Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
diaan
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:38

Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door diaan »

Hallo,

Ik (met mijn 3-jarig zoontje) en een vriendin willen graag zo maart/april 2019 richting Miami.

Daar een weekje van alles doen en dan was ons idee richting Fort Myers, Napels ect. Maar ik hoorde van een kennis die in Orlando werkt, dat aan de kant van de Golf van Mexico een vleesetende bacterie in de zee zit ...

Wat ons een beetje bang maakt … dus nu zitten we te denken om richting Orlando te gaan … maar alleen maar parken willen we niet. Hooguit Disney ofzo.

Zijn er mensen die tips hebben voor leuke plekjes rondom Orlando of aan de Oostkust. Waar we wel makkelijk naar verschillende plekjes in de omgeving kunnen gaan. Wij huren trouwens geen auto. Dus zijn aangewezen op het OV.

Groetjes!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door Trails »

St. Augustine is een leuke plaats maar of e.e.a. te doen is zonder auto???
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door BonnyR »

http://www.gchd.org/public-health-servi ... g-bacteria

Ik las nog wat info over deze bacterie. Schijnt vooral bij open wondjes gevaarlijk te kunnen zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1624
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door BonnyR »

http://www.gchd.org/public-health-servi ... g-bacteria

Ik las nog wat info over deze bacterie. Schijnt vooral bij open wondjes gevaarlijk te kunnen zijn.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door boonens »

Je kan de bacterie ook binnenkrijgen door het eten van rauwe besmette vis, zoals oesters. Overigens komt de bacterie natuurlijk niet alleen in zeewater voor, maar ook in riviertjes en meren.

Misschien ben ik verkeerd geïnformeerd, maar ik dacht dat deze bacterie vooral (enkel?) voorkomt in water met een hoge temperatuur. Mogelijk is e.e.a. totaal geen probleem wanneer je in maart/april gaat?
Laatst gewijzigd door boonens op 07 aug 2018, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door harryh »

Dat is niet zo'n groot probleem in Florida @BonnyR en @boonens. Op die bacterie wordt voedsel streng gecontroleerd.

In Florida is er wel al sinds mei een ander probleem: Red Tide aan de westkust, zeg maar tussen Fort Myers en Sarasota. Het is een microscopisch kleine alg die een gif aanmaakt.
Er zijn 2 gevolgen: Veel vissterfte, waardoor stranden zijn/worden gesloten. Dat is een behoorlijk probleem voor vakantiegangers.
Verder krijgen sommige mensen er last van omdat het gif in water opgelost door de wind wordt meegenomen:
Some people experience respiratory irritation (coughing, sneezing, tearing and an itchy throat) when the Florida red tide organism, K. brevis, is present and winds blow onshore. Offshore winds usually keep respiratory effects experienced by those on the shore to a minimum. The Florida Department of Health advises people with severe or chronic respiratory conditions, such as emphysema or asthma, to avoid red tide areas.
Onze (Amerikaanse) vrienden die daar wonen houden ons op de hoogte ;)
Voor meer info zie http://myfwc.com/research/redtide/faq/. Op die site staat ook een up-to-date kaartje met de gebieden die er overlast van ondervinden. Het komt ieder jaar voor, maar nog nooit zo lang als dit jaar.
diaan
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:38

Re: Leuke plaatsjes aan de oostkust.

Bericht door diaan »

Bedankt voor alle antwoorden.We hebben uiteindelijk voor Miami beach gekozen...
Maar nu is in het weekend ons appartement geannuleerd door Airbnb.Een nieuwe regel..verblijf in woningen korter dan 6 mnd is niet meer toegstaan.Dus we zijn weer terug bij af :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer