Reis Marina B: tips gevraagd voor Floridatrip april/mei 2018.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Reis Marina B: tips gevraagd voor Floridatrip april/mei 2018.

Bericht door Marina B »

Hallo allemaal,

Op 26 april vlieg ik met 2 van mijn kinderen naar Miami. Het kan zijn dat 1 van de 2 kinderen al op 5 mei terug vliegt, ik en mijn jongste zoon vliegen in ieder geval op 10 mei weer terug, ook vanaf Miami.

Ik heb het volgende bedacht voor de eerste dagen:
26 april Amsterdam - Miami Beach
27 april Miami Beach
28 april Miami Beach - Key Largo
29 april Key Largo
30 april Key Largo - Key West
1 mei Key West
2 mei Key West - Islamorada
3 mei Islamorda - Miami Beach???
4 mei tot 10 mei?

Dit is het beginplan. Dit is niet onze eerste keer in Florida; de pretparken slaan we over. In overleg vinden wij alle drie de Keys en Miami Beach omgeving leuker.

Nu paar vragen: de Keys zijn vorige keer goed bevallen, we willen hier dus best wat tijd spenderen. Beetje zwemmen, vissen, varen, relaxen. Of is het nu een overkill aan Keys?

Maar de grote vraag is: wat doe ik na de Keys? Terug naar Miami? Dat ligt voor de hand als mijn zoon de 5e terugvliegt. Dan zou ik met mijn jongste nog 5 dagen te spenderen hebben. Ik wil echter niet heel erg veel in de auto zitten/rijden, ook omdat ik niet even met iemand kan afwisselen.

Napels trekt mij bijvoorbeeld wel; is dit te doen vanaf b.v. Islamorado of Miami Beach? Volgens mij moet het te doen zijn. Is het een aanrader?

Alle tips zijn welkom!
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: tips gevraagd voor Florida trip april/mei 2018

Bericht door Vito »

Wij zijn fan van de Keys en Zuid Florida.
Ik adviseer je om eens te kijken naar een villa in bv. Cape Coral of Fort Myers aan de Gulfcoast.
Je kunt daar zoveel kanten op en er is genoeg te zien (Naples, Sanibel, Captiva, Myakka enz enz)
Zo heb je de rust van één accommodatie terwijl je toch alle kanten op kunt.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: tips gevraagd voor Florida trip april/mei 2018

Bericht door winterpark »

Lijkt me ook een goed plan, om vlakbij Sanibel/Captiva, een huis te huren. Dan zit je vlakbij Miami, maar wel op een lekkere plek.
Marina B
Amerikafan
Berichten: 101
Lid geworden op: 15 sep 2017, 08:31
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Reis Marina B: tips gevraagd voor Floridatrip april/mei 2018.

Bericht door Marina B »

Bedankt voor de reacties. Fort Myers al eerder geweest, sprak ons iets minder aan. Maar Napels en Marco Island lijkt mij mooi.
Ik verblijf liever in hotels, is het nodig om voor de eerste week van mei alles al vast te leggen? Ik heb nu wel de eerste 9 nachten, maar wil voor de rest graag wat speling hebben. Flexibel te zijn in waar naar toe te gaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer