Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door LeenG »

boonens schreef:Zit al enige tijd naar een aantal webcams in Key West te kijken (https://zeryl.github.io/irma.html). Irma is nog ruim 100 mijl verwijderd van de Keys, maar wat een enorme kracht heeft die wind al zeg. Het maakt natuurlijk altijd meer indruk wanneer je plekken ziet die je herkent, maar ik kan mij niet inbeelden hoe het moet zijn voor hen die huis en haard op het pad van deze orkaan hebben. Succes allen!
Het signaal van al deze webcams is al uitgevallen.
Veel sterkte aan iedereen daar. Het verbaast mij altijd dat die reporters daar zo lang buiten blijven staan, in geëvacueerde steden. Hopelijk kunnen zij zich ook op tijd in veiligheid brengen
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door boonens »

Ja, waarschijnlijk omdat de elektriciteit is uitgevallen. [tweet][/tweet] Overigens werd al vroeg melding gemaakt van het eerste Amerikaanse slachtoffer door Irma; gelukkig bleven de verwondingen beperkt tot een gekwetst ego en een doorweekte camera: http://abcnews.go.com/US/video-captures ... d=49735713
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door PSVwally »

Gewoon idioot als je daar nu gaat staan.
Gebruikersavatar
Q-BiC
Amerikakenner
Berichten: 976
Lid geworden op: 11 feb 2009, 11:17
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Q-BiC »

Leuke site ontdekt: https://www.windy.com/?25.552,-78.750,6
Het oog bevindt zich nu net voor de Keys. Rechts kan je allerlei filters aanzetten en onderaan heb je een tijdsbalk waar je door kan schuiven.

Geen idee hoe accuraat de modelen zijn, maar het lijkt me dat eens Irma afzwakt, Jose aansterkt en heel dicht bij New York komt te liggen.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
misstiara
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 feb 2011, 16:16

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door misstiara »

Eens, het nieuws wat je hier in Nederland is anders dan het lokale nieuws. Wij komen net terug met de laatste vlucht van tui en zijn blij dat we weer terug zijn.

Als je lokale nieuws wilt kan ik aanraden om op Facebook deze lokale nieuwszenders te volgen. Dan krijg je pas mee wat er gaat gebeuren en het is niet iets lichts. Ik ben benieuwd hoe Disney het gaat overleven. Ik denk dat legoland wel de boel kan sluiten, allemaal buitenattracties.

Facebook:
Abc action News wfts tampa news
WESH 2 news
Gast

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Gast »

asv60 schreef:
LeenG schreef:Hou er rekening mee dat na Irma, José al op komst is...... :shock:
Volgens het national hurricane center komt Jose niet naar Florida.

Die voorspelling is nu aangepast, Jose kan nog steeds het vasteland bereiken, inclusief Florida.
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door LeenG »

De reporters op CNN kunnen zich nauwelijks nog staand houden, echt zot dat ze daar blijven staan.
Ze zeiden dat veel mensen hun huisdieren hadden vastgemaakt aan bomen enzo en dan zelf vertrokken waren :evil: dat snap ik echt niet! Hoe kan je je huisdier nu zo achterlaten???
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Old Faithful »

Het ziet ernaar uit dat forumlid Kaap Koraal vanavond de volle laag gaat krijgen. Irma komt net daar aan land met windstoten >200km/u. Hopelijk loopt alles goed voor hem af.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
LeenG
Amerika-expert
Berichten: 3722
Lid geworden op: 18 sep 2008, 11:21
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: België

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door LeenG »

Woont hij niet op een soort schiereiland ofzo? Ik zie dat hij al een paar dagen niet meer op t forum is geweest. Waarschijnlijk bezig met evacuatie?
eefke78
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 aug 2010, 15:55

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door eefke78 »

Ik hou mijn hart vast voor alle mensen daar.... ben benieuwd of een disney world hier überhaupt tegen opgewassen is.
Zoals het nu uitziet is de staat de aankomende tijd niet begaanbaar.

Ook al zouden we in een miraculeus geval de 16e kunnen vliegen dan wil je daar toch ook niet in de weg lopen?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door jojostravelusa »

Het betreft ons niet, want wij zitten veilig in Nederland na een heerlijke Yukon/Alaska vakantie in juni, maar ik vroeg me af wat wij zouden doen als we, ik noem maar wat, een camper na 4 weken vakantie vieren a.s. maandag in Miami zouden moeten inleveren. En dan ook terugvliegen natuurlijk. Zoals het er nu uitziet, is vrijwel heel Florida morgen nog uit zijn normale doen. Ik denk contact opnemen met de verhuurder en vragen of je hem, al dan niet met drop off kosten ergens anders in kunt leveren. Dat zal niet zo'n probleem zijn. Dan de terugvlucht. Waar kies je dan voor? Atlanta zou geen gekke optie zijn, ware het niet dat daar nu ook al warnings voor zijn i.v.m. windsnelheden van 40 - 45 mijl per uur op maandag. Grote kans dat ze dan ook niet vliegen. Best een puzzel. Je kunt vanuit huis, hoe pijnlijk ook, besluiten om niet die kant op te gaan, maar als je daar bent, zul je toch een keer terug moeten. Al is het alleen maar omdat de baas dat zo leuk vindt :lol:

Voor iedereen die voor de keuze staat, of ter plaatse is: veel sterkte en veiligheid gewenst.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door elninjoo »

Hoe erg zou het over 'n goeie maand nog zijn? Ik vertrek 10-10 naar Atlanta, maar ben ook van plan het noorden van Florida (incl Universal) aan te doen en tevens kustplaatsen in het zuidoosten als St. Augustine, Cumberland island, Savannah en Charleston.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door winterpark »

Bij het noorden denk ik eerder aan de Panhandle ;-) daar gaan wij 28 oktober heen, en daarna nog een week Orlando (Central Florida). Het voelt eerlijk gezegd nog heel erg ver weg. Ben sowieso benieuwd hoe hard Orlando wordt geraakt.
Miquel
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 26 aug 2014, 21:27
Locatie: Alkmaar

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Miquel »

Wij gaan (pas) op 13 november die kant op (MIA). Denk dat het tegen die tijd, en ook al eerder, weer goed begaanbaar is en dat het normale leven weer volop draait.
Wellicht dat er nog wat stranden afgesloten zijn?
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door elninjoo »

Maar er kunnen natuurlijk nog meer orkanen komen. Vorig jaar was er nog Matthew begin oktober...
wendy1
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 21 dec 2007, 13:35

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door wendy1 »

Tis echt verschrikkelijk om deze beelden van ons geliefde Florida te zien...

Wij vertrekken over 1 1/2 week naar Fort Myers, ben benieuwd of we nog kunnen gaan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door PSVwally »

Er rijden nog steeds mensen op de fiets door Miami Beach, dus ondanks de wind valt het 'nog' mee.

Een aantal straten in downtown Miami staat inmiddels onder water.
Anneke66
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 mei 2016, 21:32
Locatie: Orlando

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Anneke66 »

Het verschil is ... dat Amerikanen hier onderling enorm solidair en begaan zijn met elkaars welzijn. Sommigen schijnen alleen "hun" vakantie belangrijk te vinden... Feeling blessed dat ik naar dit prachtige land verhuisd ben met zijn fantastische inwoners.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7932
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door Pete.Z »

Ja hoor.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Orkaan Irma op weg naar Florida. Is er reden tot paniek?

Bericht door boonens »

Ja, laten we maar hopen dat berichten over post-hurricane plunderingen in Florida achterwege blijven en die stelling overeind blijft!
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer