Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
sillie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door sillie »

We gaan vrijdag dan eindelijk echt weg en als ik alle weersites zo bekijk dan zijn de temperaturen allemaal.prima maar soms staat er bij de een een bui bij de ander bewolkt of deels bewolkt etc.
Voor de mensen met ervaring of die er nu zitten:kan ik gewoon uitgaan van 2 weken in korte broek en tshirt og is het slim wat labge broeken mee te nemen?ik las ook ergens dat het in de restaurants nogal fris kan zijn door de airco,wat is jullie ervaring?
opvakantie
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 31 mei 2016, 12:08
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door opvakantie »

Naar welke plaats ga je?
En met de airco aan kan het binnen soms fris zijn dus dan is een vest of iets dergelijks wel eens handig als je enkel een t-shirt aan hebt.
kendor
Amerikakenner
Berichten: 492
Lid geworden op: 24 feb 2008, 10:50

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door kendor »

Sillie

Korte broek en t-shirt zeker meenemen :wink:
Het kan soms wat donderen in de namiddag. De temperatuur blijft prima.
Een lange broek voor de restaurants is geen slecht idee,het kan soms wat frisjes zijn i.v.m. de airco.

Fijne vakantie :thumbup:
sillie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door sillie »

Ja sorry voor al dit soort vragen maar voel me een echte nitwit haha
We gaan naar Orlando en vandaaruit naar de oost en westkust uitstapjes maken en diverse pretparken bezoeken.

Bedankt voor de reacties!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door Trails »

Wij gaan meestal in feb./mrt. en we hebben zelden een lange broek aan hoeven doen. Meestal nemen we er maar 1 mee en dat is die we aan hebben op de heen- en terugreis. We dragen eigenlijk alleen maar korte broeken met topjes of t-shirts.
We hebben af en toe een nachtvorst gehad maar het warmt snel op naar lekker warm.
In restaurants staat de airco inderdaad meestal op standje Noordpool dus wel een vest of trui meenemen.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door laanvdj »

Wij hebben ook alleen een lange broek aan in het vliegtuig. Wel altijd een vest of hoodie bij ons voor in de Malls en restaurants.
Wij slepen altijd veel te veel mee, meestal is het zo warm dat je de hele dag in korte broek,hemdje en sandalen of slippers loopt.
Wij zijn al vaak in april geweest en hebben altijd warm weer gehad, zelfs als het regent is het nog warm.
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door ADE01 »

Het weer bericht moet je iets anders lezen hier. Bewolkt is hier meer dat er op een bepaald moment van de dag misschien wat wolken zichtbaar zijn. Hetzelfde geld voor regen en regenkans. Er kan wel eens een flinke plens bui vallen, maar vaak tijdelijk en ook dan is het nog gewoon 25 graden. Het blijft nog erg lang warm, pas na middernacht gaat het afkoelen. De ochtenden zijn erg aangenaam. Lange broek heb je in principe niet nodig. Trui ook niet. Misschien enkel voor het vliegtuig of indoor malls zoals anderen aangaven.

Probeer zo snel mogelijk je airco in je hotel of appartement wat omhoog te schroeven dan heb je niet zo'n verschil met buiten en wen je sneller aan de warmte.
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door dionkoffie »

Ik kom net terug van een 12 daagste trip van Orlando.
Temperaturen zijn ongeveer tussen de 25 en 31 graden. Het zou deze week wat meer regenen en wat meer bewolkt zijn dan vorige week, maar in mijn ervaring is een dag voorspelde regen maar 15 tot 30 minuten regen en de rest bewolkt met zon.

Je kan prima hele dagen in je shirt en korte broeken lopen. Zelf zou ik de weersvoorspellingen niet al te veel in de gaten houden. Die zitten er namelijk erg van vanaf. Als je wat wilt gaan doen kan je het beste sochtends even buiten kijken. :) Als je de parken (universal, Disney) wilt bezoeken zou ik zeker niet de warmste dag uitkiezen. Dan is het namelijk enorm druk en door een park lopen met 32 graden is voor jezelf ook geen pretje :)

Ik vond het in de restaurants inderdaad wel fris. Als het kon dan gingen wij ook buiten eten. Als je een snelle eter ben kan je best gewoon in je t-shirt gaan eten. Ik zou voor de zekerheid wel een lange broek en een vest meenemen. Het kan heel soms buiten even fris aanvoelen.

(ik baseer dit op mijn trip naar Orlando. Het weer zou anders kunnen zijn op andere plekken.)
Waar in Orlando verblijf je?
04-17:
- PA, VA, MD, NJ, NY + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.

04-18:
- Orlando, FL
sillie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door sillie »

Bedankt voor de reacties!
We verblijven 2 weken in legacy resort vacation in Kissimmee.Morgen vertrekken we,retespannend allemaal maar het lijkt me zo geweldig om eens mee te maken (alleen dat vliegen...brr haha)
dionkoffie
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 08 jun 2016, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door dionkoffie »

Met welke maatschappij vlieg je? Heb een keer met United Airlines gevlogen. Top. Werd volgeladen met eten. Vond Tui iets minder. Ze hadden vaak geen maaltijden meer over dus het enigste was ik kreeg was een kleine pasta -_-

Als je een directe vlucht heb is het ongeveer 8,5 uur. Je zal vast wel onboard entertainment hebben, maar ik zou zelf even wat films downloaden voor de reis. Als je jezelf bezig kan houden is het zo voorbij.

Veel plezier en success met de warmte!

(ps, zorg dat je een pen bij je hebt tijdens de vlucht. Je krijg een US customs border patrol formuliertje in het vliegtuig die je in moet vullen voordat je customs voorbij gaat. Je krijgt er geen pen bij dus neem er zelf een mee. Anders sta je voor de (lange) rij om een pen te vragen.)
04-17:
- PA, VA, MD, NJ, NY + Niagra falls (CA), Torono, Ontario Canada.

04-18:
- Orlando, FL
sillie
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 nov 2017, 14:48
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door sillie »

Handige tip!ga gelijk wat pennen in de tas gooien.

We vliegen via londen gatwick met british airways.
Arjan101
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 30 okt 2011, 09:48

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door Arjan101 »

Wij zijn sinds zaterdag in florida, helaas nog geen zonnige dagen gehad. Veel buien en bewolking. De weersverwachtingen zijn voor de hele week niet echt positief.

Desondanks kan je nog prima in t shirt en korte broek lopen.
Kletskous
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 16 mar 2016, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door Kletskous »

Ow Arjan, dat is wel echt jammer zeg ! Daar zou ik ook goed van balen. Vlieg je zó ver, heb je geen mooi weer. Foto's zijn toch net effe minder leuk enzo. Ook al is de temperatuur goed, het plaatje wil ook wat, zeg maar. En je wil toch lekker bij het zwembad in de zon liggen en met een lekker kleurtje terugkomen, toch.

Ik dacht dat het in de meivakantie (eind april/medio mei) juist eigenlijk altijd wel mooi weer was ?! Meen dat van andere reizigers en uit verslagen ook wel begrepen te hebben.
Maar goed, daar heb jij nu niks aan. Ik duim dat het weer snel beter wordt ! Daarvoor ga je immers naar de Sunshine State, toch !
Fijne vakantie nog.
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida

2024 : Java & Bali
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Eerste keer:allerlei vragen....hoe is het weer nu?

Bericht door harryh »

@Arjan101 Mei en juni zijn het regenseizoen in Florida…
Wij hebben er al vaker eind april/begin mei (en ook in de zomer) gezeten, dit jaar eind april was het top weer, 2 weken echt droog, 1 bui gehad bij aankomst. Was aan de westkust zeg maar Fort Myers/Sarasota. Oostkust had wel af en toe een bui.
Maar vorig jaar en het jaar ervoor was het regelmatig grijs en was er veel wind met af en toe regen in dezelfde periode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer