Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Maurijn
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door Maurijn »

Goedemiddag allen,

In de periode 19 februari - 2 maart willen ik en mijn vriendin 12 dagen naar Miami. Deze wens is ontstaan om dat ik een fervent basketballer ben en graag een aantal wedstrijden wil bezoeken. Daarnaast ben ik fan van Miami Heat en dat in combinatie met prijs/zon, maar Miami een perfecte locatie om in februari een bezoek te brengen. Vanuit die wens ben ik gaan rondkijken wat er allemaal te doen is in en rondom Miami. Ik heb veel gelezen over Orlando en dat lijkt mij ook een prima locatie om een aantal dagen heen te gaan. Onze planning ziet er op dit moment zo uit:

Maandag 19-feb Vlucht naar Orlando
Dinsdag 20-feb Orlando
Woensdag 21-feb Orlando/Universal Studio's
Donderdag 22-feb Orlando/Kennedy Space Center
Vrijdag 23-feb Trein naar Miami
Zaterdag 24-feb Miami/Miami Heat vs. Memphis
Zondag 25-feb Miami
Maandag 26-feb Miami
Dinsdag 27-feb Miami/Miami Heat vs. Sixers
Woensdag 28-feb Miami
Donderdag 01-mrt Miami/Miami Heat vs. Lakers
Vrijdag 02-mrt Vlucht naar Amsterdam

Vanuit Miami willen we natuurlijk naar Key West, Everglades, Miami Beach & Little Havana.

Ik heb zelf een aantal vragen waar jullie mij misschien bij kunnen helpen:
1. Op internet zijn er zoveel dingen te vinden die je 'moet' doen in Orlando & Miami. Wat moet ik echt niet missen wat ik nog niet benoemd hebt?
2. Ik lees veel over het matige OV en dat een auto wordt aangeraden. Als jullie naar ons reisschema kijken, wat adviseren jullie dan qua autogebruik? Wel doen of niet?
3. Hebben jullie nog goede suggesties voor hotels of appartementen om te verblijven?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groetjes Maurijn
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: 12 dagen Orlando/Miami

Bericht door Miquel »

Je huurt geen auto?
Is echt wel een must als je naar de Keys en de Everglades wilt, verder is het echt ideaal vind ik, als je s''avond nog even een rondje wilt of je wilt Malls of restaurants bezoeken. Intikken in je navi en gaan, niet wachten op een bus/trein ect.. America is een auto land, ze zijn er op berekend!

En weet niet of je het nieuws hebt gevolgd afgelopen weken maarre.... The Keys? Gok dat dat nog wel even gaat duren voor het weer enigszins is opgebouwd.

Kwa hotels zou ik gewoon lekker rondneuzen op oa booking.comn ect, met een auto ben je overal vrij snel, kan je meteen wat van de omgeving zien.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door winterpark »

Zeker een auto, in Orlando kun je je niet vrij bewegen zonder auto. Als je een week in Orlando blijft, kun je een villa huren met eigen zwembad (kost meestal net zoveel als een hotel) - erg relaxed!
ADE01
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 mei 2016, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Austin

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door ADE01 »

De taxi diensten Uber en Lyft zijn ook een optie voor je tripjes in Orlando en in Miami. Wanneer je een goede planning maakt qua hotel locaties e.d. ben je dan ongeveer hetzelfde kwijt als auto huur + benzine. Maar dan heb je natuurlijk niet de vrijheid die een auto je wel geeft, zal je af en toe moeten wachten op je taxi en buiten de steden is het lastiger om te reizen. Auto rijden is goed te doen in in Orlando, Miami is iets anders maar nog altijd vrij rustig vergeleken met Nederland.

Qua bezienswaardigheden hangt het echt van persoonlijke voorkeuren af. Uiteraard zijn er voldoende pretparken en waterparken, maar ook natuur parken, dagje strand, racen/kijken in Daytona, zwemmen met manatees of dolfijnen, shoppen in (outlet) malls, enz. Er staat echt enorm veel info op dit forum. Ik snap dat je Heat fan bent, maar Orlando Magic is misschien ook een keer leuk? Ander stadion, andere sfeer, kom vooral vroeg naar het stadion in de VS. De sfeer is heel anders dan bij sportwedstrijden in NL/Europa, fans lopen door elkaar en bijna iedereen is vriendelijk.
Maurijn
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door Maurijn »

Ha allen,

Bedankt voor de reacties en input. Als ik het zo lees is een auto huren wel aan te raden dus.

@ADE01, Orlando Magic bezoeken had ik zeker gedaan, mits ze spelen. Het is net dat weekend All Star break en dan ligt de competitie een paar dagen stil. Als we in Miami zijn, wordt de competitie weer voortgezet.

Indien andere nog leuke suggesties of ideeën hebben, keep sharen please :)

Gr. Maurijn
Maurijn
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door Maurijn »

Goedemorgen allen,

Onze vakantie start volgende week het het programma is goed gevuld. Alleen over ons bezoek aan de Everglades heb ik nog wat vragen. Het aanbod aan activiteiten is zo groot daar, dat ik niet precies weet wat wij nou wel of niet moeten doen. In principe hebben wij tijd genoeg om veel te doen en te bezoeken.

Wat adviseren jullie? En bij welke organisatie de air boat tour?

Alvast bedankt,
Maurijn
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door Vito »

Fietsen in Shark Valley, de Anhinga trail lopen, de loop Road rijden en een airboattour in Everglades City bij Everglades City Airboattours. Dan heb je wel genoeg activiteiten volgens mij.
Maurijn
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 sep 2017, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Maurijn: 12 dagen Orlando/Miami.

Bericht door Maurijn »

Hoi Vito,

Bedankt voor je antwoord en de tips. Ik denk dat wij 's ochtends eerst naar de Anhinga Trail rijden, vervolgens naar de Shark Valley om te fietsen. Om 14.30 gaan we dan kayaken bij Tour de Glades tot de zon onder gaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer