Zwemmen met manatees in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Victoria
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 05 aug 2007, 13:08

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Victoria »

Enkele jaren terug gedaan en tot nu toe nog steeds de beste ervaring ooit! Precies hoe je het omschrijft. Je dringt je niet op, maar ze zijn heerlijk nieuwsgierig!

Staat wederom op mijn lijstje, inmiddels duik ik sinds enkele jaren dus zou graag op die manier ook nog eens het water in willen gaan :)
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door ohjajoh? »

Tipsy_1 schreef:Ik zou het persoonlijk niet zo zien zitten om te zwemmen met zo van die beesten maar zou ze liever vanaf boot of kayak zien denk ik.
Is het overigens ecologisch verantwoord dit te doen? Zwemmen met dolfijnen lijkt mij bvb echt not done.
Quote: met zo van die beesten :roll:
Zegt al genoeg. In jouw geval, zeker niet doen!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Tipsy_1 »

Jouw reactie is totaal niet gepast - ik bedoel die beesten absoluut niet negatief.
Normaal wordt er op dit forum met meer respect gecommuniceerd. :offtopic:

los daarvan was mijn vraag of het ecologisch verantwoord is om te zwemmen met manatees. Lijkt mij vrij stresserend voor die beesten (kijk nu zeg ik dat weer dat is gewoon mijn kempisch taaltje). Ik vroeg het mij maar af want ik las ook in reisverhalen dat het het nieuwsgierige beesten zijn.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door ohjajoh? »

Waarom reageer je eigenlijk als je het toch niks vindt? Dan doe je het toch niet.
Laat dit topic dan aan mensen die er wel enthousiast over zijn. Gelukkig zijn er dat veel.
De manatees zwemmen in hun natuurlijke omgeving en als ze je niet zien zitten, zwemmen ze gewoon weg.
Ze zijn van nature nieuwsgierig, ze komen naar jou ipv andersom.
Dit is nogal iets anders dan zwemmen met dolfijnen die in een basin gevangen zitten.
Dat zou ik never nooit doen.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Turquoise »

Ohjajoh?: Bedankt :thumbup: ik ga dan het zwemmen boeken!! Heb er zin in en hopelijk zijn ze nieuwsgierig dat ze dichtbij genoeg komen en zichtbaar zijn in het troebele water. In dit topic laat ik tegen die tijd wel weten wat mijn ervaring was!

De reden dat je in het natuurlijke gebied met manatees zwemt sprak mij ook aan, in een bassin zou ik ook nooit doen.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door ohjajoh? »

@Turquoise
Goed zo, zeker doen. Krijg je geen spijt van.
Enige waar ik spijt van heb is dat ik geen waterdichte camera had. De gids heeft wel foto's gemaakt, die kon je later kopen. Ze werden op een cd gebrand.
Volgende keer als ik ga wil ik graag zelf foto's of filmpjes maken.
Ik heb nu zo'n goedkope Gopro lookalike waar je ook onderwater mee kan filmen.
Als ik jou was, zou ik ook zoiets meenemen, is zeker de moeite waard.
Ik ben 2 keer in Florida geweest en heb alles wel gezien. Maar toch ga ik er nog eens terug, alleen al om nog eens met de manatees te zwemmen.
Voor mij echt 1 van de allermooiste dingen die ik in de VS heb gedaan.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door elninjoo »

Ik heb 'n Fuji Finepix XP120 gekocht voor o.a. het onderwater filmen/fotograferen.
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door elninjoo »

Super toffe ervaring! Had 'n fullface mask gehuurd en dat is me goed bevallen. We hebben ongeveer 7 manatees gezien (half oktober dus off season) al zaten ze vooral in het meer troebele deel ipv in de super heldere plekken. Vind het absoluut aan te bevelen!
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door SuzieQ »

Lijkt mij ook nog steeds gaaf.
Wat is dat voor masker?
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gast

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Gast »

Wij hebben vorig jaar deze gekocht, echt aan te bevelen, omdat je normaal kunt ademen door je neus en/of mond, pasvorm is perfect en masker beslaat niet.

https://www.decathlon.nl/p/snorkelmaske ... gLy4PD_BwE

Let wel op dat je de goede maat bestelt (passen in de winkel is een uitkomst).
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door SuzieQ »

Goeie tip zeg!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Kigi »

biebyip schreef:Met manatees zwemmen kan ik iedereen aanraden. Wij logeerden (en gingen op pad met) http://www.plantationoncrystalriver.com/activities.htm. Zelfs hartje augustus vond de kapitein voor ons toch een paar manatees, maar besteedde ook tijd aan het duiken in de bron en het genieten van de omgeving!
@biebyip wij zullen in mei ook in Plantation on Crystal River logeren. Leuk om te lezen dat jullie met hen op pad zijn geweest. Ik was namelijk nog op zoek bij wie ik deze tour zou boeken. Plantation on Crystal River is dus wel een aanrader?
Hebben jullie gewoon de standaard tour gedaan: Manatee Snorkel Tour? Of een meer uitgebreide tour?
biebyip
Amerikafan
Berichten: 254
Lid geworden op: 24 jul 2013, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: tilburg

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door biebyip »

Ha. Ik kan niet spreken over andere aanbieders, maar ja, wij vonden het zeker de moeite waard. Ik las op de website dat het een drie uur durende tour is, die hebben wij ook gemaakt. Waarbij ze geen garantie geven, maar wel heeeeel erg hun best gaan doen om je met de manatees te laten zwemmen.

En het grootste voordeel; je vertrekt vanuit je hotel. Is ook nog lekker snel;)
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door recidivist »

Crystal River is inderdaad een goede plek om manatees te zien. Met name in de winterperiode zijn er, dankzij het warme water in de baai, heel veel te vinden. Soms is dan de Three Sisters afgesloten voor kajak's en zwemmers om de dieren te beschermen. De manatees zijn sowieso beschermd: laat de dieren alleen naar je toekomen en ga niet zelf achter ze aan: dat is strafbaar en er wordt gehandhaafd!

Wil je niet zwemmen, met een tour mee of met een kayak op pad? Dan is er vanaf het visitorcentrum van Crystal River ook een shuttlebusje die je naar de board van het Three Sisters Springs Refuge brengt. Ook vanaf deze boardwalk heb je (zeker in de winter) goed zicht op de zeekoeien.

Wees trouwens ook niet verbaast als je toch ook nog dolfijnen ziet bij Crystal River: die zitten er zeker.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Turquoise »

Oh, ik zie dat ik hier ook heb gereageerd, dan laat ik maar een update geven.

Ik heb gezwommen met manatees en wat een geweldige ervaring was dat!! :love4:

We gingen met de boot mee en na een tijdje zoeken zagen we een manatee, eenmaal in het water bleek deze een kalf bij te hebben die erg nieuwsgierig was. Kalf kwam regelmatig even kijken om vervolgens aan mijn vingers en haar te knabbelen :mrgreen: De moeder was ook erg nieuwsgierig wat niet vaak voorkomt als er verder weinig andere manatees zijn, aldus de gids.

Je krijgt vooraf de tour hele duidelijke instructies dmv een video en daarna ga je met de boot op pad, ze zien streng toezicht op dat je niet naar de manatees toegaat, ze moeten zelf naar je komen. Om zo min mogelijk te bewegen en geluiden te maken waardoor de manatees afgeschrikt kunnen worden, krijg je een noodle zodat je stil blijft drijven.

Ik had de gopro van mijn broertje mee, maar je kon daar ook een zakje voor je telefoon kopen zodat je die onder water kon gebruiken (heel handig, achteraf had ik ook zo'n zakje willen hebben). Ondanks dat we in september waren gegaan en de kans op manatees dan zeer klein is en het water erg troebel, hadden we geluk op met dit koppel en was het water op dat moment zelfs redelijk helder, dubbel geluk dus.

Florida was verder mwa aangezien we de week na Irma waren gegaan en een hoop schade hebben gezien en veel parken en hotels dicht waren, maar dit maakte de hele reis goed!
Gast

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Gast »

Turquoise schreef: Ik had de gopro van mijn broertje mee, maar je kon daar ook een zakje voor je telefoon kopen zodat je die onder water kon gebruiken (heel handig, achteraf had ik ook zo'n zakje willen hebben).
De zakjes voor je telefoon verkopen ze o.a. bij Amazon. Wij hebben ze vorig jaar gekocht om ervoor te zorgen dat er geen zand in je telefoon enzo komt op het strand, en we hebben ze ook gebruikt tijdens het snorkelen (besteld bij Amazon.com). Zelfs het touch screen kun je bedienen door het plastic heen. Ideaal om onderwater foto’s te kunnen maken. Wel even vooraf het zakje goed testen op lekken als je telefoon standaard niet waterdicht is!

Bijvoorbeeld deze:
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door SuzieQ »

Volgens mij heb ik zo`n zakje van de action.

Klinkt super gaaf dat snorkelen!
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
RichardN
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2011, 12:27
Partner van: Bianca
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door RichardN »

Tipsy_1 schreef:Ik zou het persoonlijk niet zo zien zitten om te zwemmen met zo van die beesten maar zou ze liever vanaf boot of kayak zien denk ik.
Is het overigens ecologisch verantwoord dit te doen? Zwemmen met dolfijnen lijkt mij bvb echt not done.
In tegenstelling tot de topic starter vind ik deze vraag heel legitiem. Voor iedereen die wél geïnteresseerd is, zie dit artikel:

https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... 310d14434b

Iedereen moet uiteraard voor zichzelf bepalen of ze met manatees willen zwemmen of niet. Maar je ogen sluiten voor de keerzijde vind ikzelf wat kortzichtig.
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Turquoise »

Onze touroperator werkt (naar wat ik begreep) samen met dat bedrijf van Mike Dunn uit het artikel.

Wat ik al schreef is dat ze vooraf van de tour een video laten zien met instructies, hier hebben ze ook aangegeven dat ze bezig zijn voor strengere wetgeving om meer bescherming te bieden aan de manatees. Want degene die de meeste overlast veroorzaken, zijn mensen die op eigen houtje gaan zwemmen of in gebieden gaan varen waar je niet mag komen met een buitenboord motor.

Deze personen zijn wij ook tegen gekomen en die houden zich niet aan de regels of weten deze gewoonweg niet, zij blijven bijvoorbeeld achter de manatees aan zwemmen om ze maar zo vaak mogelijk aan te raken en duiken ook naar beneden om zo dichtbij mogelijk te komen. Terwijl ons dat echt werd verboden, zeker als ze op de bodem liggen want dan rusten ze, als je bij onze touroperator niet aan de regels wilde houden moest je het water uit. Enkel als ze zelf contact zoeken mag je ze aanraken.

Ik had en heb er geen slecht gevoel bij om met zo'n tour mee te gaan, met name omdat je met een gids mee gaat en de dieren zelf de keuze en vooral de ruimte hebben om contact te zoeken of om weg te zwemmen, zwemmen met dolfijnen oid in een bassin zou ik daarom nooit doen omdat ze geen kant op kunnen.
Marieke01
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Marieke01 »

Ook wij hebben gezwommen in periode juli/augustus met manatees via een georganiseerde trip vanuit het hotel 'Plantation Crystal River', een geweldige ervaring. Later hebben we nog een manatee gezien in de zee bij Sanibel Island en ook bij Key Largo. Bij ons hotel Hampton Inn zwommen ze rond (dagelijks), letterlijk in de achtertuin. Aangezien we de georganiseerde tour hadden gedaan, hadden we hier ook het lef om met de manatees te zwemmen. Geweldig! Iets wat we waarschijnlijk zonder de eerste ervaring met de tour niet gedurfd hadden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer