Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door kustbewoner »

Het is weer zover, tickets zijn geboekt en juli 2018 gaan we weer voor 23 dagen.
We hebben een retourtje Orlando (Wij = gezin van 4, kids 16 en 20 jaar, houden van actieve vakanties). We boeken sowieso een huis of hotel voor 6 dagen in Orlando om van daaruit een aantal parken te bezoeken.
We willen ditmaal iets noordelijker trekken, en hadden gedacht om een loop te maken via Washington.
We hebben hiervoor een tweetal weken. Denken jullie dat dit haalbaar is ? Ik zit er niet me in om één lange rijdag in te lassen van zo’n 800 a 1000 km. Ook suggesties voor een route zijn handig, weet niet goed hoe we zouden starten.
Op ons verlanglijstje staan Great Smoky Mountains, Blue Ridge Parkway, Amish Country, Washington DC, Kayakken (Juniper ?), Race in Gainesville of Daytona, iets met paarden (vrouw en kinderen zijn paardenliefhebbes en ervaren ruiters)
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door ADE01 »

Het is wel te doen, maar meer dan een hele dag in de auto wanneer je een round trip doet. Wat wil je in Washington doen? Al het andere kun je prima rond de great smoky mountains doen. Vanuit daar is het nog ongeveer ongeveer 7 uur naar Washington. Ik zou eerder naar Nasheville gaan bijvoorbeeld, of Charleston/Savannah meepikken op de heen of terug weg. En later in een aparte trip een rondje NY/DC.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door kustbewoner »

daar hadden we ook al aan gedacht, Washington een andere keer doen. Hoe zou je Nashville integreren en hoeveel tijd daarvoor uittrekken ?
New Orleans en Natchez hebben we bij en vorige trip reeds bezocht
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door ADE01 »

Dat ligt er een beetje aan wat je wil doen. Als je voor cultuur en history naar DC wilde gaan, kun je diezelfde tijd in Nasheville doorbrengen op een veel kortere reistijd. Gezellige stad, altijd wel ergens iets met (live) muziek.

Er is eigenlijk maar 1 echte loop wanneer je weer in Orlando uit moet komen. Tenzij je nog verder naar het Westen wil rijden maar dan ga je met gemak over de 3000 km. Via de I95 omhoog, daar kun je Daytona, Jacksonville, Savannah en Charleston meenemen. Dan door South Carolina richting GSM. Ik zou een cabin huren in of in de buurt van GSM (Gatlinburg bijv.) en raften/kayakken/paardrijden/tripje Nasheville allemaal vanuit daar doen. Maar dat is vrij persoonlijk, ik ben niet zo'n fan van iedere dag bagage inladen en een andere verblijfplaats opzoeken. Terug ga je dan over de I75 door Georgia en kun je misschien Atlanta een dagje meepikken of in het noorden van Florida nog wat plannen. Of je pakt de route andersom uiteraard.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door Ing »

Ik zou persoonlijk zeggen, ga niet noordelijker dan de GSM/Nasheville. Pak Washington DC in een losse reis meer richting het Noorden mee.
Maar, je kunt misschien het beste gewoon eens de reis uitschrijven met Washington DC en dan kijken of het past en of het haalbare afstanden zijn. Wat zijn musts en wat niet?

Mocht je met Washington niet uitkomen, dan kun je een rondje maken zoals ADE01 voorstelt. Lijkt een beetje op mijn rondje vanuit Atlanta afgelopen zomer. Zie dit topic:viewtopic.php?f=15&t=66041
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door harryh »

Wij hebben een oneway gedaan van Philadelphia via NYC, DC, Shenandoah, GSM naar Florida en daar hadden we ruim 3 weken voor. Zou er niet aan moeten denken om een rondje te doen, dat is voor ons veel te veel kms en te weinig tijd overal - onderweg is zo veel moois ;)
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door kustbewoner »

Bedankt voor alle nuttige tips, ik ga eens eens een route uitschrijven en zien hoever ik kom.
Gebruikersavatar
kustbewoner
Amerikafan
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2014, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Loop Orlando - Washington DC, droom of haalbare kaart

Bericht door kustbewoner »

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer