Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
figarooke
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2009, 21:41

Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door figarooke »

Hallo allemaal,

Wij gaan in april met het gezin naar Orlando. Nu lees ik veel goeds over een dagje tuben in Kelly Park, maar dat daar ook alligators zin. Nu lijkt het me niet echt veilig om te zwemmen met alligators in de buurt. Is deze schrik terecht?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: tuben in Kelly Park : schrik voor alligators terecht?

Bericht door ADE01 »

De meeste mensen die het niet doen (zoals ik) doen dat meer vanwege angst dan vanwege het risico dat het met zich mee brengt. De kans is enorm klein, in Kelly Park is er volgens mij nog nooit iemand gebeten. Alligators houden niet van het koudere heldere spring water en mijden de plekken waar mensen zwemmen. Als ze er wel gezien worden, gebeurt wel eens, dan kammen ze het hele zwem gedeelte uit voordat je weer het water in mag.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: tuben in Kelly Park : schrik voor alligators terecht?

Bericht door Ruud2004 »

Is er dan natuurwater in Florida waar geen Alligators rondzwemmen? :roll:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: tuben in Kelly Park : schrik voor alligators terecht?

Bericht door Trails »

Iemand uit Florida zei ons eens:
If you got a pond, you got a gator...
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door b_talens »

kelly park is zo veilig als het kan zijn . geen schrik maar oplettendheid is natuurlijk altijd iets wat je in acht moet houden maar de gators blijven echt weg waar de mensen zwemmen . we zijn er nu ong 10 x geweest en hebben 2x in de zomermaanden een kleine babygator gezien die banger voor de mensen waren dan andersom maar dan zijn er sowieso lifeguards die opletten op de mensen en of er geen gators zijn .

het is echt een afgebakend stuk waar mensen zwemmen en het is er in de zomermaanden echt ontzettend druk . de locals uit Orlando gebruiken kelly park om te ontspannen en te bbqen .

zoals eerdere gezegd er zijn geen incidenten geweest in kelly park mbt gators. het is er ontzettend gaaf en staat bovenaan onze favorieten lijst om te doen als we er zijn . we gaan meestal 2 x per vakantie zo leuk vinden wij het

ik zeg zeker doen want het is heerlijk om even weg te zijn uit de chaos van de parken en gewoon een dag genieten en relaxen . koeltas mee volgepakt lekkere dingen . wel aan te raden om door de weeks te gaan en niet in het weekend ivm drukte
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door dejong89 »

Wij hebben dit vorig jaar eind maart gedaan. Geen gator gezien. Wel een hert. Dat was wel tof.
Het is sowieso erg tof om te doen. En zoals hierboven al benoemd: Is er een water in Florida waar gaan gators in zwemmen? Bij elke spring staan wel waarschuwingsborden. Ik zou het zeker doen!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
figarooke
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 aug 2009, 21:41

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door figarooke »

Bedankt voor de reacties. Ik weet dat er overal in Florida alligators kunnen zijn. Uit angst daarvoor is mijn eerste reactie om nergens te kajakken, tuben, zwemmen of wat dan ook. Maar ik lees zoveel leuke reacties over Kelly Park dat ik het eventueel wel wil proberen. Is het begin april ook al zo druk in de weekends?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1991
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door dejong89 »

Als het mooi weer is dan kan het wat drukker zijn. Wij waren vorige week Zaterdag op de rainbow river . Het was 24 graden maar we waren zo'n beetje de enige op het water. Zo kan het dus ook ( en geen alligator gezien )
Ik weet niet wanneer je gaat maar misschien dat je nog net een stukje springbreak meepakt en dan is het over het algemeen wel wat drukker.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
b_talens
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 04 nov 2012, 18:18

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door b_talens »

Er zijn in het Kelly park in april/mei ook door de week altijd wel mensen aan het zwemmen. Tot april mag dat niet ivm de manatees die er overwinteren
Mijn kinderen kregen vaak de vraag of ze ook homeschooled zijn van andere kinderen. Ook mensen met kleinere kinderen kom je er dan tegen en gewoon mensen die die dag vrij zijn . In het weekend is het er altijd vrij druk met oa grote families . Het ligt heel dicht bij Orlando stad en dus een beetje wat hetvondelpark is in Amsterdam .
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door MarjoleinW »

Ik was ook altijd heel bang voor alligators. Ik begreep niet dat mensen in een kano langs zo'n beest durfden te varen....
Tot we een keer een boottocht deden in Myakka River state park en de kapitein of hoe dat heet vertelde dat er in de afgelopen tig jaar daar nog nooit een volwassene is aangevallen door een alligator (krokodillen zijn veel gevaarlijker) en dat het hele luie jagers zijn. Ze nemen alleen de moeite als ze zeker weten dat de aanval gaat lukken. Ook eten ze maar eens in de zoveel tijd en in de winter zijn ze helemaal niet zo actief.

Sindsdien vind ik ze niet meer zo eng. Ook viel mij op, toen we een keer de Loop road deden in the Everglades, dat er vlak naast en tussen de alligators allemaal grote vogels stonden. Schijnbaar voelden zij zich ook niet heel onveilig. Dat leek mij dan weer niet zo slim.... :D
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door chippie777 »

Het is alweer even geleden maar geen gators gezien wel een slang. Super leuk park trouwens.
https://chippie777.wordpress.com/?s=Kelly&submit=Zoeken
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door roelb »

MarjoleinW schreef:
01 feb 2019, 12:31
Ze nemen alleen de moeite als ze zeker weten dat de aanval gaat lukken. Ook eten ze maar eens in de zoveel tijd en in de winter zijn ze helemaal niet zo actief.
Klopt. Dus vooral opletten met kleine kinderen, alleen, in of bij het water. Dat is een makkelijke prooi voor een alligator. Maar als volwassene of gezamelijk heb je niet veel te vrezen.
DisneyD
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 11 sep 2017, 20:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door DisneyD »

Afgelopen mei zijn wij ook naar Kelly park geweest. Heerlijk park! We kochten de tubes bij de walmart die we onderweg tegen kwamen. Daarna een heerlijke dag in het park gehad. We hebben daar geen alligators gezien. Maar wel racoons en herten.

Het was mijn derde keer Florida en al die keren hebben wij gewoon in natuurwater gezwommen, getubed en gekajakt. Alligators hebben we heeeel veel gezien. Ook bij rainbowsprings, three sistersprings enz waar gewoon gezwommen wordt. Vrijwilligers van three sister springs vertelde me zelfs dat ze alligators daar in het park namen hadden gegeven.

In de everglades hebben we een hike gedaan waarbij de alligators letterlijk op het looppad lagen te zonnen. Iedereen liep er gewoon langs af.

Ja, er zijn nou eenmaal alligators in Florida, maar het idee is vaak enger dan dat het daadwerkelijk is. Mijn zusje vond het erg spannend maar als ze eenmaal in het water lag ging die spanning weg. Wij zwemmen en kayakken overigens alleen in helder water (springs). Ik zou mijn waterpret er niet voor laten schieten.

Onze tofste evaring was trouwens kajakken bij Weeki Wachee. Daar zwommen toen trouwens ook manatees. Enorm gaaf!
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door Richard033 »

Wat DisneyD hierboven schrijft klopt als een bus, Kellypark is enorm leuk om te doen. En koop je banden bij de Wallmart (10$) al in het begin van je vakantie en neem een pomp mee!. Heb je er de hele vakantie plezier van. Wij zijn een paar keer dat riviertje afgezakt en geen Alligator gezien, alleen schildpadden, visjes en op het pad terug een slang.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door Kletskous »

Voldoen de opblaasbanden van Intex ook?
Die kun je in de zomer meestal bij Action kopen voor EURO 1.60 ofzo. Zijn 91 cm doorsnee. Je hebt ze vaak in autoband en andere kleurtjes. Die nemen wij in elk geval wel mee voor in de villa bijvoorbeeld.
Maar zijn die banden daarvoor ook geschikt in Kelly Park of moet je dan toch een ander type opblaasbanden hebben ?
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Tuben in Kelly Park: schrik voor alligators terecht?

Bericht door Ruud2004 »

Prima, als je maar blijft drijven. Zo snel stroomt het daar nu ook weer niet. (geen rode, trekt Gators aan :P )
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer