Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Panhandle eind oktober/begin november?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Panhandle eind oktober/begin november?

Bericht door winterpark »

Hoi,
Man en ik denken erover om in november 1 week in Orlando door te brengen en 1 week elders. Een idee van ons is te vliegen op Pensacola, en dan terug vanaf Orlando.
Het enige waar ik over twijfel is het weer. In Orlando is het vast heerlijk, maar is begin eind oktober/begin november niet te koud voor de Panhandle? We zouden dan vooral gaan voor de witte stranden en de mooie state parks.
Een alternatief zou zijn om te kijken of we een week rond Fort Myers kunnen doorbrengen in Zuid-Florida, maar de Panhandle spreekt mij meer aan en daar is het dan ook laagseizoen. Benieuwd naar jullie ideeën.
Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Re: Panhandle eind oktober/begin november?

Bericht door Trails »

De Panhandle is geweldig mooi. Er zijn hele mooie State Parks.
We zijn er vorig jaar in februari geweest en waren van plan om daar met een tent te gaan kamperen. Helaas kwam er toen een koufront van Canada naar Florida en hebben we overnacht in hotels. Normaal gesproken is het daar in de winter lekker qua temperatuur. Wij hebben gewoon pech gehad. We hadden, op de temperatuur na, wel schitterend weer. Strak blauwe luchten.
Wij zijn geen strandmensen maar de stranden daar zijn echt heel mooi.
In november is het daar gewoonlijk lekker weer.
Hier ons verslag: http://www.schoutenjanssen.nl/ (Florida 2016 in het menu).
winterpark
Amerikakenner

Ha Trails, ik ken jullie verslag! Mede door jullie ben ik zo enthousiast geworden over de Panhandle. Ik ga het verslag maar nog eens doorlezen. Ergens denk ik: laat ik de Panhandle voor een andere keer bewaren. Aan de andere kant spreekt het me gewoon meer aan dat Zuid-Florida, liggen wij ook nooit op het strand en willen we op de kosten letten. Dan is november natuurlijk een prima maand.
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Leuk om te horen.
We zijn vaak in Florida geweest maar zijn afgelopen maart 4 weken in Tucson geweest en dat gebied heeft nu meer onze voorkeur.
We zullen vast nog wel eens terug gaan naar Florida maar dan toch weer de Panhandle. We hebben daar nog heel veel niet gezien en gedaan.
winterpark
Amerikakenner

Nou we hebben geboekt :-) 29 oktober heen naar Pensacola en terug vanaf Orlando op 11 november. Konden via 1 website United tickets boeken voor 430!
Tips zijn welkom, zullen een dag of 6/7 in de Panhandle doorbrengen en uitkomen in Orlando.
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben iets van de panhandle gezien afgelopen voorjaar. We vonden het deel ten oosten van Panama City (vanaf Mexico Beach) veel mooier dan het deel van Pensacola t/m Panama City Beach. Niet zozeer vanwege de stranden of state parks (die zijn mooi langs de hele panhandle), maar het oostelijke deel vonden we veel rustiger en ongerepter. Daar is ook veel minder hoogbouw langs de kust en zie je meer sfeervolle huizen op palen.
winterpark
Amerikakenner

Felicitas schreef:Wij hebben iets van de panhandle gezien afgelopen voorjaar. We vonden het deel ten oosten van Panama City (vanaf Mexico Beach) veel mooier dan het deel van Pensacola t/m Panama City Beach. Niet zozeer vanwege de stranden of state parks (die zijn mooi langs de hele panhandle), maar het oostelijke deel vonden we veel rustiger en ongerepter. Daar is ook veel minder hoogbouw langs de kust en zie je meer sfeervolle huizen op palen.
Dank voor de tip, ik zal nog even gaan grasduinen in jullie verslag. Wellicht kunnen wij na een nachtje in Pensacola ook die kant op. Het wordt sowieso keuzes maken in de tijd dat we hebben! :-)
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Je zou even op ons reisverslag kunnen neuzen..
Wij zijn begonnen in New Orleans en dan naar Orlando..

http://www.oldersom.nl/blog/dag-1-naar-new-orleans/
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
winterpark
Amerikakenner

sunshine state schreef:Je zou even op ons reisverslag kunnen neuzen..
Wij zijn begonnen in New Orleans en dan naar Orlando..

http://www.oldersom.nl/blog/dag-1-naar-new-orleans/
Ook jullie reisverslag was ik al tegengekomen, haha!! Wat vonden jullie het allerleukste in dat stuk tussen Pensacola en Orlando?
sunshine state
Amerikakenner

Bericht door sunshine state »

Dan ga ik niet kiezen, alles is leuk !! :mrgreen: :mrgreen:
Florida oktober 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
winterpark
Amerikakenner

Jullie reisverslag is ook echt zo leuk! Ik ga nog een beetje kijken waar we nou het beste kunnen overnachten. En of op de bonnefooi niet handiger is. Huis in Orlando ligt al wel vast :)
Trails
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Trails »

Ook hier hetzelfde als bij Rick.
Ik heb vanmiddag ook zitten denken wat we nu het leukst vonden en eigenlijk hebben we de hele vakantie van alles genoten. Vooral van de natuur en de State Parks en het wandelen.
Het paard rijden vonden we ook super. Zo leuk dat we dat ook gelijk voor Tucson hadden geboekt.
Het is er ook een stuk rustiger dan in Orlando/Kissimmee. Daar waren we de laatste dagen en we waren de drukte daar dan ook gelijk hartstikke beu.
Zoals ik al eerder heb geschreven: we gaan beslist nog eens terug naar Florida maar beslist niet meer naar Orlando e.o.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Hier nog een fan! Wij verbleven er 2 nachten, in Seaside (van de Truman Show :D ) en vonden het er geweldig! Het was alleen in augustus, dus tergend heet, en daarom zou ik graag nog eens terug gaan. De rest van Florida, van wat ik ervan gezien heb (niet veel) trok me totaal niet, maar ik hoop zeker nog eens terug te gaan en dan echt de hele panhandle te 'doen'. New Orleans vonden we ook geweldig, dus misschien gewoon weer een combo, net als vorige keer? Op Houston vliegen en dan oostwaarts gaan zou ook kunnen.

Anyway, okt/nov is in ieder geval ná het drukkend hete zomerseizoen maar ik weet niet hoeveel invloed hurricane season dan nog heeft? Echte kou lijkt me onwaarschijnlijk in die tijd daar...
winterpark
Amerikakenner

RiverCola schreef:Hier nog een fan! Wij verbleven er 2 nachten, in Seaside (van de Truman Show :D ) en vonden het er geweldig! Het was alleen in augustus, dus tergend heet, en daarom zou ik graag nog eens terug gaan. De rest van Florida, van wat ik ervan gezien heb (niet veel) trok me totaal niet, maar ik hoop zeker nog eens terug te gaan en dan echt de hele panhandle te 'doen'. New Orleans vonden we ook geweldig, dus misschien gewoon weer een combo, net als vorige keer? Op Houston vliegen en dan oostwaarts gaan zou ook kunnen.

Anyway, okt/nov is in ieder geval ná het drukkend hete zomerseizoen maar ik weet niet hoeveel invloed hurricane season dan nog heeft? Echte kou lijkt me onwaarschijnlijk in die tijd daar...
Weet je nog waar jullie geslapen hebben RiverCola? Ik zat zelfs te kijken naar hotels echt in of naast Seaside, maar ik vind alleen een waanzinnig mooi hotel voor 400 euro per nacht, haha!
Volgens mij moeten we een beetje geluk hebben met het weer. Het kan 24-25 graden zijn, maar ook 14-15. Eigenlijk is allebei wel goed, zolang de zon maar schijnt. Als het regent, vind ik strandhotels ook niet echt aantrekkelijk.

Trouwens, ik moet zeggen... Wij zijn dit jaar in januari een weekje naar Orlando geweest (we zijn dit jaar straks in totaal 6 weken in Amerika geweest.... Echt schandalig veel! Maar wat ik al zei: we doen het relatief low-budget qua uitgaven daar) en toen was het echt lekker rustig hoor. En in 2015 was er in september ook weinig volk te bekennen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@Winterpark: er zijn in Seaside geen hotels (op die ene dure na dan misschien :wink: ) dus huurden wij via homeaway.com of VRBO.com een vakantiehuis van een Amerikaanse. Dat maakt Seaside tegelijkertijd zo aantrekkelijk, geen hoogbouw, alle huizen in dezelfde beachy stijl, de stranden ongerept.

Ons huis stond aan een cul-de-sac net ten oosten van Seaside, op 2 min fietsen van het strand en nog geen 10 minuutjes fietsen (langs het strand!) van het pleintje van Seaside. We huurden off-season, want dat is het daar in augustus, en ook nog eens 1 dag van tevoren dus ik heb wat kunnen onderhandelen. We betaalden €122 per nacht voor een huis met een volledig uitgeruste keuken, woonkamer, 2 slaapkamers en badkamers en de fietsen erbij.

Edit: opgezocht, was via vrbo
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

En deze: heel huis incl zwembad voor 670 voor 6 nachten in november
https://www.airbnb.com/rooms/17099741?l ... s=ENbLEnam
winterpark
Amerikakenner

Thanks voor de suggestie!!! De week in Orlando zitten we al in een prachtig huis met zwembad, dus voor het gedeelte in de Panhandle willen we roadtrippen :-)
Edit: ik zal voor on the road nog kijken op airbnb. Voor onze roadtrip in mei hebben we het wel veel gedaan, maar weet niet of ik voor deze reis ook dingen wil boeken die ik niet kan annuleren als het weer toch tegenzit. Wel verleidelijk.... Mooie prijzen!
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Wij hebben uiteindelijk ons hotel omgeboekt naar Fort Walton Beach (ipv Panama Beach), omdat ik daar betere dingen over lees.
Ik kan je na begin augustus daar alle tips over delen :)
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
winterpark
Amerikakenner

Wij zijn inmiddels ook wat verder met onze reis.
Dit is hoe de plannen er nu uitzien. Een week kamperen in de Panhandle (een experiment!) en een week Orlando.
We twijfelen wel of 2 nachten in 1 park kamperen niet te kort is, vooral omdat we weinig ervaring hebben met kamperen (gelukkig is mijn man heel erg handig). Laten spullen bij Walmart bezorgen.
Voor de dagen Orlando hebben we nog weinig plannen, we zijn er al vrij vaak geweest dus waarschijnlijk een dagje winkelen, dagje naar Winter Park, heel misschien een pretpark en vooral lekker uitrusten.

29 oktober: aankomst Pensacola om 18.30 (als we de overstap van 1,5 uur op IAH halen, hehe) (hotel)
30 oktober: 's ochtends naar het luchtvaartmuseum in Pensacola, 's middags richting Grayton Beach State Park (tent kamperen)
31 oktober: Grayton Beach State Park en omgeving (bijv. Destin of Seaside)
1 november: Grayton Beach State Park naar St. Josephs Peninsula (tent kamperen)
2 november: St Josephs Peninsula en omgeving (bijv Port St. Joe of Apalachicola)
3 november: St Josephs Peninsula naar Manatee Springs State Park (tent kamperen)
4 november: Manatee Springs State Park, boottocht, dat park :)
5 november: Manatee Springs State Park naar Orlando (daar zijn mijn ouders op dat moment in een villa)
6 november: Orlando
7 november: Orlando
8 november: Orlando
9 november: Orlando
10 november Orlando
11 november: terugreis!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer