Reis mtjeme: rondreis Florida september.

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
mtjeme
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mei 2016, 17:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis mtjeme: rondreis Florida september.

Bericht door mtjeme »

Hi!

Na vorig jaar een ontzettend mooie vakantie te hebben gehad aan de Westkust gaan we dit jaar een rondreis maken in Florida. Vorig jaar heb ik al heel veel gehad aan dit forum, dus ik wil nu ook graag nogmaals om jullie hulp/tips vragen! :D

We hebben nu de volgende route opgesteld:

Dag 1: Dusseldorf – Orlando: aankomst hotel
Dag 2: Orlando - Stad verkennen, rustig aan doen na de vlucht
Dag 3: Orlando – Pretpark
Dag 4: Orlando – Pretpark
Dag 5: Orlando – Daytona Beach (ochtend) – Avond doorrijden naar Tampa
Dag 6: Tampa – avond doorrijden naar Fort Myers
Dag 7: Fort Myers
Dag 8: Fort Myers – Everglades (overnachting nog niet duidelijk)
Dag 9: Overnachtingsplek – Islamorada
Dag 10: Islamorada – Key West
Dag 11: Key West
Dag 12: Key West – Miami
Dag 13: Miami
Dag 14: Miami
Dag 15: Miami - Dusseldorf

Kunnen jullie mij nog tips geven over deze route of is dit realistisch? We twijfelen nog over de overnachtingsplek bij de Everglades. Ik las veel over Homestead. Is dit inderdaad de plek die we het beste kunnen aanhouden?

Alvast super bedankt voor het meedenken!
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Rondreis Florida september

Bericht door KW1984 »

Prima route wat mij betreft, wij hebben een vergelijkbare route gedaan in 2012. Natuurlijk kun je altijd wel ergens langer/korter blijven afhankelijk van je voorkeuren maar dit is prima in balans.

Wij hebben destijds geen overnachting gedaan in de Everglades maar zijn direct vanuit Fort Myers naar Key Largo gereden, en hebben onderweg gewoon een aantal stops in de everglades gemaakt. Een lange dag maar wat ons betreft prima te doen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Rondreis Florida september

Bericht door Ruud2004 »

Ik begrijp dat je even naar Daytona wil, wel heen en weer rijden op dag 5. Je zou Daytona ook op dag 2 in de ochtend (je bent toch vroeg wakker) kunnen doen en dan in de middag/avond nog Orlando verkennen. Op dag 5 kan je dan na een ochtend shoppen in Orlando doorrijden naar Tampa. Van Homestead ben ik geen voorstander, ik zou even verder zoeken. Ligging t.o.v. de Key's is goed, maar verder net een Rastatte.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
analogkid
Amerikakenner
Berichten: 1200
Lid geworden op: 28 dec 2009, 17:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Arnhem

Re: Rondreis Florida september

Bericht door analogkid »

Wij zijn ook doorgereden tot Islamorada en niet in Homestead overnacht. We zijn er wel doorheen gereden en vonden het er niet zo leuk uit zien. Islamorada daarentegen was een heerlijk plekje om te zitten! Wij vertrokken vanuit Naples en hebben onderweg een paar dingen gedaan in / om de Everglades zoals een airboattour vanuit Everglades City en de Aningha Trail gewandeld. Inderdaad een redelijk lange dag, maar prima te doen.
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Gast

Re: Reis mtjeme: rondreis Florida september.

Bericht door Gast »

In Homestead/Florida City hebben wij vorige week twee keer in het Best western hotel aldaar overnacht. Prima hotel. Betaalden slechts $57 per nacht, en was een prima uitvalbasis voor de Keys.

De tussenliggende nacht hebben we in Key West overnacht maar dat was iets duurder. :blink:

Wat wel een aanrader is op de Keys is het Bahia Honda state park...daar hebben we heerlijk gezwommen. Je moet er vroeg zijn, want het is er enorm druk, maar een prachtig strand en veel vissen gezien tijdens het snorkelen (o.a.tarpons, zelfs een stingray en een zeeschildpad).

We vonden de Keys de moeite waard, maar we hadden er echt meer van verwacht...vooral Key West viel best tegen door de enorme massa toeristen en weinig leuke plekjes....vooral weinig echt mooi strand...
mtjeme
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mei 2016, 17:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis mtjeme: rondreis Florida september.

Bericht door mtjeme »

Thanks voor jullie reacties en tips! Fijn om te lezen dat de route wel 'klopt' zo! Daytona beach op dag 2 is wel een goede tip! Die ga ik idd verplaatsen zodat we ook wat meer tijd hebben in Tampa. Ga morgen nog eens kijken voor leuke hotels, het bahia state park zet ik ook erbij!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Reis mtjeme: rondreis Florida september.

Bericht door Ruud2004 »

Het BW Daytona Speedway is een prima hotel met een geweldig zwembad.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer