Wat heeft je vakantie gekost?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door babarage »

Balen dat je vakantie blijkbaar niet was wat je er van verwachtte.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Vito »

Ben ik niet met je eens, babarage. Je kunt toch vinden dat je teveel besteed hebt aan je vakantie ondanks dat je het super naar je zin hebt gehad? Had ik afgelopen maart ook hoor :wink:
Timb
Amerikakenner
Berichten: 417
Lid geworden op: 06 okt 2015, 10:17
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Timb »

Wij gaan 27 juli t/m 11 augustus met 2 volwassen en 2 kinderen (7 en 4 jaar) naar Orlando.

Vliegtickets: € 2.097,24
Hotels: € 1.701
Auto SUV: € 508
Entreetickets: €1100,- (Universal 2 aprks 1 day, Volcano bay en boottocht Sarasota)

Ik reken ongeveer 200 dollar per dag aan eten/drinken/benzine/shoppen. Bij de meeste hotels hebben we ontbijt en lunch halen we zoveel mogelijk in de supermarkt. Sàvonds wel uit eten, maar een Burger King of Mcdonalds zullen we ook zeker eens aan doen.

Ik ben wel blij met dit topic, omdat ook ik veel moeite heb met het inschatten van het budget. Ik ga er vanuit dat we hier een heel eind mee komen. :D
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door babarage »

Vito schreef:Ben ik niet met je eens, babarage. Je kunt toch vinden dat je teveel besteed hebt aan je vakantie ondanks dat je het super naar je zin hebt gehad? Had ik afgelopen maart ook hoor :wink:
Ah. Te veel klinkt bij mij als dat het het niet waard was :)). En das jammer!
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door roelb »

Terpies schreef:
Ron Notenboom schreef:Dit is de specificatie n.a.v. mijn eerdere reactie.
Eten + drinken € 675,89
Voor drie weken met twee personen dit bedrag aan eten en drinken? €15 pp per dag aan al het eten en drinken? Lijkt me een uitdaging.... zelfs als je zelf kookt en alleen water drinkt is dit een laag bedrag. Ben benieuwd hoe je dit gedaan hebt.
Ik ben net terug van een maandje vakantie in de US. Totaal aan eten en drinken: USD 1150. Dat zit in dezelfde regio als Ron. Dat is met regelmatig wat cocktails, soms een keer een restaurant (en dat is bij ons echt geen fastfood), alle supermarktbonnen (inclusief twee flesjes gin en wat flesjes wijn) en heel wat starbucks cappucinno's. Koken doen we niet, maar we zijn wel lichte eters: regelmatig bestaat ons avondeten gewoon uit een lekkere ciabatta en een kaasje, of wat salades uit de deli bij de supermarkt. Of we halen een keer voor $10 een large domino's pizza en hebben dan meteen voor 2 dagen eten. Dat we niet koken is trouwens niet helemaal waar, op een locatie (Canyons B&B in Escalante, aanrader!) hadden we een BBQ en daar hebben we twee avonden zelf een burgertje klaargemaakt.

Lunch doen we niet aan en als we in een hotel een fatsoenlijk ontbijt hebben dan is dat meer dan voldoende om de dag grotendeels door te komen. Op die plekken waar we geen ontbijt hebben (met name national parks) zorgen we dat we zelf wat broodjes gekocht hebben. Wat boter, plakjes kaas, komkommertje, tomaatje en het is een prima ontbijt.

Uit eten hoeft voor ons over het algemeen niet. Het is al snel veel en veel te veel (dat geldt overigens ook in Nederland). Dan geef ik dat geld liever uit aan een beter hotel. Waar we wel blij van worden zijn restaurants met wat kleinere hapjes. Lekker loungen, cocktailtje, wat hapjes en dat is dan ook ruim voldoende. In steden kiezen we vaak voor een Marriott of Hilton hotel met concierge lounge. De elite status geeft daar toegang toe, en dat betekent ook gratis hapjes in de avond. Eigenlijk is dat bedoeld als aperitief voor het eten, maar voor ons is dat echt ruim voldoende als volwaardige maaltijd.
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Lennartc »

as. vakantie (nov-dec)

vliegtickets AMS-SFD-MIA-AMS 980€
Auto via Alamo 560€
14 overnachtingen gemiddeld 120€

3220 totaal dus voor de 'reis'
komen daar alle variable nog bij.
Ik reken nog eens 2500 euro bij, dan heb ik zo'n 175EU per dag.

Het is vakantie; ik ga dan niet moeilijk doen over geld; anderzeids ik gooi het ook niet zomaar over de balk. En met name met hotels/motel maken wij altijd onderscheid tussen hotels waar we echt zijn (ook overdag) of enkel en alleen maar slapen (doorreis).
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Henry1987
Amerika-ontdekker
Berichten: 51
Lid geworden op: 23 feb 2015, 11:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Almelo

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Henry1987 »

Ik ben gek op Excel, dus van de afgelopen 4 USA reizen kan ik redelijk nauwkeurig nagaan wat we hebben uitgegeven. Tickets pluizen we natuurlijk redelijk uit. Maar ik heb wel de voorkeur voor directe vluchten en redelijke zitplaatsen. Qua zitplaatsen hebben we nu wel enigszins bewust voor Delta/KLM gekozen.
Qua huurauto kijken we vooral naar prijs. Afgelopen 2x is AVIS daar heel goed bij uit de bus gekomen. Voor hotels de gebruikelijke zoekmachines met een combinatie van locatie & prijs. Met het eten gebruiken we vaak Yelp om plaatsen te vinden met goede prijs/kwaliteit-verhouding.

3 weken rondje LA-Grand Canyon-LV-Yosemite-SF-LA. Bedragen voor 1 persoon o.b.v. 3 personen.
- Vliegticket Aeroflot AMS-LA (via Moskou) €837,50
- Huurauto Alamo FCAR LA-LA €230,-
- Benzine €125,-
- Hotels €650,-
- Eten & drinken €550,-
- Entreebewijzen €460,- (incl. Disneyland, Alcatraz, Antelope Canyon & National Parks)

15 dagen rondje Florida. Bedragen voor 1 persoon o.b.v. 2 personen.
- Vliegticket TUI AMS-SFO & MIA-AMS €650
- Huurauto Alamo Ford Mustang €303,26
- Benzine €50,-
- Hotels €625,-
- Eten & drinken €435,-
- Entreebewijzen €575,- (incl. Disney World, Airboat rental & ferry + snorkelen Bahama's)

17 dagen LA-Joshua Tree-Page-Moab-Bryce-Zion-LV-LA. Bedragen voor 1 persoon o.b.v. 2 personen.
- Vliegtickets KLM/Delta DUS-LA (via Atlanta) €455,-
- Huurauto AVIS Midsize SUV €225
- Benzine €120,-
- Hotels €685,-
- Eten & drinken €670,-
- Entreebewijzen €110,- (incl. NP's)

17 dagen Seattle-GTNP-YNP-GNP-Calgary-Banff-Vancouver-Seattle. Bedragen voor 1 persoon o.b.v. 2 personen.
- Vliegtickets KLM/Delta AMS-SEA €780,-
- Huurauto AVIS Midsize SUV €220
- Benzine €165,-
- Hotels €845,-
- Eten & drinken €705,-
- Entreebewijzen €160,- (incl. NP's, scooter rental & Orca tour)
Lennartc
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 jun 2015, 08:36
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Lennartc »

Via Moskou naar LA ? dat lijkt me echt totaal niet logisch; en je ticketprijs is ook niet echt laag. Wat bewoog je om dit traject te kiezen??
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Markstaal »

In 2012 voor een 12 daagse reis in Floriad het volgende betaald:

- Vluchten plus villa Orlando: €2000,-
- Auto: €400,-
- Kosten daar: €1000,-

Totaal: €3400,-

Dit jaar:

18 dagen Zuidwesten (Nevada - Utah - Colorado - New Mexico - Arizona).
Route: 3 nachten Las Vegas, 2 nachten Zion, 1 nacht Capitol Reef, 2 nachten Grand Junction, 1 nacht Durango, 2 nachten Santa Fe, 1 nacht White Sands, 2 nachten Tucson en 2 nachten Scottsdale.

Vliegen op Las Vegas, terug via Phoenix

2 Volwassenen.

- Vluchten plus auto €1500,-
- Hotels €1000,- (inclusief ontbijt voor 16 nachten)

Totale kosten reis €2500,-

We moeten nog vertrekken, maar reken altijd minimaal €100 per dag, daar redden we het altijd prima mee.

Verwachten totale kosten: €4300,-

Al met al een prima prijs dit keer :thumbup:
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door tomhster »

Iedereen moet hier lekker posten wat hij zelf wil, maar ik vind bovenstaande berekening niet heel erg realistisch. 750 euro per persoon voor een ticket een een huurauto voor drie weken (ook nog one way) zou nog kunnen als je heel veel mazzel hebt in het absolute laagseizoen, maar 70 dollar per kamer per nacht gemiddeld gaat je bijvoorbeeld in Zion of Bryce echt niet ver brengen, tenzij je heel veel verder weg gaat zitten en/of genoegen neemt met de absolute onderkant van de markt. Een hotelkamer van een keten als Best Western/ Holiday Inn e.d. in Springdale kost minimaal 200 euro per nacht. Zelfde geldt voor plaatsen als Moab, West Yellowstone, enzovoort. Het gaat mij niet om het afvallen van individuele gevallen, maar als een beginnend USA-reiziger hier kijkt om een beeld te krijgen mag het best iets realistischer.

Ik ga ongeveer de hele maand juni een rondje doen vanuit Denver. Tickets met bagage en beenruimte komen rond 700 euro p.p. (Denver is geen goedkope bestemming) Een huurauto (SUV) voor een maand kost rond de 900 euro. Hotels (meestal ketens, zeg maar 3 sterren) komen uiteindelijk gemiddeld rond 100 euro per nacht uit als je de dure een beetje compenseert met goedkopere. Dan zit je dus rond 2750 euro p.p. en moet je nog eten, leuke dingen doen en tanken. Het absoluut waard, maar het is geen goedkope hobby.
Laatst gewijzigd door tomhster op 18 aug 2018, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Marcopstal »

En dan komen we terug uit op het begin van de discussie, alles hangt af van wat je als verwachting stelt, als doelstelling hebt, .... Er is geen correct antwoord op die vraag want iedereen heeft andere ideeën en/of is met andere zaken tevreden.

Als ik in het zuidwesten op zoek ga naar goede hotels op prima locaties dan ga ik er met 200 euro per nacht gemiddeld niet eens komen en las ik me tevreden stel met een sleazy motelletje dan kom ik er gemiddeld misschien met minder dan 70 euro.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Markstaal »

Mijn bedoeling was niet om een discussie op te wekken maar om mijn ervaringen te delen. Wat locaties betreft kies ik ervoor om juist in het park of er direct naast te zitten. Door vele aanbiedingen en het af en toe huren van een cabin scheelde mij enorm veel geld ook het gebruik van de kortingen bij booking, hotwire en myvegas leverde dit jaar veel op. En nee ik kies niet voor "sleazy' motelletjes, zo zitten we bijvoorbeeld 3 nachten in the Mirage, voor de rest allemaal hotels met een 8 of hoger, zowel vlak bij de parken als in het centrum van de steden. Staten als Colorado en New Mexico zijn veel goedkoper dan de andere staten zoals California, Utah enz. Ik zoek altijd naar goeie hotels want wil niet ergens slapen waar ik liever niet ben.

Tomhster over de vliegtickets plus auto huur dit is al de 3e keer dat ik voor dit bedrag vlieg en een auto huur en is niet het absolute laagseizoen.

Al met al als je het een beetje goed uitzoekt en je kortingen pakt dan kan het je een hoop geld schelen, en zeker voor de beginnende Amerika ganger kan dat juist ook een tip zijn.

Het is gewoon een voorbeeld dat het dus ook prima goedkoper kan.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Vito »

The Mirage is toch niet top ofwel, gewoontjes voor LV? Misschien dat jij je hotels niet sleazy vind maar een ander wel. Het blijft persoonlijk.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Markstaal »

Sleazy noem ik hotels voor een paar tientjes met alleen maar slechte beoordelingen en niet schoon. Verder vind ik de Mirage een prima hotel voor op de strip (ook wat betreft ligging), beter dan een MGM Grand, NYNY, Luxor of Excalibur.Tuurlijk kan je duurder zoals the Venetian e.d. maar dit is zeker geen slecht hotel. Maar inderdaad persoonlijk, wou enkel even melden dat het wel goedkoper kan, tis maar hoe je het uitzoekt en wat je zelf wilt.
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Wat heeft je vakantie gekost?

Bericht door Ron Notenboom »

Hotels (meestal ketens, zeg maar 3 sterren) komen uiteindelijk gemiddeld rond 100 euro per nacht uit als je de dure een beetje compenseert met goedkopere.
Afgelopen juli/augustus zijn wij ook ongeveer op zo'n prijs uitgekomen. Maar daarbij wel de kanttekening dat wij een deel van de nachten met 4 personen een kamer o.i.d. hebben gehuurd.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer