Cruise vanuit Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Cruise vanuit Florida

Bericht door Reinoknip »

We willen een cruise van 4 of 5 dagen vanuit Tampa, Port Canaveral,Miami of Fort Lauderdale doen richting Havana.
Heeft iemand ervaring hiermee? Nu zijn er ontzettend veel aanbieders, heeft iemand tips waar we op moeten letten?
Welke aanbieders er goed zijn of juist minder zijn? De vlucht hebben we inmiddels reeds geboekt dus het gaat alleen om de cruise zelf...

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door miro »

Wij hebben een aantal cruises gemaakt, waarvan de meeste met NCL en twee vanuit Miami. Wij vinden dat een prima rederij, omdat het freestyle cruisen is, dus geen vaste eettijden, vaste tafel of gala dresscode.
Eigenlijk moet je eerst bepalen welk rondje je wilt doen en dan kijken welke rederijen dat aanbieden. Let ook bijvoorbeeld op de hoeveelheid zeedagen. Dit zou je in eerste instantie via een cruistravel.nl of iets kunnen bepalen en dan verder kijken bij de rederijen die naar voren komen.
De website cruisecritic.com biedt heel veel goede info over de schepen, vaarroutes, excursies e.d, maar wordt pas echt handig als je een aantal opties in je hoofd hebt, anders is het teveel info om in te zoeken.

Je moet er ook op letten of je servicekosten en beveragepakket (frisdrank) erbij zit, of dat je dit apart moet betalen. Als wij een cruise maken door een warm gebied nemen we altijd een frisdrankpakket, die kosten halen we er dan makkelijk uit.
Bij NCL zitten tegenwoordig de servicekosten en een frisdrank erbij in.

Als je de vlucht al hebt geboekt ben je afhankelijk van een vertrekdatum en tijd. Wij proberen altijd een dag eerder aan te komen voordat de cruise gaat. Als je dan vertraging hebt ben je waarschijnlijk toch nog op tijd voor het schip. Bij aankomst terug in de haven hangt het van de vluchttijd af of wij een dag extra op de bestemming blijven. Bijvoorbeeld als het schip om 8.u aankomt en je vliegt rond het middaguur is dat prima. Heb je een avondvlucht dan kan een dag doorbrengen (met bagage) lastig zijn.
Je kan vaak een shuttleservice boeken bij de rederij zodat je op het vliegveld wordt opgehaald en wordt teruggebracht.

Als je een route en schip hebt is het ook nog verstandig te bepalen welke hut je wilt hebben. De binnenhutten zijn het goedkoopst, hoe meer zicht je hebt hoe duurder het wordt. Balkon achter, of precies in het midden zijn ook duurder. Dat is een kwestie van uitzoeken wat je wilt. Probeer te vermijden onder het pooldeck, of boven de restaurants (ivm geluid) een hut uit te kiezen.

Het is een heel verhaal. Ik hoop dat je er wat aan hebt! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel :-)
Mirjam
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Reinoknip
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 11 feb 2015, 08:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Reinoknip »

Hoi Mirjam,

Ontzettend bedankt voor de reactie.
Daar kan ik zeker wat mee.
Het is voor ons de eerste keer dat we willen cruisen en omdat we toch daar al zijn, leek het ons leuk om dit te combineren met een bezoek aan de pretparken. Wel hadden we beter eerst naar de cruise data kunnen kijken alvorens we een vlucht te boeken. Nu zijn we afhankelijk van de data's van de cruise schepen, welke minder flexibel zijn dan de vluchten.
Maar goed, weer wat geleerd. Het liefst willen we een cruise waarin we Havana en Bahama's aan kunnen doen.
Ik ga eens kijken wat er te plannen valt.
Nogmaals bedankt voor de info!
Bij vragen meldt ik me weer.
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door kendor »

Royal Caribbean doet Havana cruises in combinatie met Bahamas.
Het is inderdaad nu wel wat meer puzzelen voor jullie, daar je de vliegtickets al hebt geboekt.
RCL is voor mij een fijne maatschappij. Met hun ben ik het meeste mee geweest.
Dit jaar doen we er twee achterelkaar in april...beide met Royal Caribbean :thumbup:
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Binnus »

@kendor, toevallig denken wij ook aan een cruise waarin we de Bahamas en Havana willen bezoeken. Weet je zo welke dat is en/of met welk schip? Ik zit op hun site te zoeken, maar kom er geen 1 tegen in de periode van oktober en november.
Veel cruisesites hebben een mooie routekaartjes, maar op de site van Royal Caribbean zie ik die niet staan bij de aangeboden cruises.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door FerryM »

Wij zijn in februari geweest, ook eerste keer. Was een leuke cruise van Carnival, de 7 Day Exotic Eastern Caribbean Cruise
Met vertrek vanuit Port Canaveral, 2 dagen op zee en bezoeken aan Dominicaanse Republiek, Am. Virgin Islands, Puerto Rico en Grand Turk. Gewoon leuke trip, heerlijk weer, lekker eten en met een balkonhut.

Gr Ferry
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door babarage »

Binnus schreef:
25 apr 2019, 17:04
toevallig denken wij ook aan een cruise waarin we de Bahamas en Havana willen bezoeken. Weet je zo welke dat is en/of met welk schip? Ik zit op hun site te zoeken, maar kom er geen 1 tegen in de periode van oktober en november.
De Emperess of the Seas en de Majesty of the Seas varen zo te zien op Havana in die periode.

klik hier voor het schema van de haven, kun je zien welke boten er allemaal komen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Binnus »

Dank voor de info @babarage. Leuk om de schepen zo te zien varen. Lijkt ons drukke spoorwegnetwerk wel :)
Ik heb zitten kijken op de site en zie dat alleen Majesty of the Seas vaart. Empress of the Seas kan ik helaas niet selecteren.
Hoe zie jij dat ze op Havana varen?
https://secure.royalcaribbean.com/cruis ... CARIB=true deze link zijn de cruises in de periode oktober/november van Majesty of the Seas. Ik zoek op Havana maar komt niets tegen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door babarage »

Ik snap het niet zo goed. Ik kan op de site van royal caribean gewoon zoeken naar cruises naar Cuba in de gewenste maanden en beide schepen zie ik daar terug.

kijk hier eens
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Binnus »

@babarage, bedankt! Nu ik het bekijk zie ik dat ik koos voor Caribbean en in jou selectie koos je voor Cuba. Die had ik er niet tussen gezien. Vreemde is wel dat ik nog geen cruise zie die naar beide gaat (Havana en de Bahama's).
Heb bij een paar cruises wat doorgeklikt en jeetje wat zitten die boten al vol. Je kunt soms nog maar een paar kamers selecteren en zelfs balkon suites zijn volgeboekt. Moet je een cruise nog verder van te voren boeken?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Harry »

Over het algemeen boek je een cruise lang van te voren, ik heb vorig jaar juli een cruise geboekt voor volgend jaar februari. :lol:
Binnus
Amerikafan
Berichten: 155
Lid geworden op: 06 feb 2017, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Cruise vanuit Florida

Bericht door Binnus »

Ah dan is dat het geheim. Dan zijn wij met 6 maand dus vrij laat (eind oktober de cruise)
Een reisgenoot opperde om eventueel een lastminute af te wachten. Maar hoe lang van te beginnen de met de lastminutes?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer