Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 4

Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Marchien1977 »

Wij (gezin met 2 kinderen 10 en 9 jaar) gaan deze zomer voor de 2e keer naar Florida.
We geven er de voorkeur aan om steeds een paar dagen op dezelfde plaats te blijven en vanuit daar bezienswaardigheden te bezoeken.

Nou heb ik eind juli vier nachten in een cottage aan het strand vlakbij Apalachicola geboekt en daarna hebben we nog acht overnachtingen voordat we weer naar Nederland terugvliegen.

Het idee is om vier nachten in de buurt van Crystal river een huisje te zoeken en dan de laatste vier nachten Orlando te doen.
We willen de combitickets Bush Gardens/Seaworld/Aquatica aanschaffen, dus vanuit de accommodatie bij Crystal river kunnen we dan alvast Bush Gardens bezoeken.

Nou zie ik in de buurt van Crystal river/Homosassa een paar prachtige huisjes, aan de rivier (bijvoorbeeld de withlacoocheeriver) met gratis gebruik van kayaks.
Maar, ... ik vraag me ineens af of we daar niet lekgeprikt gaan worden door muggen.
Ik denk het eigenlijk wel, maar misschien dat iemand hier ervaring heeft met deze regio in de zomer?

En er vanuit gaande dat dit zo is, dan willen we daar niet naar toe. Iemand suggestie wat dan een mooie regio is om te bezoeken?
Misschien richting Clearwater Beach? Maar we zitten er in het weekend, is dat dan niet vreselijk druk?
Wilden eigenlijk juist deze trip een deel van het 'oude' Florida bekijken.

Ben benieuwd wat jullie mening is!

Groet, Marchien.
Bluebonnet
Amerikafan
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 aug 2017, 13:57

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Bluebonnet »

Muggen zijn overal in Florida een probleem. De betere buurten spuiten regelmatig gif (al zijn bewoners daar niet altijd blij mee), maar dat helpt niet echt veel.
Spray met Deet werkt redelijk en Benadryl creme als je toch gestoken wordt.

Hou er ook rekening mee dat je aan de rivier kans hebt op gators. Vrienden van ons woonden aan het water, en lieten de kinderen daar ook lekker spelen want dat waren ze zo gewend in Schotland. Tot ze een keer een prachtige alligator in het water zagen liggen. Toen bleven ze toch maar netjes achter het hek. Al is dat ook geen garantie, gators kunnen over redelijk hoge hekken klimmen als ze vastberaden zijn.
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Marchien1977 »

Thanks voor je reactie Bluebonnet!

Klopt dat er alligators in de rivieren zwemmen, hebben het daar met de huiseigenaren al over gehad. Vroeg in de ochtend en bij avondschemering zwemmen wordt afgeraden...
Muggen zijn inderdaad overal een probleem, maar aan het strand toch een stuk minder dan in het binnenland lijkt me.
Ik vind het lastig, ik heb geen zin om vier dagen binnen te moeten zitten omdat we anders lekgeprikt worden. Maar afgezien daarvan spreekt het kayakken over een rivier me wel erg aan, én natuurlijk midden in de natuur zitten.
En dan bijvoorbeeld een dag Crystal river, een dag Homosassa en een dag Bush Gardens.
Is dat te doen hoog zomer?
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door biebyip »

Ik ben helemaal fan van de kneuterigheid van Homosassa springs en Crystal River in contrast met de gelikte Disney regio, dus vind je keuze een logische. Om je vraag te beantwoorden; Wij zijn, in juli, helemaal lekgeprikt tijdens een wandeling in de Everglades. Hadden wel Deet bij ons, maar als je die in je hotelkamer laat staan is het niet zo effectief. Als de rivier stromend water heeft zou ik er niet zo heel erg benauwd voor zijn, mijn ervaring is dat de muggen vooral zitten waar het water stilstaat. En schaf je lokaal antimuggenspul aan, dat je ook daadwerkelijk gebruikt en altijd meeneemt;)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door ADE01 »

Hebben ze geen screen? Dat scheelt de wereld. Anders s'avonds een vuurtje aansteken, houden ze ook niet van. Wat betreft zwemmen, voor geen goud, maar dat is persoonlijk. Er zijn genoeg locals die er wel in duiken. De kans op een aanvaring is blijkbaar heel klein, maar ik heb er al een paar gezien van 3-4 meter in de vrije natuur en hou het bij het zwembad. Kayakken is natuurlijk wel heel gaaf.
Gast

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Gast »

Het lokaal verkrijgbare OFF (en dan met name de groene "deep woods" variant ipv de oranje) helpt zeker tegen de muggen en ander prikkend spul. Wij nemen altijd ook enkele van die groene spuitflesjes mee naar huis.
Richard033
Amerikafan
Berichten: 204
Lid geworden op: 29 nov 2013, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Amersfoort

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Richard033 »

Bij de huizen die wij hebben gehuurd stonden in een of ander berghok wel een paar grote ventilatoren voor op het terras, buiten zaten ook stopcontacten en muggen houden niet echt van wind!.
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Marchien1977 »

Thanks allemaal voor de reacties!
Hebben inmiddels huisje gehuurd, wel met zwembad omdat zwemmen met alligators toch te spannend voor ons is :wink:
Maar.... met kayaks en toegang tot rivier (rainbow river is het geworden).

Hebben er zin in!
habo1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2012, 08:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door habo1969 »

We zitten zelf ook rond die periode in Florida (oa Inverness) en hebben vorige week een goeie deal weten te scoren voor de parken waar jullie ook naartoe willen. We zijn waren nog iets minder geld kwijt, maar dat heeft wellicht met de iets hogere dollarkoers te maken.
Zie: https://www.attractionticketsdirect.de/ ... ckets_list . Incl gratis parkeren bij alle parken

Alvast heel veel plezier!!!
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Marchien1977 »

Habo 1969, zag hem ook ja, superbedankt!
2 jaar geleden rond de 1500 euro voor de Disneyparken uitgegeven, dan zijn dit toch wel leukere prijzen :wink:

Jullie ook heel veel plezier!
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door kustbewoner »

mag ik vragen via welke weg jullie een huisje hebben gehuurd ??
Marchien1977
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 apr 2015, 09:15
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door Marchien1977 »

Ja natuurlijk, via vbro.com, valt onder homeaway volgens mij.
habo1969
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 jan 2012, 08:54
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Augustus Crystal River/Homosassa, te doen? Muggen? En wat anders?

Bericht door habo1969 »

Wij via Micazu. Meerdere keren op deze manier geboekt en altijd goeie ervaringen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer