Reis mirjamenjasper: rondreis met camper, natuur met peuter en kleuter feb-maart 26 dgn.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Reis mirjamenjasper: rondreis met camper, natuur met peuter en kleuter feb-maart 26 dgn.

Bericht door mirjamenjasper »

In februari gaan wij met onze zoon en dochter (2 en 4) op reis door o.a. Florida.
De belangrijkste dingen voor ons zijn .... rustig tempo ivm de kids, veel natuur, wild life, mooie campings, niet perse de standaard dingen, veel wandelingen (aangepast op wandelbeenjes van een vier jarige) (max 8km).
Ik heb al aardig wat campings vastgelegd. Het is erg snel vol allemaal kwam ik achter. De gemiddelde campingprijs kwam nu uit op zo'n 30 dollar.
En nu ben ik benieuwd wat jullie van onze trip vinden. :) Ik hoor ook heel graag tips over leuke dingen in de omgeving, tips over de route oid zijn ook welkom!
Alvast bedankt voor het meedenken.

1. Blue spring sp
2. Ocala forest (alexander springs)
3. Ocala forest
4. Ocala fores
5. rainbow springs sp
6. manatee springs sp
7. West kust
8. West kust
9. West kust (fort de soto pinellas kan ik nog niet boeken)
10. West kust
11. myakka river SP
12. Myakka river sp
13. Koreshan state historic site (sanibel)
14. Koreshan state historic site (sanibel)
15. collier seminole sp
16. John pennekampcoral reef
17. Everglades (nog niet te boeken ivm schade irma)
18. Everglades (long pine key first come...)
19. koa hollywood (Miami)
20. Jonathan D. sp
21. Jonathan D sp
22. Lake louisa sp (30 min van disney)
23. Lake louisa sp
24. iets bij kenedy space center
25. koa lake whippoorwill (vlakbij roadbear)
26. camper inleveren en doorvliegen naar Chicago
KirstenUSA
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2018, 16:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis mirjamenjasper: rondreis met camper, natuur met peuter en kleuter feb-maart 26 dgn.

Bericht door KirstenUSA »

Hallo Mirjam en Jasper,

en, hebben jullie de reis volgens dit schema gedaan?
Hoe is jullie reis bevallen?
Hoe was de toestand van de Everglades?
Wij willen in mei een vergelijkbare reis doen met camper, peuter (2) en kleuter (5) :D dus we zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen!
PeterenLisette
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2018, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis mirjamenjasper: rondreis met camper, natuur met peuter en kleuter feb-maart 26 dgn.

Bericht door PeterenLisette »

Beste Mirjam en Jasper, Kirsten,

Leuk om te zien dat wij niet de enige zijn met het plan om met kleine kinderen en camper door Florida te gaan reizen.
Wij zijn zelf van plan om in de periode februari - maart 2019 met onze kinderen van dan 2 en 4 te gaan reizen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie nog tips hebben.

Wij hebben gekozen voor een ruime camper van Roadbear (30ft) en ik vraag me vooral af of dit te doen is in het zuiden van Florida. Vooral de omgeving van Tampa is vrij stedelijk en is dan zo'n camper niet heel lastig om altijd mee op pad te gaan? Lukt het makkelijk om hem overal te parkeren?

Groeten,
Peter
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis mirjamenjasper: rondreis met camper, natuur met peuter en kleuter feb-maart 26 dgn.

Bericht door Trails »

@ Peter:
Februari-maart is een mooie periode voor Florida, de periode dat wij altijd gaan.
Je moet er wel rekening mee houden dat het dan hoogseizoen is en "snowbird" season is.
Zorg er dan ook voor dat je campings zeer ruim van tevoren reserveert. Zelfs de "simpele" (maar erg mooie) campings in de state parks zitten erg snel vol.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer