Regels Florida autozitjes

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Regels Florida autozitjes

Bericht door Timb »

Hoi,

De vraag is misschien al vaker gesteld, maar ik kan geen goed antwoord vinden. Wat zijn nu precies de regels voor kinderzitjes. Ik heb een zoon van 7 en een dochter van 4. Zoals ik het lees kan mijn dochter op een zitverhoger, maar hoeft mijn zoon dat niet? Of heb ik dat nu verkeerd? Ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door hemmie »

Ja, je lijkt gelijk te hebben, zo te zien is Florida 1 van de weinige staten die de regels nog niet aangescherpt hebben. Mocht je nog naar een andere staat gaan, dan is het ander verhaal.

Let wel op, je dochter moet in een 'passende' autostoel, dus ze mag alleen een verhoger gebruiken als ze ook voldoet aan de (gewichts)eisen daarvoor. Met een groot kind zal dat wel lukken, maar mijn 6-jarige was pas enkele maanden geleden de vereiste 18kg.

En mocht je met een camper reizen dan liggen de zaken ook weer anders, als je alleen een heupgordel hebt is een verhoger gevaarlijk en heb je een autostoel met 5-puntsgordel nodig.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door sanook »

Ik mag toch hopen dat je kiest voor de meest veilige oplossing in plaats van de minimaal vereiste oplossing...
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door Bluebonnet »

Met 4 jaar oud zit een kind toch nog gewoon in een stoeltje met 5 punts gordel?

Tenzij het een heel groot kind is. Ik heb op m'n werk een manneke van 3 en die heeft kleding maat 7/8. Dat ventje past echt niet meer in een stoeltje dus hij zit in een highback booster.
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door Timb »

Dat zelfde geld voor mijn dochter. Zij zit hier ook al in een zitverhoger. We zaten te denken om gewoon beide zitverhogers mee te nemen.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door hemmie »

Ik zou persoonlijk mijn 7-jarige liever niet vervoeren zonder verhoger, tenzij het echt niet anders kan. Als je compact wil reizen, en hij geen rugleuning meer nodig heeft, is de Bubblebum een aanrader.
Terug in Texas!
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Regels Florida autozitjes

Bericht door Timb »

Die zijn 40 euro per stuk. Ben ik 80 euro extra kwijt. Die van 7 gaat idd niet zonder verhoger in de auto. Dus nemen beide verhogers wel mee
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer