Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Bericht door Jeli Jafra »

Hallo allemaal,

Na veel lezen zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor onze allereerste trip naar Florida. We zijn van plan (ongeveer) 2 weken te gaan.
Helaas moeten we rekening houden met de schoolvakanties ivm het werk. We kijken nu naar de periode 20-4 tot 5-5. In ons voorlopige schema zouden we 20-4 heen vliegen en 4-5 terug vliegen (dus dan komen we 5-5 in Europa terug). Onder wij versta ik trouwens mijzelf en mijn vriendin.

Dit is de voorlopige reis zoals ik hem zelf bedacht heb:
  • Dag 1 Zaterdag 20-apr Amsterdam - Orlando / Heenvlucht
    Dag 2 Zondag 21-apr Orlando / Daytona Beach & Mall/Outlet
    Dag 3 Maandag 22-apr Orlando / Animal Kingdom
    Dag 4 Dinsdag 23-apr Orlando / Typhoon Lagune & Mall/Outlet
    Dag 5 Woensdag 24-apr Orlando / Epcot & Magic Kingdom
    Dag 6 Donderdag 25-apr Orlando / Volcano Bay & Mall/Outlet
    Dag 7 Vrijdag 26-apr Orlando / Universal Studios & Islands of Adventure
    Dag 8 Zaterdag 27-apr Orlando - Naples / Tampa Outlet, Myakka River State Park, Miromar
    Dag 9 Zondag 28-apr Naples - Homestead/ Everglades Airboat, Loop road, Shark Valley fietsen, Anhinga trail
    Dag 10 Maandag 29-apr Homestead - Key West / Robert is here, Robbie's, Bahia Honda State park, Key West
    Dag 11 Dinsdag 30-apr Key West / Power Adventure
    Dag 12 Woensdag 1-mei Key West - Islamorada/ Key west
    Dag 13 Donderdag 2-mei Islamorada - Miami / Snorkelen Key Largo naar Christ beeld, Miami Mall
    Dag 14 Vrijdag 3-mei Miami / Miami ontdekken
    Dag 15 Zaterdag 4-mei Miami / Mall & Outlet, terugvlucht
    Dag 16 Zondag 5-mei Amsterdam
Om het echte Florida gevoel te pakken te krijgen heb ik voor de eerste week in Orlando een Villa gehuurd op Eagle Pointe in Kissimmee. Natuurlijk wel met de mogelijkheid deze nog te kunnen annuleren.

Ook wil ik voor de eerste week een 14 dagen unlimited combi pas kopen voor Disney en Universal. Zodat we veel kunnen wisselen van parken en ook eens een middag terug kunnen naar de villa, om dan in de avond weer terug te gaan naar een park. Ik heb deze pas via attraction-tickets-direct gezien voor ongeveer 750 euro PP. Aangezien we 5(en misschien wel 6) dagen gebruik maken van deze pas lijkt me dat niet extreem duur, ondanks dat ik er maar een week gebruik van maak ipv 2, maar als jullie een andere mogelijkheid weten hoor ik het graag. De rest van de eerste week zal gevuld worden met Malls/Outlets bezoeken en misschien de eerste dag richting Daytona Beach.

Ik zal de keuze van de voorlopige pretpark planning even uit leggen. Animal Kingdom kijken we het meest naar uit en daarom kiezen wij ervoor hier een hele dag aan te besteden. Aangezien we al enkele keren naar Disney Parijs zijn geweest kiezen we ervoor de studios over te slaan(moet nog even nakijken of we misschien voor een speciale attractie even een kort bezoek gaan brengen). Ook is dat de reden voor een wat minder lang bezoek aan Magic Kingdom, alleen wil ik hier wel zeker enkele attracties doen. Misschien slim om eens in de avond terug te gaan of na Epcot te doen. Omdat we volledig onbekend zijn met dit park weet ik niet hoeveel tijd je hier doorbrengt. Vorig jaar zijn we in Universal LA geweest dus daarom denken we dat het mogelijk is beide parken op 1 dag te combineren. Natuurlijk willen we ook met de Hogwarts mee en zo komen we automatisch in beide parken. Als laatst willen we ook naar de waterparken. Voorkeur gaan naar Volcano Bay en Typhoon Lagune. Ook hier is het mij onbekend hoelang je het leuk blijft vinden. Door onze pas is het ook nog mogelijk het ander waterpark te bezoeken en gebruik te maken van de minigolf banen als we tijd over houden.

Bij vertrek uit Orlando rijden we via Tampa, om daar nog een Mall en Outlet te bezoeken, over de Sunshine Skyway Bridge naar het Myakka River State Park. Daar lopen we de Canopy Walk en rijden we door via de Miromar Outlets naar Naples. Zondags rijden we door de Everglades om hier een airboat tour te doen(Everglades City Airboat Tours??), de Loop Road rijden, fietsen bij Shark Valley en als we het halen de Anhinga trail lopen. Dat is ook de reden dat ik voor Homestead kies, omdat ik verwacht dat het kwa tijd en afstand de beste keus is. Op weg naar Key West maken we verschillende stops, ik denk aan: Robert is Here, Robbie's, lunch bij Midway Cafe & Coffee Bar en Bahia Honda State Park. De rest van de dag kunnen we Key West wat verkennen. Op onze volledige dag in Key West willen we een Full-Day Power Adventure gaan doen. Woensdag kunnen we de ochtend en begin van de middag nog doorbrengen op Key West om later die dag door te rijden naar Islamorada waar we lekker kunnen dineren bij Morada Bay. Vervolgens kunnen we de volgende dag vroeg verder om bij het John Pennekamp te gaan snorkelen naar het jezus beeld(adviezen waar ik dit kan boeken??). Hierna vervolgen we onze weg naar Miami waar we de stad alvast wat kunnen verkennen of eventueel een Mall/Outlet kunnen bezoeken. Onze laatste volledige dag is helemaal voor Miami, ik heb hier nog niet echt gezocht wat te doen maar het moet wel lukken om ons de hele dag te vermaken. Op onze vertrekdag willen we nog even langs enkele Mall/Outlets om onze koffer te vullen.

Het lijkt misschien heel erg gepland en of dat alles allemaal vast staat, maar ik sta open voor adviezen en aanpassingen. Ik ben gewoon graag goed voorbereid. Los van de Villa is er nog niks geboekt. Vliegtickets en autohuur moeten ook nog gedaan worden. Ook tips over welke hotels ik verder moet boeken zijn zeer welkom.

Hopelijk kunnen jullie ons zeggen of we op de goede weg zitten en hebben jullie nog adviezen over leuke dingen die we zeker moeten doen of aanpassingen die we moeten maken.
Mies2301
Amerikakenner
Berichten: 482
Lid geworden op: 21 aug 2012, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reisschema Jeli Jafra: Orlando - Miami, April/Mei 2019

Bericht door Mies2301 »

Wat mij opvalt is dat de planning rondom Orlando veelal bestaat uit winkelen. Dat zou ik niet zo indelen, omdat ik de outlets in en rondom Orlando nog steeds best prijzig vind.
Wanneer ik kijk naar de pretparkplanning:

Dag 2 Zondag 21-apr Orlando / Daytona Beach & Mall/Outlet
Dag 3 Maandag 22-apr Orlando / Animal Kingdom
Dag 4 Dinsdag 23-apr Orlando / Typhoon Lagune & Mall/Outlet
Dag 5 Woensdag 24-apr Orlando / Epcot & Magic Kingdom
Dag 6 Donderdag 25-apr Orlando / Volcano Bay & Mall/Outlet
Dag 7 Vrijdag 26-apr Orlando / Universal Studios & Islands of Adventure

Zondag: In de avond zou je in 1 van de parken een avondshow kunnen gaan kijken, zoals bijvoorbeeld Illuminations in Epcot. Probeer dan gelijk een fastpass te scoren voor Test Track of Frozen, zodat je bij een volgend bezoek een fastpass voor de andere kan regelen.
Maandag vul je makkelijk in Animal Kingdom, zorg dat je je fastpasses vor FoP snel geregeld hebt :)
Dinsdag: Ik zou de outlet lekker overslaan in Orlando; Je zou dan overdag Typhoon Lagoon kunnen doen, 's middags Toy Story Midway Mania meepakken in de Studio's en 's avonds Fantasmic kunnen doen. Mocht er nog vuurwerk zijn later op de avond in MK, dan kan je deze kijken vanaf bv de boat launch in the Grand Floridian.
Woensdag: Is op zich een prima dag indeling, wanneer je niet alle attracties gaat doen in beide parken. Check goed waar je je fastpasses voor wilt gebruiken.
Donderdag: Volcano Bay is echt te gek, wat een mooi waterpark! Hier kan je al een aardige tijd besteden. In de middag zou ik dan al naar Universal gaan om wat attracties mee te pakken.
Donderdag: prima planning.

Disney Springs is ook leuk om een keer doorheen te lopen.
Check ook de restaurants in Disney, je kan daar geweldig goed eten, mits je bij de goede restaurants bent. Mijn favoriet is Jiko in Animal Kingdom Lodge.

Overig:
Myakka River state park is erg leuk, huur een kano en gaan mooi kanoen tussen de krokodillen.
Gast

Re: Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Bericht door Gast »

Jeli Jafra schreef:Op onze volledige dag in Key West willen we een Full-Day Power Adventure gaan doen.
Geen idee wat dit ‘adventure’ inhoudt, maar als je echt iets bijzonders wilt doen vanaf Key West kan ik je een excursie naar de Dry Tortugas van harte aanbevelen, zeker gezien je snorkel plannen.

https://www.nps.gov/drto/index.htm
Hier kun je een tripje boeken: https://www.drytortugas.com
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Bericht door ADE01 »

Top route. Hou er wel rekening mee dat het super druk is in Disney & Universal en dat de verwachting is dat het de komende jaren alleen nog maar drukker wordt. Populaire attracties komen in Disney amper onder de anderhalf uur wachttijd en het indelen van je Fast Passes is een must. In de avond even naar Magic Kingdom gaan zonder FP betekent lang wachten bij de populaire attracties. Ik ga regelmatig doordeweeks en rond sluitingstijd kun je nog wel eens geluk hebben maar soms is de wachttijd zelfs dan nog een uur of langer voordat ze niemand meer toelaten.

Overigens weet ik niet of het dan nog zo is maar het Avatar gedeelte in Animal Kingdom is enorm populair en is lastig om op FP te krijgen, 60 dagen van te voren kun je alles instellen en die tijd zou ik zeker gebruiken. En het is misschien handig om je dag indeling nog iets flexibel te houden zodat je daar rekening mee kunt houden.
Jeli Jafra
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 sep 2016, 22:05

Re: Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Bericht door Jeli Jafra »

Bedankt voor alle reacties.

In Orlando willen we enkele outlets/mall's bezoeken zoals: Florida Mall, Orlando International Premium Outlets, Orlando Vineland Premium Outlets, The Mall at Millenia of Winkelcentrum Pointe Orlando. Dat wil niet zeggen dat we hier uren rond gaan lopen maar dat we doelgericht enkele winkels willen bezoeken.

Het Fastpass gedeelte is me vrij duidelijk en als het goed is kan ik het 30 dagen vooraf instellen. Op basis van onze voorlopige planning en wat me lukt te reserveren is het dan mogelijk op andere dagen even een pretpark binnen te gaan voor een speciale attractie of show. Het schema is daarom ook nog helemaal flexibel en aan te passen naar waar het mogelijk is ideaal gebruik te maken van het FP systeem. Ergens anders op dit forum staat een hele goede uitleg zodat ik zoveel mogelijk van de FP gebruik kan maken. Universal en Disney by night lijken me ook prachtig en zou dan gecombineerd kunnen worden met een speciale attractie of show. Disney Springs staat ook zeker op het lijstje net als de Universal CityWalk.

Ik heb mijn planning ook op een ander forum staan en daar werd mij verteld dat ik beter andere kaartjes kan kopen, zijn jullie het hier mee eens?
Ook geeft men aan dat de reisdag van Orlando naar Naples allemaal erg druk is, wat dus ook wil zeggen dat kanoen bij Myakka er zeker niet bij past.

'Adventure' op Key West is een dag:
Full day on a catamaran on the Gulf of Mexico, piloted by a captain and crew
Soak in the views on Key West's gorgeous waters
Get instruction as you try parasailing, snorkeling, or kayaking
Breakfast and lunch included allows you to travel light

Dit advies heb ik gekregen van vrienden die hier echt een top dag hebben gehad.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Jeli Jafra: reisschema Orlando - Miami, april/mei 2019.

Bericht door ADE01 »

Ah ja, sorry, 60 dagen is wanneer je op een Disney resort zit. Regulier is 30 dagen van te voren. Je kan wel gewoon in en uit alle parken op een dag met het soort ticket dat je van plan was te kopen, enkel FP kun je niet opsplitsen voor verschillende parken op dezelfde dag. Let wel op de weervoorspelling wanneer je tot laat blijft. In April is dat waarschijnlijk al minder het geval, maar het kan soms best afkoelen s'avonds. Dan is het bijv. de hele dag rond de 30 graden en s'avonds laat ineens 15-16.

Wat betreft de beste tickets, daar heb ik geen ervaring mee. Maar onbeperkt 14 dagen is misschien wat overkill wanneer je in totaal 5 dagen parken wil bezoeken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer