15 dagen Florida augustus 2018

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Wij hebben (eindelijk) tickets geboekt voor 2 weken Florida.
Eerste 2 weken van augustus, 2 volwassenen + dochter 8 jaar.
toekomen & vertrekken vanuit Miami.
Dit is onze eerste keer Usa... wat zouden we zeker moeten doen ?
waar logeren ? Hotel , airbnb ?
Tips meer dan van harte welkom..
Bedankt
tom
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door analogkid »

Beetje lastig om te beantwoorden als we niet weten wat je leuk vindt. Ga je een auto huren? Wil je in Miami blijven, of rondrijden? Hou je van natuur, pretparken, of juist allebei? Iets meer info graag.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Miquel »

Hangt inderdaad vanaf waar je van houdt.
Wij zijn vorige week geweest, wij houden van Miami, South Beach is er gezellig maar druk.
Laatste dagen zaten we in North Beach, alweer wat rustiger.
Jetski tour in Miami is GEWELDIG!! Raad ik zeker aan!

Key-West is ook erg gezellig maar een goede ochtend sturen (4 uurtjes) indien het niet erg druk is ect..
eilanden Sanibel en Captiva zeker de moeite waard! erg mooie stranden en heerlijk om even tot rut te komen, is minder druk dan Miami. Wel erg veel senioren ;)
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Miquel »

Voor hotels hebben wij veel booking.com gebruikt, mijn vrouw boekt daar veel dus krijgt leuke deals.
Kan je ook filteren wat je wilt en wat je niet wilt.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door ronenivonne »

Ligt er helemaal aan wat je wil. Rondreis of een vaste verblijf plaats en van daaruit de omgeving verkennen.

Rondreis: Ben je pretpark gek mag je natuurlijk Orlando niet overslaan, voor shoppen in de Premium outlets is Orlando ook " the place to be". Ook rondom Orlando diverse leuke state parks, Kennedy Space Centre en natuurlijk Daytona beach en speedway ligt in de buurt.
Verder is Miami erg leuk zoals bovenstaand al genoemd, van hieruit is een dagtripje naar de Everglades ook zeker een aanrader.
div badplaatsen aan de Oostkust van Florida zijn ook leuk voor vooral een strand dagje zoals Vero Beach en West Palm Beach.
Key West is ook erg mooi, de weg naar de Keys al net zo. Ben je een echt strand mens dan mag je de Westkust van Florida natuurlijk niet overslaan met de geweldige witte zandstranden.
Keuze is dan tusssen een rustige badplaats, of waar van alles te doen is. Of beide natuurlijk :D Voorbeeld van een rustige luxe badplaats is bv Marco Island. Hier liggen 3 top hotels direct aan de kust ( Hilton Marco Island, JW Mariott en Marco beach Ocean Resort ) voor een luxe verblijf. Verder heb je wat naar boven Fort Meyers en Sarasota met leuke 3-4 sterren hotels. Een bezoek zeker waard. En als je dan nog wat verder naar boven rijdt is een bezoek aan Fort de Soto park en de badplaats Clearwater Beach zeker iets om niet te missen.

Wil je een vaste verblijfplaats dan zou ik in de omgeving Orlando verblijven in een mooie ruime villa of townhuis. In deze omgeving is het meeste te doen, sterker nog wij komen er al regelmatig vanaf 2010 en zijn nog steeds niet uitgekeken. Van daaruit is de Ooskust en Westkust goed bereikbaar op beide ongeveer 1,5 uur.

Maar als je van autorijden houdt zou ik de eerste keer Florida doen met een rondreis per auto!! Onze eerste ervaring was echt super en hier hebben we het nog steeds over!
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij willen een rondreis, zoveel mogelijk zien, maar ook een beetje rust, ontspanning.
Orlando (Disneyworld is zeker een must, max 2 dagen ? )
Zwemmen met dolfijnen , waar kunnen we het best doen ?
Liefst overnachten we in iets leuks, klein, geen grote hotels.... In Europa gaan we voor B&B dus....
Everglades: graag tips voor een leuke ervaring.
Heeft iemand weet of dat de Keys nog intact zijn , en of je zowiezo kan bezoeken tegen die tijd ?

Bedankt alvast
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Carolena »

Ik vond St-Augustine ook heel mooi, maar is wel een eindje rijden miss met een 8-jarige.
Wij waren afgelopen augustus in Marathon vlak voor orkaan Irma en volg het hotel waar we logeerden op Facebook. Er bleef na de Orkaan amper iets van over, maar ze zijn in sneltreintempo beginnen heropbouwen en het ziet er nu al mooier uit dan voor de Orkaan.. Ik weet niet hoe de algemene situatie is, maar tegen volgende zomer denk ik dat het wel weer helemaal in orde zal zijn. Seascape Motel & Marina kan ik ten zeerste aanbevelen om te overnachten. Een pareltje!
Wij hebben Captain Jack Airboat tour gedaan. Vonden het geweldig. In onze airboat zat een jongetje van een jaar of 7 en die was ook helemaal onder de indruk.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Miquel »

tomnadiaroos schreef:Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij willen een rondreis, zoveel mogelijk zien, maar ook een beetje rust, ontspanning.
Orlando (Disneyworld is zeker een must, max 2 dagen ? )
Zwemmen met dolfijnen , waar kunnen we het best doen ?
Liefst overnachten we in iets leuks, klein, geen grote hotels.... In Europa gaan we voor B&B dus....
Everglades: graag tips voor een leuke ervaring.
Heeft iemand weet of dat de Keys nog intact zijn , en of je zowiezo kan bezoeken tegen die tijd ?

Bedankt alvast
Wij zijn vorige week terug gekomen. De Keys waren flink verwoest. Alleen Key-West was goed intact, weinig tot geen schade gezien.
Wij hebben ook Capt. Jack Air boot gedaan maar volgens mij bieden ze nagenoeg allemaal het zelfde aan...
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Weet er iemand waar we best met dolfijnen kunnen zwemmen ?
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door ADE01 »

Discovery cove in Orlando. Vrij prijzig maar wel de moeite waard wanneer het iets is wat op je lijstje staat. Wel ruim van te voren boeken.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4371
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Ruud2004 »

tomnadiaroos schreef:Hallo,

Bedankt voor jullie reacties.
Wij willen een rondreis, zoveel mogelijk zien, maar ook een beetje rust, ontspanning.
Orlando (Disneyworld is zeker een must, max 2 dagen ? )
Zwemmen met dolfijnen , waar kunnen we het best doen ?
Liefst overnachten we in iets leuks, klein, geen grote hotels.... In Europa gaan we voor B&B dus....
Everglades: graag tips voor een leuke ervaring.
Heeft iemand weet of dat de Keys nog intact zijn , en of je zowiezo kan bezoeken tegen die tijd ?

Bedankt alvast
Diverse leden van dit forum houden een reisverslag (zie onder) bij waar je veel info uit kunt halen. Geeft je een goede indruk van hoe het er daar aan toe gaat en wat leuk is om te doen/bezoeken. Al die info kan jullie helpen een mooie route te maken, voorbeelden zat!
Suc6
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door analogkid »

tomnadiaroos schreef:Weet er iemand waar we best met dolfijnen kunnen zwemmen ?
Theatre of the Sea op Islamorada. Lekker kleinschlig en zwemmen in de natuurlijke omgeving, niet in een zwembad. Zie ook:

http://reisflorida2014.blogspot.nl/2014 ... ijnen.html
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Hallo,

Bedankt aan iedereen voor de nuttige informatie...
We plannen voorlopig als volgt :
- aankomst 28/07 Miami
2 overnachtingen in Miami om te wennen aan uurverschil en Miami & buurt te verkennen
- Maandag 30/08 overnachten in de buurt van Islamorada (zwemmen met dolfijnen)
Hebben we voldoende aan 1 overnachting of nemen we 2 ? 3 ? overnachtingen om verder te Keys te bekijken ?
- Everglades, bezoeken we dit onderweg naar bijvoorbeeld Sanibel Island ? Of overnachten we in de buurt ?
- 2 of 3 overnachtingen in Sanibel Island om Fort Myers te bezoeken, shoppen en relaxen ?
- 2 of 3 overnachtingen in Clearwater om Crystal River, St Petersburg te bezoeken ?
- 2 of 3 overnachtingen in Orlando om pretparken te bezoeken
- 2 of 3 overnachtingen in Miami om te relaxen en af te sluiten ...

Wat denken jullie ?
Geeft dit ons een goed beeld of zijn er zaken die we absoluut moeten gedaan/gezien hebben en die niet vermeld zijn ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie gewaardeerde input !

Beste groeten,
Tom
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1176
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door chippie777 »

Wat wij als prettig ervaren is 2 nachten per hotel, zodat je een volle dag hebt op locatie. Dat geeft ons wat rust tijdens een rondreis. Natuurlijk lukt dit niet altijd, zo hebben we dit voorjaar een korte rondreis gemaakt waardoor we steeds maar een overnachting per hotel hadden.
Daarnaast reizen wij het liefst in het begin wat grotere afstanden. Je bent toch vroeg wakker door het tijdverschil, dus dat komt mooi uit.
Je vliegt op Miami, ik weet niet hoe laat je daar aankomt, maar je haalt je huurauto op en gaat daarna naar een hotel in de buurt. De volgende dag ben je vroeg wakker en kun je op je gemak richting Key West rijden, stoppen waar je wilt en zo kom je er in de loop van de vroege middag aan. Je blijft er twee nachtjes zodat je tweede dag in Amerika een volle dag in Key West is.
Ik kan je zeker aanraden om tijdens je rit naar Key West te lunchen bij het Morada Beach cafe en uiteraard te stoppen bij het Bahai Honda State Park. Een leuke dolfijnen tour zou je kunnen doen in Clear Water met Little Toot. http://www.littletoot.us en mocht je ook Sanibel Island bezoeken dan zeker een ijsje eten bij Pinocchio’s een aanrader.
Schrijf je route ook even iets ander op, dat maakt het voor jezelf en andere wat makkelijker om een overzicht te krijgen. Bijvoorbeeld zo:
dag 1 - vliegen naar Miami
dag 2 - van Miami naar Key West
dag 3 - Key West
dag 4- van Key West naar Naples
enz.

Kijk anders eens op onze reisblogs. In 2011 en 2012 maakte wij een rondreis door Florida.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 15 aug 2017, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Jacqueline donders »

Als ik je een tip mag geven ( wij zijn net terug van fort Meyers) zou ik niet op Sanibel Island of Captiva blijven slapen is erg duur en vanaf fort Meyers ben je er zo.Ook wij hebben een bezoek gebracht aan Sanibel en Captiva wij persoonlijk vonden de stranden lang niet zo mooi als in fort Meyers en Lovers Key hier zijn echt de stranden van heel fijn (structuur) zand en prachtig wit.Ook strand van Sarasota is mooi.

Wij zijn deze keer 3 weken in Fort Meyers geweest en hebben alles gedaan en gezien wat we wilden, zelfs state parks en preserves,Naples nou ja alles wat er zo,n beetje in de buurt ligt.
Myakka river state park daar hebben we erg genoten is maar net wat je wilt gaan doen, maar nogmaals kijk goed als je wilt verblijven op Sanibel,ik zou in de buurt iets zoeken voor een overnachting .
En Clearwater Beach is super destijds zijn wij 2 x met Little Toot meegeweest en beide keren de dolfijnen kunnen zien en springen.
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Hallo Allen,

Dank voor jullie zeer gewaardeerde opmerkingen en tips..
We overwegen om na aankomst in Miami, aldaar te overnachten en dan volgende dag (vroeg wegens tijdsverschil) te vertrekken naar Keys.
Onze planning zou er dan ongeveer als volgt uit gaan zien.

-3 dagen 'Keys' voor Islamorada / Marathon
Is dit voldoende ? is er op de 'keys' überhaupt iets te zien, beleven ? Indien je goede tip hebt om er te verblijven, shoot :D
- Van waar bezoek we de 'everglades' doen we dat vanuit Naples of kunnen we in de buurt van 'everglades' overnachten ? Is dan 1 overnachting voldoende ?
- Vervolgens zouden we 4 dagen in de buurt van 'fort myers beach' verblijven om van daar dan Sanibel/Captiva Island/Marco Island/Naples... te bezoeken ? Ook hier tips voor overnachting zeer welkom :D
-Vervolgens 3 dagen naar 'Clearwater beach' voor Saint petersburg, Tampa ? Sarasota ?
- 3 dagen Orlando
- 3 dagen Miami beach, fort Lauderdale, ...

is dit een realistisch schema ?
wat betreft logement verblijven we (weliswaar in Europa) erg graag in een ietwat kleiner degelijk hotel of b&b met wat luxe... ik heb geen flauw idee of zulks in Florida ook mogelijk is ?

Alvast heel erg bedankt voor jullie waardevolel tips en oordeel..

Bedankt,
Tom
Romina
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door Romina »

Hallo!

Wij gaan in maart 2 weken naar Florida met ons zoontje van 5 en zo ziet ons reisschema er vooralsnog uit.
Voor ons zijn de kleine hotelletjes ook prima. Voor mij is het belangrijk dat het schoon is. :D

Dag 1 Aankomst Miami
Collins Hotel, Miami Beach
Dag 2 Marathon
Dag 3 Marathon (daguitstap naar Key West)
Pelican RV Resort and Motel
Dag 4 Richting Homestead met stop in Islamorada
Floridian Hotel
Dag 5 Van Homestead naar Everglades City -airboattour- daarna richting Naples
Dag 6 Naples
Dag 7 Fort Myers ?
Dag 8 Fort Myers ?
Dag 9 St Pete Beach ?
Dag 10 St Pete Beach ?
Dag 11 Crystal River (snorkelen met Manatees)
Dag 11 Cape Canaveral (Bezoek Space Kennedy Center)
Dag 12 Port Sint Lucie
Dag 13 Miami - overnachting
Dag 14 Miami - retourvlucht Brussel

Het stukje na Naples en voor Crystal River moeten we nog invullen. Het snorkelen met Manatees is in de voormiddag, dus het gaat de bedoeling zijn dat we dag ervoor daar aankomen. Mijn man wil nog ergens een vistrip inplannen op peacock bass. Ik had gelezen dat dit in de buurt van Naples zou kunnen, of aan de andere kant bij Fort Lauderdale. Ik heb wat informatie daarover opgevraagd, dus zodra ik dat ontvang kan de andere helft van de reis ook inpland worden. :D

Ik hoop dat je hier wat mee kan! Ik heb in ieder geval al veel leuke en bruikbare tips hier op dit forum gehad. :P

Ow...qua afstand tussen de verschillende plaatsen heb ik gebruik gemaakt van google maps! Ook misschien handig. ;-)

* Note mod (Marco):
Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd.
Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten", (klik hier).
cgboogaard
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2015, 17:35

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door cgboogaard »

Gaaf vooruitzicht! Dolfijnen zwemmen weet ik niet, ik zou dit niet in een pretpark doen, is namelijk niet erg verantwoord (dierenleed). Wij heben wel gezwommen/gesnorkeld met manaetees (zeekoeien), gewoon in het wild en dat vonden we erg bijzonder. Onze dochter van toen 9 jaar vond dat leuker dan DisneyWorld haha. Zie ons verslag: https://www.dreamtheworld.nl/zwemmen-me ... r-florida/

https://www.dreamtheworld.nl/category/florida/ voor alle onze blogs over onze reis naar Florida en hier onze route: https://www.dreamtheworld.nl/roadtrip-florida-de-route/

Succes en veel plezier met de voorbereidingen. Voorpret is zo leuk. :clap:
Voor ons reisverslag en tips over Florida (en heel veel andere landen) zie http://www.dreamtheworld.nl
tomnadiaroos
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2017, 15:42

Re: 15 dagen Florida augustus 2018

Bericht door tomnadiaroos »

Hallo,

Bedankt voor de input.
Wat betreft Orlando: We willen graag 3 parken doen (geen Universal)
wat zijn de beste opties met een dochter van 8 ?

Tips voor logement in de buurt ?

Alvast bedankt
Nadia & Tom
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer