Sales tax in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Sales tax in Florida

Bericht door Kigi »

Hallo allemaal,

Ik weet dat als je in New York iets aankoopt van $110 of lager, dat je hier geen tax op betaalt. Is dit per staat verschillend of is er in Florida iets soortgelijk?

Ik kan het namelijk niet onmiddellijk terugvinden online.

Groetjes
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Sales tax in Florida

Bericht door harryh »

Is per staat verschillend inderdaad. In Florida is de state tax 6% en daar komt nog een county tax van 0 tot 2% bij, zie hier http://floridarevenue.com/Forms_library ... s_1113.pdf. Gemiddeld 6,77% totaal las ik ergens. Er is geen bedrag waaronder je geen tax betaalt. Online kopen kan nog wel eens handig zijn, van buiten Florida laten komen, dan betaal je in principe geen state tax.
Gast

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Gast »

Hier kun je de sales tax per staat opzoeken:

http://www.salestaxinstitute.com/resources/rates

Als je tijdens je roadtrip iets waardevols zoals bv een telefoon, laptop of camera gaat kopen kun je het beste kijken in welke staat dit het goedkoopst is, scheelt toch enkele procenten...

Tussen Colorado en Californië is het verschil 4,5%!!
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Kigi »

Dank je wel!

Ik had inderdaad online kunnen vinden dat de sales tax in Florida ongeveer 6% is. Maar misschien had Florida de leuke ‘regel’ van New York ook :p maar spijtig genoeg niet dus.

Misschien een beetje :offtopic: maar hoe regelen jullie de grotere aankopen die jullie in Amerika doen zoals iPhone, iPad, laptop bij de douane ivm invoerrechten?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Harry »

Hopen dat je er niet uitgepikt wordt, gebeurt dat wel heb je pech gehad. :D
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Kigi »

Dan mag je het uitleggen, en krijg je een boete (ga ik dan van uit?). Kan er een verschil zitten tussen: er uitgepikt worden daar of hier?

Eigenlijk heb ik er nooit eerder bij stil gestaan. Eenmaal geland, nemen we onze koffers en lopen richting uitgang, naar onze auto en naar huis. Klaar.
Gast

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Gast »

Als je het apparaat nieuw in doos laat zitten wellicht....maar als je gewoon de doos weggooit en het apparaat al in de US gebruikt kraait niemand er naar...
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Sales tax in Florida

Bericht door ADE01 »

Je wordt er altijd in Nederland uitgepikt. Daar maakt het ze weinig uit, je hebt tax betaald en gaat weer terug naar je eigen land. Als je de baggage regels voor het vliegen maar volgt.

Ik koop geen electronica in het buitenland, te veel gedoe met eventuele garanties. Maar ik hoor vaak dat mensen verpakkingen weg gooien, buitenlandse stekkers of weg gooien of uit het zicht proberen te houden, het apparaat alvast gebruiken zodat het er niet zo nieuw meer uit ziet, enzovoorts.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Sales tax in Florida

Bericht door mtl »

Mijn ervaring is dat ik bijna nooit eruit gepikt wordt door de douane. Hooguit eens in de zoveel jaar. De douane is vooral geinteresseerd in mensen die grote hoeveelheden bij zich hebben om door te kunnen verkopen.
Gast

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Gast »

Ik heb nog nooit problemen gehad met garanties die niet internationaal zouden gelden. Ik bestel regelmatig in het buitenland en nog nooit gehoord dat ik geen garantie zou hebben bij een claim. Ik hoop al mijn Apple apparatuur sowieso in de US omdat het vele malen goedkoper is.

Sterker nog...mijn Apple laadkabel van mijn in NL gekochte iPhone was defect door een breuk vlak achter de connector. In Las Vegas ben ik de Apple store binnen gelopen voor een kabel, maar toen ik aangeef waarom ik een nieuwe kabel nodig had kreeg ik de kabel bij inleveren van mijn oude kabel gewoon gratis mee. Ze konden gewoon in het systeem zien dat het toestel op mijn naam stond.

Met mijn in de US gekochte MacBook Pro heb ik hier ook al een keer een garantie gevalletje opgelost in de store in Amsterdam, dus ik zou niet weten waarom de garantie hier niet zou gelden.

Wel is het zo dat de duur van je garantie van land tot land kan verschillen (op Apple in NL officieel 2 jaar, in NL 1 jaar).
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3212
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Sales tax in Florida

Bericht door tosca »

Wij zijn er afgelopen zomer uitgepikt op Frankfurt, omdat we door poortje Nothing to declare liepen hadden we wel wat gedoe.

Uiteindelijk hebben we ruim twee uur bij de douane gezeten en gingen alle koffers & tassen open (we waren 3 maanden op reis geweest). Laatste stop was de US en hadden daar flink geshopt. Alles waarvan ze vermoeden dat we het daar gekocht hadden werd op een hoop gelegd.

Over die spullen moesten we alsnog de tax betalen en een boete. Althans, officieel wordt je zaak voorgeleid, maar omdat wij niet in Duitsland wonen moesten we een "voorschot" van 400 euro pp betalen. Later konden we dan kiezen of we de zaak voor wilden laten komen of dat we akkoord gingen met het al betaalde bedrag.

Voor de tax gaan ze gewoon kijken hoeveel de spullen waard zijn en hoeveel belasting je dan nog moet betalen, daar trekken ze dan wel die 435 euro die je belastingvrij mag importeren vanaf.

We baalden wel even, maar goed dit was de eerste keer in alle keren dat het mis was gegaan. Dus eerlijk is eerlijk..Haha..
gastxyz

Re: Sales tax in Florida

Bericht door gastxyz »

Terpies schreef:Als je het apparaat nieuw in doos laat zitten wellicht....maar als je gewoon de doos weggooit en het apparaat al in de US gebruikt kraait niemand er naar...
Wat een onzin. Aan b.v. het serienummer kan b.v. opgezocht worden dat het in de afgelopen weken in de VS gekocht is.
De bewijslast ligt trouwens (dan) ook bij jou. Jij mag daarna aantonen dat je het in de EU gekocht hebt met een factuur/bon.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Kigi »

Dit heb ik eerder ook al eens gelezen. Hoe zit het dan als ze je dit jaar niet uitpikken maar bijvoorbeeld volgend jaar bij een nieuwe reis naar de US? Je hebt het op dat moment niet gekocht in Amerika dus gaat door het poortje ‘Nothing to Declare’. Als ze je dan uitpikken, ben je dan nog steeds ‘in overtreding’, en de invoerrechten verschuldigd? (Als ze natuurlijk via je serienummer zien dat dit het jaar voordien aangekocht is in Amerika.)

Kunnen zij bv zien als er op een bepaalde artikel al invoertaks betaald is of net niet betaald is? Anders heb je natuurlijk ieder jaar hetzelfde risico als je elektronische apparaten aangekocht hebt die je iedere vakantie opnieuw meeneemt (iPhone, tablet, ...)
Gast

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Gast »

Arno schreef:
Terpies schreef:Als je het apparaat nieuw in doos laat zitten wellicht....maar als je gewoon de doos weggooit en het apparaat al in de US gebruikt kraait niemand er naar...
Wat een onzin.
Idd wat een onzin (van jou). Je verzint dit...of heb je er ervaring mee? Stel dat onze familie dat ding heeft gekocht en aan mij kado doet terwijl ik in de US ben. Denk je echt dat de douane serienummers gaat controleren? Wat klopt is dat de bewijslast bij jou ligt, maar serie nummer controle is echt onzin.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Whitestreet »

Kan wel hoor Terpies, als de Douane wil kunnen ze aan de hand van het serienummer het een en ander uitzoeken, maar dit is niet heel gebruikelijk.
Gebruikerssporen zijn een goede aanleiding, de inhoud van het betreffende apparaat.
Als je iets nieuw in Nederland hebt gekocht maak dan een foto van het bonnetje om bij terugkomst niet voor verassingen te komen staan.
De Douane is geen recherche op zoek naar elke euro hoor.
Kom je met 2 Nieuwste Macbooks terug en 2 nieuwste Iphones en een paar mooie Apple watches en weet ik wat nog meer..
Ja, dan gaan gaat er wel wat in werking worden gezet en word er doorgevraagd.
Maar iedereen heeft recht op zijn reizigersvrijstelling van (totaal p.p) 430 Euro, dus als je met zijn tweeen reist kan je er best ieder een Ipad aanschaffen als je dat zou willen :) Het is mijn vak, vandaar dat ik wat het weet :)
2018 Florida / 2019 Westkust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Sales tax in Florida

Bericht door mtl »

De douane is niet achterlijk en de bewijslast ligt bij de reiziger. Zo simpel is dat.
Gast

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Gast »

Whitestreet schreef: Het is mijn vak, vandaar dat ik wat het weet :)
Idem hier ik heb hier beroepshalve ook veel mee te maken (gehad), als het op handel lijkt of buitensporige hoeveelheid nieuwe spullen in je tas zitten is het al verdacht... maar als jij normaal voor eigen gebruik het een en ander aanschaft is er meestal niets aan de hand. Vanuit sommige langen terugkomen triggert de douane op een bepaald soort artikelen (bv (nep)kleding uit Turkije en het verre oosten), maar een MacBook, of een iPad in je handbagage laten echt geen alarmbellen rinkelen.

Uiteraard loop je altijd kans eruit gepikt te worden, en ligt de bewijslast bij jou dat je het produkt in de EU hebt aangeschaft, dat ontken ik ook niet, maar serienummer controle heb ik echt nog nooit gehoord (hoe doen ze dat bij je dure kleding :lol: ).

Overigens: De €430 p.p. mag je wel verdelen tussen de personen als je meerdere artikelen meeneemt, maar je mag niet één artikel met een hogere waarde splitsen over de personen in je reisgezelschap.
Whitestreet
Amerikafan
Berichten: 150
Lid geworden op: 22 mei 2017, 23:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Whitestreet »

Dure kleding heeft geen serienummer, en ik bedoel daar ook geen kleding mee, maar apparatuur.
Ook zei ik dat het tot de mogelijkheden hoort, en niet gebruikelijk is.
En een enkel item zal geen problemen opleveren zoals ik al zei. Wel als je ieder met een Macbook een Ipad en een nieuw model Iphone
aan komt wandelen natuurlijk.
En ik weet echt wel hoe het werkt met die 430 Euro :) Als je veel dure spullen mee neemt loopt je nu eenmaal het risico
je te moeten verklaren, maar dat heb je zelf in de hand. Dan kan je weleens alsnog de rechten moeten betalen.
Met "het is mijn vak" bedoelde ik dus dat ik zelf bij de Douane werk :wink:
2018 Florida / 2019 Westkust
Queste
Amerikakenner
Berichten: 922
Lid geworden op: 21 mei 2016, 12:06
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: San Jose
Contacteer:

Re: Sales tax in Florida

Bericht door Queste »

Dus ik kom aan in DUS na een overstap in een shengenland (AMS, CDG, FRA, MUC, oid), sta daar bij een van de banden om m'n koffer op te halen tegelijkertijd met allerlei mensen komende vanaf allerlei bestemmingen, pak m'n koffer en loop door het groene poortje.

Nou vertel mij eens hoe die douanier weet wat voor spullen ik in m'n koffer heb? Waarom zou ik eruit gepikt worden?

Natuurlijk is er een risico. *Als* ik controle krijg, zal ik moeten betalen. Maar die kans is echt maar minimaal, zeker als je niet overdrijft.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Sales tax in Florida

Bericht door mtl »

Ze pikken er at random mensen uit maar letten vooral op hun lichaamstaal. Wie iets te verbergen heeft zal ook wel zenuwachtig zijn. Zullen ook zaken zijn die douaniers tijdens hun opleiding krijgen. Maar er zal zeker heel wat doorheen glippen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer