Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

Hi all,

Na 2 prachtige reizen in West-USA en West-Canada willen mijn vriendin en ik dit jaar naar Florida.
In tegenstelling tot de eerdere reizen willen we er nu meer een 'relax' vakantie van maken en van kortere duur, echter wel met afwisseling van strand en wat zien van de omgeving. De reisduur zal waarschijnlijk 13 dagen zijn, vertrekkende eind mei (27 of 28 mei), en daarom hebben we al besloten enkel de westkust te doen.

Ik heb al wat reisverslagen en andere forumonderwerpen gelezen en we zouden graag in ieder geval het volgende doen/zien:
- 1 dag Disney in Orlando
- Myakka River State park (ben je daar een hele dag aan kwijt?)
- Everglades (1 dag) voor een airboat tour en een korte hike

Aangezien we alleen de westkust willen doen, proberen we goede tickets naar Tampa te vinden.
Globaal heb ik de volgende route in gedachte:
- Landen op Tampa, de volgende 2 dagen Tampa/Clearwater
- Volgende dag Disney
- Vervolgens afdalen naar het zuiden voor Sarasota (incl. Myakka River State Park), Fort Myers, Naples en Everglades. Dit deel van de reis zal een afwisseling moeten zijn van strand, stadje verkennen en natuur.
Omdat ik nog niet concreet weet hoe/wat heb ik de route nog niet helemaal utigeschreven.

Vragen die ik heb en waarbij ik hoop op jullie input zijn:
1. Ten aanzien van het zuidelijke deel; kunnen we beter centraal (bijv. in de buurt van Fort Myers) een resort/appartement/villa nemen voor een aantal dagen en vanuit hier de andere steden bezoeken (zodat je wat meer vrijheid houdt in wat je gaat doen) of is het handiger in de verschillende steden een hotel te nemen? Volgens mij zijn de afstanden niet heel groot (uurtje rijden) en zou de voorkeur uitgaan naar het eerste.
2. We willen niet te ver de Everglades inrijden en ik heb gelezen dat de westkust met name mangrove betreft (en dus mooier zou zijn). Hebben jullie tips voor een airboattour in deze omgevng en korte, mooie hikes? Is het beter bij de ingang van de Eevrglades een hotel te nemen of zou dit ook vanuit Fort Myers kunnen?
3. ZIjn er steden en stranden die we niet mogen missen?
4. ZIjn er nog andere, kleinere state park in het zuidelijke westkust deel die de moeite waard zijn? Bijvoorbeeld vergelijkbaar met Myakka River State Park

Alvast bedankt voor jullie tips en hulp!

Gr Kevin
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis westkust Florida mei/juni

Bericht door ADE01 »

Je zou gezien je route ook vanaf Orlando of Miami kunnen beginnen en in 1 van de 2 plaatsen eindigen. Dat is precies de route die je af wil leggen volgens mij. Orlando/Disney > Tampa/Clearwater/St Pete > Sarasota/Myakka > Fort Myers > Naples > Everglades > Miami. Ik snap dat je Miami niet hoeft te zien, maar vanuit Naples is het vliegveld ongeveer 2 uur rijden. Het kan je zomaar een overstap of veel geld schelen aangezien er meer en directe vluchten op Orlando en Miami zijn.

1. Net wat je voorkeur geniet denk ik. Persoonlijk ben ik erg van de "1 plek voor meerdere dagen" aanpak. Dan hoef je niet iedere dag in te pakken en je spullen mee te nemen, inchecken/uitchecken en ben je wat flexibeler. Maar ben je wel iets langer onderweg omdat je ook weer terug moet.
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis westkust Florida mei/juni

Bericht door SpaceAce »

Storm0031 schreef:Aangezien we alleen de westkust willen doen, proberen we goede tickets naar Tampa te vinden.
Globaal heb ik de volgende route in gedachte:
- Landen op Tampa, de volgende 2 dagen Tampa/Clearwater
- Volgende dag Disney
- Vervolgens afdalen naar het zuiden voor Sarasota (incl. Myakka River State Park), Fort Myers, Naples en Everglades. Dit deel van de reis zal een afwisseling moeten zijn van strand, stadje verkennen en natuur.
Zoals hierboven al gezegd: landen op Orlando, via de westkust naar beneden en dan vanaf Miami weer terug. Bedoel, als landt op Tampa, dan naar Orlando rijdt, om vervolgens weer naar de westkust te gaan... ben je naar mijn inziens onnodig op-en-neer aan het rijden...

Afbeelding

Tussen Tampa en Sarasota zit ook nog St. Petersburg (vooral Fort de Soto Park is een aanrader).

Qua Airboattours vond ik ze aan de westkant (rondom Everglades City) leuker dan aan de kant van Miami. Daar vond ik ze vooral commercieel.
Westkant heeft iets kleinere bootjes (maakt het wel weer wat duurder natuurlijk).

De keys en Key West sla je (bewust?) over? Je kunt overigens vanaf Fort Myers ook een dagje op-en-neer met de ferry (Key West Express). Wellicht een idee om niet de hele tocht met de auto te doen, maar toch de sfeer van Key West te proeven.

Weet je overigens ook al welk Disney Park je zou willen bezoeken? Bedoel, het zijn er 4 :) (en ook nog twee waterparken :) )
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

inderdaad een goede tip om eens te kijken voor tickets naar Orlando en vertrek vanaf Miami. Gelden er drop-off kosten voor deze one way trip qua auto?

Fort de Soto Park ziet er erg leuk uit, gaan we denkelijk wel meepakken :D
Wat betreft Key West, deze slaan we bewust over gezien de lange reistijd vanuit de kant waar we zitten. Ga ik liever nog een keer terug om dat in alle rust te bezoeken. Heb wel even de Key West Express gecheckt, maar dan zit je 2x 4uur op de boot om heen en terug te komen dus dat gaan we niet doen.

Is snorkelen met manatees nog een aanrader in de buurt van Crystal River? Ook in de tijd dat wij er zijn (begin juni). Lijkt me zelf wat alleen qua ligging wat uit de richting in ons schema.. Mogelijk om dit ook nog ergens anders te doen?
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

Ohja, en over Disney; nog geen idee! Denk geen waterpark. Heb gehoord dat in 1 park een attractie van Avatar is wat zeer doe de moeite waard is, alleen geen idee wat daar verder te doen is :lol:
Gebruikersavatar
SpaceAce
Amerika-expert
Berichten: 3604
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:15
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door SpaceAce »

Avatar Flight of Passage :love4:

Zo zeg, ik kan me niet herinneren dat ik zo onder de indruk ben geweest van een attractie. Ik kwam letterlijk met natte ogen eruit en heb de tranen echt weg moeten slikken. Echt, zo mooi! Deze vind je in het Animal Kingdom park. Goed, die keuze is dus ook al gemaakt voor je :mrgreen:

(en wat daar verder te doen is: best nog wel wat hoor. Leuke achtbaan (Expedition Everest), de safari is ook wel grappig. Verder zijn de attracties Dinosaur en de show Nemo ook de moeite waard. Maar heel groot is het park niet. Wel qua oppervlakte overigens, dat komt vooral door de grootte van de safari).

Goed dat je even gecheckt heb wat betreft die Key West express. Zo ver qua info had ik nog niet gelezen. Ik wist ervan omdat we zelf ooit wellicht van die optie gebruik zouden maken, maar toen zijn we zelf uiteindelijk toch helemaal met de auto naar Key West gereden (geen spijt van gehad overigens). Maar wat je zegt, dat komt dan de volgende keer wel met alle rust.

En, geen drop off kosten voor de auto van Orlando naar Miami :)
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

Hi,

Ik ben toch weer aan het twijfelen over de invulling van de reis, met name om toch te kijken of we Key West er niet ingepast krijgen maar wel de rust behouden.

Ik heb nu eens de volgende planning opgezet:
27-05: AMS - Orlando (aankomst rond 18:00)
28-05: Orlando (Disney)
29:05: Orlando - Marathon
30-05: Marathon - Key West
31-05: Key West
01-06: Key West - Homestead
02-06: Homestead - Fort Myers (op deze dag willen we de everglades doen, in ieder geval een airbout tour in Everglades City
03-06: Fort Myers e.o.
04-06: Fort Myers - Tampa e.o.
05-06: Tampa e.o. (In ieder geval Myakka River SP doen)
06-06: Tampa e.o.
07-06: Tampa e.o. (wedstrijd tampa bay rays)
08-06: Tampa - AMS

Wat vinden jullie hier van?
Ik twijfel alleen of we nu voldoende tijd en rust hebben voor Fort Myers e.o. Misschien dat ik de volledige dag van Key West kan skippen, want op 30-05 en 01-06 hebben we denk ik ook al veel tijd voor Key West. Dan kan die dag bij Fort Myers e.o. erbij.

Graag jullie advies :D
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

Anyone? :)
Storm0031
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2016, 14:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Storm0031: reis westkust Florida mei/juni.

Bericht door Storm0031 »

Over 2 weken vertrekken we al richting Florida, zin in!
Nu twijfel ik alleen nog over de invulling van onze dag van Homestead naar Naples. De opties zijn
- Anhingatrail
- Shark Valley
- Loop Road
- Airboattour

Ik vraag me het volgende af:
- Als we alle 4 de activiteiten willen doen, past dat qua tijd of wordt dat erg haasten? Want in dat laatste hebben we niet zoveel zin. Volgens mij moet je voor Shark Valley en Loop Road beide al 2 uur uittrekken dus al totaal 4 uur.
- Op tripadvisor lees ik dat Shark Valley best aan de prijzige kant is. Is dit de moeite waard? Of is het enigszins vergelijkbaar met de Loop Road?
- De airboattour willen we in Everglades City boeken. Is het nodig deze vooraf te reserveren?

Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen! :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer