Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Space X rocket launch
-
Neil mcauly
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Space X rocket launch
Binnen 3 weken zitten we nu op het vliegtuig richting Orlando voor 10 dagen. We zien nu op de website van NASA dat er lancering gepland staat van een Space X ISS bevoorrading. We gidsen een gezin met 2 volwassen kinderen en die hebben al aangegeven dat ze niet in Space center geïnteresseerd zijn. Tegelijkertijd is dit iets dat al jaren op mijn verlanglijstje staat. Op de site van KSC dat tickets voor de lancering tussen de 20 en 50$ bovenop daily admission kosten. Daar er van hen uit geen of zeer weinig interesse is in ruimtevaart willen we hen dit niet opdringen maar als het mogelijk is zouden we een activiteit plannen en de lancering van op een afstand volgen.
Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, waar je dit kan doen?
Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, waar je dit kan doen?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Re: Space X rocket launch
Als ik het goed begrijp willen jullie de lancering op een plek zien waar je niet hoeft te betalen?
-
Neil mcauly
- Amerikafan
Zoiets, daar wij wel geïnteresseerd zijn om de lancering van dichtbij te volgen maar dit niet willen opleggen aan mensen die hier geen interesse voor hebben zoeken we een plaats waar we dit kunnen zien. Moet niet van heel dichtbij te zijn (anders betalen we er wel voor) maar als we iets zien zijn wij al tevreden.
Als wij dit opleggen aan een gezin die hier geen interesse voor heeft betekent dit dat we vragen aan hen om 4x daily admission te betalen en nog 4x tussen de 20 en 50$. Voor hen is dit minstens 280$ voor een dag te besteden die ze anders zouden kunnen indelen met dingen die ze liever zouden doen.
Als wij dit opleggen aan een gezin die hier geen interesse voor heeft betekent dit dat we vragen aan hen om 4x daily admission te betalen en nog 4x tussen de 20 en 50$. Voor hen is dit minstens 280$ voor een dag te besteden die ze anders zouden kunnen indelen met dingen die ze liever zouden doen.
Je hoeft dat toch niet op te leggen? Wie belangstelling heeft gaat en wie geen belangstelling heeft gaat niet. Dus jullie kunnen gaan maar het andere gezin blijft dan in het hotel of gaat iets anders doen.
-
Neil mcauly
- Amerikafan
We zitten in een huurhuis in Orlando, we zouden idd. kunnen zeggen dat wij naar de launch gaan kijken maar dan betekent dit dat zij een dag in het huurhuis moeten blijven. Het zijn ook niet het soort mensen die ieder jaar kunnen naar de VS op reis gaan, dus om dan te zeggen dat zij een dag uit hun vakantie moeten opgeven of er een som geld tegen te smijten zodat wij naar de lancering kunnen willen we ook niet doen.
Het doel zou zijn om samen de dag te vullen en mocht daar een plaats zijn waar iets te doen is en we kunnen een glimp opvangen van de lancering zou dit ideaal zijn.
Het doel zou zijn om samen de dag te vullen en mocht daar een plaats zijn waar iets te doen is en we kunnen een glimp opvangen van de lancering zou dit ideaal zijn.
Hebben ze geen interesse omdat ze niet willen betalen of omdat ze niks met ruimtevaart hebben?
-
Neil mcauly
- Amerikafan
Toen we de reis organiseerden vroegen we of ze een dag naar KSC zagen zitten. Zagen dat niet zitten omdat ze totaal geen interesse hebben in ruimtevaart. Bij het tonen van wat er te zien is en welke informatie je er kon vinden konden we de interesse niet wekken. En komt erbij dat alles daar in het Engels is. En als je al weinig interesse hebt en je de taal dan nog niet machtig bent is het ook de moeite niet om er een dag vakantie aan te spenderen.
Me dunkt dat het voor jou wel erg belangrijk is om te weten of het nu precies voor het geld is of voor de al dan niet interesse van ons reisgezelschap.
Me dunkt dat het voor jou wel erg belangrijk is om te weten of het nu precies voor het geld is of voor de al dan niet interesse van ons reisgezelschap.
Tja, als het voor jullie echt samen uit samen thuis is dan kan je die activiteit beter overslaan. Zeker als een aantal er geen zin en interesse in heeft. Dan kan je beter focussen op dingen die iedereen wel leuk vindt.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je zou naar Daytona kunnen gaan en dan rond de launchtijd naar Cocoa Beach rijden? Meestal komen er honderduizenden mensen op lanceringen af die echt niet allemaal naar KSC zelf gaan.
Overigens ben je niet alleen op vakantie en siert het je dat je aan de andere mensen denkt. Maar je verhaal lezend hoop ik dat je ook aan je eigen dromen/verlanglijstje denkt en dit nu je er zo dichtbij bent niet laat schieten
Overigens ben je niet alleen op vakantie en siert het je dat je aan de andere mensen denkt. Maar je verhaal lezend hoop ik dat je ook aan je eigen dromen/verlanglijstje denkt en dit nu je er zo dichtbij bent niet laat schieten
Dat is ook mijn gedachte. Doe gewoon wat je wilt doen op die ene dag. Want anders krijg je later spijt dat je het niet hebt gedaan. Mooi dat je aan de rest van de groep denkt. Maar de rest van de groep mag jou ook de vrijheid gunnen om een dagje iets anders te doen.
-
Gast
Zij kunnen toch iets anders gaan doen op die dag? En misschien is het slecht weer en wordt de lancering uitgesteld.
- flexer
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Kennedy Space Center is een geweldig leuke ervaring, ook als je niet in ruimtevaart geinteresseerd bent. Er zijn verschillende ‘attracties’ die voor iedereen leuk zijn. Ik ben er meerdere keren geweest, en mijn gezelschap en ikzelf hebben iedere keer genoten en weer nieuwe dingen gezien. Inmiddels ook twee maal een lancering meegemaakt, ook dat is een bijzondere ervaring. Er zijn verschillende lokaties buiten KSC waar je de lancering gratis kan zien. Zie de website http://www.launchphotography.com/Delta_ ... ewing.html voor meer informatie. Hou er wel rekening mee dat lanceringen vaak op het laatste moment worden afgelast of uitgesteld. Wees ook tijd op de lokatie, het kan erg druk zijn en parkeren is vaak een uitdaging. Veel plezier!
Groet, Flexer
- Almere vak V
- Amerika-expert
Tsja, lastig dit.
Ken een heleboel mensen met allerlei voorkeuren. Maar vooral ook waar de voorkeuren niet liggen. Omdat het allemaal niet zo nodig hoeft. Totdat ze er een keertje zijn geweest of het hebben gezien. Dan vervolgens helemaal verkocht zijn of het niet hadden willen missen.
Heb ik zelf ook. Ik zit zoveel in een vliegtuig dat het me geen bal interesseert hoe ze die dingen maken. Mijn jongste dochter wilde graag naar de Boeing fabrieken in Seattle. Na veel gezanik toch maar gegaan. FANTASTISCH!! Kan het iedereen aanraden.
Met dit geval heb ik een beetje hetzelfde. Om daar nou 280 dollar voor neer te leggen weet ik ook niet. Maar het lijkt me wel een machtig gezicht om zo'n ding de lucht in te zien gaan. Je kan op die dag kijken wat je "in de buurt" kunt doen. En dan in de gaten houdt wanneer dat ding de lucht in gaat. Kan je altijd "per ongeluk" even omhoog kijken...
Ken een heleboel mensen met allerlei voorkeuren. Maar vooral ook waar de voorkeuren niet liggen. Omdat het allemaal niet zo nodig hoeft. Totdat ze er een keertje zijn geweest of het hebben gezien. Dan vervolgens helemaal verkocht zijn of het niet hadden willen missen.
Heb ik zelf ook. Ik zit zoveel in een vliegtuig dat het me geen bal interesseert hoe ze die dingen maken. Mijn jongste dochter wilde graag naar de Boeing fabrieken in Seattle. Na veel gezanik toch maar gegaan. FANTASTISCH!! Kan het iedereen aanraden.
Met dit geval heb ik een beetje hetzelfde. Om daar nou 280 dollar voor neer te leggen weet ik ook niet. Maar het lijkt me wel een machtig gezicht om zo'n ding de lucht in te zien gaan. Je kan op die dag kijken wat je "in de buurt" kunt doen. En dan in de gaten houdt wanneer dat ding de lucht in gaat. Kan je altijd "per ongeluk" even omhoog kijken...
-
babarage
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
Volgens mij zijn er zeker plekken waar je gratis kan kijken naar de launch. Omdat er meer mensen daar willen kijken wordt het wel een beetje een dagje uit omdat je er op tijd moet zijn. En dan dus met een picknick en een boekje / spelletje en zo beetje tijd verdrijven tot het ding gaat. Maar is volgens mij wel keigezellig. Zou het toch eens met andere gezin over hebben dat dit echt op jullie lijst staat en of ze mee gaan met een dagje strandachtig hangen. Weet niet of ik dat nou een opoffering zou noemen hoor, ook wel lekker zon rustdag. Willen ze persé niet mee? Huur dan een tweede auto, kunnen zij rondom de villa gaan en staan waar ze willen en jullie ook.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
-
gasmond
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben vorig jaar mei een lancering gezien vanaf een strandje in de buurt.
Was goed te doen, niet al te druk (minder als 50 mensen) en prima uitzicht, de raket zat net achter wat bebouwing dus die zagen we net iets later, het landen van de raket was wel goed te zien.
Al met al duurde het 9 minuten, lancering en landing.
Het was er niet druk maar de lancering was ook om 07.00 uur smorgens dus dat kan ook de reden zijn.
Zal even kijken of ik het adres kan vinden, je kon de auto zo parkeren en 100 meter lopen en je staat op het strand.
Het was een strandje net onder de haven ingang waar de cruiseschepen vandaan gaan.(onder cape canaveral).
Was zeer de moeite waard en we hopen dat er in de eerste twee weken van mei nog 1 de lucht ingaat. dan geen we zeker weer kijken.
Hou er wel rekening mee dat lanceringen vaak niet door gaan! Bij ons ging hij de eerste keer ook niet door, dus zijn we de volgende morgen weer gegaan.
Cherie down park 8330 ridgewood ave, capa canaveral FL32920 is het strandje.
Het lijkt in eerste instantie ver weg maar bij de supersonische knal(len) staan de ramen van de flats die langs het strand staan te trillen)
Was goed te doen, niet al te druk (minder als 50 mensen) en prima uitzicht, de raket zat net achter wat bebouwing dus die zagen we net iets later, het landen van de raket was wel goed te zien.
Al met al duurde het 9 minuten, lancering en landing.
Het was er niet druk maar de lancering was ook om 07.00 uur smorgens dus dat kan ook de reden zijn.
Zal even kijken of ik het adres kan vinden, je kon de auto zo parkeren en 100 meter lopen en je staat op het strand.
Het was een strandje net onder de haven ingang waar de cruiseschepen vandaan gaan.(onder cape canaveral).
Was zeer de moeite waard en we hopen dat er in de eerste twee weken van mei nog 1 de lucht ingaat. dan geen we zeker weer kijken.
Hou er wel rekening mee dat lanceringen vaak niet door gaan! Bij ons ging hij de eerste keer ook niet door, dus zijn we de volgende morgen weer gegaan.
Cherie down park 8330 ridgewood ave, capa canaveral FL32920 is het strandje.
Het lijkt in eerste instantie ver weg maar bij de supersonische knal(len) staan de ramen van de flats die langs het strand staan te trillen)
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2730 Weergaves
-
Laatste bericht door nwolf