Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door trudy »

Regeren is vooruitzien en in 2020 hebben we wat te vieren. Zachtjes borrelt er een vaag plan om met het hele gezin dan de meivakantie in Florida door te brengen. We waren een paar jaar geleden een weekje met de dertigers in een villa in Orlando en hebben toen o.a. Universal Studio's (twee dagen) en Cape Kennedy gedaan en een swamptour. Dat was heel geslaagd, al hadden we achteraf misschien nog wel graag tijd gehad om een dagje te hangen bij het zwembad van de villa. Nu zou het gaan om ons (reislustige grootouders), plus daarnaast sportief stel kinderloze dertigers (wonen in San Francisco en zijn dol op duiken en kamperen in de wildernis) en de andere twee dertigers met hun twee kleine meisjes (dan 5,5 en net 3). Rondtrekken lijkt me geen goed plan, eventueel wel een keer verkassen. Het lijkt ook handig om in ieder geval twee auto's te huren.
We denken nu aan een paar dagen Disney (echt, dat vinden de dertigers ook leuk) maar dan? De ervaring heeft ons geleerd dat alles vanuit Orlando toch al gauw een paar uur rijden is. Zelf zou ik wel iets meer natuur willen zien. Strand en zee lijkt ook aardig of is het in mei nog te koud? Waar zouden de stoere dertigers kunnen duiken en het jonge gezin naar het strand of een leuk zwembad kunnen? Of zijn er natuurparken, die ook voor kleine kinderen leuk zijn? We hoeven niet alles gezamenlijk te doen maar ik denk wel aan een groot huis, waar we elkaar dan 's avonds weer treffen. Wij vinden het natuurlijk leuk om met kinderen en kleinkinderen te zijn maar het moet wel voor iedereen leuk zijn (en blijven). Graag hoor ik ervaringen, suggesties en tips van jullie. We kunnen het plan dan wat meer vorm geven en eens aan de dertigers met hun verschillende interesses voorleggen. Ten overvloede: wij en het jonge gezin zouden vliegen vanuit Nederland; het sportieve stel vanuit San Francisco.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door ADE01 »

Misschien een week Orlando en een week in een kust gebied voor strand/duiken/andere natuur? In Mei is het al aardig warm en regelmatig boven de 30 graden. Het strand is geen probleem.

Wat betreft Orlando, genoeg te doen buiten de pretparken en meer dan genoeg natuur en in de nabije omgeving. Uren rijden is voornamelijk van toepassing wanneer je een specifieke voorkeur hebt en dat ga je overal in FL wel houden. Tenzij je dicht bij die voorkeur verblijft, maar dan zijn andere dingen weer verder weg. Binnen het uur heb je een aantal prima state parks, lokale parken, apopka wildlife drive, enz.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door Cindy1969 »

Ja, dat zou ik ook voorstellen, week Orlando, en dan nog een week ergens aan de Golf van Mexico ofzo. Toevallig ga ik dat zelf komende mei ook zo doen.

Ben nu 6 of 7 keer naar Florida geweest, en meestal verbleef ik in Orlando. Je kunt overal zo naar toe. Oostkust uurtje rijden, westkust wat verder, maar dat los je dan op door dat 2e weekje.
Er is zoveel natuurschoon te bezoeken vanuit Orlando. Kom zelf nooit in de pretparken (behalve Seaworld dan) maar het is gewoon een fijne, centrale, uitvalsbasis.
Wel wordt het steeds drukker qua verkeer, dat staat mij heel erg tegen. Heb al eens een keer in Daytona verbleven, en ga nu dus ook een gedeelte aan de westkust verblijve.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door trudy »

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga me eens verdiepen in de mogelijke Stateparks rondom Orlando. We zaten vier jaar geleden in een villa in Kissimmee en toen vond ik alles toch nog een behoorlijk tijdje rijden. Aan de westkust van Florida zijn we destijds niet geweest, ook omdat we dat toen te ver vonden. Ik lees wel over parelwitte stranden, dat klinkt mooi. Is daar bijvoorbeeld ook te duiken? En kun je ook daar villa's huren? Wij vonden zo'n villa wel een heel leuk concept. Lekker de ruimte en een eigen zwembad. We hebben nog tijd zat maar ook dit is echt iets, waarin ik me moet verdiepen. Van Florida weet ik vrijwel niets. Omdat we bij andere reizen per camper hebben gereisd, weet ik van accommodaties in feite ook niets.... . Het idee van en kleine week Orlando en een kleine week kust spreekt ons in ieder geval wel aan. Ik lees en denk verder en kom er in de loop van de tijd op terug.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door trudy »

Ik Kom meteen al even terug. Rondsnuffelend op dit forum had ik een bericht gevonden over een natuurpark ten noorden van Orlando, waar je in de rivier kunt zwemmen met zwembanden. Dit zo hele leuk zijn met kinderen. De waarschuwing was dat het er in het weekend meestal heel druk is. Er zat een linkje bij. Dat dacht ik te hebben opgeslagen maar helaas, kennelijk niet. Ik kan het ook niet meer vinden, zelfs niet met de zoekfunctie. Wie komt dit bekend voor? Bedankt alvast.
Mully
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 okt 2015, 21:45
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door Mully »

Kelly Park in Apopka misschien? Wij zijn daar een paar jaar geleden geweest in november op een doordeweekse dag. Toen was het heel rustig. Je kon vlak voor de ingang banden huren (binnenbanden van een auto o.i.d), maar je mocht ook een eigen band meenemen zolang die niet te groot was.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door trudy »

Jaaa, Mully. die was het. Ik heb het nu meteen opgeslagen. Hartelijk dank.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door ADE01 »

Ja, vooral doordeweeks gaan naar Kelly Park.

Deze post van forumlid sunshine state is top wat betreft natuur in FL, daar staan zeker een stuk of 8 a 10 tips tussen op minder dan een uur rijden van (zuid) Orlando.
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door Cindy1969 »

Ja, de blog van Rick en Mandy, daar haal ik bijna al mijn inspiratie voor uitstapjes vandaan, top!
Duiken weet ik niks van Trudy, geen idee waar dat mogelijk is.
En aan de westkust zullen ook genoeg villa's te huur zijn. Wel prijziger dan Orlando.
Veel mensen verblijven in Cape Coral, ook een leuke regio, genoeg uitstapjes te maken vanaf daar.

Omdat ik altijd in mijn up reis en een villa daarom te duur is kan ik je daar geen tips voor geven.
Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 299
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Florida met (klein)kinderen en sportieve dertigers

Bericht door habbekuk »

trudy schreef:Jaaa, Mully. die was het. Ik heb het nu meteen opgeslagen. Hartelijk dank.
Ja, ik meen dat ze 250 auto`s perdag toestaan en daarna 50 op de wachtlijst die ergens in de middag erop mogen.
Als de auto`s zijn toegelaten staat er een Sheriff te blokkeren :D

Ook daar in de buurt Wild life drive Apopka ook suer gaaf..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer