijn er ook niet echt. Je hebt wel prachtige stukken "Keyachtige " wegen langs de kust.
dat is natuurlijk best mooi met een scooter.
Steden zijn er ook wel, maar of die echt onder de categorie mooi vallen?? Voor mij persoonlijk niet zo. Leuk om te zijn en rond te struinen, maar verder...
Al het andere wat je noemt is zeker te vinden in Florida. :D
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Bericht door Tipsy_1 »

Florida en bvb de weg naar de keys is zeer druk bebouwd. Lekker "chill" rijden vind je daar toch niet naar mijn mening.
Als je van natuur-activiteiten houd, dan ben je er wel op de juiste plek.
Miami en de Keys (de weg er naar toe is puur lint bebouwing) vonden wij overigens net het "minste" stuk van onze Florida trip...
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Bericht door Trails »

Er zijn ontzettend veel State Parks in Florida. Aan mooie natuur geen gebrek. Maar bergen?????
Het hoogste punt in Florida is Britton Hill (105 m.) in Lakewood en daarmee blijft het de laagste staat van de VS.
De mooiste (en spierwitte) stranden vind je in de Panhandle.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Roadtrip Florida. Advies gevraagd.

Bericht door KW1984 »

Hoopvol schreef:
07 feb 2019, 16:21
Ik hou van het verkennen van eilanden op een scooter langs het water en ondertussen veel groen en bergen spotten. Waar kan ik vooral dat laatste in florida vinden?
Ik denk dat een vakantie naar Corfu, Kos of Mallorca dan geschikter is, daar zul je dat zeker vinden :wink:

In Florida heb je schitterende (witte) stranden en ook mooie natuur (maar zo plat als Nederland). Als je beide wilt en 3 weken de tijd hebt dan kun je wellicht beter Florida combineren met het Zuid-Oosten. De bergen kun je dan opzoeken in de Smokey Mountains bijvoorbeeld. En Georgia en Carolina('s) hebben ook mooie stranden.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer