Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
BaconPancake
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017, 19:55

Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door BaconPancake »

Over een maand gaan mijn man en ik overwinteren in Florida, en een bezoekje aan de Everglades mag daarbij natuurlijk niet ontbreken. Nu willen we daar ook graag een airboattour doen, maar het lijkt bijna onmogelijk om een touroperator te vinden die NIET aan alligatorshows en -worstelen, gezellig op de foto met een babygator en meer van dat soort dingen doet.
Kan iemand mij een tour aanraden waar de dieren gewoon met rust gelaten worden en waar het meer om de natuur dan om entertainment gaat? Ik vond al speurend op het forum Buffalo Tigers al, maar als iemand iets weet dat dichter bij Marco Island (onze uitvalsbasis) is, dan hoor ik dat graag! Thnx!
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Halverwege de Tamiami Trail zit er in ieder geval een. Twee keer een tour gemaakt en alleen dieren gezien. Captain Doug's airboat tours.
Laatst gewijzigd door Hard Rock Cafe. op 14 nov 2017, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door Vito »

Everglades City Airboattours in Everglades City :thumbup: Kleinschalig met oog voor de natuur en geen gekkigheid. Iedereen krijgt een koptelefoon op met microfoon waardoor je ook volop in de gelegenheid bent om vragen te stellen tijdens de tour.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 jul 2017, 10:33
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door Hard Rock Cafe. »

@ Vito. Hebben we dit jaar gedaan. Idd. een aanrader.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door boonens »

Ook ik kan Everglades City ABT aanbevelen. Waar het bij andere tours gebruikelijk leek te zijn om dieren te lokken met junkfood en vooral te racen, leek onze guide wat vaker stil te staan bij de wild life en natuur en was lokken met voedsel voor hem een absolute no-go.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
BaconPancake
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2017, 19:55

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door BaconPancake »

Dank allen! Everglades City Airboat Tours ziet er goed uit, denk dat dat 'm gaat worden!
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Diervriendelijke airboat tour Everglades

Bericht door sanook »

:offtopic: Toen wij een ABT deden in Everglades City (Captain Jack) viel me op dat op de terugweg er een plek was waar een grote pelikaan van boot naar boot vloog. Mensen schrokken er eerst wel van maar vonden het al gauw grappig. Die zal dus wel gewend zijn dat ie te eten krijgt van de toeristen. Maar die vogel weet natuurlijk niet of hij op een 'diervriendelijke' boot zit of niet.....
Gast

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door Gast »

Ik snap je punt niet zo? Wat heeft de airboat tour te maken met de show, zoals je beschrijft? Als je alleen een airboat tour wilt doen, doe je die toch, en ga je niet daar de show?

Wij deden een airboat tour bij Corey Billy’s aan de Tamiami Trail en daar zit wel een kleine petting zoo bij, maar daar hoef je toch niet naar toe te gaan?

Het klinkt een beetje als: we gaan maar niet naar San Diego want daar hebben ze een dierentuin...het een staat toch volledig los van elkaar?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door Vito »

Ik begrijp dat wel. Die airboattours steunen wel dieronvriendelijke praktijken, waar TS zich niet mee in wil laten.
Het is wel hetzelfde bedrijf, het zijn geen losstaande zaken.
Je kunt dan beter je vergelijking zo maken: ik ga niet naar het restaurant van de Diego zoo. ;)
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door ohjajoh? »

Tsja wat is diervriendelijk? Ik heb een aantal jaren geleden een airboat tour gemaakt in Kissimmee. De gids wist precies alle plekken waar de alligators zaten en sprak er vol lof en respect over. In de winter kan je met hem een tour boeken om alligators af te schieten. Want dan was het jachtseizoen open. Hij zal echt niet de enige aanbieder zijn. Lekker dan :roll:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door PSVwally »

Hou er wel rekening mee dat veel van dit soort bedrijven 's ochtends al eens een rondje varen en dan bv door middel van marshmallows en donuts wat beesten richting de vaarroutes trekken. Volgens mij zijn die airboat motoren ook niet bepaald mileuvriendelijk trouwens.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door PSVwally »

Note mod: Er zijn hier wat reacties verwijderd. Behalve dat het enorm offtopic is heeft TS helemaal niets aan deze non discussie. Graag on topic.
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door Carolena »

Wij hebben deze zomer Captain Jack gedaan en hoewel die soms al heel dieronvriendelijk en commercieel wordt omschreven, heb ik helemaal dat gevoel niet gehad.
De mangrove-tour was superindrukwekkend. Hebben een alligator gezien en wasbeertjes. Tuurlijk weten de captains de plaatsjes wel en "lokken" de wasbeertjes met een soort van dierenkoekjes. Maar dit was slechts een kleine momentopname van de tour.
Achteraf konden we naar een alligatorshow en hugs. Wij vonden dit wel eens leuk om te zien, maar dat is natuurlijk persoonlijk en je bent ook helemaal niet verplicht om dit mee te doen.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door ohjajoh? »

Maar je draagt wel bij aan de instanthouding van dat soort dieronvriendelijke bullshit.
Alligatorshow en hugs en wasbeertjes lokken met koekjes. Nou geweldig :roll:
Als het een echte held is, knuffelt hij een alligator in het wild.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7755
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door mtl »

Ik zou zeggen: laat die dieren gewoon met rust.
Gebruikersavatar
Amathanio
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 mei 2015, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Zwevezele
Contacteer:

Re: Diervriendelijke airboattour Everglades gezocht.

Bericht door Amathanio »

Ik zie dat je Buffalo Tiger Airboat Tours al gevonden hebt en ik kan dit enkel maar bevestigen. Dit is een airboattour waar je enorm veel dieren ziet maar ze worden gerust gelaten. Zeer goede gidsen. Geen show en "knuffel"momentjes achteraf.
Toen ik een tijd later met een andere groep dezelfde tour nog eens wou doen was de regio afgesloten wegens felle branden. We hebben toen uit noodzaak Jungle Erv's Airboat Tours gedaan. Het verschil kon niet groter zijn. We hebben welgeteld één krokodil gezien en ik denk dat het zelfs een valse was. Hij bewoog niet en iedereen mocht nogal vrij dicht in de buurt gaan voor foto's zonder dat de gids in de buurt was. Veel uitleg kon hij niet geven en hij vertelde dan maar wat over vogels. Daarna nog wat show met de boot en dat was het. Bovendien kostte die tour bijna dubbel zoveel. Erna kon je wel op de foto met een jong op een plaats waar er zo'n 10 krokodillen tezamen in een kooi zitten. Misschien daarom dat we ze niet in de natuur tijdens de boottocht zagen.
Dus als je net zoals ik een diervriendelijke airboattour zoekt ...

De US-41 is grotendeels de grens van het Everglades National Park. Het schijnt daarom dat de meer toeristische tours ten zuiden liggen terwijl noordelijk meer natuurvriendelijke tours. In mij geval bleek dat te ook kloppen. :)
2011 Las Vegas Monster Jam World Finals
2012 Las Vegas Monster Jam World Finals
2014 Las Vegas - Los Angeles Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam All Stars - Themeparks
2023 Orlando Themeparks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer