Kennedy Space Center + Key West

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Kennedy Space Center + Key West

Bericht door M23M »

Hallo iedereen,

Allereerst sorry als deze vraag eerder is gesteld, ik vind het niet meteen terug.
In de eerste 2 weken van mei gaan wij naar Orlando en Miami, maar dit zonder het huren van een auto.

Ik had een aantal vragen omtrent uitstappen:
Wat is de beste manier om naar het Kennedy Space Center & Key West te gaan? Heeft er iemand ervaring met "tours" die je komen ophalen aan je hotel of afgesproken punt? Voor beide uitstappen hebben wij 1 dag, dus proberen er het meeste uit te halen. :-)

Alvast bedankt!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door ADE01 »

Is er een reden dat je geen auto huurt? Dat is toch de beste manier. Daarna komt Taxi/uber/lyft maar dat is qua prijs nogal fors. Een bus trip kan enorm gezellig zijn, je moet het net treffen met de chauffeur en/of mede passagiers. Je zit wel aan redelijk vaste tijden vast denk ik.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door babarage »

geen ervaring mee want we hadden een huur auto maar een heen en weertje vanuit Miami naar Key West is te doen maar het is wel een lange dag. wij waren er al eens geweest en dachten om de één of andere vage reden dat de rit wel meeviel dus besloten we ff op en neer te gaan vanuit Homestead om Key West aan vrienden te laten zien. Eigenlijk viel dat toch wat tegen. Tis best ver en die weg rijdt niet super door. uiteindelijk leuk paar uurtjes daar rond kunnen banjeren maar d’r is echt veel meer te zien en te doen. persoonlijk zou ik er toch volgende keer voor kiezen iets meer tijd er aan te geven. leukste is overnachting daar. wil je dat niet dan zou ik op z’n minst vanaf het begin van de keys heen en weer rijden. scheelt al vlot twee a drie uur in totaal als je bv in Key Largo begint. Maar dan heb je wel die huurauto nodig.

ben je afhankelijk van OV etc (of kies je daarvoor) Ik heb voor de grap eens gekeken en kwam zo deze gasten tegen https://www.traveltokeywest.net/squeeze-page misschien zijn d’r wel meer. voor een goede 40 dollar pp kachel je dan met een touringcar op en neer met een uur of 6 vrije tijd in Key West.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door M23M »

ADE01 schreef:Is er een reden dat je geen auto huurt? Dat is toch de beste manier. Daarna komt Taxi/uber/lyft maar dat is qua prijs nogal fors. Een bus trip kan enorm gezellig zijn, je moet het net treffen met de chauffeur en/of mede passagiers. Je zit wel aan redelijk vaste tijden vast denk ik.
We hebben er bewust voor gekozen om geen auto te huren omdat we een binnenlandse vlucht hebben + voornamelijk heel wat amusement parken gaan "bezoeken". Vonden het niet echt logisch om een auto te huren als deze maar 2 x gebruikt wordt.
Laatst gewijzigd door M23M op 24 nov 2017, 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door M23M »

babarage schreef: ben je afhankelijk van OV etc (of kies je daarvoor) Ik heb voor de grap eens gekeken en kwam zo deze gasten tegen https://www.traveltokeywest.net/squeeze-page misschien zijn d’r wel meer. voor een goede 40 dollar pp kachel je dan met een touringcar op en neer met een uur of 6 vrije tijd in Key West.
Dankjewel voor de tip, ik bekijk het zeker eens!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7777
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door mtl »

Voor Key West zou je ook Greyhound kunnen overwegen. Voor Kennedy Space Center zou je bij je hotel kunnen vragen of ze een shuttle aanbieden. Nadeel is wel dat je van te voren moet vastleggen hoe laat je weg gaat en hoe laat je weer terug komt. Ik heb begrepen dat OV naar Kennedy Space Center geen optie is.
Gast

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door Gast »

Je kunt toch ook alleen voor de dagen dat je een auto nodig hebt een auto huren?

Dan loop je gewoon naar een rental station en boek je een auto voor een dag/paar dagen, als je alsnog besluit om naar de Keys te gaan?
M23M
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 sep 2014, 19:39

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door M23M »

Je kunt toch ook alleen voor de dagen dat je een auto nodig hebt een auto huren?

Dan loop je gewoon naar een rental station en boek je een auto voor een dag/paar dagen, als je alsnog besluit om naar de Keys te gaan?
Heb even mijn vraag gesteld in het topic over autoverhuur, is namelijk de eerste keer dat we een auto zouden huren. :-)
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Kennedy Space Center + Key West

Bericht door Carolena »

Bijvoorbeeld 2 losse dagen een auto huren zou je duurder kunnen uitkomen dan bijv KSC en the Keys op het einde van je trip te plaatsen ofzo en dan 4 dagen aan een stuk een auto te huren..
We kennen natuurlijk ook de juiste planning niet van jullie reis...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer