Juli of augustus: doenbaar?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
elkeluizelias
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2018, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door elkeluizelias »

Wij gaan volgende zomer 3 weken naar Florida met de kinderen. Vooral voor natuurpracht van de Everglades en de Keys en stranden en om rond te reizen. Het lijkt ons een super mooie staat.

Wat me wel afschrikt is de hitte. Is het echt zo erg benauwd als ik soms lees? Graag lees ik wat ervaringen van wie er in die periode was.
En dan is er ook nog het orkaan seizoen. Wat als er nu effectief orkaandreiging is, wat doe je dan als toerist?
Moeten we ons daar ook door laten tegenhouden?

Het is geen optie om te gaan in april want dan hebben we maar 2 weken vakantie en komende we terug met jetlag en dan moeten de kinderen direct naar school, dat lijken me allemaal nadelen.

Alvast bedankt voor de reacties en sorry als het hier op het forum al eens werd gevraagd.
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door analogkid »

Tja, waarschijnlijk krijg je verschillende antwoorden. Wij zijn net terug van 3 weken in juli en vonden het geen probleem. Het is een beetje zoals het nu in Nederland is, alleen (vooral ‘s avonds) wat vochtiger. En elke dag wel kans op een bui, maar meestal duurt dat niet zo lang en kun je het afwachten. Ik heb ook wel eens reakties gelezen van mensen die het veel te warm vonden. Ieder ervaart dat toch op z’n eigen manier. Orkanen (gelukkig) geen ervaring mee.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gebruikersavatar
US-fanboy
Amerikakenner
Berichten: 1465
Lid geworden op: 14 mar 2010, 17:35
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door US-fanboy »

elkeluizelias schreef: Wat me wel afschrikt is de hitte. Is het echt zo erg benauwd als ik soms lees? Graag lees ik wat ervaringen van wie er in die periode was.
En dan is er ook nog het orkaan seizoen. Wat als er nu effectief orkaandreiging is, wat doe je dan als toerist?
Moeten we ons daar ook door laten tegenhouden?
Als je nu in Nederland overleeft dan zul je het daar ook overleven, geen angst :lol:
Ben er regelmatig geweest en het was er warm. punt.
Auto had airco, hotels hadden airco. Was allemaal prima te doen.

Wat orkanen betreft; Maak je gen zorgen !
Als je in een gebied zit waarvan je weet dat het de komende dagen getroffen gaat worden door een orkaan dan kun je altijd de andere kant op. In een uur tijd ben je alweer 50 mijl verder. En het is nou ook weer niet zo dat je nu hoort dat over een uur het gebied getroffen gaat worden.
Als je toch in een gebied zit dat enigszis getroffen wordt, dan kun je het beste in je hotel blijven en krijg je daar wel instructies over wat te doen (in de meeste gevallen: blijf op je kamer, gordijnen dicht, kijk tv of ga wat leuks doen op de computer)
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door chippie777 »

Twee keer in die periode geweest. Het is warm en vochtig met meestal in de namiddag een bui. Wij vonden het prima te doen. Zie ons reisblog de vakanties van 2011 en 2012.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door mtl »

Als je goed tegen die hitte kan die nu in Nederland heerst en dan nog ook eens een paar graden hoger dus zeg maar tussen 35 en 40 graden dan mag het geen probleem zijn. Maar als je zegt dat dit teveel is dan moet je overwegen niet in de zomer naar Florida te gaan. Ik kan niet tegen die hitte dus ga ik alleen in de winter naar Florida.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door ADE01 »

Wat anderen al aangeven, het is erg persoonlijk, maar wat mij betreft prima te doen. Door de ligging wordt het eigenlijk nooit echt super warm, 34 is zo'n beetje de max. Maar de zon voelt warmer aan dan in Nederland (staat dichter bij hier?), het kan soms erg vochtig zijn met s'middags een lokale (onweers)bui en het koelt bijna niet af. Zelfs s'nachts blijft het vaak boven de 23-24 graden.

Qua weervoorspelling moet je eigenlijk alleen op storm waarschuwingen e.d. letten. Buien zijn super lokaal. Enige waar je echt wat aan hebt is apps / websites met een doppler radar.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door Vito »

Wij zijn 1 x eind mei - begin juni geweest. Met een luchtvochtigheid van 90 % vonden wij het echt niet te doen. :roll:
Wij gaan ook alleen maar in de winter die kant op.
Stiek
Amerikafan
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 jun 2012, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door Stiek »

We vertrekken over een week met onze kinderen om exact dezelfde reden.
Zullen het laten weten
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door Carolena »

Wij zijn vorig jaar half augustus tot eind augustus geweest en zou het denk ik, moest ik kunnen kiezen, niet meer in dezelfde periode doen.
Zeker niet met (kleine) kinderen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. De warmt valt echt als een baksteen op je, de eerste dagen vooral. Wij hadden dan weer pech dat we ook met de uitloper van orkaan Harvey zaten en de laatste 4d alleen maar regen hebben gehad.
Wij hebben een reuzeleuke vakantie gehad, dat wel!
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door MarjoleinW »

Wij hebben het ook 1 keer met de kinderen gedaan en hoewel het er nog steeds allemaal prachtig is, vond ik de warmte en vooral het benauwde echt verschrikkelijk. Als het hier 35 graden is, is het niet zo vochtig als daar en je doet hier niks inspannends (ik in elk geval niet) maar daar wil je toch dingen zien of door pretparken lopen. Echt niet lekker en ook heel erg vermoeiend.

Ik zou liever 2 weken begin mei doen, met weekend ervoor en erna kom je toch ook op 16 dagen. Die kinderen zijn zo veerkrachtig, zijn misschien 1 dag moe op school en daarna weer gewoon in het ritme. :clap:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door chippie777 »

Zoals ik al eerder aangaf hebben wij de hitte en vochtigheid niet als hinderlijk ervaren in 2011 en 2012. Echter op dit moment zijn wij net een paar dagen in Florida en we ervaren de hitte toch wel als hinderlijk. Waarschijnlijk moet je er ook even aan wennen. Voorgaande keren waren we de hele vakantie in Florida nu alleen een paar dagen aan het einde van onze vakantie. Blijkbaar scheelt dat.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Anneke1
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 sep 2016, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door Anneke1 »

Wij zijn vorig jaar 3 weken in juli geweest, het viel ons mee met de warmte. Ja het is heet, maar er is bijna overal airco, in de pretparken zijn de wachtrijen vaak overdekt en hangen er ventilatoren. Wel hebben wij bijna elke dag een flinke regenbui gehad in de middag. Dat is wel iets om rekening te houden met het plannen van je activiteiten.
1993 4 weken westkust

2017 3 weken Florida

New York 5 tm 12 juni
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door Mademoiselle »

Ik ben in augustus geweest en ik zag hier ook best wel tegenop maar dit is me zo meegevallen! Ik heb het helemaal niet als benauwd ervaren. Zeker, er valt elke dag gegarandeerd rond een uur of 3 's middags een bui warme regen maar daarna schijnt de zon weer. Daar zou ik me dus niet door af laten schrikken. En wil je verkoeling, ga dan shoppen :D in winkelcentra vond ik het gewoon koud zo hoog stond de airco!
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Juli of augustus: doenbaar?

Bericht door frouke »

Wij zijn net terug van 5 weken Florida/Georgia. Qua warmte is het ons goed meegevallen. Alhoewel ik wél heb gemerkt met onze vorige (westkust)reizen dat je minder van activiteiten gedaan krijgt door de warmte. Wij hadden bvb meer 'strand' willen doen, maar we hebben dit bewust gelaten , omdat we 1 dag naar het strand waren geweest in Fort Myers Beach (in de voormiddag), en dit zelfs al véél te warm was voor ons... Qua 'trails' soms ook redelijk snel teruggekeerd omwille vd hitte. De pretparken zijn ons dan nog redelijk meegevallen door de blazers in de wachtrijen en zoals bij bvb Universal, de vele binnenattracties. Aquatica is bij ons dan weer volledig in het water gevallen door een Thunderstorm die maar blééf aanhouden. (meestal zijn de hevige regenbuien wel snel over hoor, maar deze keer niet dus).
Ook iets om serieus rekening mee te houden vonden wij het rijdens tijdens die hevige regenbuien!! Wij zijn enkele keren in zo'n regen(stort)bui terecht gekomen, 1x zelfs met een flashfloodwarning! (zagen we achteraf pas, omdat we met mooi weer waren vertrokken...). Zeker als je niet zeker bent achter het stuur. Op momenten hebben we gewoon op 'gps' moeten rijden omdat we werkelijk NIKS meer zagen door onze voorruit! Maar dit kan je misschien al gedeeltelijk voorkomen door een goeie (doppler)buienradar mee op te volgen als je (verre) verplaatsingen doet?
Voor ons was het ook de eerste keer in Florida en wij hebben echt wel een topreis gehad! Alhoewel ik een beetje het gevoel heb dat we véél geluk hebben gehad qua weer...

Frouke
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer