Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

Hallo allemaal,

Onze vluchten naar Florida zijn geboekt. We zijn nu bezig met onze planning op te stellen. Graag had ik jullie advies/tips hierin.
Hieronder alvast een eerste opstelling:
- Dag 1: aankomst Miami rond 14u - Islamorada
- Dag 2: Islamorada - Bahia Honda key (een uitstapje naar Key West)
- Dag 3: Bahia Honda Key – Everglades – Naples
- Dag 4: Naples – Crystal River (eventuele tussenstop Fort Meyers, St. Peterburg, Tampa, …)
- Dag 5: Crystal River (’s morgens zwemmen met Manatees) – Orlando (Kissimmee of Davenport, …)
- Dag 6: Orlando (Kissimmee of Davenport, …): Disney World
- Dag 7: Orlando (Kissimmee of Davenport, …): St. Augustine of Cape Canaveral, …
- Dag 8: ?
- Dag 9: Orlando (Kissimmee of Davenport, …) – Fort Lauderdale – Miami – ’s avonds opstappen op Cruise.
- Cruise
- Dag 15: Aankomst Miami na cruise rond 8u. - Miami
- Dag 16: Miami
- Dag 17: Miami
- Dag 18: Vertrek naar huis vanuit Miami om 16u

De dagen na de cruise zouden we willen opvullen in Miami. Indien andere ideeën, altijd welkom!

Zoals jullie zien heb ik nog 1 dag beschikbaar (dag 8 in bovenstaand schema). Hebben jullie tips of ideeën waar ik deze zou kunnen inplannen? Plaatsen waar ik eventueel langer zou kunnen blijven, leuke plaatsen die ik niet ingepland heb maar hierbij wel kan invoegen, …? Dit moet niet in Orlando zijn, mag gerust ook ergens anders zijn. Jullie ideeën zijn welkom.

Alsook, hebben jullie tips voor leuke, betaalbare hotelletjes/verblijfplaatsen in deze buurten?

Graag hoor ik jullie inbreng. :-)
DaisyT
Amerika-ontdekker
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 aug 2017, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning reis Florida + hotels

Bericht door DaisyT »

Hangt er een beetje vanaf wat je leuk vind om te doen en of je met kinderen reist. 1 dag Disney is vrij kort. Er zijn vier disneyparken en 3 disney zwemparken. En dan beb je ook nog universal en nog wat andere parken.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Planning reis Florida + hotels

Bericht door ohjajoh? »

Ik zou Fort Myers beach erbij doen en daar dolfijnen gaan spotten in de ondiepe baai.
Wat is een uitstapje naar Key West? Per boot? Ik zou voor Key West toch zeker 1 hele dag uittrekken.
En Everglades? Daar niet naartoe?
1 dag Disney is idd weinig. Er zijn in Orlando zo veel parken, maar 1 kiezen lijkt me erg moeilijk.
Kan wel natuurlijk, maar als je er toch bent. Nadeel is wel de absurd hoge toegang prijzen.
Leuk dat je gaat zwemmen met manatees, krijg je zeker geen spijt van :thumbup:
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door markro »

Kijk voor hotels eens bij de beoordelingen, die door de forumleden zijn gegeven.
De link staat bovenaan de forumpagina (Hotel & Campings). Voor het gemak: https://beoordelingen.allesamerika.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

Ja, had ik er misschien beter even bijgezet. We reizen zonder kinderen. Enkel mijn vriend en ik. Zelf zijn we niet zo zeer van de pretparken. We vinden dit wel leuk maar niet om er 2 of 3 dagen te gaan bezoeken. Vandaar dat we dachten om er eentje uit te kiezen. Er zijn inderdaad zoveel mogelijkheden, en we zijn van mening: “als we in Orlando zijn, moeten we er toch zeker eentje meepikken.”

Jawel, Everglades wouden we doen onderweg van de Keys naar Naples. Maar dit is misschien ook te kort?
We zouden dan wel enkele uren onderweg zijn (4u zonder stops), maar aangezien je tussenstops maakt in Everglades zelf, leek ons dit doenbaar. Maar ik ben er natuurlijk nog niet geweest dus ik hoor graag jullie bevindingen :-) in de Westkust hebben we langere reistijden gehad, vandaar deze gedachte.

@ohjahjoh? Ik hoop het. Zwemmen met manatees lijkt me echt super. Hier kijk ik echt naar uit.

@markro, bedankt! Deze ga ik zeker bekijken.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

Een vraagje: zouden jullie de cruise eventueel schrappen om zo meer tijd te creëren in Florida zelf?
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Harry »

Nee, ik zou nooit een cruise schrappen. :D
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door elninjoo »

Ik had 'n Best Western in Orlando geboekt, maar toen ik in Florida een welcomes center binnenstapte heb ik me laten overhalen om in 'n Westgate resort te gaan (in dezelfde straat als Universal) voor 50 dollar per nacht. Super grote kamer met bubbelbad in de badkamer (errug aangenaam na een dag rondlopen in 'n pretpark) En in de praktijk doe je toch alles met de hotelshuttle want geen enkel hotel is echt op loopafstand van de parken en je wil geen parkeergeld hoeven betalen lijkt me.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door elninjoo »

Zwemmen met manatees heb ik gedaan in Crystal River en ik vond 't te gek!
Ook heb ik geairboat in Homosassa, maar als je Florida echt rondreist zou ik dat gewoon in Everglades doen.
St. Augustine vond ik ook de moeite waard voor 'n bezoekje.
Gast

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Gast »

Mooi schema, wat me wel opvalt is dat jullie gelijk na aankomst in Miami nog naar Islamorada rijden?

Ik neem ook aan dat jullie niet overnachten in Bahia Honda State park? Ik heb daar geen mogelijkheden om te overnachten gezien toen wij er in juni waren (tenzij je in de openlucht wilt slapen?).

Ik zou persoonlijk na een lange vlucht, customs en huurauto ophalen in Miami niet ook nog eens gelijk door rijden naar de Keys. Misschien zou je een hotel kunnen boeken in Homestead (wij sliepen in het Best Western Gateway to the Keys: aanrader en redelijk goedkoop!) , en de volgende ochtend (waarop je waarschijnlijk zeer vroeg wakker bent) naar de Keys te rijden. Je zou dan in de middag tijd hebben voor BHS park en dan bv kunnen overnachten in Key West.

De volgende dag kun je dan besteden in Key West en langzaam aan weer richting Homestead rijden en daar weer overnachten.

De dag daarna zou je dan incl everglades (loop road, airboat etc) richting Naples kunnen gaan rijden. Zo creeer je iets meer tijd en rust om ook nog wat leuks te doen.

- Dag 1: aankomst Miami rond 14u - Homestead
- Dag 2: Homestead - Key West (een uitstapje naar o.a.Bahia Honda SP)
- Dag 3: Key West - Homestead
– Dag 4: Homestead - Everglades – Naples
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Carolena »

Helemaal eens met Terpies! Het zal jullie de dag erna idd veel relaxter doen vertrekken. Homestead is relatief goedkoop. Wij hebben daar deze zomer ook een stop ingelast na de Everglades en dan de dag erna naar de Keys gereden ('s morgens effe stoppen bij Robert is here voor vers fruit en een smoothie :D ).
Wij hebben geslapen in het Fairway Inn . Was het goedkoopste (met redelijk ontbijt), maar 1 van de schoonste hotels van onze rondreis!
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

Dank jullie wel allemaal voor de reacties. Ik ga zeker aan de slag met jullie tips ivm het hotel in Orlando, alsook de tip ivm mijn reisschema.

Er is een mogelijkheid dat we een cruise nemen vertrekkende vanuit Miami aan het begin van onze reis. Dan zouden we dag 1 en dag 2 in Miami blijven en dag 3 op een korte cruise vertrekken. Zolang de cruise niet vastligt, kan ik natuurlijk niet verder met de rest van mijn reisschema op te stellen :-) dus we moeten daar eerst eens een knoop gaan doorhakken.

@Terpies, nee klopt we gaan inderdaad niet overnachten in Bahia Honda State Park :p Ik heb me daarin verkeerd uitgedrukt, denk ik. Ik wil hier graag naartoe en zou dan graag een hotel nemen in de buurt hiervan: Marathon bv.

Groetjes
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

De kogel is door de kerk ... de cruise is geboekt. Ondertussen heb ik dan ook ons reisschema aangepast:

Dag 1: Aankomst Miami (rond 14u)
Dag 2: Miami
Dag 3: Miami - Cruise (vertrekt om 16u)
Dag 4: Cruise
Dag 5: Cruise
Dag 6: Cruise
Dag 7: Aankomst cruise in Miami (rond 8u) - Keys (nog uit te maken waar: Islamorada of in de buurt van Bahia Honda State Park)
Dag 8: Keys (nog uit te maken waar: Islamorada of in de buurt van Bahia Honda State Park)
Dag 9: Keys - Everglades - Naples
Dag 10: Naples - Sarasota (eventueel tussenstop Fort Meyers of Sanibel)
Dag 11: Sarasota - Crystal River
Dag 12: Crystal River (in de ochtend zwemmen met Manatees) - Orlando (Kissimee/Davenport/...)
Dag 13: Orlando (Disney park)
Dag 14: Orlando (rustdag/shoppen)
Dag 15: Orlando (St. augustine)
Dag 16: Orlando - Fort Lauderdale
Dag 17: Fort Lauderdale - Miami (terugvlucht)

Wat denken jullie? Zijn er nog tips of ideeën waar ik rekening mee kan houden? Of eventuele wijzigingen? Ik hoor het graag.
Gast

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Gast »

Dag 9 wordt een redelijke race dag, ik zou zoals eerder gezegd op dag 8 naar Homestead rijden en daar overnachten. Dan heb je de volgende dag genoeg tijd om de Everglades te bezoeken en wat te doen ipv er alleen maar doorheen te crossen....

Persoonlijk vonden wij een nacht (twee dagen) Keys wel meer dan genoeg. Bahia Honda SP is prachtig, maar voor de rest vielen de strandjes ons enorm tegen....
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kigi: planning reis Florida + hotels.

Bericht door Kigi »

Bedankt, ik heb het aangepast. We zullen op dag 8 ‘s avonds naar Homestead rijden. En dag 9 dan ook ‘s morgens vertrekken vanuit Homestead richting Everglades.

Heb je op deze 2 dagen (1 nacht) toch enkele plaatsen op de keys kunnen bezoeken? Ik heb nu een hotel geboekt in Marathon. Bahia Honda State Park wil ik sowieso bezoeken. Daarnaast zou ik eventueel Islamorada willen aandoen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer