Reis Binnus: rondreis Florida met 2 jonge kids.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Binnus
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Binnus: rondreis Florida met 2 jonge kids.

Bericht door Binnus » 17 jan 2019, 18:24

Nadat we in 2017 een rondreis hebben gemaakt in het westen van Amerika met een camper, willen we dit jaar kijken of Florida voor ons een leuke vakantie is.
We zijn met 4 volwassenen en 2 jonge kinderen. De reisperiode zou zijn vanaf de herfstvakantie in oktober en dan ongeveer 18-20 dagen. Er staat nog niks vast, maar wil er al op tijd bij zijn. De kinderen zullen dan 8 maand en 1,5 jaar oud zijn.

We kregen het advies om de eerste week een villa te gaan huren in Kissimmee zodat we met een grote huurauto ons kunnen verplaatsen en mochten de kids moe zijn of wat dan ook dat we altijd nog kunnen vertoeven bij het zwembadje van de villa. Ik heb al een paar sites bezocht voor villa's maar zie dat er al veel gereserveerd is in onze periode.
De tweede week zouden we met een camper kunnen doen, we hebben dan alles bij de hand maar moeten dan wel met elkaar weg.

De route voor nu:
Dag 1: Amsterdam - Orlando, huurauto ophalen en naar de villa
Dag 2: Orlando, SeaWorld
Dag 3: Orlando, Walt Disney World of Universal Studios of gewoon rustdag
Dag 4: Orlando, Orlando Premium Outlets (willen de dames graag)
Dag 5: Orlando - Cape Canaveral om Kennedy Space Center te bezoeken
Dag 6: Orlando - camper ophalen?
Ik denk dat hier de camper ophalen het beste is en dan doorrijden naar Miami Beach. De vorige keer zijn we gewoon 's ochtends heen gegaan en kregen we de camper mee, zonder zo'n 'vroeg-ophaal-arrangement'.
Dag 7: Orlando - Miami Beach
Dag 8: Miami Beach, dagje strand?
Dag 9: Miami Beach - Key Largo
Op deze dag onderwaterpark John Pennekamp Coral Reef State Park bezoeken
Dag 10: Key Largo - Key West
Dag 11: Key West, naar Old Town of Fort Zachary Taylor Historic State Park
(misschien naar Dry Tortugas National Park, maar de vraag is of dat handig is met kinder + dat het erg duur is)
Dag 12: Key West, dagje strand?
Dag 13: Key West - Everglades National Park
Hier de Anhinga Trail lopen, deze is goed toegankelijk voor eventuele kinderwagens, evt voor de mannen een airboottocht? Dit is een lange reisdag
Dag 14: Everglades National Park - Naples
Dag 15: Naples - Fort Myers
Dag 16: Fort Myers
Sanibel Island om te relaxen
Dag 17: Fort Myers - Sarasota
Dag 18: Sarasota, hier nog geen invulling
Dag 18: Sarasota - Orlando
Dag 20: Orlando - Amsterdam

De reis is gebaseerd op deze rondreis voor kinderen: https://tiogatours.nl/bestemmingen/amer ... Zsb3JpZGEv
Hier heb ik hem in Furkot gezet: https://trips.furkot.com/ts/FlwNVp

Vragen en opmerkingen:
1. Is dit haalbaar met de kinderen of is dit veel te druk?
2. Welke site's om villa's te reserveren zijn aan te raden? Misschien dat ik dit ook wel bij een reisbureau doe.
3. Een camper is ideaal, maar dan moet je wel bij elkaar blijven. Een auto huren en verschillende hotels lijkt me juist een gesleep. Wat zijn hier de ervaringen en adviezen in?
4. Voor Sarasota zoek ik nog wat invulling, watt is leuk met de kinderen?
5. Eventueel andere tips voor bekijken van leuke dingen?

Begin deze maand naar Eurodisney in Parijs geweest, de hele dag maar 1 attractie gezien omdat de wachtrijen 1+ uur was voor vrijwel alle attracties, het park was verder wel leuk om doorheen te slenteren. Het was dat schoonpa de entree wilde betalen, anders vond ik het zonde van mijn geld. Dat heb ik ook nu een beetje bij de attractieparken, misschien slaan we dit over en zoeken we een andere invulling.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Rondreis Florida met 2 jonge kids

Bericht door winterpark » 17 jan 2019, 20:27

Ik heb wel een goede villa tip voor je, als je me een berichtje stuurt stuur ik je de website (zijn we zelf 2x geweest).

KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door KW1984 » 17 jan 2019, 21:40

Binnus schreef: We kregen het advies om de eerste week een villa te gaan huren in Kissimmee.
Zelf zou ik het andersom doen. Wij vonden het juist heerlijk om eerst wat te toeren en daarna te eindigen op een 'vaste' plek, wat een beetje als thuis voelde. Ook zou ik geen villa via een reisbureau huren omdat je dan vaak niet precies weet welke villa je krijgt. Als je het zelf doet kun je er juist één zoeken die precies aan je wensen voldoet, bijvoorbeeld via airbnb of homeaway.
Wij hadden een villa op Solterra resort, kan ik je van harte aanraden! Fijne huizen, heel mooi gemeenschappelijk zwembad, goede ligging (voor villa). Forumlid Mattrob verhuurt daar een eigen villa als ik het goed heb, wellicht is die beschikbaar?

Aantal andere suggesties:
- Dag na aankomst zou ik een 'rustdag' plannen. Ja je bent vroeg wakker door de jetlag, maar zo'n reis met jonge kinderen is intensief en dan is het lekker om even bij te komen.
- zelf zou ik kiezen voor 2 ipv 3 plaatsen aan de westkust, geeft wat meer rust. Bijvoorbeeld Naples en Sarasota (of een andere combi). Maar met een camper kun je wat gemakkelijker verplaatsen dus kan 3 opzich ook wel.
- als je wel kiest voor wat minder verschillende stops dan is een auto wellicht toch handiger. Zelf vind ik dat wel prettig in Florida, omdat je dan makkelijker eventjes iets bezoekt, ergens uit eten gaat, gaat shoppen, ff langs het strand rijdt, kort bezoek aan een state park kunt brengen, etc.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noordwesten

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 17 jan 2019, 22:37

Dankje KW1984 voor de tips.
Toen we in het westen waren hebben we met het uiteten gaan of uitstapjes regelmatig gebruik gemaakt van Uber en Lyrt. Dit werkte perfect.
Nu zie ik wel dat je bij Uber een car seat kunt bestellen bij een rit voor een kind van minimaal 12 maand oud De jongste is dan 8 maand.

Andersom doen is een goede tip. Die neem ik mee. Een stop minder ook, moet nog even zien waar ik die het beste eruit kan halen. De eerste dag een rustdag is misschien wel beter. De vorige keer hadden we er geen last van, maar beter het zekere voor het onzekere.

Binnus
Amerikafan

Re: Reis Binnus: rondreis Florida met 2 jonge kids.

Bericht door Binnus » 22 jan 2019, 13:25

Na overleg lijkt het ons beter om eerst te gaan rijden en daarna een weekje (6-7 dagen) in en villa in Florida te verblijven.
De dag nadat we landen doen we een rustdag bij een hotel waar we 2 nachten verblijven en daarna de camper ophalen.

Nathalie21
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nathalie21 » 25 jan 2019, 09:52

Wat een heerlijke plannen! Ik zal ingaan op je vragen / opmerkingen:

Vragen en opmerkingen:
1. Is dit haalbaar met de kinderen of is dit veel te druk?
Jullie kennen jullie kinderen zelf het beste, waar reageren zij het beste op? Het ene kind is het andere niet. Ik vind de reis van Orlando naar Miami nogal lang, en zou de reis dan ook anders indelen, max 2/3 uur rijden met kinderen.

2. Welke site's om villa's te reserveren zijn aan te raden? Misschien dat ik dit ook wel bij een reisbureau doe.
Geen ervaring mee, ik zoek zelf vaak op Airbnb en Booking.com

3. Een camper is ideaal, maar dan moet je wel bij elkaar blijven. Een auto huren en verschillende hotels lijkt me juist een gesleep. Wat zijn hier de ervaringen en adviezen in?
Met een camper heb ik geen ervaring, maar met een auto huren wel. Het gesleep vond ik best mee vallen, je went er aan. Let er wel op dat je met 2 kinderen op de achterbank minder ruimte hebt voor je bagage. Een camper heeft dan wellicht meer ruimte maar hiermee kun je weer niet overal makkelijk komen.

4. Voor Sarasota zoek ik nog wat invulling, watt is leuk met de kinderen?
In plaats van Sarasota zou ik voor Siesta Key Beach gaan, een prachtig fijn strand voor kinderen met verschillende speelplekjes voordat je het strand op gaat. Ik ben echt fan van dit mooie strand en leuke plaatsje.

5. Eventueel andere tips voor bekijken van leuke dingen?
Met kinderen zou ik eerste acclimatiseren voordat je al die parken gaat bezoeken, 3 dagen achter elkaar veel doen is best vermoeiend zo die eerste dagen. Laat ze eerst lekker in het ritme komen.

In Tampa heb je Bush Gardens, zit een leuk stukje bij voor kleine kinderen en was in onze ogen minder druk dan Disney.
In Naples heb je het The Golisano Children's Museum, ontzettend leuk museum met binnen en buiten activiteiten.
Wij gingen na Miami voor het plaastje Hollywood, wat een verademing en wat een leuke sfeer. Wellicht overwegen waard?
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida (eerste keer met onze dochter ❤)
2019: New York en Westkust Florida

The world is a book, and those who do not travel read only one page.

harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 52

Bericht door harryh » 25 jan 2019, 10:57

Goede suggesties @Nathalie21 ;)

@Binnus Ik zou denk ik met een camper niet in Miami Beach verblijven. Inderdaad zijn bv Hollywood of Fort Lauderdale dan een idee en is het ook een uur minder rijden vanaf Orlando. Kun je van daaruit op en neer om Miami Beach te bezoeken.

Deze trip is prima met een auto te doen, dat gesleep valt wel mee, zeker met jouw planning. Campings zijn niet goedkoop in Florida en de huur van een camper al helemaal niet. Ophalen en wegbrengen kost ook best wel wat tijd.
Miami Beach en Key West lenen zich niet echt voor een camper lijkt me, dan zul je wel wat moeten lopen vanaf de parkings om ergens naar toe te gaan.

Siesta Key is zeker de moeite, alleen denk ik dat ik daar niet zou willen verblijven, vanuit Sarasota ben je er zo. Je zou vanuit Sarasota Myakka State Park kunnen doen.

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 25 jan 2019, 12:06

Heel erg bedankt voor jullie feedback Nathalie21 en harryh! Hier kan ik wel wat mee.

Wat opmerkingen:
1. Vanaf Jetty Campground (bij Cape Canaveral) gaan we naar Miami Beach. Dat is 3,5 uur rijden, lijkt me meevallen.
2. Dankjewel, handige tip. Ik heb een tip gekregen voor een specifieke woning, maar AirBNB of booking.com kan ik ook nog raadplegen.
3. Een idee is om een mini-van te huren. Dan hebben we best wat ruimte.
4. Dit neem ik in overweging. Kan de planning hier zo op aanpassen.
5. Ik denk dat 1 pretpark voldoende is, misschien nog echt iets voor kinderen zoeken of de kids wat aan de omgeving laten wennen.

Je overige punten neem ik mee.
We hebben met een camper wel ervaring. Het ophalen deden we in ongeveer 1,5 uur. Wegbrengen ook. Dat viel wel mee. Maar dat was in het westen van Amerika. Qua parkeren en manoeuvreren ging het prima. Behalve bij Yosemite Park, maar dat kwam ook omdat op die dag geen bussen reden van onze camping naar het park. Qua kosten valt een camper erg mee. Bij hotels zit je snel gebonden aan 2 kamers. Of zijn er makkelijk op alle plekken 4-persoons + 2 kinder kamers te vinden? En camper kan je ook laten staan en dan met Uber verder, de keus is denk ik alleen een stuk minder omdat niet elke Uber auto een baby- en kinderzitje in de auto heeft.

Ik heb voordelige vluchten via Lufthansa gezien (opstijgen in Amsterdam, overstap in Frankfurt en dan naar Orlando) en via Icelandair. Zijn dit gelijkwaardige maatschappijen als KLM. Hier hebben we toen redelijk goede ervaringen mee.
Een vlucht via Skyscanner.nl geboekt vanuit een Roemeense VPN kost op dit moment €285,- (in het weekend €323,-). Kijk ik via mijn Nederlandse provider dan kosten dezelfde vluchten ineens €180,- meer.

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 24 apr 2019, 13:15

Inmiddels zijn we een paar maanden verder en worden de plannen wat concreter, tussendoor wat ziekte gehad en er niet mee bezig geweest.
Het idee ontstond om te gaan voor: Villa - Camper - Cruise (6-7 dagen).
Ik ben me er druk op aan het inlezen.

Het schema wordt dan:
ag 1 18-10: Amsterdam - Orlando, huurauto ophalen en naar de villa
Dag 2 19-10: Orlando
Dag 3 20-10: Orlando
Dag 4 21-10: Orlando
Dag 5 23-10: Orlando
Dag 6 24-10: Orlando
Dag 7 25-10: Orlando 's ochtends het huis uit en camper ophalen - Miami
Dag 8 26-10: Miami Beach*
Dag 9 27-10: Miami Beach - Key Largo
Dag 10 28-10: Key Largo - Key West
Dag 11 29-10: Key West (optioneel, kan er eventueel uit)**
Dag 12 30-10: Key West, dagje strand?
Dag 13 31-10: Key West - Everglades National Park
Dag 14 01-11: Everglades National Park - Miami voor Cruise (1 uur reistijd)
Dag 15 02-11: Cruise
Dag 16 03-11: Cruise
Dag 17 04-11: Cruise
Dag 18 05-11: Cruise
Dag 18 06-11: Cruise
Dag 20 07-11: Cruise
Dag 21 08-11: 's Ochtends van boot af, richting vliegveld

* Dag 8 is misschien dubbel omdat we ook alweer een dag in Miami zullen zijn ivm de cruise
** Als we dag 11 laten vallen dan kunnen we een cruise op 1 nov doen en zo minder haast. Zullen dan wel 7 nov terug moeten vliegen of 1 nacht in hotel en 8 nov terugvliegen vanuit Miami.
*** Sommige cruises komen ook op Key West, in dat geval zou dat deel kunnen vervallen en die dagen opvullen met andere dingen, persoonlijk lijkt me de rit over de snelweg naar Key West erg leuk.

Nog een praktische vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met 2 jongen kinderen (9 maand en 1,5 jaar rond die tijd) die allebei in de camper moeten slapen? We hebben eerder een C30 gehuurd en willen dat weer doen. Een familielid heeft van die tentjes waar kinderen in kunnen slapen, zouden deze op de bedden boven de cabine kunnen of hoe hebben anderen dit gedaan?

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Terpies » 24 apr 2019, 14:02

Waarom kies je voor de dagen in Miami Beach en de Keys alsnog voor een Camper? Is een Hotel met auto dan niet veel handiger/goedkoper, zoals ook al eerder aangegeven?

In Miami Beach (South Beach???) zou je prima met OV/Uber/taxi kunnen gaan (vooropgesteld dat je maxicosi/autostoel hebt), maar misschien is in dat geval eigen auto handiger ivm steeds in/uitbouwen. Met een Midsize/Standard SUV heb je prima ruimte genoeg, zowel voor kids als bagage. Bovendien is het formaat auto ruimer met kinderen in/uit kinderstoel halen. Als je die auto toch al huurt icm villa zou ik die reservering door laten lopen.

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 24 apr 2019, 17:35

@Terpies, terechte vraag. Auto en hotel is zeker het overwegen waard. Wel wat duurder qua prijs, maar geeft wel meer vrijheid en handiger in het verkeer.
Als huurauto heb ik voor nu gekozen voor een minivan (Dodge Grand Carravan) via Alamo, deze kost €350,- per week incl 2 kinderstoeltjes als ik hem 2 weken huur voor de villa en het rondreizen. Een Ford fullsize SUV was duurder op dit moment. We zijn met 4 volwassen e 2 kinderen.

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 24 apr 2019, 18:22

Via National kost een aisle pick $450 (18-10 Orlando tot en met 1-11 Miami).

Wil je perse een minivan (als backup want je hebt ook kans dat je deze gewoon mee zult krijgen als aisle pick) dan kost je dat $682.

Overigens ben ik wel benieuwd naar je berekening waarop je stelling gebaseerd is dat een hotel met auto duurder is dan een camper.

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 24 apr 2019, 19:58

Afbeelding
De camper is met 500 miles pakket, 4x Personal Kit en 1x Vehicle Provisioning Kit en 1 kinderstoel (de tweede kon ik niet selecteren).

De camper is zo'n 500 euro per stel voor 1 week we zijn met z'n zessen maar delen alles door 2 omdat we met 2 stellen zijn. Een camping zit gemiddeld op zo'n 40 euro per nacht ~ 20 euro per stel (7 nachten)
Een auto (incl 2 zitjes a 6,50 euro per stuk per dag) zat ik op 350 euro voor een week, dat is 175 per stel. Een hotel overnachting hebben we op ongeveer 90 euro aangehouden per kamer per stel. Soms is het wat goedkoper als je een familiekamer hebt. Overigens heb ik geen kortingsbon toegepast, deze zijn er voor Alamo zat te vinden.

Kom ik op basis van een camper uit op: 640 euro per stel
Auto + hotel: 805 euro per stel

Het verschil is niet groot en kan anders uitpakken als je de diepte in gaat en de kosten voor een restaurant afweegt tegen zelf koken, brandstof verbruik.

Via National kom ik jou 'aisle pick' niet tegen, wat is dat precies?

Terpies
Amerika-expert

Bericht door Terpies » 24 apr 2019, 23:48

Je rekenvoorbeeld gaat uit van 1 week camper, de auto is een week langer.

Campgrounds in Miami en op de Keys voor 40 dollar lijkt me iets te laag ingeschat, maar geen ervaring. 500 mijl vanaf Orlando naar Key West en terug naar Miami is ook vrij krap. Ook benzine met een RV is een behoorlijke kostenpost, gezien het forse gebruik. Als je een Full hookup hebt ben je denk ik nog wat duurder uit. Ben het wel eens, dat zeker in de Keys en Miami een hotel ook niet echt goedkoop is.

Koken...tja...uit eten is in de US niet heel duur...bovendien...je hebt ook vakantie.

Maar het gaat om wat jij wilt...ik zou zeker in Miami en de Keys nooit een RV (camper) overwegen.

Kijk even in het National topic van het forum daar wordt uitgelegd hoe dat werkt en hoe je je kunt aanmelden.
viewtopic.php?f=30&t=61731

KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door KW1984 » 25 apr 2019, 07:37

Ook niet onbelangrijk in je vergelijking: vergeet niet dat je met auto+hotel wel ieder een eigen kamer hebt. Je zit dus niet continu met ze 6en (2 stellen) op elkaars lip. Dit zou voor mij zeker de kleine meerprijs waard zijn. Dit naast dat het mij op deze route prettiger lijkt om met de auto te reizen, oa vanwege flexibiliteit etc.

Nb. Dat het niet is gelukt om een 2de kinderstoel te selecteren komt misschien omdat het gewoon niet mogelijk/toegestaan is om er 2 te selecteren. Veel campers hebben volgens mij maar 1 'tether' om een kinderstoel vast te zetten. Zeker met jonge kinderen, waarbij rearward facing de voorkeur heeft (en soms verplicht is), hetgeen ook vaak niet mogelijk is in een camper.

Zie National Emerald topic voor Aisle Pick.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noordwesten

Binnus
Amerikafan

Bericht door Binnus » 25 apr 2019, 09:05

Dankje @KW1984, ik heb gechat met Cruise America en die hebben een soort universele convertors zodat je 2 stoelen (max 3) kunt gebruiken. Ook ivm de nieuwe wetgeving hierop.

Maar misschien dat auto + hotel toch beter is. Ik ga dat andere topic even bekijken

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer