Eerste keer Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Eerste keer Florida

Bericht door hke »

Dag Allesamerika forumleden

we hebben nu een eerste week erop zitten van onze 2017 USA trip.
Ik wil jullie bedanken voor de vele tips die mijn vrouw en ik weer op dit forum gevonden hadden.

Hoogtepunten voor ons zijn:
- snorkelen op key largo
- kajakken bij weeki wachee
- de everglades
- Myakka River State park

Nadeel is dat we iedere dag regen gehad hebben. En dan ook echte regen. Flinke hoosbuien.
in de ochtend is het bijna iedere dag droog maar in de middag regent het enorm.

Met name de vele regen in de zomerperiode is voor ons het grootste verschil met die keren dat we in het westen zijn geweest.

Nogmaals bedankt voor de vele tips.

gr Hans
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Eerste keer Florida

Bericht door Tipsy_1 »

aangezien wij volgend jaar ook de eerste keer die kant op gaan: tips genoteerd - en ik ga je blog lezen
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door chippie777 »

Die regen kan ik mij ook nog wel herinneren, maar het was meestal maar “even” daarna was het weer droog en warm. Het heeft ons nooit in de weg gezeten in ieder geval.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Eerste keer Florida

Bericht door SemJes »

Fijn te horen! Volgende keer gewoon in de late herfst, winter, of het vroege voorjaar komen, dan valt er nauwelijks een druppel. :thumbup:
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door PSVwally »

Ik ben er eens eind September geweest. Ook toen elke dag een fikse bui en daarna weer door.
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door frouke »

Hoi,

Ook ik ga jullie blog zéker volgen omdat wij volgend jaar ook voor de eerste keer die kant op gaan. (hebben eerder ook al 2x Westkust gedaan) en zijn érg benieuwd of de oostkust ons ook zo goed zal meevallen als onze vorige westkustervaringen. Ik vind het heel leuk dat ik jullie ervaringen een beetje kan meevolgen via jullie blog. (mooie foto's trouwens!) :thumbup:
Het motorsport stadium van Daytona gaan we ook bezoeken en ik las dat er net nascars waren aan het oefenen terwijl jullie daar waren: SUPERCOOL!!

Ik kijk al uit naar jullie volgend verslagje en wens jullie nog een hééle mooie en keitoffe (en hopelijk niet té natte) reis toe :wink:

Groetjes,

Frouke
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Eerste keer Florida

Bericht door hke »

dank je wel voor jullie reacties.

De afgelopen dagen is het iedere ochtend droog geweest en behoorlijk warm. In de middag gaat het dan regenen. Gisteren, toen we in de auto zaten, onderbrak 2 keer het radioprogramma voor een Severe weather bericht. Er waren enorme thunderstorms vlakbij.
Gisteren was dus tot nu toe het ergste. Maar ook op de andere dagen telkens regen. Gelukkig alleen wanneer we in de auto zaten.

We zijn 3 keer in het westen geweest maar daar hebben we dit nooit gehad.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door chippie777 »

Dit is ook echt het weer dat bij Florida hoort in de zomer. Ik vind het wel wat hebben. Wel meegemaakt dat iedereen in het waterpark het water uit moest ivm thunderstorms. Het was laat in de middag. De meeste besluiten dan maar helemaal te gaan, maar je kan het altijd even afwachten, meestal is het daarna een stuk minder druk. Wanneer ik op mijn reisblog zoek naar het woord “onweer”kom ik berichten tegen van 2011 en 2012, en je raadt het al, beide vakanties in Florida.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door frouke »

Dus best dat we alle activiteiten in de voormiddag of in de vroege avond inplannen dan...? (gaan ook in de zomermaanden) :wink:
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Eerste keer Florida

Bericht door SemJes »

Ochtend of vroege voormiddag is het beste voor buitenactiviteiten, vanwege zowel de regen als de temperatuur.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Eerste keer Florida

Bericht door chippie777 »

Zelf plannen wij altijd vrij veel in, maar voeren nooit altijd alles uit. M.a.w. zorg dat je planning zowel met regen en zonneschijn is uit te voeren en wees flexibel. Regent het voor langere tijd zorg dat je dan een alternatief hebt. Mijn ervaring is dat het nooit echt lang duurt in Florida. Maar zoals gezegd, die ervaring is al weer van wat jaartjes geleden.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer