Reis Gex: rondreis Zuid-Florida Meivakantie.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gex
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2009, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Gex: rondreis Zuid-Florida Meivakantie.

Bericht door Gex »

Wij gaan in de meivakantie met het gezin (kinderen van 4 en 7) naar Florida, wij vliegen op Miami en hebben het volgende schema tot nu toe, wij zijn benieuwd of er nog echte aanraders zijn die we niet mogen missen, of andere tips.

21-04 Zaterdagavond aankomst Miami
22-4 Homestead
23-4 Homestead
24-4 Homestead - Key West
25-4 Key West - Homestead
26-4 Homestead - Naples
27-4 Naples - Fort Meyers
28-4 Fort Meyers
29-4 Fort Meyers
30-4 Fort Meyers
01-5 Fort Meyers - Sarasota
02-5 Sarasota
03-5 Sarasota - Miami
04-5 Vlucht terug om 21:30

Vanuit Homestad willen wij de everglades bezoeken, shoppen in de outlet
Vanuit Naples willen wij gaan kayaken bij Marco Island via een georganiseerde tour.
Vanuit Fort Meyers willen wij naar Sanibel/Captiva, een dagje waterpark, Fort Meyers
Vanuit Sarasota naar Myakka River State Park.

Hotels zijn al geboekt, maar de meeste nog te annuleren.

Wij willen graag in Miami naar het Art Deco district (overdag/'s avonds?), maar weten niet goed of dat de moeite is, ook vanwege de drukte en parkeren, wellicht heeft iemand hier nog tips over. :thumbup:
Gast

Re: Rondreis Zuid-Florida Meivakantie

Bericht door Gast »

Ik zou in Miami op het eind van de middag naar het Art Deco district gaan (uber??) dan zie je het zowel bij zon als in de avond als het donker is. Heerlijk vis eten op Ocean Drive bij een van de vele restaurantjes. Wij hebben heerlijke King Crab gegeten bij CJ’s Crab Shack http://www.cjscrabshack.com. Aanrader!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Rondreis Zuid-Florida Meivakantie

Bericht door sanook »

Key West-Naples kun je (makkelijk) in 1 dag doen. Zeker als je de dagen ervoor al diverse Everglades dingen gedaan hebt. Wij reden van Key West naar Naples met tussenstops in oa Shark Valley (tram tour) en Everglades City (Airboat tour bij Captain Jack) en waren voor de avond in Naples.
Homestead is verder niet veel te beleven, wel een goede plaats om te overnachten op weg naar Key West.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Rondreis Zuid-Florida Meivakantie

Bericht door Ruud2004 »

Tel ik vier nachten Homestead in jullie route? Mijn advies, kijk nog even verder. Dit is geen mooi stukje Florida, je zit immers niet de hele dag in de Everglades. Homestead wordt vaal als "springplank" naar de Keys gebruikt, maar is zeker geen 'vakantieoord' te noemen. Mogelijkheden om te shoppen zijn er ook nabij Naples en FT Myers. Outlet Mall op de weg naar Sanibel Island
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Rondreis Zuid-Florida Meivakantie

Bericht door Vito »

Ik denk dat Homestead ook als basis gebruikt wordt voor Miami?
Dus dan een dagje Miami en 1 dagje outlet shoppen? Dan blijft er niet eens veel tijd over voor de Everglades.

Ik zou het zelf anders doen. Ik zou een nachtje Miami plannen en dan naar Homestead, dan 's morgens de Anhinga trail lopen en daarna naar Key West rijden. De dag erna weer terug naar Homestead, dat geeft je voldoende tijd om op weg naar Naples Shark Valley te bezoeken, de Loop Road te rijden en een airboattour in Everglades City te maken.

Outlet shoppen zou ik óf doen bij Fort Myers, daar heb je 2 outlets, de Tanger, hoewel die niet groot meer is en wat gedevalueerd maar vooral de Miromar outlet in Estero is een aanrader.
De echte topper om te shoppen is imo in Zuid Florida nog steeds de Sawgrass Mills Mall.
Die bij Florida City/Homestead was tot 2 jaar geleden niet veel soeps.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Reis Gex: rondreis Zuid-Florida Meivakantie.

Bericht door sanook »

Sawgrass Mills is inderdaad erg groot, maar wij vonden er niet veel aan. Wij vonden de Aventura Mall (North Miami/Hollywood) interessanter, dus die wil ik ook aanraden.
Gex
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 22 jan 2009, 16:07
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Gex: rondreis Zuid-Florida Meivakantie.

Bericht door Gex »

De eerste nachten in Homestead zijn bedoeld om vandaar uit naar de Everglades te gaan, eventueel te shoppen of naar Miami te gaan, omdat dit de eerste vliegreis is voor de kinderen willen we een vaste plek zodat we eventueel ook rustig kunnen beginnen.

De volgende overnachting in Homestead is puur bedoeld als doorreis omdat we de dag van aankomst nog de Keys willen doen en de volgende dag willen vertrekken naar Naples.

Bedankt voor alle shopping tips. Shark Valley kende ik ook nog niet, nemen we zeker mee.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer