Planning Orlando - Miami

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Marloes.Radstaak
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Planning Orlando - Miami

Bericht door Marloes.Radstaak »

Hoi!

In december dit jaar gaan mijn vriend en ik met mijn ouders mee naar Florida (23-12 /m 04-01), mijn ouders hebben daar een huisje gehuurd.
Nou zijn we in en om Orlando allerlei activiteiten van plan, waaronder het Kennedy Space Centrum, Aquatica e.d.
Dat loopt wel los :)

Wat ik mij mee afvraag; ik ga samen met mijn vriend nog 2 nachten naar Miami. We hebben een auto gehuurd en zullen (zoals de planning nu staat) 02-01 uit Orlando wegrijden om via de Everglades (Air boottocht) naar Miami te rijden.
En nu kom ik dan op het punt waar ik wat vragen over heb;

We zouden naar de Keys willen rijden echter hoor ik hier verschillende verhalen over namelijk dat de rit geen 2,5u duurt maar zo'n 4u omdat iedereen langzamer rijdt dan toegestaan, dat het (om maar zo te zeggen) saai wordt op een gegeven moment..

Daarnaast rijden wij op 4 januari terug naar Orlando, maar onze vlucht vertrekt diezelfde dag(!) om 14:20u terug naar Nederland. Als wij 's ochtends vroeg (6-7u) weg rijden; komen we dan in tijd nood of redden we dat wel..??

En mochten jullie nog dingen zijn die wij gezien moeten hebben hoor ik het graag! Op ons Miami lijstje staat tot nu toe nog niet zo veel;
- South beach
- Ocean drive
- Holocaust memorial

Mijn dank is groot!
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door vinceG »

Ok dus als ik het goed begrijp wil je vanuit orlando naar de keys rijden via everglades en dan weer terug naar miami om terug te vliegen in 2,5 dag? Moet je op 2 januari ook de auto nog ophalen of heb je die al?

Het is ook afhankelijk of je helemaal door wilt naar Key West?
Ik vind het persoonlijk nogal krap. de doorgaande weg op de keys is allesbehalve saai, maar het kan wel erg langzaam rijden. Wij hebben de weg al meerdere malen gereden en toch duurt het altijd weer langer dan je gepland hebt. Zeker omdat je ook graag stopt bij mooie punten.
Het is te doen om naar de Keys te gaan in jullie planning, maar dan zou ik niet verder gaan dan Islamorada ofzo.

Daarnaast nog even rekening houden met het feit dat er tegen die tijd natuurlijk best nog wat restschade kan zijn van orkaan Irma. Ik verwacht dat ze snel wel weer in business zijn, maar de schade is aanzienlijk daar.
Marloes.Radstaak
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Marloes.Radstaak »

De auto hebben we al; die halen we op als we 23 december aankomen.
Wij willen op 02-01 van Orlando naar Miami rijden (via de Everglades). De Key's moeten we nog even kijken, ik loop daar zelf niet heel erg warm van.
Waar het eigenlijk meer om gaat is de reistijd terug van Miami naar Orlando, omdat wij op dezelfde dag de vlucht naar huis hebben; is +/- 5u reistijd Miami - Orlando (vliegveld) te doen met de auto? (misschien moet ik erbij zeggen dat we beide niet vies zijn van lange afstanden rijden; stoppen zullen we dan ook hoogst waarschijnlijk alleen doen om te tanken)

En inderdaad moeten we even kijken wat de schade op dat moment van Irma nog is bij de Key's (en misschien ook wel bij Miami?)
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door vinceG »

Ow je vliegt terug vanuit Orlando en je moet dan ook nog eens terug daar naartoe?
Ja het kan wel, maar dan zie je niet veel en zit je alleen in de auto. Dan wordt het een bliksembezoek.

Als ik jou was zou ik Vanuit Orlando naar Miami rijden en daar 2 nachten boeken. Dan een volle dag ft. lauderdale en miami doen en dan de volgende dag bijtijds uit miami terug naar Orlando te rijden om dan te gaan vliegen. Dat is wel te doen.

Ik verwacht dat de schade op het vasteland van Florida tegen die tijd wel grotendeels opgeruimd is.
Marloes.Radstaak
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Marloes.Radstaak »

Dank!

Het is inderdaad de bedoeling 2 nachten te blijven tot nu toe ziet de planning Miami er als volgt uit;

02-01-18 rijden we halverwege de ochtend uit Orlando naar Miami
We rijden via de Everglades (om daar een boottocht(je) te doen) door naar Miami
Een beetje afhankelijk van onze aankomst kijken wat we die dag nog meepakken

03-01-18 Dag Miami
O.a. bezoek Holocaust memorial, South Beach, Ocean drive..
En mogelijk nog meer.. (Tips altijd welkom:))

04-01-18
Vroeg in de ochtend terug naar Orlando (airport)

Hoe wij hier de Keys nog in gaan plakken is mij ook nog niet bekend.. ;) daar moeten we echt nog even naar kijken.. Het ging mij meer om de terug reis 04-01 van Miami naar Orlando, of dat haalbaar is in zo'n 5u? Wij vliegen die dag om 14:20u.. Als wij tussen 6-7u in de ochtend gaan rijden is dat dan haalbaar om rond half 12 in Orlando terug te zijn??
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Carolena »

Ik ben net terug uit Florida en het verkeer in Orlando en Miami is het drukste, dus ik zou zeker geen risico pakken en rond 6u 's morgens zeker vertrekken. Ik zou toch 3u op voorhand op de luchthaven aanwezig willen zijn, dus rond 11u20. Januari is een hele drukke periode!
Volgens Google maps is het 3,5u rijden, maar naar onze ervaringen mag je daar nog wel minstens een half uur a uur bij tellen.

Ik zou de Keys er niet meer inplakken. Wij hebben Marathon, Key West, Miami gedaan op 4d tijd en vonden dit al veel te kort achteraf gezien.
Geniet van een grote cocktail (van wel 45$ :wink: ) op Ocean Drive en wandel langs het strand en de mooie life guard cabins!
Wij zijn ook naar South Point Pier gegaan, ook de moeite om naartoe te wandelen!
Jeske
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 jun 2016, 17:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Jeske »

Wij zijn net terug van een trip Orlando-Miami-Keys.
wij hebben 1 volle dag in Miami gehad en hebben voor die dag de Miami 3 Combo tour geboekt.
In de voormiddag ga je dan door gans Miami met een dubbeldekker bus met open dak. je maakt 1 stop in Little Havana. 's Middags stop je in Bayside waar je kan gaan lunchen. Nadien maak je een boottocht door de bayside, waar je onder andere de villa's ziet van beroemdheden.
Als 3de stap ga je naar de Everglades waar je een tochtje maakt met een airboot en een voorstelling met de alligators krijgt.
Wij vonden dit wel een aanrader... Omdat we maar 1 volledige dag in Miami hadden.

Voor van Miami naar Key West te rijden neem je inderdaad best 4 u. Hier mag je gewoonlijk maar 45 of 55mph rijden. Op 2 u rijden zit je inderdaad ongeveer in Islamorada waar wij overnacht hebben. Wij hebben alleszins genoten van ons verblijf in de Keys, we zijn hier 2 nachten verbleven, maar dit had minstens 1 nacht langer mogen zijn...
Marloes.Radstaak
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 sep 2017, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Marloes.Radstaak »

Dank voor de reacties!

De key's twijfel ik echt over (vriend wil er graag heen) en zeker omdat dan misschien alle schade nog niet is opgeruimd.. toch maar beter laten vallen.

@Jeske; Waar hebben jullie die combo tour geboekt?

@Carolena; We pakken een (volledige) dag Miami en gaan iig langs South Beach en ocean drive (daar wil ik ook graag ontbijten :D)
Edekees
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2014, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Nederland

Re: Planning Orlando - Miami

Bericht door Edekees »

Ooit nog eens terug komen voor de Key's Loes!
Nostalgie om te ontbijten bij http://www.newscafe.com/ :clap:

De hamvraag is denk ik nog wel of het haalbaar is om 's morgens uit Miami centrum te vertrekken naar de luchthaven in Orlando met de wetenschap dat je door de spits moet ( in de hoop sowieso niet verkeerd te rijden ).Denk niet dat het uitmaakt welke weg je berijdt behalve qua dollars? ( Via Florida's Turnpike of de I-95 N en vervolgens de Turnpike ) Daarbij zijn er mensen die weten hoeveel tijd je kwijt bent met het inleveren van de huurauto bij vliegveld Orlando en hoeveel tijd je kwijt bent om vervolgens naar de juiste balie op het vliegveld te komen. ( op donderdag 4 jan )
In de wetenschap dat de vlucht om 14.20 uur vertrekt, hoe laat uiterlijk op vliegveld? ( 2 of 3 uur vantevoren ? )
Of... is het handiger om van 1 t/m 3 januari in Miami te zijn en vervolgens nog een nacht boeken nabij de luchthaven in Orlando zodat je er zeker weten op tijd kunt zijn? ( ipv zoals nu van 2 t/m 4 jan )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer