10 dagen Florida in Januari 2019 - reisverslag.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kitsune
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2013, 20:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

10 dagen Florida in Januari 2019 - reisverslag.

Bericht door Kitsune »

Hoi allemaal!

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest maar sinds woensdag terug uit Florida en dacht misschien is het leuk als ik mijn ervaringen neerpen. :)

Samen met mijn vriend zijn we 10 dagen door Florida wezen trekken met een tentje en het was een stuk leuker dan verwacht. Omdat ik zwanger ben was de keuze qua "lekker weer" bestemmingen in januari wat beperkt en daarom hebben we voor Florida gekozen (geen zika (meer)).
We hebben de tent, matjes, slaapzakken, pannetje en brander meegenomen uit Nederland, en bij de Bass pro een nieuwe koelbox gekocht.
Ik vloog op Miami met een overstap op Detroit op de heenweg, dat ging prima maar door de shutdown was er wel erg weinig personeel bij immigratie en de security.
Eenmaal op Miami had ik de eerste nacht een hotel bij het vliegveld geboekt (Embassy suites, duur maar prima) en hebben we de auto opgehaald. Een gewone full size met 4 deuren, gehuurd via Sunny cars. Helaas stond dat de voorbeeld auto een Dodge charger was, maar die was het zeker niet. Omdat we te gierig waren voor een upgrade (en daar geen zin in hadden) hebben we het maar zo gelaten en hebben we uiteindelijk een Cheverolet Malibu met sunroof uitgekozen. In principe was deze zeker ruim genoeg voor alle bagage, maar gewoon niet zo'n "leuke" auto. We waren een beetje last minute maar voor de volgende keer zou ik zeker wat meer tijd van te voren de auto proberen te regelen om tegen een leukere prijs een mid of full size SUV te huren.

De tweede dag gingen we op pad, eerst nog langs wat winkels (bass pro, buybuy baby, whole foods en natuurlijk walmart) en daarna door naar de keys. Online hadden we een "camping" gevonden waar we met de tent konden staan. Het stelde bijzonder weinig veel voor maar was wel goedkoop en niet te ver rijden. Prima voor een nachtje. Daar kwam ik erachter dat ik de haringen was vergeten (omg...) en er was gelukkig nog iemand anders met een tent die ons haringen kon en wilde lenen (en de volgende dag zei, ach hou ze maar... Echt Amerikanen zijn zo vriendelijk! Superfijn). Dit was de camping: https://www.pelicancayrvpark.com/ (maar het ziet er beter uit op de site haha).

Daarna doorgereden, bij John Pennekamp state park gestopt met de vraag of daar een plekje was. Misschien, om 12u moesten we terugkomen. Dus we zijn eerst naar Islamorada doorgereden om de tarpons te voeren bij Robbie's (dat is heel leuk, pas wel op met je telefoon want de mevrouw naast ons liet die in het water vallen toen ze haar man filmde die de vissen aan het voeren was...) Daarna even koffie en key lime pie bij Midway gegeten en toen weer terug naar John Pennekamp. De ranger zou kijken of er plek was en kon ons erg verbaasd melden dat er iemand had gecanceled had en er dus nog plek was! Supermazzel en we zijn 2 nachtjes gebleven. Er zaten hier wel muggen, niet gezien wel muggenbulten (ondanks smeren met muggenolie!). We zijn nog naar Key West gereden maar vonden er niet zoveel aan. De dag erna een snorkeltour geboekt en dat was erg leuk. Daarna vis (mahi mahi) gekocht op de markt (de ranger kon ons vertellen waar je goeie vis kon kopen) en lekker op de bbq gegrild (op een stuk aluminum folie).

De volgende dag naar de Everglades, helaas vanwege de shutdown waren ze niet echt dicht maar ook niet echt open. We waren bij Shark Valley en je kon daar met de bus, een fiets huren of een stukje lopen. We hebben een stukje gelopen, veel gators gezien en toen weer verder via de detour loop (je hoefde ook geen toegang te betalen). De campings waren nu allemaal first come first serve (en ook hoefde je niet te betalen) en we bleven bij de monument lake campground (leuk aan een meertje, haha je kan alleen beter niet zwemmen). Ondanks dat het eigenlijk dicht was waren er best veel mensen en deden de hosts ook nog gewoon hun werk dus het was eigenlijk helemaal prima.

De dag erna flink stuk gereden richting Crystal river want ik wilde graag naar de zeekoeien. We zijn uiteindelijk uitgekomen bij de Chassahowitzka River campground, en dat was de mooiste camping van de reis! Echt een aanrader. We wilden eerst een kano tour doen maar de vrouw van de receptie zei dat dat niet echt nodig was want het was ten eerste heel makkelijk en ten tweede lagen de zeekoeien voor de deur. Dus hebben we lekker een dagje een kano gehuurd, zeekoeien gezien (die lagen idd voor de deur, je kon daar alleen niet zwemmen omdat de boten daar te water gingen. Maar ik heb ook behoorlijk twijfels over zwemmen met wilde zeekoeien die daar zeer waarschijnlijk absoluut niet op zitten te wachten (Daarom vind ik het ook niet erg dat we niet naar Crystal springs zijn gegaan). En veel vogels, en nog gezwommen in een zijtak van de rivier. Was idd heel makkelijk en heel tof! Geen gators gezien trouwens.

Daarna doorgestoken naar de Oostkust, het was inmiddels zaterdag en kamperen in het weekend is populair! Gelukkig nog net het laatste plekje op de Jetty Park campground bij Cape Canaveral kunnen reserveren (de dag ervoor via internet, weer echt supermazzel mee gehad!).
We gingen ook langs het Kennedy Space Center. Maar dachten oo even een uurtje kijken en weer door. We hadden van meer mensen gehoord dat het tof was en ondanks dat het ons eigenlijk maar matig kon boeien dachten we, we zijn toch in de buurt.
Alleen wat we niet wisten (dom hadden we best kunnen weten) is dat de toegang 57 dollar - tax was.... Whuuuut dat was toch een beetje overdreven. Dus toen maar door naar de camping en lekker een middag op het strand en cruise schepen uitzwaaien. 's Avonds gegeten bij Seafood Atlantic, echt superlekker.

De dag erna naar Miami beach gereden, we sliepen twee nachten in the Redbury Inn (duur maar echt superprima, hotels daar uitzoeken viel me echt tegen, vooral de tax en de resort fee die er dan nog bij op komt). De Redbury Inn was wel een aanrader, lekker bed, grote kamer, zwembad op het dak en je kon gratis op de bedjes op het strand van het Delano hotel.

Miami Beach was prima, we hebben lekker gegeten bij the Diner op 11th Street en de Yarnbird en de Shake Shack. En qua winkels is er alles wat je als toerist wil (Sephora, Nike, Victoria's Secret). En op het strand gelegen. Was fijn om te chillen maar niet perse voor herhaling vatbaar.
En toen weer terug naar NL!

Al met al hebben we eigenlijk helemaal geen last van de shutdown gehad, heel fijn gekampeerd en veel mooie dingen gezien!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer