Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Laura&Edwin »

Ha,

We willen graag in de meivakantie in 2019 met de kinderen naar Orlando om pretparken te bezoeken. Vooral Universal, maar ook Disney en evt Bush Gardens. Als we gaan is onze oudste 15 jaar en de jongste is dan 12.
Máár...we willen ook een keer voor een nacht of 3 à 4 aan de zee met strand en palmbomen én snorkelen bij het koraal. In totaal kunnen we 15 dagen weg.

Nu ben ik aan het puzzelen hoe zo'n trip eruit zou kunnen zien en ik dacht aan landen op Miami en dan te starten bij de Keys. Om aan onze wensen te voldoen hoeven we niet te slapen op Key West. Dacht wel aan Islamorada of Key Largo. En dan na 3 of 4 nachten te vertrekken richting Orlando. Ik snap dat we niet ontkomen aan een deel van de route op en neer te rijden, maar ik vind het altijd moeilijk om dat over een lange afstand te doen als er een alternatief is. Uiteindelijk willen we na 15 dagen Florida in Orlando weer op het vliegtuig stappen.

Mijn eigenlijke vraag is:
loont het de moeite om om te rijden en een tussenstop te maken bij Naples en zou dat dan ten koste moeten gaan van een nacht bij de Keys of toch een nacht bij Orlando? Of is het goed te doen om ineens van Islamorada door te rijden naar Orlando? mbt dat laatste: we zijn wel gewend om af en toe een erg lange reisdag te maken.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door jetusa »

Ik lees je post nu 2x maar snap niet zo goed wat het probleem is van dubbel rijden (wat rij je dubbel?) en zie niet wat de omweg via Naples voor omweg is. Je geeft aan heen vliegen op Miami en terug vanaf Orlando.

Miami - Keys rijd je dubbel, er is geen andere optie.....maar dat is vlgs mij het enige wat je dubbel zou hoeven te rijden.

Van Keys/Miami kan je rechtstreeks naar Orlando.
Maar als je meer wilt zien is dat eenvoudig in te plannen. Je kan vanaf Miami gezien linksom via de Everglades, Naples, en zo langs de kust omhoog via Fort Myers,Clearwater om wat namen te noemen. Of je kan rechtsom langs de kust omhoog. Met 15 dagen heb je daar ook best tijd voor. Uiteraard afh. hoe lang je voor Disney wilt uittrekken en aantal dagen in het zuiden.

Wat ons 2x erg goed bevallen is, is heen vliegen op Orlando, eerst Disney doen en dan bijkomen aan het strand.

Hebben 1x alleen in de buurt van Fort Lauderdale in een huisje ah strand gezeten en vanaf Fort Lauderdale teruggevlogen.

Andere keer van Orlando naar Miami gereden, daar paar dagen ah strand (dat zou bij jullie dan een Key kunnen zijn), via Everglades naar Clearwater, en vervolgens vanaf Tampa terug gevlogen. Dat laatste werd toen ingegeven door de ticketprijzen.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door winterpark »

Of je vliegt naar Key West vanaf Amsterdam, ook nog een optie, en dan terug vanaf Orlando.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door harryh »

Voor wat betreft snorkelen bij koraal even een tip: Wij gaan al een aantal jaar achter elkaar in de meivakantie naar Florida en zijn ook een paar keer in de zomer geweest. Dé plek voor snorkelen bij koraal is voor ons bij Key Largo. In de meivakantie hebben we het al paar keer moeten annuleren vanwege de wind, dan is er door zand en golven weinig tot niets te zien. Dus een plan B qua route of activiteiten is dan handig ;)
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Laura&Edwin »

Dank jullie voor de tips!

@jetusa: Ik lees mijn eigen bericht net ook nog eens door en ik begrijp dat niet helemaal duidelijk is wat ik bedoelde.
Als ik in Maps de bestemmingen invoer, dan is de kortste route van Islamorada naar Orlando zowat langs het vliegveld van Miami. De hele weg van Miami naar de Keys is dan dubbel. Dat het stuk tussen Homestead en de Keys dubbel is is onoverkomelijk, maar ik hoop het stuk vanaf Homestead naar het noorden anders te doen.

@harryh: Bedankt voor de tip van plan B ivm het snorkelen. Zal de oudste niet leuk vinden, maar wat niet kan kan niet.

@winterpark: Ik had niet stilgestaan bij de mogelijkheid om ook op Key West te landen. De prijzen nu zijn tov Miami of Orlando niet erg tof, maar wie weet past het over enkele maanden wel?

Het was voor deze keer niet echt de bedoeling om een rondreis te maken, maar eigenlijk 2 plekken te bezoeken (waarbij Orlando zo lang mogelijk). Maar tegelijk wil ik de trip tussen beide plekken zo aangenaam mogelijk maken.

Ik neig nu om de Tamiami Trail tot Carnestown te volgen (en onderweg een airboat tour te pakken) en dan via de FL-29 naar het noorden af te buigen. Een totale reistijd van ongeveer 6 uur. Óf een overnachting te doen in Naples (of Fort Myers oid). Dus keuze uit twee, waarbij een tussenovernachting wel het meest relaxed klinkt. Ik ga eens puzzelen.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door jetusa »

Over het extra dubbel te rijden stukje Homestead - Miami airport zou ik me niet al te druk maken, dat is nog geen 40 mijl.

Ik wil je zeker geen rondreis aanpraten, maar aangeven dat je op zich best tijd zou hebben om linksom of rechtsom langs de kust nog een of meer tussenstops te maken ipv de korste weg naar Orlando.

Ik vond trouwens de kortste weg Orlando - Miami zo kort niet als google maps het aangeeft. In km’s zal het kloppen maar was knap druk, Vooral ri Miami, nog in de file gestaan ook. Was ook geen bijzondere route, staat me althans niets van bij.

Als je route via Tamiami Trail kiest, dan zeker ook stoppen bij het Shark Valley Visitor Center.
Carnestown is vlgs mij niets meer dan de kruising met de 29. Dan is het gehucht Everglades mss een beter alternatief waar je mogelijk ook een hotel vind. Er zitten daar ook aanbieders van (air)boat tours.
Of Naples.
Persoonlijk zou ik bij deze optie wel een overnachting inlassen.

Je zegt prijzen op Key West zijn stuk duurder. Maar prijzen voor mei 2018 zijn toch nog niet bekend? Meestal 11 maanden voor vertrek.
Als je nu kijkt voor mei 2017 zullen de goedkoopste opties al weg zijn en dat vertekent dan het beeld. Je kan tzt altijd even kijken wat die prijs doet tov Miami.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Laura&Edwin »

Je bevestigt mijn vermoeden! Fijn. We plannen een overnachting in aan de westkant.
En het klopt natuurlijk dat er nog geen tickets zijn voor 2019, maar het helpt me wel altijd om even te kijken hoe de prijzen zich nu in 2018 tot elkaar verhouden. En dan wordt het gewoon ticketprijzen in de gaten houden natuurlijk.

Ik voel een reisschema opkomen :thumbup:
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door jetusa »

:thumbup:
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door winterpark »

Ik denk dat als je de prijzen scherp in de gaten houdt, je prima op Key West kunt vliegen. Afgelopen oktober/november zijn wij bijvoorbeeld op Pensacola gevlogen (helemaal in het noordwesten van Florida) en terug vanaf Orlando. Penscola is ook zo'n luchthaven waar je niet snel aandenkt, maar United bood tickets aan voor een scherpe prijs: 420 inclusief bagage. Dus het moet kunnen.
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door leonl »

hallo Laura en Edwin, zal ik jullie eens helpen met een voorbeeld reisschema? In 2014 hebben wij elkaar ontmoet op de luchthaven van Las Vegas en daarna nog in het hotel in Cortez. In 2016 hebben we ervoor gekozen om met de kinderen een keer naar Florida te gaan in de meivakantie. Met als doel: de Harry Potter attracties in Universal Studios, een boottocht op de Everglades, even heerlijk relaxen op een strand en beetje Miami.
Al snel bleek voor ons de vluchten naar Miami het meest voordelige, dus dat werd ons vertrekpunt.
onze route:
dag 1 DUS-Miami
dag 2 Miami-Homestead, met jetboat (!) rondvaart door Miami
dag 3 Homestead- Islamorada; wandelingen in Everglades NP, Hotel Islander Resort was een paradijsje !
dag 4 Islamorada - Islamorada; snorkeltour op Key Largo; Prachtig! (mijn vrouw werd zeeziek tijdens het snorkelen, nadat haar ontbijt eruit kwam zagen de prachtige vissen dit als een heerlijke maaltijd.... nog nooit zoveel vissen bij elkaar gezien). Natuurlijk, voeren mag niet, maar ja, wat moet je anders? :wink:
dag 5 Islamorada - Key West. Leuk om gezien te hebben
dag 6 Key West - Homestead (Homestead is in vergelijking met de andere bestemmingen in de omgeving gewoon een goedkoop alternatief.
dag 7 Homestead - Naples via de Tamiami Trail, onderweg even stoppen bij bijv Jack's Airboat, een schitterende belevenis. 's Avonds genieten van de zonsondergang in de luxe stad Naples
dag 8 Napels - Orlando, onderweg nog over het schelpenstrand Sanibel gewandeld.
dag 9 Orlando
dag 10 Orlando
dag 11 Orlando
dag 12 Orlando
dag 13 Orlando - Fort Lauderdale
dag 14 Fort Lauderdale - Miami - Dusseldorf

Je schrijft dat je niet echt een rondreis wilt. Dat snap ik, maar ik moet zeggen dat wij de Floridareis veel relaxter hebben ervaren dan het vaak drukke programma met allerlei bezienswaardigeheden en activiteiten in het Westen.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Laura&Edwin »

Ha Leonl,
Da's een tijdje geleden! We liepen elkaar inderdaad toen regelmatig tegen het lijf :mrgreen:
Bedankt voor je route ook. Ik had gisteren wat zitten puzzelen en kwam op een nagenoeg hetzelfde schema. We willen (nu nog) wel wat korter op de Keys blijven (door niet op Key West te overnachten, behalve als we daar met een mooie prijs kunnen landen natuurlijk). En dan weer opstappen op Orlando. Jullie vlogen met Airberlin?

Ook jullie voorkeur ging dus uit naar Universal? Hier in huis in ieder geval wel, hoewel de jongste ook wel graag naar Disney wil (als een 7,5 op een schaal van 10 zei hij), maar die prijzen...Hoe hebben jullie je dagen besteedt in Orlando? Wij hebben denk ik een aantal dagen meer te besteden daar. Ben erg benieuwd wat wijs is. Het voelt af en toe alsof je niet zonder Disney zou moeten willen als je naar Orlando gaat...
Stick to the program...dus wel Universal, geen Disney en mogelijk ook naar Bush Gardens en Kennedy Space Center. En er moet geshopt worden natuurlijk...

Dag 1: Amsterdam - Miami - Key Largo (als we 's middags kunnen landen in Miami)
Dag 2: Key Largo
Dag 3: Key Largo
Dag 4: Key Largo
Dag 5: Key Largo - Naples (via Tamiami Trail)
Dag 6: Naples - Orlando (of Kissimmee)
Dag 7: Orlando
Dag 8: Orlando
Dag 9: Orlando
Dag 10: Orlando
Dag 11: Orlando
Dag 12: Orlando
Dag 13: Orlando
Dag 14: Orlando (verjaardag jongste)
Dag 15: Orlando - Amsterdam

Hoe we precies vliegen hangt natuurlijk wat van de prijs en de tijden af...
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
leonl
Amerikafan
Berichten: 161
Lid geworden op: 29 sep 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door leonl »

voor onze reis naar Florida hadden we gekozen voor luchthaven Miami, omdat we daar de goedkoopste tickets hadden gevonden (via Madrid). Overigens; op Key West landen zal niet meevallen, daar vliegen niet zo veel internationale vluchten op, denk ik. Een grote luchthaven als Miami biedt veel meer mogelijkheden en dus ook veel meer concurrentie.
En ach... vanuit Miami rij je ook binnen ruim 3 uur door naar Orlando.

In 2013 zijn we in Los Angeles naar Disney geweest. Het bezoeken van een Disneypark in Amerika blijft een belevenis, maar de parken verschillen dan ook weer niet zo van Disney Parijs. En gezien de erg hoge entreeprijs van Disney Amerika..... zouden we net zo graag een weekend naar Disney Parijs kunnen gaan. Een 2e keer Disney in Amerika bezoeken was voor ons geen must. Daarnaast hebben in de loop der jaren bij ons de prinsesjes plaats gemaakt voor Harry Potter, en dan ligt Universal Studios meer voor de hand.
Wij hebben via een ierse (of duitse) site tickets gekocht voor Universal Studios. Dan had je 3 dagen toegang tot het park in een tijdsbestek van een week. Daarnaast hedden we toen ook gratis tickets voor een waterpark. Die tickets zijn handig als je langer in Orlando bent en niet weet welke dag je gaat, je kan dat dan bijv ook aan het weer af laten hangen. Toen wij er de 2e dag waren kwam er rond 15.00 uur een gigantische onweer, alles gaat dan dicht. Toen zijn we maar naar het hotel gelopen. De dag daarop hebben we het gewoon nog eens dunnetjes overgedaan.
Nog meer in Orlando? Ja, ook shoppen ja.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door roelb »

Ik zou de fixatie van specifieke vliegvelden proberen los te laten. Dat kan je wellicht mooiere prijzen voor tickets opleveren.

Er zijn drie grote airports waar je kunt landen en vertrekken in Zuid Florida: MIA (Miami), RSW (Fort Myers) en MCO (Orlando). Vanaf alle drie kun je een rondje Orlando + Keys doen, met een stukje gulf coast erbij, zonder dat het allemaal veel uitmaakt.

De afstanden zijn kort, in drie uurtjes rij je vanaf MIA maar MCO, van MIA naar RSW of van RSW naar MCO. Key West airport zou ik niet meenemen, het beperkt je in je mogelijkheden voor autohuur en biedt ook niet veel tijdwinst. Je rijdt in 3 tot maximaal 4 uur van MIA naar Key West toe, en de route over de Keys is best leuk.

Vwb tarieven: tussen de 300 en 350 euro voor retour MIA, MCO of RSW komt regelmatig voorbij, gewoon met normale airlines en inclusief baggage.
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Laura&Edwin »

Zonder nu meteen de route vast te leggen (Roel heeft daar zeker een terecht punt!) ben ik wél aan het kijken naar mooie slaapplekken. En daarbij viel me een dingetje op...

Ik kreeg het advies van vrienden om een villa te huren met een caged zwembad ivm de beestjes (muggen en zo). Snap ik.
Maar als ik kijk naar vakantiewoningen in resorts, dan is daar bijna nooit een kooi te vinden. Komen de muggen niet op die resorts, of spuiten ze daar de boel plat? Of is zo'n kooi overdreven en niet nodig in april/mei?
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
jetusa
Amerikakenner
Berichten: 686
Lid geworden op: 03 mar 2015, 15:23

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door jetusa »

Meerdere keren in meivak. in Florida geweest en geen last van vliegjes, beestjes etc.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door chippie777 »

Twee keer in Florida geweest en een villa gehuurd voor een krappe week. Was super om van daaruit de thema parken te bezoeken.
Ik begrijp dat je aan de mei vakantie vast zit, dat zal het wat lastiger maken om een heel goedkoop ticket te vinden.
Zie ons reisblog voor onze trips (2011 & 2012) naar Florida.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Ann_O
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 12 nov 2017, 19:22
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis in meivakantie: wel of niet 'omrijden'?

Bericht door Ann_O »

In 2017 zijn wij in de meivakantie 2 weken naar Florida geweest. We vlogen vanaf Dusseldorf met Lufthansa naar Miami en terug voor € 350 pp.
Vervolgens hebben we het volgende rondje gemaakt:
dag 1 Dusseldorf - Miami
dag 2 Miami - Key West
dag 3 Key West
dag 4 Key West - Fort Myers
dag 5 Fort Myers
dag 6 Fort Myers - Claerwater Beach
dag 7 Clearwater Beach - Kissimmee
dag 8 t/m 12 Kissimmee
dag 13 Kissimmee - Miami Beach
dag 14 Miami Beach - vlucht richting Dusseldorf

Wij vonden Key West erg leuk. We hebben fietsen gehuurd en het eiland verkend. Er is een leuke sfeer. Via de Everglades zijn we naar Fort Myers gereden (tip: rijdt de loop road, daar zagen wij heel veel krokodillen). Dit is een flink rit, maar wel te doen als je op tijd vertrekt. Fort Myers vonden we niet heel bijzonder. We zijn een dagje naar Sanibel geweest, dat was wel leuk. Net voor de brug naar Sanibel heb je een grote outlet (Sanibel Outlets). Clearwater Beach vonden we leuker, heel mooi strand. Op dag 7 hebben we Busch Gardens bezocht, daar kom je langs op weg naar Orlando/Kissimmee. In Kissimmee hadden we een huis met zwembad (met kooi). In april/mei zitten er niet heel veel muggen, maar als je 's avonds buiten zat werd je toch wel gestoken. Een villa / huis is ideaal en relatief goedkoop. Wij betaalden USD 750 voor een week, inclusief schoonmaakkosten. Op dag 13 zijn we einde middag terug naar Miami gereden en hebben nog een nachtje in Miami Beach doorgebracht. De volgende dag daar nog even wat rondgekeken en 's middags weer richting vliegveld gegaan.

Ik zou je route idd af laten hangen van de ticketprijzen. Ik heb in augustus 2016 de tickets geboekt voor meivakantie 2017.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer