Snorkelen Panama City Beach versus John Pennekamp SP.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Snorkelen Panama City Beach versus John Pennekamp SP.

Bericht door frouke »

Hoi,

Ik heb een boottour gereserveerd bij Waterplanet (Panama City Beach) om te zwemmen met dolfijnen. Ook is er daar een half uurtje voorzien om nog wat te snorkelen. Ik was oorspronkelijk ook van plan om op onze rondreis een snorkeltour te reserveren in het John Pennekamp State Park (Key Largo). Nu vraag ik mij af of John Pennekamp de moeite is om te doen als we al in PCB gaan snorkelen? (is nl. niet zo goedkoop). Is de 'onderwaterwereld' tussen beide locaties te vergelijken, of is het qua 'sealife' toch een hele andere ervaring? Ik heb eigenlijk geen idee wat ik juist kan verwachten... Iemand die ervaring heeft met één of beide snorkeltours en mij kan adviseren wat we het best doen, enkel PCB of gewoon beide doen?

Alvast bedankt!

Frouke
Gast

Re: Snorkelen panama city beach versus John Pennekamp SP

Bericht door Gast »

Wij hebben op beide locaties gesnorkeld, maar op de Keys is het toch anders dan bij PCB. Wellicht kwam het ook doordat er bij PCB enorm veel stroming stond (we hebben gesnorkeld na een boottocht nabij Shell Island) een paar dagen na een tropische storm. Ik zou eerder kiezen om op de Keys te gaan snorkelen.

Vergeet op de Keys ook niet te gaan snorkelen bij Bahia Honda SP (zowel aan de baai kant (bij de spoorbrug), als aan de kant van de Golf van Mexico). We hebben daar enorm veel vissen gezien: ook barracuda’s, een stingray en diverse zeeschildpadden)..
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen panama city beach versus John Pennekamp SP

Bericht door harryh »

Het is simpel: Bij Panama City liggen alleen kunstmatige riffen en wrakken, vanuit Key Largo ga je naar een groot natuurlijk rif wat veel meer vissen etc aantrekt. Daarnaast is het rif bij Key Largo erg ondiep (behalve bij het bekende Jesusbeeld, als met Pennekamp gaat dus de extended tour boeken want die gaat ook naar andere plekken) waardoor het voor snorkelaars veel mooier is qua licht. Ik zou Key Largo kiezen, dus beide in jouw geval ;)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Snorkelen panama city beach versus John Pennekamp SP

Bericht door frouke »

Ok, da's duidelijk! Dan doen we ze gewoon allebei :D In PCB is voornamelijk een dolfijntour en het snorkelen was bijkomstig. Dan ga ik sowieso nog een tour bijboeken op de Keys voor de mooie visjes. Wat is dan de mooiste plek om te snorkelen daar? John Pennekamp, Bahia Honda SP of nog ergens anders? We maken deze uitstap wél vanuit Homestead, dus liefst niet té ver van daaruit... Ps: wat is eigenlijk het beste moment van de dag om te gaan snorkelen?
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Snorkelen panama city beach versus John Pennekamp SP

Bericht door frouke »

Oh ja, even erbij vermelden dat we geen eigen materiaal bijhebben. Dus zou sowieso een plek moeten zijn van waaruit er snorkeltours/gear worden aangeboden...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen panama city beach versus John Pennekamp SP

Bericht door harryh »

Dan zou ik Key Largo kiezen, 30min rijden vanuit Homestead. Wij hebben Pennekamp 2x gedaan, er vertrekken ook anderen daar naar dezelfde snorkel plekken. Wij waren erg tevreden met de crew van Pennekamp die bv ook mee het water in gingen. Dat heb ik ook wel anders meegemaakt.
De ochtend is de beste tijd ivm de buien 's middags.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Snorkelen Panama City Beach versus John Pennekamp SP.

Bericht door frouke »

Dus ik boek voor Key Largo het best via deze link? http://pennekamppark.com Want zo'n gids mee in het water lijkt mij ook wel interessanter aangezien het voor ons de eerste keer zal zijn...
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Snorkelen Panama City Beach versus John Pennekamp SP.

Bericht door harryh »

Yep en dan hier http://pennekamppark.com/snorkeling-tours/, een aanrader is de 4½ Hour Extended Snorkel Adventure die gaat naar 3 locaties, de gewone maar naar 1, de extended is ook met kleinere groepen. Wij hebben allebei gedaan.
Je kunt altijd nog kosteloos annuleren trouwens.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Snorkelen Panama City Beach versus John Pennekamp SP.

Bericht door frouke »

Tenks! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer