Twee weken februari!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
esther78
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jan 2013, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Twee weken februari!

Bericht door esther78 »

Ik heb er nu al weer veel zin in, maar kan door de bomen het bos ook niet zien. Ik word zo enthousiast bij het denken aan een reis, en voordat ik kan boeken wil ik graag het idee hebben dat ik alle opties doordacht heb :)

We hebben al een paar keer een erg leuk huis in Cape Coral bezocht, dus dat is ook deze keer weer een optie. Maar hoe is het noorden van Florida? Is dat een leuke bestemming? Bijvoorbeeld St Augustine? Of van St Augustine zuidwaarts via Daytona naar Miami?

De zuidkant hebben we al eens bezocht; Miami, de Everglades en de Keys.

Is het noorden een afrader of toch een optie?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Twee weken februari!

Bericht door ADE01 »

De panhandle is hard geraakt door de hurricane, dat is geen aanrader. Daar onder is ook genoeg te zien, maar het ligt er aan waar je van houdt. Natuur en strand genoeg bijvoorbeeld.

St Augustine is een gezellige stad en zeker leuk voor een paar dagen. Onder St Augustine heb je hele stukken (flagler county) waar je met de auto over het strand kunt rijden. Top om te doen als het lekker weer is en genieten van de mooie zonsondergang. Daytona vind ik minder maar is wel leuk om een race bij te wonen. Als tussenstop zou ik eerder naar Cocoa Beach gaan. Of Cape Canavera, zeker de moeite waard met bijv. Kennedy Space Center. Je zou de A1A uit kunnen rijden langs de kust, maar hele stukken zijn vrij saai / hetzelfde.

Aan de andere kant zijn ook nog genoeg dingen te doen en zien. Je zou bijv. Tampa/Crystal Springs/Silver Springs/Ocala National Forest/St Augustine/Cape Canaveral/enz. kunnen doen. Het ligt er maar net aan wat je voorkeur heeft?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Twee weken februari!

Bericht door Trails »

St. Augustine is 1 van onze favoriete plaatsen.
Maar noordelijker is het ook de moeite waard. Mooie state parks en mooie wandelingen.
Wij waren hier in 2016:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/Florid ... gorde.html
en 2014:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/florid ... gorde.html
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Twee weken februari!

Bericht door Lennartc »

St augustine vonden wij echt een héél aparte ervaring; net een groot openlucht pretpark/openlucht museum.
Het voelde allemaal 'nep' aan.


leuk om gezien te hebben maar een volgende x hoef ik er niet naar toe.

Golfkant vond ik Tampa/ft Meyers etc wel erg leuk. Honeymoon island en Sanibel zijn echt schitterend.
Ook de diverse state parks zoals (myakka) zijn echt de moeite.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer