Reis enzoc: Florida 2019.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door enzoc »

Goedemiddag,

Begin dit jaar was ik bezig met plannen om naar de west kust te gaan, met heel veel hulp vanuit onder andere hier heb ik daar een goed eerste plan mee kunnen maken (bedankt allemaal :thumbup: ). Maar vanwege een nieuwe baan van mijn vriendin en een nieuwe hond is dit voor nu nog even uitgesteld helaas. Maaaar dat wil niet zeggen dat we niet alsnog naar USA willen gaan volgend jaar. We zijn dus nu in de de beginfase van een reis naar Florida, 2 weken is de planning. We willen in maart gaan, en we willen eigenlijk alleen het eerste en het laatste hotel boeken van te voren, de rest zien we daar wel. We willen zoals ons eerder is geadviseerd daar een tent kopen (Wal mart oid) en dan afwisselend kamperen of een hotel boeken onderweg. Ik heb al het een en ander uitgezocht wat ons leuk lijkt om te doen, maar de grote pretparken willen we eigenlijk bijna helemaal vermijden. We zijn meer van plan om de plaatsjes te bezichtigen, veel natuur te zien en uiteraard genieten op de standen en zee (varen, snorkelen & vissen). Ik ben dus heel erg benieuwd naar jullie ervaringen en tips om voor te bereiden.

Dit is wat ik als volgt heb bedacht (tot nu toe):

1 Nederland - Orlando
2 Orlando
3 Orlando
4 Orlando - Crystal River 140km
5 Crystal River - Sarasota (onderweg Tampa) 203km
6 Sarasota
7 Sarasota - Fort Myers 130km
8 Fort Myers - Everglades 179km (Waar slapen, tips?)
9 Everglades - Key West 269km
10 Key West
11 Key West - Key Largo 172km
12 Key Largo - Miami 91km
13 Miami
14 Miami
15 Miami - Nederland

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening, feedback en tips. :D

gr Enzo
Laatst gewijzigd door enzoc op 20 jul 2018, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida 2018

Bericht door Trails »

Hou er wel rekening mee dat dit nog hoogseizoen is voor Florida.
Campings in state parks moet je vroeg boeken en commerciële campings verhuren hun tentplekken dan vaak aan de zgn. "snowbirds" (overwinteraars) met hun grote campers.
Zeker voor Key West moet je er vroeg bij zijn.

De state parks hebben wel ontzettend mooie campings. Wij waren van plan om in februari 2016 in Florida te kamperen en hadden dan ook diverse campings al geboekt.
Toen bleek dat er een koufront naar het zuiden zou komen hebben we de campings geannuleerd en hotels geboekt. We zijn wel op de geboekte campings wezen kijken en wat waren die mooi!
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida 2018

Bericht door enzoc »

Ja klopt, daarom begin ik nu al een beetje rond te kijken. Via waar hebben jullie de campings geboekt? En wat hebben jullie voornamelijk voor route/acitiviteiten aangehouden? Ik wil de pretparken een beetje vermijden. :lol:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Florida 2018

Bericht door Trails »

We hebben voor de campings de links gebruikt die op hun website staat vermeld. Bij de meeste kom je dan uit op: https://www.reserveamerica.com/

Hier het verslag van onze reis: http://www.schoutenjanssen.nl/nl/Florid ... gorde.html

Wij hebben géén pretparken gedaan!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Florida 2018

Bericht door mtl »

Ook ijshockey kijken? Er zijn twee NHL teams in Florida en het speelschema is al bekend.
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Florida 2018

Bericht door enzoc »

Trails schreef:We hebben voor de campings de links gebruikt die op hun website staat vermeld. Bij de meeste kom je dan uit op: https://www.reserveamerica.com/

Hier het verslag van onze reis: http://www.schoutenjanssen.nl/nl/Florid ... gorde.html

Wij hebben géén pretparken gedaan!
Top ik ga eens kijken, bedankt!
mtl schreef:Ook ijshockey kijken? Er zijn twee NHL teams in Florida en het speelschema is al bekend.
UIteraard!! :D :D Die vergat ik bijna te benoemen, een wedstrijd Tampa Bay Lightning of Florida Panthers wil ik zeker meemaken.
Gast

Re: Florida 2018

Bericht door Gast »

IJshockey in Florida? :o
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2018.

Bericht door enzoc »

eoms schreef:IJshockey in Florida? :o
Tampa Bay Lightning en Florida Panthers :)
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis enzoc: Florida 2018.

Bericht door Vito »

Ik denk dat je Florida 2019 bedoelt :wink:
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2018.

Bericht door enzoc »

Vito schreef:Ik denk dat je Florida 2019 bedoelt :wink:
Klopt ja :oops: :D
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn in maart 2016 en maart 2017 naar Florida geweest. Fijne periode omdat je dan hier de kou kunt ontvluchten. Wij reizen ook altijd op de bonnefooi en boeken dus ook nooit hotels voor onderweg omdat wij vaak onze plannen omgooien. Nou is dat ons in Florida de laatste 2 keer erg tegen gevallen. Het is idd hoogseizoen o.a. i.v.m. springbreak. In sommige gebieden is het echt een gekkenhuis, met de daarmee gepaarde hotel prijzen. Voor een gewone Holliday Inn betaalde we overal tussen de 200 en 300 dollar per nacht! Wij gaan daar dus ook niet meer heen in maart.
Ik kan je dus adviseren om van tevoren te kijken hoeveel je kwijt bent als je ook in hotels wilt verblijven en of dat in je budget past. Voor de rest is het een mooie route. Florida is mooi in die tijd van het jaar.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door enzoc »

Roosuithoorn schreef:Wij zijn in maart 2016 en maart 2017 naar Florida geweest.
Bedankt voor de reactie, goed om rekening mee te houden dan in maart. :thumbup:
Laatst gewijzigd door markro op 23 jul 2018, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenstaand bericht hoeft niet gequote te worden, deels verwijderd.
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door enzoc »

Heeft iemand ervaring met vissen (het vangen ervan) in Florida?

Tips, plaatsen etc? Ik vind vooral veel algemene info op internet, ik hoop dat iemand hier persoonlijke ervaringen mee heeft.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door ADE01 »

Ligt er aan, zoet/zout?
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door enzoc »

Beide goed, maar bij voorkeur zout. :)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door ADE01 »

Ah, ik vis nu enkel op zoet water voor ontspanning. Vooral bass met lure/spinner of meerval/whatever bijt als ik rustig wil zitten, beide leuk maar uiteraard uitkijken voor gators. Met een bootje een groot meer op of op een stocked lake (soort forellenvijver) zijn ook nog leuke opties.

Zoet en zout hebben andere regels en ook een aparte vergunning. Zout heb ik nog niet gedaan maar zou ik als bezoeker enkel overwegen met een geboekte trip op een vissersbootje. Dat kost misschien iets meer maar dan ga je met een ervaren crew op pad en kun je gericht vissen. Je kunt ook wel vanaf de kant vissen maar dan moet je je eigen spullen kopen/huren en weten hoe/wat/waar of lokale informatie hebben. Er is overigens een Nederlandse blogger hier die regelmatig op zout water vist in Tampa maar ik weet niet hoe actief ze nog zijn op deze forums.

http://noldenusa.blogspot.com/2018/05/d ... r-fun.html
enzoc
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 feb 2018, 09:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door enzoc »

klinkt goed! Ja ik heb een reishengel, dus ik kan in principe gewoon een losse vergunning bestellen dan. Ik neem aan dat ze daarvoor wel een soort toeristen vergunningen hebben? (voor een beperktere duur)

Mooie blog, ik heb eens zitten lezen en ik ga die volgen. :thumbup:
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis enzoc: Florida 2019.

Bericht door ADE01 »

Yep, 3 dagen, 7 dagen of een jaar voor een vergunning. Kun je online bestellen dacht ik maar ze hebben ze ook bij de Walmart bijvoorbeeld. Hengels en spullen kosten vrij weinig, je hoeft niet perse alles mee te nemen. Mocht je bass willen vangen zou ik wel een lokale lure aanraden, is heel anders dan wat je in NL gebruikt qua vorm, kleur, actie e.d.

En ik zou zeker een keer naar een Bass Pro winkel gaan, in Orlando zit er een dicht bij de outlet mall. Daar hebben ze echt alles op het gebied van vissen, maar ook kamperen, jagen, enz. Dat is een hele belevenis op zich.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer