Reis Lijster: Florida eind november/begin december 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Reis Lijster: Florida eind november/begin december 2018.

Bericht door Lijster »

Florida kenners!

Deze week hebben we besloten om eind dit jaar nog een korte trip van 9 dagen/8 nachten te maken naar Florida. Ik begrijp dat het dan nog mooi weer is. De bedoeling is een combinatie van steden/natuur en strand. Het is niet de bedoeling om pretparken te bezoeken vandaar dat het hele Orlando-gedeelte buiten beschouwing is gelaten. Onderstaand het voorlopige schema, graag jullie input/suggesties.

Op dit moment een aantal overwegingen:
- Key Largo/Marathon: 1 nacht voor een daguitstap vanuit Miami richting Key West en overnachting Key Largo/Marathon, moet wellicht naar 2 nachten
- Naples - Fort Myers: is dit niet een te korte afstand, zijn er interessante mogelijkheden verder naar het noorden (Sarasota/Tampa)?
- wellicht het stuk weer richting atlantische kust weglaten en direct van golfkust terug naar Miami voor laatste nacht indien extra nacht ten noorden van Naples

Hoor graag jullie tips!
Lijster

Datum Route
27-nov-18 Amsterdam - Miami
28-nov-18 Miami
29-nov-18 Miami - Key Largo
30-nov-18 Key Largo - Naples (via Tamiami Trail, Everglades)
01-dec-18 Naples
02-dec-18 Naples - Fort Myers
03-dec-18 Fort Myers - West Palm Beach/Fort lauderdale
04-dec-18 West Palm Beach - Coral Gables
05-dec-18 Coral gables - Miami - Amsterdam
06-dec-18 Amsterdam
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door MarjoleinW »

Leuk! Wij gaan ook naar Florida eind november/ begin december. Vorig jaar ook gedaan in die periode en dat beviel goed. Fort Myers en Naples ligt erg dicht bij elkaar en kun je wel combineren op weg van het een of de ander. Ik zou dan kiezen voor bijvoorbeeld Naples en Sarasota of omgeving. Momenteel hebben ze echter aan die kust nog last van een red tide. (zie andere onderwerpen over deze ellende in het Florida topic) Het kan dan helemaal weg zijn daar maar misschien ook wel niet. Houd daar wel rekening mee.

Marathon ligt mooi in het midden van de Keys en er zijn ook zeker betaalbare hotels te vinden. Je kunt vanaf daar o.a. naar Big Pine Key voor het Bahia Honda State park en de hertjes.

Aan de Atlantische kust is Fort Lauderdale inderdaad ook leuk! Het ligt wel vlakbij Miami en zou je ook kunnen combineren.

Zie voor meer tips evt. mijn reisverslagen van mei (toen waren we er ook!) en november 2017!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door Lijster »

Hallo Marjolein

Dank voor reactie! Gezien reizen voor werk een enigszins late reactie!. Dank voor je verslagen, met plezier gelezen! Een klein wijziging in schema. Gezien de korte duur afgezien van Key West, hopelijk valt het me de red tide mee, lees berichten dat het aan het afnemen is. Nu nog een " kleine orkaan" aan de golfkust - we hebben nog 1,5 maand.

Mochten er nog tips zijn tav het onderstaande schema dan hoor ik het graag!

Dag: Datum Route
1 27-nov-18 Amsterdam - Miami
2 28-nov-18 Miami (Miami Beach)
3 29-nov-18 Miami - Key Largo
4 30-nov-18 Key Largo - Naples (Shark Valley, Big Cypress, Everglades City)
5 01-dec-18 Naples (Sanibel/Fort Myers)
6 02-dec-18 Naples - Sarasota (Myakka River State Park)
7 03-dec-18 Sarasota - Fort Lauderdale
8 04-dec-18 Fort Lauderdale
9 05-dec-18 Fort Lauderdale- Miami - Amsterdam -(late middag vertrekt , nog bezoeken Coral Gables, Key Biscayne)
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door MarjoleinW »

Leuk, prima route! Ik vind zelf Key Largo niet zo spannend en je mist het mooie rijden met links en rechts hysterische kleuren blauw van de zee.
Maar als je er gaat snorkelen begrijp ik de keuze. Zo niet dan zou ik persoonlijk iets verder rijden en kiezen voor Islamorada of Marathon. Vanaf Miami is dat makkelijk te doen, alleen wordt de reis naar Naples dan wel 3 tot 4 uur (vanaf Islamorada).
En anders moet je in elk geval een stuk doorrijden om deze weg te zien. Nog altijd een van mijn favorieten in the USA. :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
Ingrid1958
Amerikakenner
Berichten: 726
Lid geworden op: 30 okt 2010, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 14
Locatie: Tilburg

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door Ingrid1958 »

Hoi MarjoleinW, nog je blog gelezen van nov /dec 2017, leuk te lezen dat jullie zo'n mooi weer gehad hebben, ik / wij gaan ook half nov en ben benieuwd naar de temperaturen, nog wat tips geprobeerd te halen uit je blog, maar wij zitten een stukje noordelijker en westelijker, boven Orlando zal ik maar zeggen, maar mooie foto's, hoop zelf ook wat van het wildlife te spotten. Ofschoon een aantal dingen/verhalen wel herinneringen opriepen van eerdere Florida reizen :-)
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England


http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door MarjoleinW »

Hoi Ingrid, bedankt voor je reactie! Leuk dat je ook weer gaat. Wij vertrekken ook op 21 november die kant op, ben al weer ernstig aan het aftellen. :D

Welke plaatsen ga je bezoeken? Wij zijn wel in april 2017 nog in St. Augustine geweest. Dat is wel het Noordelijkst dat wij geweest zijn in Florida. Nu gaan we naar Orlando en Satellite Beach (bij Melbourne) en Marathon en Miami.

Vast veel plezier! Houd jij ook een blog bij? :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Lijster
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 17 jul 2016, 13:31
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door Lijster »

Hoi MarjoleinW. Dank voor het advies om iets verder te rijden naar Marathon; dit is nu in gepland. Gezien je ervaring, zou ik graag je mening nog willen horen over het volgende, wellicht is 2 nachten Naples toch wat veel - een alternatief idee zou daarom zijn om dit naar 1 nacht te verkorten en dan vervolgens nog iets noordelijker te gaan naar Clearwater Beach. Het schema zou dan als volgt worden:

Datum Route
27-nov-18 Amsterdam - Parijs - Miami
28-nov-18 Miami
29-nov-18 Miami - Marathon
30-nov-18 Marathon - Naples
01-dec-18 Naples - Sarasota
02-dec-18 Sarasota - Clearwater Beach
03-dec-18 Clearwater Beach - Fort Lauderdale
04-dec-18 Fort Lauderdale - Miami Beach
05-dec-18 Fort Lauderdale- Miami - Parijs - Amsterdam
06-dec-18 Amsterdam


Is dit haalbaar of zou dit toch te veel haasten worden? Evt Fort Lauderdale overslaan en rechtstreeks terug naar Miami?
Gebruikersavatar
TimD
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 jul 2018, 10:50
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Andelot-Blancheville, France

Re: Reis Florida: end November/begin December 2018

Bericht door TimD »

Hoi Lijster,

Als ik vragen mag, waarom heb je Key West eruit gehaald, zou ik erg jammer vinden,
ik vond het erg leuk daar, prachtige zonsondergang daar, plaatje.

En je vraag over Fort Lauderdale,

gezien de drukte van je schema zou ik deze dan inderdaad overslaan, (en mss Key West erin doen :thumbup: )

Missien ook leuk om te doen: De route van Clearwater naar Miami zou ik dan via Palm Beach rijden (rij je ook door Fort Lauderdale),
dan over de de US1 naar beneden richting Miami.
Genoeg te zien onderweg, wil je nog dichter aan het strand rijden kan je ook nog stukken de A1A rijden, rij je langs het strand. Heel vermakelijk, duurt wel wat langer...
Gr,

Tim

2008: New York / Washington DC
2009: New York
2012: New York
2015: Florida
2016: California / Nevada / Arizona
2018: Deep South / Texas / New york
2020: New Orleans / Alabama
2020: New York / Philadelphia
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis Lijster: Florida eind november/begin december 2018.

Bericht door MarjoleinW »

Key West heeft er als overnachtingsplaats nooit ingezeten 8)
Tja, het is heel persoonlijk, waar houd je van? Veel zien en doen of wil je ook af en toe een paar uurtjes op het strand liggen en combineren met de mooie natuur?
Persoonlijk zou ik 2 nachten Marathon doen als je nog nooit op de Keys bent geweest. Of 1 nacht Marathon en 1 in Key West. Als je van en naar Marathon rijdt én Key West zelf wilt doen is het wel wat veel. Het is een prachtige route maar je kunt er niet hard rijden. Wanneer jullie Bahia Honda State Park, Big Pine Key (met de kleine hertjes die er in het wild te vinden zijn), Robbies, Morada Bay Cafe etc. wilt zien en ook nog Key West is wel erg veel. Zie https://marjoleinw67.blogspot.com/2017/ ... -west.html

Ik denk dat ik of Clearwater of Fort Lauderdale eruit zou halen. In Naples hebben wij vanuit Fort Myers beach alleen een boottocht gedaan (via Groupon) en de pier gezien, dus daar kan ik niet zoveel over vertellen. Sarasota met in de buurt het Myakka River State Park en de mooie stranden (Siesta) vond ik wel de moeite, hoewel ik Anna Maria island nog mooier vond! Maar ik houd erg van strand zee en rust. :D
Clearwater is veel hoogbouw en dat trekt mij niet zo...

Nogmaals, het is erg persoonlijk en je hebt een beperkt aantal dagen, dus dat betekent keuzes maken. Succes! :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer