Route 8 dgn Florida (na diepe zuiden)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Sophie L
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Route 8 dgn Florida (na diepe zuiden)

Bericht door Sophie L » 30 dec 2018, 20:58

In mei willen we een rondreis maken vanaf Orlando richting Nashville & GSM. via Charleston rijden we zuidwaarts naar Florida.
Ik ben echter nog aan het knoeien met de 8 dgn Florida die we overhouden. We willen graag relaxen aan het strand en shoppen maar ook wat dingen zien. (oa space center). Pretparken zijn we geen liefhebbers van.
Via Expedia heb ik goede deals gezien met vlucht/auto/hotel vanaf Orlando of Tampa. Vandaar dat we niet terugvliegen vanaf Miami.

Is het een idee om vanuit twee punten te zitten? Bv 3 nachten villa in Orlando en 4 nachten rond Fort Meyers?

KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Route 8 dgn Florida (na diepe zuiden)

Bericht door KW1984 » 30 dec 2018, 22:51

Leuk vooruitzicht! Ben je al is eerder in Florida geweest, dat is natuurlijk nogal bepalend voor het advies?

Komend vanuit GSM/Nashville zou je ook kunnen kijken naar een verblijf in de Panhandle. Wij vonden dat een mooie omgeving met heerlijke stranden! De laatste dagen voor vertrek zou je dan nabij Orlando kunnen verblijven en het space centre bezoeken.

Ik zou je adviseren om Miami niet op voorhand uit te sluiten. Dat je nu goeie deals hebt gezien voor Orlando/Tampa is geen enkele garantie (als je nog niet hebt geboekt). Dat kan morgen (of volgende week) weer helemaal anders zijn, waardoor Miami toch opeens goedkoper blijkt. Als dusseldorf een vertrekoptie voor je is zou je ook kunnen kijken voor vluchten naar Fort Myers (rechtstreekse verbinding).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noordwesten

MarjoleinW
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Route 8 dgn Florida (na diepe zuiden)

Bericht door MarjoleinW » 02 jan 2019, 15:36

Heerlijk om aan het strand te eindigen na een rondreis! Omgeving Orlando is er meer te doen dan alleen pretparken maar als je liever aan de kust zit, zou ik inderdaad een paar nachten aan die kust gaan zitten (wij zaten afgelopen vakantie in Satellite beach). Ik vind wel de westkust veel mooier dan de oostkust dus zou er idd 3 nachten oost en 4 west of zelfs 2/5 van maken.

Ook in Fort Myers beach hebben wij aan het strand gezeten en vond ik geweldig, vlakbij Sanibel, Captiva en het Lovers Key Statepark. (zie evt mijn verslagen in mei 2017). Wat echter nog steeds mijn mooiste en favoriete plekken in Florida zijn, Anna Maria island, een paar uur van Orlando en Marathon op de Keys (is vanaf Orlando te ver maar wanneer je van Miami terugvliegt is dat wel een goede optie en een dagje Key West is in een uurtje rijden makkelijk te doen over mooiste weg van Florida!) :thumbup:

Veel plezier met de voorbereidingen!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
http://www.marjoleinw.com/wordpress

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer