Eerste keer Amerika met gezin

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
elkeluizelias
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jul 2018, 14:22
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer Amerika met gezin

Bericht door elkeluizelias »

Hallo!
Wij zijn een gezin met 4 kinderen die volgende zomer 2019 dan 15,12, 10 en 5 zijn. We zijn natuurlijk gebonden aan de schoolvakanties en gaan dus in juli reizen. Ik weet dat het dan niet het beste klimaat is. Het is de allereerste keer dat we naar Amerika gaan. Eerst en vooral was het moeilijk te kiezen (wil ook zeer graag eens de westkust doen) maar het wordt dus wellicht Florida. Ik heb dit forum ontdekt en het bevat zeer veel informatie die ik de komende tijd ga doornemen. Maar net omdat het zoveel info is weet ik niet goed waar te beginnen, het komt allemaal op mij af. Daarom graag wat tips voor een echte beginneling. Wat moet ik zeker weten, wat moeten we zeker zien etc. Waar beginnen!
We zouden 3 weken gaan, de pretparken echt beperken. Het is vooral de natuur, de stranden etc. Maar het moet wel kindvriendelijk zijn (jongste zal 5 zijn).

Alvast enorm bedankt voor de tips!
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Eerste keer Amerika met gezin

Bericht door analogkid »

Als je vooral voor natuur en stranden gaat, zou ik (zeker een eerste keer) een rondreis doen door Florida. Bijvoorbeeld vliegen op Miami, daar een dag of twee blijven. Dan een auto (minivan in jullie geval) huren en naar de Keys gaan. Daar een dag of drie/ vier blijven en naar de Gulf Coast rijden (bijv. Naples, of St. Petersburg). Wellicht omhoog rijden langs de kust richting Clearwater Beach en dan de laatste week een villa huren in de buurt van Orlando. Daar kun je dan één of meerdere pretparken bezoeken, maar er zijn ook genoeg andere dingen te doen in/om Orlando. Je kan dan terugvliegen vanaf Orlando. Met zo’n rondreis kom je de mooiste stranden tegen, en er zijn ook genoeg natuurparken die je kunt bezoeken. De beste manier om je een beetje te verdiepen in Florida is om reisverslagen te lezen. Hier kun je vaak veel tips uit uithalen. Overigens is er ook nog een Florida Forum.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Eerste keer Amerika met gezin

Bericht door ADE01 »

Zelf begin ik eerst een lijstje met van alles wat we willen zien en doen en vervolgens probeer ik er een logische route van te maken. Alhoewel qua route door Florida is er niet zoveel variatie.

Qua warmte, hoe warm het nu in Nederland is, dat is ongeveer het weer in Juli in Florida iedere dag zonder uitzondering. In de namiddag is er vaak een (zware) regenbui met onweer.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Eerste keer Amerika met gezin

Bericht door Richard033 »

Als groot gezin zou ik zoveel mogelijk huizen proberen te huren en vandaar uit dingen gaan ondernemen. Laatste keer vlogen wij op Miami en hadden daar voor de eerste nacht een hotel. Daarna 1 week Orlando, 1 week Anna Maria en 6 Dagen Marco Island(niets aan) en vanaf Marco Island weer via de Everglades naar MIA.
De keer daarvoor 1 week een villa en de rest hotels, maar een eigen villa bevalt toch het beste zolang er een zwembad bij zit.
Vanuit Orlando kan je verschillende parken bezoeken waar je ook vaak kunt Tubben, koop gewoon banden en een pomp bij de Wallmart zodat je ze niet steeds hoeft te huren. Kelly park is erg leuk om het stroompje af te dobberen op je band.

En de vliegtickets!!!! in 2015 begon ik al te zoeken voor tickets voor 2016, via dit forum de tip gekregen om bij Air Europa te kijken! ik heb daar in augustus 2015 tickets kunnen boeken voor net 400€ pp voor de schoolvakantie 2016
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer