Campings boeken in State Parks ervaring?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Hoi,
Een vraagje.... Heeft er iemand ervaring met het (regelmatig) kamperen in de state Parks van Florida.
Wij houden erg van 'dat soort' campings maar vragen ons af....
Moet je ver van te voren reserveren of kan je op de bonnefooi

We zijn al aan het kijken op de site waar je plaatsen kan reserveren, bij de campings op de Key's lijkt alles al vol te zitten :shock: of is daar ook een soort wie het eerst komt regeling?

Wij reizen van 20/2 tot 19/3

Alvast bedankt!
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Wij waren van plan om vorig jaar in februari te gaan kamperen in Florida en hadden eigenlijk alleen maar campings in de State Parks geboekt. Dat gaat heel simpel via hun site en als je op tijd bent kun je de mooiste plekjes uitzoeken.
Vanwege een enorm koufront dat naar Florida kwam hebben we de campings geannuleerd en hotels geboekt. Wel zijn we bij elke camping naar "ons" plekje wezen kijken en wat zijn die campings toch mooi.
Wij boekten de campings omdat we de vrijheid willen hebben om de hele dag te doen (en zien) wat we willen en geen zin hebben om vanaf 2 uur 's middags op zoek te moeten naar een kampeerplek.
Op de Keys is het héél moeilijk om een plek te krijgen en als je persé daar heen wilt dan zou ik zeker zo vroeg mogelijk boeken.
Ik zie dat jullie in ongeveer dezelfde periode willen gaan als wij vorig jaar. Dan is het hoogseizoen in Florida en dan zou ik zeker boeken.
Veel gewone (particuliere) campings accepteren dan niet eens tenten omdat ze hun plekken liever verhuren aan de snowbirds met hun grote campers.
Kijk eens in ons verslag van Florida 2016, daar staan ook de foto's van de plekjes die wij hadden geboekt.
http://www.schoutenjanssen.nl/

We gaan in september/oktober ook kamperen maar dan in het zuid-westen en met een camper. Ook daar hebben we veel campings in State en National Parks en ook weer geboekt om zo veel mogelijk tijd te hebben om leuke dingen te doen. En, ook hier hebben we de plekjes gekregen die we hadden uitgezocht.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door winterpark »

Hi Trails,
Zoals ik in mijn andere topic schreef, gaan wij in oktober/november 1 week naar de Panhandle en 1 week naar Orlando. We zitten mede door jullie verslag nu te denken aan kamperen. We zijn geen kampeerders, maar ik vind het toch wel een leuk experiment, plus ik betaal liever 30 doller per nacht voor een camping dan 130 dollar voor een matig hotel...
Wat ik me afvraag: jullie hebben de campings moeten annuleren door pech met weer. Kon dat annuleren gratis?
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Nee, helaas was het annuleren niet gratis. Per camping staat bij "fees and cancellation" wat de kosten hiervan zijn.

Wij hadden een berekening gemaakt tussen kamperen en hotels (nadat we over dat koufront hadden gelezen) en voor ons zouden hotels maar $ 200 - $ 300 duurder zijn. Dit omdat we een kleinere auto konden huren, geen kampeerspullen meer hoefden te kopen in Florida, etc.
En we waren blij dat we het hadden veranderd want het was toch koud toen we er waren.

Maar, als de temperatuur beter was geweest hadden we toch zeker de campings verkozen. Zo'n mooie State Parks en echt super mooie plekjes op die campings. In een hotel zit je toch maar binnen en met kamperen heerlijk buiten en je maakt eens een praatje met je mede kampeerders. Het sanitair op de campings zag er ook altijd netjes en verzorgd uit.

Wij doen dan niet moeilijk over annuleren. Zitten koukleumen (en met name 's nachts) bevordert niet echt het vakantiegevoel.
Wij doen wat dat betreft nooit moeilijk. Bevalt het ons ergens niet of we voelen ons niet op ons gemak (of niet veilig) dan verkassen we en nemen de kosten op de koop toe.
Zo'n vakantie is duur genoeg en dan maakt $ 200 niet echt veel uit.
Het enige dat wij zonde uitgaven vinden is uit eten in restaurants. Veel geld, elk restaurant verkoopt hetzelfde en overal staat de airco op vol. Dan gaan wij liever picknicken op mooie plekjes. :)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door winterpark »

Dank voor je berichtje, ik snap het. Haha, ik ben het wel met je eens over eten in restaurants. Wij houden enorm van uiteten gaan, maar dan moet het wel echt iets bijzonders zijn (waarmee ik met bijzonder niet per se duur bedoel natuurlijk). We houden ook meer van picknicken.

Ik ga eens op zoek naar campings dan. Idee is nu één nacht in Pensacola, twee nachten Grayton Beach State Park en verder nog kijken. Mocht je nog aanraders hebben, ik hoor het graag.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Eigenlijk vonden we elke camping die op onze oorspronkelijke planning stond mooi. Aangezien we in elk SP ook wilden wandelen zijn we toch ook even naar "onze" plekjes wezen kijken. Super!!! Ook de camping in Rocky Bayou SP was erg mooi.
Kijk ook eens op deze site voor foto's van de plekjes:
https://www.campsitephotos.com/campgrou ... ctory-map/
En ook al ging het kamperen vorig jaar niet door in Florida... het staat wel nog op ons verlanglijstje.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

winterpark schreef:ik hoor het graag.
Ik heb je PB beantwoord maar heb geen idee of het daadwerkelijk is verzonden... :?:
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt voor al de reacties so far:)
Wij gaan kamperen met een camper, niet met n tent.
Tips voor mooie campings ben ik ook heel benieuwd naar als ik zo vrij mag zijn:)

Als ik het goed begrijp is vooraf boeken dus wel n goed idee. De campings op de key's lijken echt al helemaal vol te zijn... (nog eens even goed de site bekeken) das wel jammer, heb nog nergens beschreven zoen staan dat je daar zo vroeg bij moet zijn

Jullie reisverslag had ik al zitten lezen, bedankt! (Een van de weinige verslagen die je tegen komt als je zoekt op tent kamperen in florida en dan was het nog niet eens met de tent :

Wij hebben een landkaart boek van usa canada en Mexico
Waar toevallig alle state en national park campings in staan, dat helpt ons erg met het zoeken (en nu dus ook gaan boeken) naar een leuke route met state parks campings. (We gaan behalve naar florida ook nog een camper wegbrengen van Chicago naar San Francisco) ik kan morgen even opzoeken hoe die heet.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Voor degenen die vaker in Florida zijn geweest is het een bekend gegeven dat die staat in de wintermaanden vol loopt met de zgn. snowbirds. Dit zijn pensionado's uit het noorden van de VS en uit Canada. Die overwinteren "en masse" met hun super grote campers, caravans en 5th-wheelers op de campings in de zuidelijke staten. Ook veel accommodaties worden in die maanden geboekt door deze groep. Veel verhuurders hebben dan hun vaste huurders.
We waren afgelopen maart in het zuiden van Arizona en ook daar wordt er door de snowbirds overwinterd op de campings en in accommodaties.

Wil je verzekerd zijn van een plek op een camping, dan zou ik zeker reserveren (en er niet te lang mee wachten).

Dit is ook een mooie camping:
http://www.pinellascounty.org/park/camping.htm

Anastasia SP heeft ook een mooie camping en ook Paynes Prairie Preserve SP en Highlands Hammock SP.
Eigenlijk zijn alle campings in de State Parks mooi.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Bizar! waar wij in 2012 op de bonnefooi 2 maanden de campings in het westen hebben afgereden in't voorseizoen
heb ik nu een aantal dagen flink zitten puzzelen op een route omdat de campings al zo vol zitten ik had steeds het laatste of 1na laatste plekje en puzzelen met de data's!
Dus super bedankt voor het zinnetje.... en er niet te lang mee wachten:)
ik heb ondertussen 10 nachten kunnen boeken in state parks, erg fijn!

route tot nu toe (en dan gebaseerd op de overnachtings plaatsen, niet zo zeer op wat we gaan doen)
het onderstreepte is gereserveerd.
We beginnen in orlando
1. Blue spring sp
2. Blue spring sp

3. Ocala forest?
4. Ocala forest?
5. rainbow springs sp
6. West kust
7. West kust
8. West kust
9. West kust (fort de soto pinellas kan ik nog niet boeken)
10. West kust
11. myakka river SP
12. Myakka river sp

13. Sanibel?
14. Sanibel?
15. collier seminole sp
16. Everglades (flamingo kan ik nog niet boeken)
17. Everglades flamingo
18. Everglades (long pine key first come...)
19. Miami ?
20. Jonathan D. sp
21. Jonathan D sp
22. Lake louisa sp (30 min van disney)
23. Lake louisa sp

24. kennedy space center
25.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! tips ed zijn erg welkom en de route staat ook zeker nog niet helemaal vast. We reizen met 2 kinders van 2 en 4 jaar oud, dus proberen we ons tempo niet te hoog te leggen en geen uitgebreide stedentripjes en 'enge' parken:)

(Ik weet nu ook niet zo goed of ik in dit topic ook mijn route kan zetten of dat het op prijs wordt gesteld als ik daar een nieuw topic voor open)



groetjes
Laatst gewijzigd door mirjamenjasper op 14 jul 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Juniper Springs Recreation Area (Ocala) heeft een mooie camping.

Vorig jaar zijn we weer eens in Lake Louisa SP geweest en de camping daar viel ons tegen (alles heel erg op elkaar gepropt).
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt!
Ik zie dat je de camping in ocala max een half jaar van te voren kan boeken dus die staat in de agenda!
Camping louisa nemen we ook eigenlijk alleen omdat ie lekker dicht bij disney ligt, we gaan daar alleen slapen. Had nog gekeken voor een disney camping mar die was 150 dollar per nacht.... dat besteed ik liever aan leuke dingen doen:)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door Trails »

Lake Louisa is wel een mooi SP hoor. Alleen viel de camping ons tegen. Zeker vergeleken met de campings die we in andere SP hadden gezien. Maar als het om de locatie gaat dan is er niks mis mee. En idd, andere campings zijn daar erg duur.
Je schrijft trouwens in je schema bij dag 9: oostkust (Fort de Soto Pinellas), maar dat ligt aan de WEST kust!!!
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Bedankt, aangepast:) links rechts Oost west.... nooit mn sterkste punt geweest.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Campings boeken in State Parks ervaring?

Bericht door mirjamenjasper »

Ik heb nog een camping vraagje
We willen in ocala forest een camping boeken.
We willen daar het weekeind aankomen, zaterdag, maar als je in het weekeinde arriveert moet je volgens de site al op vrijdag komen, das een beetje jammer,
er zijn meerdere campings, heeft iemand ervaring met kamperen daar en welke camping we het beste kunnen boeken? Of iig ervaringen zodat we een betere keus kunnen maken:)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer