Snorkelen bij de Keys.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Henkdepoes
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Snorkelen bij de Keys.

Bericht door Henkdepoes »

Hallo, wij gaan van 7 tm 17 april naar Florida.
Rondrit Miami/ keys/ everglades/ Kennedy space center/ Orlando.
Ik zou heel graag snorkelen op de keys, maar vraag me af of je dat gewoon “op eigen houtje” kan. Wellicht wordt dit weer commercieel uitgebuit met georganiseerde boottochten etc.
Net als het zwemmen met dolfijnen. Dat is schandalig duur. Ik hoop dus op tips waar je gewoon zelf in het water kan en iets zien wat de moeite is. :lol:
Bedankt voor de hulp !
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door harryh »

Snorkelen kan het allerbeste bij het rif wat voor Key Largo ligt. Want vissen zitten nu eenmaal vooral bij riffen ;) Als je op de kaart kijkt https://www.google.nl/maps/place/Key+La ... 80.4472802 zie je dat het belangrijkste rif op ruim 30min varen van de kust ligt. Je kunt er zelf een boot huren en gaan snorkelen maar ik zou je toch de tour vanaf John Pennekamp State Park aanraden, al een paar keer gedaan. De extended tour nemen, niet de korte. Of een andere tour boeken. Varen bij die riffen is een kunst.

In Florida kun je eigenlijk nergens aan het strand snorkelen, zoek even met Google voor meer info daarover.
Henkdepoes
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 jan 2019, 17:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door Henkdepoes »

Bedankt voor de feedback !
Ik ben een nitwit op gebied van riffen :roll:
Moet je zo’n boot uitstap dan best op voorhand boeken ?
Of kan dat gewoon ter plekke ?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door harryh »

Je kunt hier reserveren http://pennekamppark.com/snorkeling-tours/ en dat kun je beter wel doen want het kan behoorlijk druk zijn. Maar het handige bij Pennekamp is dat als je niet komt opdagen je reservering automatisch vervalt, je hoeft niet vooruit te betalen. Ter plekke kan op zich ook als er plek is.
Kijk even op die site, er staan filmpjes met wat je kunt verwachten. Echt een leuke ervaring!

In april kunnen snorkeltours worden afgelast als er teveel wind staat, dat is wel de tijd van het jaar helaas, en ik zou zelf niet gaan als er veel wind en/of bewolking wordt verwacht. Wij gaan ieder jaar (ook nu weer in april) en hebben al een paar keer het snorkelen gecanceld vanwege wind.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door KW1984 »

Persoonlijk zeer goede ervaring met SailFishScuba op Key Largo. Dat zou ik zeker geen 'commercieel uitbuiten' noemen. Redelijk prijs, kleine groepje (met ons nog 1 ander stel, zij duiken, wij snorkelen). Hadden een persoonlijke gids die ook veel foto's van en voor ons maakten (kregen we achteraf mee op cd). Hebben op twee verschillende locaties, bij een wrak en bij een rif. Hebben echt van alles gezien. Haai, zeeschildpad, barracuda, etc etc. Was schitterend, zou het zo weer doen!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door harryh »

Die tours gaan allemaal naar dezelfde plekken ;)
Wim_GA
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 feb 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door Wim_GA »

Dag Henk,

We hebben de snorkeltrip naar het koraalrif dat juist vóór Key Largo ligt gedaan. Die dag was er eigenlijk teveel wind, maar zijn toch uitgevaren. Als de zee te woelig is, ga je best niet. De zichtbaarheid onder water is dan minder. Maar als het weer goed is, dan is het zeker een aanrader.
Hier vind je wat meer info over onze snorkeltrip :fish: vanuit John Pennekamp : https://www.globetrotteravenue.com/snor ... key-largo/
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen in de keys

Bericht door harryh »

Prima verhaal in dat blog Wim, precies de tour die ik al beschreef :thumbup:
Ik had hier al een link naar een kaartje gedeeld, in je blog heb je het over het rif dat "voor Key Largo" ligt; om precies te zijn ligt het voor de kust van Key Largo aan de zuidoost kant ;)
Ik zou niet alleen niet gaan als het waait, ook niet als het flink bewolkt is.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door BonnyR »

Nog een paar tips:
https://www.tripstodiscover.com/snorkel ... s-florida/
https://www.floridarambler.com/florida- ... n-florida/

In Florida heb ik vaak gesnorkeld met onze toen 4 jarige dochter. Twee keer zijn we manatees tegengekomen en dat is een bijzondere ervaring.
Eén keer toen ik alleen snorkelde werd er vanaf de pier "Shark alert" geroepen. Terwijl de scholen vis om mij heen uiteenstoven wist ik niet hoe snel ik terug moest snorkelen naar het strand. Ik schrok me een ongeluk toen onder me opeens een manatee omhoog kwam.Ik schijn hard gegild te hebben. :lol:

Wat ook heel bijzonder was snorkelen in een klein meertje waar bij het water uit een ondergrondse diepe bron omhoogkwam. Zal eens kijken waar dat was.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door harryh »

:thumbup:
Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door sunnyrojo »

Grappig :lol: leuke zo'n er/aan varing….

Wat ook heel bijzonder was snorkelen in een klein meertje waar bij het water uit een ondergrondse diepe bron omhoogkwam. Zal eens kijken waar dat was.

was dit op de keys?
ik denk dat je three sister springs bedoelt bij Crystal River?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door BonnyR »



Gevonden ....tssss... wij waren daar in 1999. Er is dus wel iets veranderd. :(
En niet aan de kust dus maar vlak bij Orlando.
Zo was het toen ik met mijn dochter daar was...in het hoogseizoen!
52938771_10213973252432567_7771497817486393344_o.jpg
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door Jeli Jafra »

@harryh en @Wim_GA

Zelf ben ik aan het twijfelen tussen de snorkeltour waar jullie het over hebben of een snorkeltour met een kleinere organisatie zoals Paradise Island Charters(nummer 1 op Tripadvisor). Helaas krijg ik over deze organisatie op dit(en Florida) forum geen recensies gevonden.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door harryh »

@Jeli Jafra Ik ken ze niet maar vind persoonlijk dat het niet veel uitmaakt. Bij wie je ook boekt, je komt toch op dezelfde locaties, tenzij je een private tour doet. Pennekamp is grootschalig, maar daardoor ook goed georganiseerd. En geen verplichting; als het slecht weer is gewoon even afbellen - en dat hoeft niet eens, je betaalt niet vooruit. Hooguit kunnen de boten wat kleiner zijn; bij Pennekamp zit je meestal met 20-30 op een boot, dus dat zou de doorslag kunnen geven. Maar voor mij bevalt Pennekamp gewoon goed, hele goede gidsen die vaak mee het water in gaan. Wij blijven na het snorkelen altijd daar hangen, het is ook een State Park met voorzieningen, stranden etc.
Gast

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door Gast »

Als je ECHT een super gave snorkeltrip vanaf the Keys wil maken kan ik je zeker een dagtrip naar Dry Tortugas NP aanraden. Je kunt er zelfs blijven overnachten als je een kampeeruitrusting meeneemt.

https://www.nps.gov/drto/index.htm
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door harryh »

Da's een goeie @Terpies die staat nog op mijn to-do lijst!
Gast

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door Gast »

:thumbup: tja afgezien van Dry Tortuga NP geen zin om nog eens naar The Keys te gaan...voor de rest vond ik er de vorige keren niet veel aan...

Heb mooiere stranden, leukere plaatsjes en goedkopere vergelijkbare hotels gezien in de rest van Florida.
De weg naar Key West is lang en altijd superdruk, en bovendien vergeven van stoplichten. Key West zelf is ook echt een tourist trap imho met veel te veel mensen op een veel te kleine oppervlakte.

Nee...de trip naar Dry Tortuga NP zou de enige reden zijn om nog weer eens naar The Keys te gaan.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door harryh »

Precies hetzelfde hier en daarom staat het nog steeds op onze to do list. Al vaak in Florida geweest, maar Key West is niet ons ding ;)
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door noname4 »

Is de gewone snorkeltour bij Pennekamp lang genoeg? En is het plaatsje ook leuk om te overnachten? Iemand een goede aanrader voor een hotel?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen bij de Keys.

Bericht door harryh »

Die is lang genoeg. De plek waar je heen gaat met die tour (Christ of the Abyss) is wel een beetje druk omdat alle tours er heen gaan. Voor een eerste keer vonden wij dat prima, we zijn er daarna vaker geweest en hebben toen de extended tour gedaan die ook daarheen gaat maar ook naar twee andere locaties. Hotels genoeg op Key Largo, alleen vrij duur vind ik. Wij nemen altijd een hotel in Homestead/Florida City; goedkoper, allerlei restaurants in de omgeving, nog even shoppen in de outlet mall daar en snel bij Everglades NP entrance.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer