Red Tide alternatief zoeken

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gast

Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

Het is goed mogelijk dat de Red Tide nog wel even aanwezig zal zijn in de Golf van Mexico bij Florida.
Door gezondheidsproblemen (longen) kan ik het risico niet lopen, toch te gaan als de Red Tide nog actief is.
Ik ben me aan het beraden wat een alternatief zou kunnen zijn.

Wij vliegen naar Tampa in December en willen op 1 locatie blijven. Dit was Anna Maria Island geworden, een huis vlakbij het strand voor 4 personen geboekt.

Wat zou een alternatief kunnen zijn?
De Atlantische kust heeft geen issues met Red Tide. Maar hoe is het daar als je het vergelijkt met de Golf van Mexico?
Is Cocoa Beach, New Smyrna Beach een goed alternatief?
Wie heeft er tips voor mij?
Ook eventueel tips voor een huis of condo voor 4 personen.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door MarjoleinW »

Het is lastig! Wij hebben ons verblijf in november gecancelled. Misschien ten onrechte maar ik vond het een onrustig idee om nog langer te wachten.
Wij hebben nu een appartement aan het strand gehuurd voor een redelijke prijs via deze site: https://www.stayincocoabeach.com/browse ... n-rentals/
Ze verhuren ook via VRBO/HomeAway maar dan betaal je die kosten, hier niet.

Eigenlijk vind ik de regio van Fort Lauderdale/ Boynton Beach leuker maar die is ook echt wat prijziger als je nu wilt boeken. (betaalbaardere appartementen zijn al vol)

Ook hebben we een paar nachten hotel op Marathon, Florida Keys gereserveerd. Qua sfeer en hoe mooi de stranden zijn vind ik Anna Maria island en Bahia Honda State Park op Big Pine Key vergelijkbaar. Mocht de red tide weg zijn verander ik misschien nog terug naar AMI.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Bullyleo
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2014, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Hoorn NH

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Bullyleo »

Ik zou me voor december geen zorgen maken. Ik heb vrienden in Ft. Myers wonen die een bedrijf in de scheepvaart hebben en die geven aan dat de Red Tide op zijn retour is. De hoogste concentraties zitten en zaten overigens ter hoogte van Ft. Myers en lager. In de Pinellas/Tampa Bay area worden momenteel weinig tot geen concentraties gemeten. Je kunt het volgen op deze site: http://myfwc.com/research/redtide/statewide/
Wij gaan zelf in oktober naar Indian Shores en ik heb het ook aan mijn longen. Ik ga gewoon op basis van de info die er nu ligt. Als je wilt kan ik je tzt een update geven als ik er ben. Als je je dan nog zorgen maakt dan is het vroeg genoeg om een andere locatie te kiezen.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door harryh »

@Bullyleo, klopt maar qua gebied is die informatie is niet helemaal compleet. Het betreft niet alleen "Ft. Myers en lager". Wij hebben vrienden in de buurt van Venice waar we bijna dagelijks mee appen en van hun krijgen we informatie dat het richting Sanibel/Fort Myers (=Lee county) en Naples (=Collier county) wat beter aan het worden is, wel nog overlast maar wat minder dan eerder.
Noordelijker, en dan bedoel ik niet Tampa want inderdaad valt het daar mee, maar in Charlotte en Sarasota county, dat ligt tussen Ft. Myers en Tampa, is het juist wat slechter, maar ook daar is het nu lichtjes verbeterd. Kun je ook op dat kaartje zien ;)
Zie de eerdere post hier.
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

Bullyleo schreef:Ik zou me voor december geen zorgen maken. Ik heb vrienden in Ft. Myers wonen die een bedrijf in de scheepvaart hebben en die geven aan dat de Red Tide op zijn retour is. De hoogste concentraties zitten en zaten overigens ter hoogte van Ft. Myers en lager. In de Pinellas/Tampa Bay area worden momenteel weinig tot geen concentraties gemeten. Je kunt het volgen op deze site: http://myfwc.com/research/redtide/statewide/
Wij gaan zelf in oktober naar Indian Shores en ik heb het ook aan mijn longen. Ik ga gewoon op basis van de info die er nu ligt. Als je wilt kan ik je tzt een update geven als ik er ben. Als je je dan nog zorgen maakt dan is het vroeg genoeg om een andere locatie te kiezen.
Een update is zeker welkom, Indian Shores is wel een stuk noordelijker dan Anna Maria. Twee jaar geleden zaten we een aantal dagen ook wat noordelijker bij Treasure Island en daarna bij Fort Myers.
Ik blijf de ontwikkeling gewoon goed volgen.
Alvast een fijne reis toegewenst.
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

MarjoleinW schreef:Het is lastig! Wij hebben ons verblijf in november gecancelled. Misschien ten onrechte maar ik vond het een onrustig idee om nog langer te wachten.
Wij hebben nu een appartement aan het strand gehuurd voor een redelijke prijs via deze site: https://www.stayincocoabeach.com/browse ... n-rentals/
Ze verhuren ook via VRBO/HomeAway maar dan betaal je die kosten, hier niet.

Eigenlijk vind ik de regio van Fort Lauderdale/ Boynton Beach leuker maar die is ook echt wat prijziger als je nu wilt boeken. (betaalbaardere appartementen zijn al vol)

Ook hebben we een paar nachten hotel op Marathon, Florida Keys gereserveerd. Qua sfeer en hoe mooi de stranden zijn vind ik Anna Maria island en Bahia Honda State Park op Big Pine Key vergelijkbaar. Mocht de red tide weg zijn verander ik misschien nog terug naar AMI.
Dank je voor de tip, ik zie een aantal mooie accomodaties in Cocoa beach. (Zie trouwens dat je een plaatsgenoot bent, grappig) :D
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door MarjoleinW »

Ellamo schreef: Dank je voor de tip, ik zie een aantal mooie accomodaties in Cocoa beach. (Zie trouwens dat je een plaatsgenoot bent, grappig) :D
O, ja ook uit Sweet Lake city? :D Fijn, dat je er wat tussen hebt gevonden, wij hebben uiteindelijk 5 dagen Satellite beach geboekt, een kwartiertje onder Cocoa.
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

Er komt zwaar weer aan, misschien dat dat eea oplost.

https://www.nhc.noaa.gov/gtwo.php?basin=atlc&fdays=5
Bullyleo
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 aug 2014, 07:21
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Hoorn NH

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Bullyleo »

Ik heb naar aanleiding van dit draadje een abonnement genomen en krijg nu dagelijks via de mail een update over het door mij geselecteerde strand (Indian Shores). Update voor Pinellas County bijvoorbeeld vandaag: helder water, geen ademhalingsirritatie, 0 dode vissen, 0 kwallen en geen troep op het strand. Wind staat Zuidoost. :D
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

Het gaat nu erom spannen, ik heb nog een paar dagen om kosteloos Anna Maria Island te annuleren.

Ik lees momenteel weer zeer slechte berichten, er ligt een “dense bloom” red tide voor de kust van zo’n 10 tot 15 mile wide. Bij onshore wind heb je hier dan zeker last van.
Het leek dat Charlotte en Lee county tot nu toe nog de beste condities hebben. Maar ook de verwachtingen daar zijn dat het erger gaat worden.
Meteorolgist Bryan Bennett geeft, op FB, om de paar dagen uitgebreide updates.

De Mote Beach Reports zijn een handige tool, maar waar ik van schrok is wat de Respiratory Irritation uitleg is.
None, duidelijk
Slight: a few coughs/ sneeze heard every 30 seconds ! Dat is best veel. Elke 30 seconden hoesten of niezen!
Moderate: hetzelfde maar dan elke 5 seconden
High: constant hoesten of niezen.
Zelfs bij slight is het dan niet oke om naar het strand te gaan.

Niemand durft te voorspellen hoe de condities in December zullen zijn, maar zelf denk ik dat de omvang van deze bloom zo enorm groot is dat deze nooit geheel verdwenen kan zijn in December.

De Oostkust, Cocoa beach lijkt ook geen optie meer, ook daar is de Red Tide aanwezig.
Ik denk dat ik mijn idee van een 100% strandvakantie in Florida wel kan vergeten en beter op zoek ga naar een alternatieve accomodatie. Een accomodatie die wat verder landinwaarts ligt en ik het strand kan bezoeken als Mote goede beach condities aangeeft.

Probleem, er is niet zo heel veel meer beschikbaar.
Ik heb nu een villa met zwembad op het oog in Rotonda. Iemand ervaringen met deze locatie?
Hoe makkelijk kom je op de stranden ( parkeren?/ reistijd)
Leuke restaurantjes/ winkels/ stadjes in deze omgeving om te bezoeken?
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door tomhster »

Ga je niet een beetje mee in de Amerikaanse hysterie? De kans dat je helemaal/vrijwel niks merkt van Red Tide lijkt mij zeer groot. Bovendien heb je een auto, dus je kunt altijd even verderop kijken. Het is niet alsof de hele kust niet meer begaanbaar is.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door MarjoleinW »

Ik volg een aantal mensen via Instagram die daar aan de kust wonen (Rond Sarasota en Cocoa Beach) en zij geven aan dat het op het moment allemaal wel meevalt. Wij zitten eind november in een appartement aan het strand in Satellite beach (bij Cocoa) en kunnen niet meer annuleren. We hebben besloten er gewoon heen te gaan. Hopelijk valt het mee, zo niet, boeken we wat anders. Nu lijkt het op de keys het beste te zijn. Daar eindigen we straks met 3 nachten. Hopelijk blijft het zo.
Misschien kun je hotels boeken die te cancelen zijn?

En anders inderdaad rond Orlando gaan zitten en af en toe een dagje kust doen? Sterkte met beslissen!
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

tomhster schreef:Ga je niet een beetje mee in de Amerikaanse hysterie? De kans dat je helemaal/vrijwel niks merkt van Red Tide lijkt mij zeer groot. Bovendien heb je een auto, dus je kunt altijd even verderop kijken. Het is niet alsof de hele kust niet meer begaanbaar is.
Als ik twee gezonde longen zou hebben dan zou ik absoluut de gok wagen.
En ja, ik ken de Amerikaanse massa hysterie, maar dit is echt een serieus ding hoor!
Het huis wat ik nu geboekt heb staat zeer dicht bij het strand (120 steps ) dat betekent bij Red Tide, dat ik in huis moet blijven deuren en ramen dicht en de airco aan. Of ik moet elke “op pad” gaan. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

MarjoleinW schreef:Ik volg een aantal mensen via Instagram die daar aan de kust wonen (Rond Sarasota en Cocoa Beach) en zij geven aan dat het op het moment allemaal wel meevalt. Wij zitten eind november in een appartement aan het strand in Satellite beach (bij Cocoa) en kunnen niet meer annuleren. We hebben besloten er gewoon heen te gaan. Hopelijk valt het mee, zo niet, boeken we wat anders. Nu lijkt het op de keys het beste te zijn. Daar eindigen we straks met 3 nachten. Hopelijk blijft het zo.
Misschien kun je hotels boeken die te cancelen zijn?

En anders inderdaad rond Orlando gaan zitten en af en toe een dagje kust doen? Sterkte met beslissen!
Ik hoop het ook, de Keys zijn tot nu toe steeds goed gebleven. Orlando willen we vooral vermijden.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door SemJes »

Hoi Ellamo,

Ik reageer even in dit topic (ipv prive) zodat anderen er mogelijk ook wat aan hebben. Het is een hele lastige keuze! Ikzelf merk er momenteel niets van (al 6 weken niet schat ik zo), maar we wonen dan ook niet 120 stappen van het strand. De laatste tijd was er bij de stranden waar wij waren niets aan de hand, het was te ver van de kust om de gevolgen te merken. Het probleem is dat het enorm varieert van plek tot plek en van dag tot dag. Dit filmpje van een paar dagen geleden legt het ook een beetje uit (Coquina beach is op Anna Maria Island).

Als je gaat wisselen van accomodatie dan zou ik echt compleet ergens anders gaan zitten, niet bij Rotunda/Englewood etc. Als ze er daar vandaag geen last van hebben dan kan dat volgende week weer heel anders zijn.

Wou dat de keuze makkelijker was :(
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

SemJes,

Dank je voor je reactie. Helder filmpje, het blijft dus echt lastig.

Jij zegt: ga niet naar Rotonda, maar ligt Rotonda dat niet voldoende ver van de kust af om geen last te hebben van de “Respiratory irritation”?
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door SemJes »

Sorry, dacht dat je de kust bij Rotunda bedoelde. Rotunda is echt het toppunt van suburbia in mijn mening, persoonlijk niet iets waar ik een vakantie zou willen doorbrengen. Dan zou ik kiezen voor een plek van het water af (dus niet de eilanden) in Bradenton, Sarasota, of Venice. Genoeg te doen (natuurgebieden, malls, veel restaurants) als het erg is met de red tide, maar slechts een paar minuten rijden van het strand voor de dagen dat je wel de stranden kunt bezoeken zonder irritatie.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door harryh »

Ik schreef eerder vandaag al in het andere topic hierover dat het bij de kust van Venice/Englewood een paar weken mee viel maar dat het de afgelopen dagen weer flink erger is geworden. Wij hebben daar vrienden waar we bijna dagelijks contact mee hebben. Die vertelden zondag al dat ze met hun boot zijn omgedraaid vanwege de stank toen ze richting zee voeren en toen maar richting Port Charlotte zijn gevaren. Rotonda West is geen enkel probleem, ver genoeg weg en overal zoet water.
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door MarjoleinW »

Wij hadden eigenlijk Shorewalk in Bradenton geboekt en die weer gecancelled, misschien is het wat voor jullie? Het leek mij een ideale locatie. In dit park zijn veel verschillende appartementen. Wel met max. 2 slaapkamers. Ik weet niet wat je zoekt?
https://www.homeaway.co.uk/p558727vb
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gast

Re: Red Tide alternatief zoeken

Bericht door Gast »

@MarjoleinW, bedankt voor de tip, dat ziet er leuk uit. We hebben Anna Maria al geannuleerd en een villa met zwembad gehuurd. Om het verlies van “120 steps to the beach” te compenseren :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer