Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Beste Amerikakenners,

Na een onvergetelijke westkust-ervaring in 2010, gaan mijn vrouw en ik, samen met ondertussen 2 zoons van 7, volgend jaar begin april 2 weken naar Florida. De vliegtickets daarvoor hebben we deze week geboekt (Brussel-Toronto-Orlando). We hebben al vele uurtjes al lezend doorgebracht op dit forum, dat heel veel info bevat, maar waardoor het ook soms moeilijk is om de bomen door het bos nog te zien :wink: .

Vandaar dit topic, zodat we raad kunnen vragen bij het plannen van onze reis. Wij hebben nog geen reisroute opgemaakt (is de bedoeling in de komende weken), maar wij hebben alvast een aantal vraagjes:

- De bedoeling is sowieso om een 6-tal dagen attractieparken te doen. Voor onszelf lijkt Universal heel leuk, maar we denken dat de kinderen meer zullen hebben aan Disneyworld. Dus gaan we ons wellicht enkel op dit pakt focussen (de 4 parken + de 2 waterpretparken). Mensen die we kennen deden dit al eerder en huurden een huis. Wij zouden echter liever, gezien het feit dat we maar 1 keer om de 10 jaar naar de States gaan (jammer genoeg :) ), opteren voor een verblijf in het resort zelf. Het Disney All-Star sports resort bv kost zo'n 800 euro voor 7 dagen. Voordeel lijkt ons de extra magic hours en het feit dat we niet dagelijks in de file moeten staan. Heeft iemand ervaringen met het verblijf in 1 van de Disney hotels? Zou je dit aanbevelen of niet?

- De eerste dag landen we pas om 23.30u in Orlando. Omdat we dat nogal laat vinden om dan nog een auto op te pikken en de kinderen dan moe zullen zijn na de lange reis, zouden we een taxi nemen en overnachten in een hotel in de buurt. 'S anderendaags zouden we dan een huurauto oppikken. Is het dan best om terug te gaan naar de luchthaven voor de huurwagen? En heeft iemand een aanrader voor een degelijk hotel in de buurt van Orlando Airport?

- Wat we sowieso willen doen tijdens de reis, is genieten van de prachtige natuur. Everglades NP en Florida Keys staan sowieso op het programma. Hebben jullie aanraders voor natuurparken of hikes die aan te bevelen zijn met kinderen? We lazen bv al over Ocala National Forest, wat ons fijn lijkt.

- Key West lijkt ons ook heel leuk, alleen is dat misschien wat ver rijden en we lazen al dat je er best toch 2 overnachtingen boekt. Misschien dan toch maar best skippen en ons beperken tot Key Largo?

Onze reisroute hoop ik zo snel mogelijk te kunnen posten, eerst nog wat in de overvloed aan info duiken om inspiratie op te doen :) . Verwijzingen naar blogs zijn altijd welkom in tussentijd!

Alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde hulp! :thumbup:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door ADE01 »

Als je Disney aan het begin doet en je op een resort verblijft kun je met de Disney bus mee vanaf het vliegveld. Dan heb je ook niet echt een auto nodig, bus en monorail op het Disney terrein zijn gratis voor gasten. Er is zo'n beetje alles op het resort en mocht je er toch van af willen kun je bijv. een taxi nemen. Een auto parkeren kost ook $13 per dag op het resort terrein, plus de huur zelf die je bespaart natuurlijk. Verder is het resort verblijf wat mij betreft vooral top omdat je s'middags (of wanneer dan ook) rustig even terug kunt gaan naar je resort, even uitrusten of bij het zwembad liggen en dan later weer hetzelfde of een ander park in gaan. Dat doe je niet zo snel wanneer je heen en weer moet, weer parkeren enz. Zo haal je veel meer uit je bezoek.

Natuur is er echt enorm veel, grote nationale parken, leuke lokale parken en heel divers. Een tijdje terug heeft een andere gebruiker een geweldig overzicht gemaakt.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Bedankt voor je reactie!

Het plan was initieel inderdaad om Disneyworld aan het begin van de reis te doen, en dan hebben we wellicht geen wagen nodig die periode. Maar nadat ik vandaag de crowd calendar van undercovertourist heb bekeken, zullen we wellicht Disneyworld houden voor het einde van de reis, aangezien dat blijkbaar een iets minder drukke periode zou zijn (code geel in plaats van rood). Ik denk dat we de wagen dan ook gewoon behouden, is praktisch eenvoudiger omdat we anders hem moeten inleveren, een taxi regelen of met de shuttle naar disneyworld, en een paar dagen later terug naar de luchthaven wanneer we huiswaarts trekken...

Het overzicht dat je me doorstuurde is fantastisch, ik ga het op mijn gemak bekijken en wat keuzes maken. Kajakken lijkt me erg fijn, alleen weet ik niet of dat te doen is met kinderen van 7 jaar...
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door Stiek »

als je bij Alamo auto huurt, kun je skip the counter doen. Oppikken auto gaat super vlot dan.
Pas zelf ervaren.

Als je effectief max 2 weken kan, is key west mss lastig, want daar kruipt wel wat tijd in en is 2 overnachten ter plaatse wel aangewezen.
Het was wel de moeite.
we zijn met kinderen van 10 en 12 gegaan afgelopen weken. (zie blog)

persoonlijk vond ik Miami het minste van onze hele trip.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door ADE01 »

Weet wel dat de crowd calendar zo'n beetje druk, drukker, drukst is. Er zijn geen echt rustige periodes meer, nu is het iets rustiger omdat het rond de back to school periode is en dan zijn de reguliere wachttijden een 40-60 min ipv 80-120. Een degelijke planning met fast passes, gebruik van magic hours e.d. maakt meer verschil dan de verwachtte drukte.

Een auto is altijd handiger natuurlijk en als het qua budget niet veel uitmaakt zou ik hem zeker houden. Overigens zitten zo'n beetje alle verhuurders net buiten Disney Springs en zitten Hertz en National zelfs op het Disney terrein.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Bedank voor de blog stiek, heel leuk om te lezen!

Had al vernomen dat Miami niet meteen de moeite waard is, maar we willen er heel graag wel eens heen voor Miami Beach. Al heb ik begrepen dat er wel mooiere en minder drukke plaatsjes bestaan voor een dagje strand of 2?

Wat Disney betreft, dachten we aan 6 dagen. Is dit voldoende of misschien teveel? Ik had gelezen dat je vooral voor Magical Kingdom en Epcot 2 dagen nodig zou hebben. Dus dan zitten we aan 6 dagen in totaal, en af en toe eens een dag vroeger stoppen om 1 van de waterparken te doen.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Na een aantal dagen reisgidsen en dit forum door te neuzen, begint onze route al wat vorm te krijgen. Hieronder een eerste aanzet.

Is dit haalbaar volgens jullie? Of kunnen we naar het einde toe ergens beter 2 keer overnachten in 1 van die plaatsen?

Miami hebben we toch maar overgeslagen, aangezien de reacties erop nogal lauw zijn, en we dan liever tijd uitrekken voor iets wat wel de moeite is.

06/04/2019 Vlucht Brussel-Toronto-Orlando
07/04/2019 Orlando (Disney waterparken)
08/04/2019 Orlando (Disney AK)
09/04/2019 Orlando (Disney MK)
10/04/2019 Orlando (Disney Epcot)
11/04/2019 Orlando (Disney Studios)
12/04/2019 Orlando (Disney)
13/04/2019 Clearwater (Beach)
14/04/2019 Sarasota (Myakka River SP)
15/04/2019 Sarasota (Siesta Key)
16/04/2019 Naples (Everglades)
17/04/2019 Key Largo
18/04/2019 Fort Lauderdale (Everglades)
19/04/2019 Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
20/04/2019 Orlando (Ocala National Forest)
21/04/2019 Orlando-Chicago-Brussel

Alvast bedankt voor julle reacties :thumbup:
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Niemand die opmerkingen heeft bij onze route? De optimist in mij veronderstelt dan maar dat hij best ok is :D

Ander vraagje: wij komen de eerste dag om half 12 's avonds toe, en willen dan liefst zo snel mogelijk naar een hotelkamer en de auto de volgende dag oppikken. Kan iemand een goed hotel aanraden dicht bij Orlando Airport? Ik las over de Hyatt Regency in de luchthaven zelf, die leek me ideaal maar is euh... nogal prijzig (350 euro voor 1 nacht :o).

Wie overigens nog hoteltips heeft voor de andere plaatsen (Clearwater, Sarasota, Naples, Key Largo en Fort Lauderdale): altijd welkom!!
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door chippie777 »

Ik zou zelf beginnen met de rondreis en eindigen met de Disney parken. De eerste dagen ben je toch vroeg wakker en dan is het mooi om een stuk te rijden. Wij zijn twee keer in Florida geweest en steeds als laatste een huis gehuurd om de Disney parken te bezoeken. Vonden wij een prettige indeling. Epcot is een groot park en misschien wat minder geschikt voor jonge kinderen? De waterparken vonden wij toen ook erg leuk, ik zou er echter niet mee beginnen maar ze ergens tussen de andere parken in doen om zo een beetje afwisseling te krijgen tussen thema parken en waterparken. In Clearwater zeker met little tooth gaan varen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Bedankt voor je reactie. Ik had eigenlijk ook liever de Disney parken voor het einde gehouden aangezien het dan iets minder druk zou zijn volgens undercovertourist. Maar via de UK website van Disney is er een mooie deal waarbij je een aantal voordelen krijgt als we in het begin van onze reis gaan (gratis ontbijt, memory maker). Deze voordelen krijgen we niet als we de datum verleggen naar het einde van onze reis.

De waterparken had ik als eerste dag gezet omdat we de dag voordien laat aankomen in Orlando en we dus die volgende dag nog een wagen moeten ophalen en wat boodschappen doen alvorens we in ons Disney hotel inchecken. Dat zorgt ervoor dat we geen volledige dag hebben om een pretpark te doen en dan leek het me wel chill om rustig te beginnen met een waterpretpark, maar een rustige verkenning van bv Magic Kingdom zou ook kunnen.

Epcot spreekt mezelf zeer aan dus dat wil ik ook zeker doen, en aangezien het toch in onze tickets inbegrepen is.. Maar misschien dat we er dan best geen volledige dag rondlopen inderdaad.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Wij willen graag 2 nachten verblijven in Sarasota, maar nu hadden we al even gekeken via booking.com en zien we dat er al niet veel hotels meer beschikbaar zijn :? ... En diegene die wel beschikbaar zijn, zijn best prijzig.

Heeft iemand tips voor een goed betaalbaar hotel of appartement in de buurt van Sarasota?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door Harry »

Wij hebben afgelopen februari 4 nachten in het Even hotel gezeten, de renovatie en ombouw van Holiday inn naar Even hotel was toen net klaar. Wij vonden het een erg prettig hotel, ik zie voor jou data een prijs van $ 123 per nacht, wel even lid worden van de IHG Rewards club.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Top, bedankt voor de tip, ga ik even bekijken! 123 dollar is al een stuk betaalbaarder.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Zo, de meeste van onze hotels zijn geboekt (behalve voor Cocoa Beach, daar zijn we nog op zoek naar iets). Dit is ons voorlopig schema, maar is uiteraard maar een vooropgestelde planning die nog kan wijzigen. De Disney dagen zitten vrij vol, maar dit is steeds gerekend dat we 's middags het park verlaten om te rusten, en pas tegen 16u terugkeren naar de parken...

06/04/2019 Vlucht Brussel-Toronto-Orlando (Hampton Inn & Suites Orlando Airport at Gateway Village) 
07/04/2019 wagen-boodschappen- inchecken Disney Pop Century Resort / NM: Epcot
08/04/2019 VM: Animal Kingdom / NM: Typhoon Lagoon / AV: ?
09/04/2019 VM: Animal Kingdom (lunch Sanaa of Boma) / NM: Epcot / AV: ?
10/04/2019 VM: Magic Kingdom / NM: Magic Kingdom / AV: Magic Kingdom (diner Be Our Guest)
11/04/2019 VM: Epcot / NM: Blizzard Beach / AV: Disney Springs?
12/04/2019 VM: Hollywood Studios / NM: Hollywood Studios / AV: Disney Springs
13/04/2019 VM: Magic Kingdom / NM: Animal Kingdom / AV: ?
14/04/2019 VM: Typhoon Lagoon? / NM: Myaka River SP"
15/04/2019 Sarasota (Home2 Suites by Hilton Nokomis) Siesta Key
16/04/2019 Sarasota - Naples (Hawthorn Suites by Windham Naples ) Corkscrew Swamp Sanctuary of Fakahatchee Strand / Airboat Tour
17/04/2019 Naples - Homestead (Travelodge by Windham Homestead) Everglades City - Anhinga Trail (0,8 mile)
18/04/2019 Homestead - Cocoa Beach - VM: Shark Valley - Loop road
19/04/2019 Cocoa Beach - Kennedy space Center
20/04/2019 Orlando (Homewood Suites by Hilton Orlando Airport) "Wekiwa Springs Park / Ocala National Forest
21/04/2019 Orlando-Chicago-Brussel
22/04/2019 Thuis

Lijkt jullie dit een realistisch schema? Zijn er dingen die beter zouden kunnen?
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door MarjoleinW »

Ziet er goed uit hoor! Al die dagen Disney achter elkaar is wel vermoeiend denk ik, zeker als je nog niet aan het tijdsverschil gewend bent. Maar als je af en toe bij kunt komen op de kamer zal dat ook wel goedkomen. Toen wij er met de kinderen waren, hadden we steeds 1 dag rust tussendoor maar daar hebben jullie nu geen tijd voor.

Persoonlijk vond ik Coquina beach op Anna Maria island mooier dan het Siesta Key beach. Ook rustiger en meer plek om gratis te parkeren. Je zou dan in Bradenton of omgeving een hotel kunnen nemen. En dan op de weg naar Naples via het Myakka River State Park gaan.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
viola
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 23 sep 2008, 18:57

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door viola »

Ik heb even meegelezen.
Wij gaan half April tm half Mei 4 weken Florida doen met onze dochter van dan bijna 5.
Wat een prijzen zeg bij disney! :o Maar goed, ook wel weer veel voordelen als je daar logeert.
Wij twijfelen nog tussen een villa in de buurt of inderdaad op een disney park met daar dan weer de voordelen van (geen parkeergeld, magic hour, even chillen in hotel en dan weer park in, enz)
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Hallo viola, de prijzen bij Disney liggen inderdaad heel hoog. Het is een persoonlijke keuze, maar wij gaan nu niet elk jaar naar Amerika, dus betaalden we liever iets meer voor het extra comfort (de voordelen die je zelf opsomt + de optie om je fastpasses 60 dagen vooraf vast te leggen). Geen parkeergeld dat weet ik niet, want ik meen ergens gelezen te hebben dat er sinds 2018 wel parkeergeld wordt aangerekend bij de Disney hotels.

Wij willen graag tijdens de 2e week een airboat tour doen, maar het aanbod is blijkbaar nogal uitgebreid. Iemand die aanraders heeft over waar dat het meest de moeite is?
Gast

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door Gast »

Ik zou Siesta Key niet doen, wij waren er eind december en het is een zwaar overrated strand. De mega parkeerplaats zegt al genoeg en de hoogbouw aan appartementen en hotels ook. Het zandstrand is zeker prachtig en de zee loopt er langzaam af. Persoonlijk vond ik Lido Key bij St Armands (Sarasota) veel mooier. Zelfde mooie witte zand, langzaam aflopend in zee en veel rustiger dan Siesta Key. Anna Maria Island is ook erg leuk, een echt “beachy” eiland, leuke sfeer en mooie stranden. Bean point vonden wij daar erg mooi, dan zit je echt in de natuur.
Je programma met zoveel dagen Disney lijkt mij echt slopend. Na 1 dag Universal studios waren we echt wel goed moe. Myakka state river is wel leuk, maar verwacht er niet teveel van.de Canopy walk is erg kort maar zeker leuk om te doen. Een halve dag hier is voldoende. Of je moet gaan kayakken of de boottocht doen, dan heb je meer tijd nodig. Een airboat tour is superleuk om te doen. Wij hebben “airboats and alligators” gedaan op Lake Trafford, veel natuur en wildlife te zien, geweldige captain. Dit jaar in Everglades city bij Captain Jack de mangrove airboat gedaan, was ook eg leuk. Minder wildlife gezien maar de mangrove zijn supermooi. De buggyswamp tour en het animal sanctuary daar zou ik overslaan. Buggyswamp viel echt tegen en het animal sanctuary is gewoon zielig. Siberische tijgers, Florida Panther in een kooi in de Everglades.... niet oke vonden wij.
bigfish
Amerika-ontdekker
Berichten: 99
Lid geworden op: 23 okt 2009, 16:14

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door bigfish »

Bedankt voor je uitvoerige antwoord, Ellamo! Heel erg nuttige tips waar we wat aan hebben.

Het Disney-programma zal inderdaad best vermoeiend zijn. Maar anderzijds zijn we er 7 dagen, zodat we het rustig aan kunnen doen wanneer dat moet. We hebben intussen verschillende rustpunten ingebouwd waar een halve dag niets gepland is. En wanneer we een volledige dag Disney doen, dan is het steeds de bedoeling om in de vroege namiddag een paar uurtjes uit te rusten in het hotel. Dat is ook de reden waarom we voor een Disney Resort hebben gekozen.

De mangrove airboat tour ga ik opzoeken!

Jullie hebben toevallig geen blog bijgehouden van jullie reis?
Gast

Re: Reis bigfish: rondrit gezin met 2 kids van 7 (april)

Bericht door Gast »

Nee sorry geen blog bijgehouden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer