Is Florida een goede bestemming voor ons?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door ricktachtig »

Hoi,

Mijn vriendin en ik zijn 2 keer eerder naar Amerika geweest. 1 keer naar het oosten (NY, Washington, Philadelphia, Niagara Falls via Finger Lakes) en begin dit jaar naar het westen (SF, LA, LV, Grand Canyon, Bryce Canyon, Zion, Yosemite, Death Valley). Beide vakanties hebben onze verwachtingen overtroffen en met name de combi van steden + national parks was fantastisch. Ook een heel groot liefhebber van New York.

Nu gaan we eind november / begin december wederom 2 weken een reis maken en zijn aan het kijken naar een geschikte bestemming. We zijn beide op zoek naar een bestemming waar we ongeveer de volgende ingrediënten kunnen vinden:

- Mooi strand inclusief een temperatuur van rond de 25 graden of meer.
- Goede accommodaties waar we ook prima een dagje aan het zwembad kunnen liggen in de ochtend en in de avond genoeg restaurants kunnen vinden om in de buurt lekker te eten.
- In de regio genoeg dingen te doen zoals national parks om te wandelen en een stukje sightseeing en mooie natuur.
- We houden beide van rondtrekken. Dus 2 weken op dezelfde plek zitten heeft niet de voorkeur tijdens een vakantie.

Is Florida een bestemming waar we dat kunnen vinden? Of zouden we met de wens van mooie stranden inclusief bijbehorend weer, mooie accommodaties en het rondtrekken beter kunnen kijken naar een andere bestemming? Eventueel zelfs in een compleet ander continent?

Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door ADE01 »

Al je punten zijn hier gemakkelijk te vinden. Echter kun je het niet vergelijken met de 2 eerdere trips die je hebt gedaan. Het is weer een hele andere beleving van de VS.

- Stranden zijn schitterend en 25 graden is het gemiddelde in November.
- Het is een toeristische staat, accommodaties zijn er in alle soorten en maten en meer dan voldoende.
- Natuur is er volop. In November is het al manatee seizoen bijvoorbeeld, geweldig om te zien in 1 van de springs. Duiken schijnt ook top te zijn, kun je op deze forums wel terug lezen van mensen die dat gedaan hebben. De natuur is sowieso niet zo uitgestrekt als in andere gebieden; je ziet altijd wel wat.
- Lees het forum wat betreft routes. Veel doen een rondje Miami/Orlando en langs beide kusten omhoog/naar beneden.
- Eind November is het overigens thanksgiving, dat is leuk om mee te maken. Vooral vanwege de bijbehorende sales (black friday). Daarna schiet alles direct in kerst modus, qua periode echt leuk om in de VS te zijn.

Landen als Turkije, Mexico, Brazilie of Thailand komen denk ik ook wel in de buurt van je wensen, maar dat is wel echt compleet iets anders.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door tomhster »

Twee weken is prima voor Florida. Ook het deel boven Orlando is de moeite waard als je zoekt naar iets minder "standaard".
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door chippie777 »

Alles wat jullie willen is te vinden in Florida, maar het is anders dan je vorige USA bezoeken. Florida is de Fun and Sun State. Erg toeristisch met meer dan genoeg accommodatie. Natuur vind je er uiteraard ook, maar geen rode woestijnen of groene heuvels het is een heel ander Amerika. Wij zijn er twee keer geweest en het rondtrekken is ons prima bevallen. Ik denk ook dat het najaar een prima tijd is om er naar toe te gaan. Wij waren er in de zomer en dan is het er behoorlijk heet.
Uiteraard ontbreken de Keys niet in jullie rondreis, en je zal zeker de stranden aan het Golf van Mexico weten te waarderen. Kortom, prima staat om een prachtige vakantie te hebben.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door ricktachtig »

Bedankt voor alle reacties tot nu toe! We gaan eens verder kijken dan naar alle mogelijkheden in Florida en ervaringen op dit forum.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Is Florida een goede bestemming voor ons?

Bericht door MarjoleinW »

Wij zijn vorig jaar voor het eerst eind november/begin december in Florida geweest en dat is bijzonder goed bevallen! Qua temperatuur heerlijk en ook de kerstmuziekjes overal vond ik erg leuk (in Nederland vind ik Kerst een vervelende periode :D ).
Dit jaar gaan we weer in dezelfde periode, ik heb er enorm veel zin in! Zie evt. mijn blogs voor meer info! :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer