1 week Florida met tiener in rolstoel

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
annemiep
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door annemiep »

Hallo,

We dachten in de paasvakantie van volgend jaar een weekje naar Florida te gaan. We zijn een gezin met 2 kinderen (14 en 16 jaar oud) waarvan onze oudste een handicap heeft. Hij heeft een manuele rolstoel en kan wel een beetje stappen met hulp.

Dit is mijn voorlopige planning:
*Vliegen naar Miami
*3n Miami
*Uitstap naar Everglades en dan doorrijden naar Key Largo en daar overnachten.
*Doorrijden naar Key West en 2n verblijven
*Terug naar Miami 1n
*Vlucht naar huis

Is dit een interessante keuze? We willen een relaxte vakantie, dus niet van hot naar her rijden en een strak schema aanhouden. We hadden graag nog kennedy space center gedaan, maar misschien kunnen we dat in het begin nog doen als we in Miami zitten, afhankelijk van hoe tof we het daar vinden ;).
Pretparken in Orlando zal niet lukken denk ik, en de papa is er ook geen fan van ;).

Voor zover ik al gelezen heb is het meeste wel aangepast aan rolstoelen? Hebben jullie nog do's and don'ts in gedachten? Is een boot in de Everglades te doen? Zo ja, welke aanbieder dan best? Zijn er faciliteiten om met een speciale rolstoel op het strand te rijden?

Bedankt!
Annemie
annemiep
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door annemiep »

Ai, niet veel mensen kunnen hier iets over vertellen blijkbaar? Nog niet veel mensen met een rolstoel tegengekomen in Florida dan? Of nog nooit op gelet of de meeste zaken in Florida toegankelijk zijn. Kan ik wel begrijpen, niet direct zaken waar je op let als je er niet mee geconfronteerd wordt en als je in vakantiestemming bent :wink: .
Hopelijk kunnen ze me in een reisbureau meer vertellen, zal wel zeker?
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Vito »

In het algemeen zijn de USA heel erg ingericht op disabled people, maar hoe dat specifiek voor airboats ed is durf ik je niet te zeggen.
Maar de boardwalks in de Everglades zijn prima te doen met een rolstoel.
Persoonlijk vind ik 4 nachten Miami wat lang. Dan zou ik zeker 1 dag richting Cape Canaveral rijden en daar overnachten.
Rachel.
Amerikakenner
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 mar 2014, 09:41
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Rachel. »

Ik heb geen persoonlijke ervaring met reizen met iemand in een rolstoel maar Amerika is inderdaad heel erg gericht op dingen toegankelijk maken voor minder mobiele mensen. Bijv. in pretparken heb ik meermaals gezien dat mensen in rolstoelen via een speciale wachtrij aan het begin van de rij uitkomen. Ik zou contact opnemen met alle hotels/activiteiten die je wilt gaan doen en de situatie uitleggen en kijken wat ze voor je kunnen doen.
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door SemJes »

Ook hier geen persoonlijke ervaring, maar aangezien er veel pensionados in ons gebied in Florida wonen die vanwege leeftijdsgerelateerde mobiliteitsproblemen wel eens in een rolstoel zitten, zijn er wel erg veel mogelijkheden. Zo zien we vaak mensen met een rolstoel met hele grote wielen op het strand bijvoorbeeld. Die kun je gratis bij het strand lenen.

Verder zijn er op grote stranden vaak van die matten die het makkelijk maken om met een rolstoel naar het water te komen. Hier meer informatie over de stranden bij Miami: http://web.miamibeachfl.gov/publicworks ... x?id=30186.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door PSVwally »

Pretparken in Orlando zal niet lukken denk ik, en de papa is er ook geen fan van ;).
Pretparken gaat volgens mij juist heel goed met een rolstoel.

Je hebt het over Kennedy Space Center. Hou er wel rekening mee dat dat best nog wel een stuk van Miami ligt (en je moet ook terug). Ik neem aan dat je met een rolstoel daar ook naar het Apollo deel kan, maar ik kan me niet herinneren hoe dat dat precies met de bussen daar gaat. Want ik weet nog wel dat ik een trap op moest de bus in. Maar dan praat ik over 2010
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door henriette »

Hier ook nog geen ervaring met Florida. Wij gaan in november met onze zoon 4 dagen naar Miami.(aansluitend gaan we op cruise) Lees hier dan ook graag mee voor tips, omdat wij ook 1dag naar de everglades wilden, waren ook aan het kijken als zo een airboat te doen was. Onze zoon zal wel in de boot komen maar eruit zal moeilijker gaan als de opstap te hoog is. Ik dacht er gewoon naar toe te rijden en kijken als het kan. Kan je dan altijd laten weten hoe het gegaan is.

Wij zijn wel al in het noordoosten geweest en daar is alles heel goed gegaan. Alles was heel toegankelijk, mochten ook meestal in een andere rij zodat we niet zolang moesten wachten.

Groetjes
Henriette
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door SemJes »

Coopertown Airboats lijkt volgens reviews goed om te kunnen gaan met rolstoelen: http://travability.travel/usa/everglades.html. Wordt ook op Tripadvisor goed beoordeeld door mensen met een rolstoel.

Kennedy Space Center schijnt ook geen probleem te zijn: https://www.kennedyspacecenter.com/info/accessibility.
annemiep
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door annemiep »

Bedankt voor de tips! Wow die beachrolstoel ziet er impressionant uit, en dan nog een gemotoriseerde ook! Amai dat zal hij tof vinden :D
En coopertown airboats komt ook op het lijstje. Henriette, heel graag hoor ik jouw ervaringen!
Ja, ik denk dat we misschien toch even naar het noorden gaan rijden naar het space center en dan daar overnachten, dan kunnen we ook op ons gemak nog wat sightseeing doen als we naar daar rijden.
Is onze gehandicaptenkaart geldig ginder? Henriette, misschien weet jij dat?

Tnx :angel11:
annemiep
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door annemiep »

Pretparken gaat volgens mij juist heel goed met een rolstoel.
Ik denk inderdaad dat pretparken zeker toegankelijk zijn, maar ik bedoelde eigenlijk niet haalbaar in tijd, een weekje is vlug voorbij en we willen nu ook niet teveel in de auto zitten... Misschien voor een volgende keer
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door avsboz »

Gehandicaptenkaart is daar ook geldig. Wij zijn in 2012 in west usa geweest met rolstoel en kwamen daar erachter hoe rolstoelvriendelijk dat land was.
En samenvatting van onze ervaringen met rolstoel vind je hier https://avsboz.wordpress.com/2013/04/20 ... -ervaring/
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door henriette »

Wij hebben ook nergens problemen gehad met onze gehandicaptenkaart. Kwamen op sommige plaatsen wel eens kijken omdat onze kaart op het dashboard lag en ze die niet direct zagen liggen. De Amerikanen hadden hun kaart aan de binnenspiegel hangen.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door babarage »

ik heb het ook wel eens nagevraagd bij de DMV van oa Washington en Alaska en die gaven aan dat de kaart gewoon erkend wordt en inderdaad heb ook nergens problemen ondervonden. Wat Henriette zegt ze moeten af en toe wel even zoeken naar de kaart nu hij niet aan de spiegel hangt :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Carolien123
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 05 sep 2016, 13:17
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Carolien123 »

Het is natuurlijk altijd afhankelijk van de dingen die je wilt doen en mijn ervaring is, waar een wil is meestal een weg.

Wij zijn vorig jaar in Florida en dit jaar naar het Zuidwesten geweest met een rolstoel en het was allebei goed te doen. Om te beginnen is de gehandicaptenparkeerkaart overal geldig (dit is wettelijk geregeld). En onze ervaring is dat er voldoende gehandicapten parkeerplaatsen zijn, ook waar het parkeren normaal moeilijk is.

Het vliegveld in Miami is groot en druk, maar de assistentie voor rolstoelers is goed en zeker ook aan te raden. Ze zorgen ook dat je relatief snel door de douane heen wordt geholpen. Het treintje wat naar de autoverhuurbedrijven gaat, is goed toegankelijk.

Miami en eigenlijk heel Amerika is vooral gericht op reizen met de auto. Het gevolg was voor mij dat ik wel steeds opnieuw veel transfers moest maken, auto in, rolstoel en enz. Ergens echt naar toe wandelen is lastiger. Shoppen kun je er echt prima met en zonder rolstoel :).

De Everglades heeft een aantal paden die verhard zijn. En die zijn goed toegankelijk. Maar wij wandelen graag flinke afstanden en dat ging in Florida niet, het was een rondje van 0,5-2 mijl. Nog meer hebben we genoten van Big Cypress (ligt naast de Everglades). Daar was een weg waar je vanuit de auto alligators en andere dieren kon zien. Maar allebei de parken hebben veel indruk op ons gemaakt.

En wat betreft de Keys. Toen wij er waren was er erg veel wind. Of het daardoor kwam weet ik niet, maar het was niet mijn favoriete plaats.

Wat ik wel erg leuk vond was met een boot op zoek naar Dolfijnen en over het strand rijden met de auto in Daytona.

Voor ons is het in Amerika dermate toegankelijk dat wij in november nog een keer terug gaan naar Florida/Deep South.

Veel plezier met het maken van jullie planning
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
annemiep
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jun 2017, 20:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door annemiep »

Bedankt allemaal voor jullie tips! We gaan nog tijd tekort hebben denk ik :wink: . Het is al een hele geruststelling dat alles min of meer toegankelijk is, dat maakt al veel minder stress!
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door henriette »

Hallo Annemiep

Voor ons is alles heel goed verlopen, de reis heen en terug. Bij de terugkomst hebben ze ons zelfs omgeboekt op een vroegere vlucht van Miami – New York zodat we meer tijd hadden in New York voor de overstap. (in een andere classe met meer beenruimte) De rolstoel ging gewoon mee tot aan het vliegtuig, waarna hij in de bagageruimte ging. Bij de tussenlanding kregen we hem gewoon terug. Als we wilden kregen we zelfs assistentie om door de douane te gaan. Denk wel dat dit ligt met welke maatschappij je vliegt. Vorige keer hadden we onze rolstoel niet bij de overstap maar kwam er iemand die ons naar de volgende gate bracht. Deze keer vond ik het fijner omdat we vrijer waren.

Voor de airboattour hebben wij uiteindelijk gekozen voor de Everglades city airboattour. Het verschild natuurlijk van persoon tot persoon, maar onze zoon kon hier vrij gemakkelijk in en uit. Het waren kleine bootjes voor zes personen, het was vlak voor in te stappen van de kant met dan een klein afstapje naar de zitplaatsen.

In Miami zijn we met de rolstoel op het strand geweest dat ging goed en je kan over de boardwalk langs het strand wandelen.

Groetjes
Henriette
Pioenroos
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 jul 2008, 02:59
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Pioenroos »

Ik zie dit bericht nu pas en zie ook dat er al veel gereageerd is. Heel veel heb ik dus niet meer toe te voegen.

Wij zijn afgelopen zomer met een rolstoel naar Florida geweest. Het is er allemaal heel goed te doen,
veel beter dan hier (eenmaal thuis was het weer wennen aan de mindere toegankelijkheid en minder
behulpzame mensen). Op de vliegvelden hadden we wheelchair assistance aangevraagd. Dat kwam goed van
pas om een krappe overstap te halen, dat was zonder hulp nooit gelukt.

Kennedy Space Center kun je heel goed doen met een rolstoel. Je kunt overal komen, alleen niet in een
oude raket en dergelijke. De tour over het terrein met de bus kan prima. We mochten ergens anders wachten,
niet in de drukke rij :), waarna met een speciale rolstoellift de rolstoel de bus ingetakeld werd.
Ik kan het zeer zeker aanraden!
Raijmakers
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 mar 2014, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Raijmakers »

Super om te lezen deze reacties! Ik ga in oktober met mijn vriend een rondreis Florida doen. Hij zit ook een rolstoel dus vinden het beide beste spannend hoe het allemaal zal gaan. Weet iemand of er bij de stranden ook strandrolstoelen zijn te huren? In bijvoorbeeld Miami en Naples?
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door babarage »

Zo te zien kan het in Miami wel:
http://www.miamiandbeaches.com/plan-you ... ble-travel

En een lijst met stranden in Florida waar in 2017 strandrolstoelen verhuurd werden:

http://traveltips.usatoday.com/list-flo ... 09241.html
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Arjan1973
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2018, 17:10
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 1 week Florida met tiener in rolstoel

Bericht door Arjan1973 »

Hallo allemaal,

Ik kwam dit berichtje tegen omdat ik opzoek was naar een rolstoel voor op het strand in Miami!
We zijn op dit moment in Miami maar reizen al 2 weken rond in Amerika, en dit is al onze vierde keer in Amerika!
Ik wil aan iedereen die rolstoel gebonden is zeggen DOEN.
Ga naar Amerika, hier is zoveel mogelijk dat geloof je niet!!
Je kan bijna overal komen, en alles doen!
Wij zijn bij een grote Nashcar race geweest super geregeld!
We zijn in Disney world geweest super veel attracties toegankelijk en het staat precies op de plattegrond welke atractie je in je rolstoel kan blijven zitten en waar je over moet stappen! Veel atracties hebben voor de atractie een stoel of car staan waar je eerst kan kijken of het je lukt om over te stappen!
Ook Kennedy Space center zijn we geweest super geregeld je kan in elke show en echt bijna overal kan je komen!
Ik rijd zelfs een aangepaste auto, hier gehuurd bij alamo!
Als je moet tanken druk je vanuit je raampje op de knop voor gehandicapten en ze komen je auto gewoon tanken!
We zijn met een airboat de everglades in geweest bij het Everglades safaripark! Erin kon ik zelf, eruit hebben ze me getild. Ook het park en de show is toegankelijk!

Hier in Amerika doen ze niet zo spastisch over gehandicapten, is er ergens een toilet dan is er bijna altijd ook een rolstoel toilet, gewoon bij de gewone toiletten in!
Ga je een winkel in en wil je iets passen, bijna elke winkel heeft een rolstoel pashokje! Het kan wel zijn dat er een gezond persoon inzit, want het is voor iedereen. Je word hier als normaal persoon behandeld maar moet dan ook even wachten tot het toilet of paskamer vrij is, zoals iedereen wel eens moet wachten!

Mvg Arjan
P.s. Ik zit in een handbewogen kuschall champion rolstoel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer