Bustours Miami Beach.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bustours Miami Beach.

Bericht door JJ94 »

*Ik ben nieuw op dit forum, dus ik weet niet zeker of mijn bericht in het juiste subforum is geplaatst.*

Begin april ga ik samen met een vriend 6 dagen naar Miami Beach, als onderdeel van een twee weken durende vakantie in de Verenigde Staten. We zijn niet van plan om een auto te huren, dus we willen graag zo veel mogelijk met het openbaar vervoer en touroperators doen. Het doel van onze dagen in Miami Beach is voornamelijk chillen en aan het strand liggen, maar we vinden het ook leuk om wat van de omgeving te zien.

We zitten aan onderstaande uitstapjes te denken:
  • - Everglades
    - Key West / The Keys
    - Cape Canaveral
Nu heb ik gezien dat er meerdere touroperators zijn die busexcursies aanbieden vanuit Miami en Miami Beach. Ik vroeg mij af of jullie ervaring hebben met dit soort excursies en welke touroperator is aan te bevelen?

Ik hoor het graag!
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bus tours Miami Beach

Bericht door Carolena »

Als jullie deze 3 uitstappen willen doen op 6 dagen Miami Beach, zal er niet al te veel tijd meer over zijn voor strand en chillen :wink: .

Naar Key West enkel is 4u rijden (als je geluk hebt), ook naar Kennedy Space Center ben je enkel al 4u onderweg. Bij beiden zou ik een overnachting plannen, of 1 van beiden toch schrappen. Wij zijn in augustus vanuit Marathon naar Key West gereden (1,5u rijden heen en terug) en de dag was al te kort en vanuit Boca Raton naar Kennedy Space (3u rijden heen en terug) en ook deze dag was best vermoeiend.
Een dagtrip naar de Everglades is wel heel goed te doen.

Is er een specifieke reden waarom jullie geen auto huren? Ik denk dat je voor een dag of 5 minder geld kwijt bent om een auto te huren, dan voor dit alles aparte excursies te doen.
Het verkeer is zeer goed te doen, benzine is beduidend goedkoper dan in Nederland/België en als je het een beetje uitkijkt, kan je voor een redelijk bedrag ook je auto kwijt op Miami Beach. Zie dit draadje viewtopic.php?t=68389

Met busexcursies heb ik geen ervaring, misschien dat andere forumleden je wel kunnen helpen hiermee.
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bus tours Miami Beach

Bericht door JJ94 »

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Onze keuze om geen auto te huren is eigenlijk ontstaan nadat we zagen dat je meer moet betalen voor een huurauto als je jonger bent dan 25 jaar. Aangezien wij dit beiden zijn werd het voor ons al een stukje onaantrekkelijker om een auto te huren. Bovendien heb ik op meerdere websites en fora gelezen dat het lastig/duur parkeren is in Miami Beach.

We zouden nog kunnen overwegen om een auto voor één dag te huren. Dan hebben we niet het parkeerprobleem in Miami Beach en zijn we flexibeler dan met een bus tour. Toch ben ik nog wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met één van bovenstaande bus tours!

Waarschijnlijk draait het er wel op uit dat we één, maximaal twee excursies gaan doen. Anders blijft er inderdaad weinig tijd over om te chillen!
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bus tours Miami Beach

Bericht door Carolena »

Ok, onder 25, snap ik wel dat het dan een duur kostenplaatje wordt.
Ik zou in jullie geval 1 van deze 3 zeker schrappen.
Voor de Everglades zijn er daguitstappen zat vanuit Miami, kan je er spijtig genoeg geen aanbevelen, maar er is wel wat over te vinden hier op het forum.
Moesten jullie toch overwegen om een dagje (of 2) een auto te huren, zou ik zeker naar de Keys trekken. Overnacht in Key West (zoek een hotelletje met gratis parkeren) en kom de dag erna terug via Bahia Honda State park en Islamorada (Robbie's Pier) en lever 's avonds je auto terug in in Miami.
Op die manier houden jullie 3d dagen over om te chillen.
Er is zoveel te doen in Florida, dat het spijtig genoeg altijd keuzes maken is :wink: .
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bus tours Miami Beach

Bericht door JJ94 »

Ik heb inmiddels een touroperator gevonden die een bus tour vanuit Miami Beach naar de Everglades aanbiedt.
Het gaat om Miami Tour Company. Zij kunnen ons oppikken bij het hotel, dus dat lijkt ideaal. Heeft iemand ervaring met deze aanbieder?
Gast

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door Gast »

Wij hebben in Miami ooit deze tour operator gebruikt: http://miamidoubledecker.com

Wij namen de combi tour van 3 verschillende tours (HoHo bus tour, Everglades Airboat en Miami Boat tour( langs de huizen van de sterren en in de lagune van Miami)) die je desnoods op verschillende dagen kunt doen als je wilt, maar ook op 1 dag. Voor $75 vonden wij het een prima tour om Miami te zien.

Zij kunnen je eventueel ook bij de hotels oppikken. Wij zaten toen tegenover deze operator in het Ritz Carlton hotel op South Beach (maar dat is momenteel gesloten vanwege de schade als gevolg van Irma).
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door JJ94 »

Bedankt voor de tip Terpies!

Hebben jullie toen ook de Miami - Key West tour gedaan? Ik zie dat deze ook door een aantal operators wordt aangeboden, waarbij je in één dag vanuit Miami de Keys bezoekt en 's avonds weer terug bent in Miami. Het lijkt me wel gaaf om daar te kijken, vooral nu we in de buurt zijn!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door Hans B »

't Is een mooie rit, maar van Miami naar de Keys is minimaal 4u rijden als niks tegen zit en je nergens uitstapt.
Heen en weer is het dubbele, dan zou ik één nacht op de keys blijven.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door JJ94 »

Dat is wel een behoorlijk lange reistijd Hans B!

Helaas hebben we tijdens het boeken van de hotels al direct betaald (dit was goedkoper dan betalen bij aankomst). Hierdoor zijn we helaas niet meer zo flexibel in het veranderen van hotel. Een overnachting op de Keys zal dan ook lastig worden (tenzij we dubbel betalen voor die nacht).

Nu ik er aan terug denk heb ik wel eens eerder zo'n lange trip gemaakt. Een paar jaar terug ben ik, destijds met een studiereis, in 1 dag van New York naar Washington DC gegaan en weer terug. Dit beviel me op zich niet slecht omdat ik van te voren wist dat het een lange dag zou worden. Ik had DC zeker niet willen missen, dus ik ben blij dat ik destijds ben meegegaan.

Ik ga het nog overwegen. Als jullie nog meer tips of ervaringen willen delen, dan hoor ik dat graag!
Gast

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door Gast »

JJ94 schreef:Hebben jullie toen ook de Miami - Key West tour gedaan?
Nee wij hebben de Keys bewaard voor een andere keer: je kunt niet alles doen, ook al ben je in de ‘buurt’. Zoals @HansB ook al aangeeft is het een lange reis heen en terug, dus ik zou dat nooit doen in een dagje op en neer. Je ziet dan de
Keys voornamelijk vanachter de ruit van de bus die overal voorbij sjeest.

Ik zou rond Miami blijven. De tours die ik voorstelde zou je op twee dagen kunnen doen. Wij deden een dag everglades en de andere dag ‘s ochtends de bus tour en ‘s middags de boottocht. Je wilt toch ook nog een middag en avond in het art deco district op South Beach flaneren....absoluut de moeite waard....
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door PSVwally »

Waar gaat je reis daarna (of daarvoor) heen?
Key West op en neer vanuit Miami vind ik persoonlijk ook geen aanrader. Ik deed dit (op mijn allereerste usa reis en op aanraden voor een touroperator) zelfs nog vanuit een andere plek en heb amper wat van keys west kunnen bekijken.
Kennedy Space center vanuit Miami is qua dag opzich nog wel te doen. KSC heb je in principe in een halve dag al aardig gezien namelijk.
Let wel op dat als je een auto huurt incl underage fee je ook even checkt dat je toll moet betalen op diverse snelwegen in Florida. Overigens vond ik het heerlijk om in Miami een auto te hebben. Ik zat in een hotel in Miami en niet op Miami Beach, maar om de stad te bekijken met alleen ov vond ik niet heel handig. Ik heb wel een boat tour langs de villas geboekt en vond dit (achteraf gezien) in vergelijking met de tour door hollywood wat tegenvallend.
JJ94
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 feb 2018, 10:54
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door JJ94 »

Hier heb je een goed punt Terpies!

Ik redeneerde meer vanuit het feit dat ik niet weet wanneer ik weer in Florida zal zijn. Daarom leek het me zonde om bezienswaardigheden die (relatief) dichtbij liggen over te slaan. Aan de andere kant is het wel vakantie en heb ik ook geen zin om elke dag van hot naar her te racen om alle highlights te zien.

Bedankt voor je reactie en tips PSVwally!

Wij gaan nogal een aparte reis maken. De reden om naar de States te gaan is omdat een vriend van ons nu voor een jaar studeert aan University of Michigan in Ann Arbor (bij Detroit). We vliegen dus eerst naar Detroit om een paar dagen bij hem door te brengen. Vervolgens hebben we één overnachting in downtown Detroit alvorens we naar Miami vliegen. Daar blijven we 6 dagen in het Holiday Inn hotel op Miami Beach (Mid Beach). Ten slotte vliegen we naar New York om daar nog vier dagen te verblijven. Omdat we allebei al in New York zijn geweest leek vier dagen ons voldoende.

Zoals ik eerder al aangaf is de reden voor ons om geen auto te huren het feit dat we beiden jonger zijn dan 25 jaar (en daardoor meer moeten betalen). In eerste instantie was ons plan om vanuit Detroit een huurauto te nemen en langs Ann Arbor te gaan. Vervolgens zuidelijk om Lake Erie heen en via de Niagara Falls Toronto bezoeken en vanuit daar terugvliegen naar Nederland. Omdat de prijzen voor de huurauto ons tegenvielen besloten we zoveel mogelijk met OV en Uber/taxi te doen.

Om terug te komen op je opmerking over Key West en Kennedy Space Center; op de kaart lijkt KSC even ver of misschien wel verder dan Key West vanuit Miami. Waarom is dat beter te doen dan Key West? Weet je nog welke operator(s) je gebruikte voor de Keys en KSC?
Gast

Re: Bustours Miami Beach.

Bericht door Gast »

Een dagtrip Key West kost je $100 voor twee personen. Ik kan me niet voorstellen dat je $100 kwijt bent als je zelf 1 dag een auto huurt, ook al betaal je een underage fee.

De georganiseerde trip naar Key West duurt in totaal 12 uur (4 uur heen, 4 uur terug), waarbij je alleen een uur of 4 vrij te besteden tijd hebt in Key West en niet onderweg ergens kunt stoppen. Met een auto kun je dat wel.

Het wordt dan wel een lange dag, maar als je het er voor over hebt om om 6 uur ‘s ochtends te vertrekken zou het te doen moeten zijn op een dag. Liever zou je twee dagen kunnen gaan. Ik denk dat je voor $30 per dag (voor $40 heb je EC executive) een prima auto kunt huren. Underage fee is volgens mij $15 per dag extra. Huur wel de auto dan vanuit Nederland ivm verzekeringen!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer