Zwemmen met manatees in Florida

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door leonvh »

Wij zijn van plan om halverwege Mei te gaan zwemmen met de manatees. Zijn ze er dan wel of hebben we weinig kans om ze te gaan zien?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door dirkmuis »

Wij in april bij Crystal RIver, maar we hebben wel een dochter van 2 bij. Ik neem aan dat dat dan om en om zwemmen wordt. Of een glassboat.
leonvh
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 jan 2012, 18:41
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door leonvh »

Ja voor ons hetzelfde. Ook dochtertje van 2 bij ons. zal inderdaad om en om zwemmen zijn. Is niet anders.
nada1576
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2011, 14:07

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door nada1576 »

Wij gaan in de mei vakantie naar Florida (dat is in ons geval van 28 april - 13 mei) en ook het zwemmen met manatees staat op ons lijstje. Ik lees echter dat het dan niet zo'n goede periode is om ze te zien, klopt dat? Hoe zijn jullie ervaringen?
dirkmuis
Amerikakenner
Berichten: 540
Lid geworden op: 26 mei 2009, 22:08
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door dirkmuis »

Beter laat dan niet. In dit geval te laat maar voor iemand die nog een periode gaat plannen: Wij waren eind april bij Crystal River maar de Manatees waren al 6 weken weg.
Kigi
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 aug 2017, 19:52
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Kigi »

Wij zijn net terug en hebben ook een manatee tour gedaan (Crystal River), midden mei. We hebben er gelukkig wel nog enkele kunnen spotten. Het water was wel vrij troebel maar de ervaring bleef super. Ze komen alsnog dichtbij waardoor ze zeker goed zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Zwemmen met manatees in Florida

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben eind april uiteindelijk ondanks mijn bedenkingen een manatee tour gedaan.
Ik heb gepoogd de meest ecologische firma te vinden en dat werd Manatees in paradise die ook veel vrijwilligerswerk/reddingswerken doen, in de zomer (als er te weinig manatees zijn) geen tours doen om de weinige die er zijn geen extra stress te geven,.. Ze zijn ook super streng op de regels. De dame van Manatee in paradise moest andere groepen en gidsen constant te recht wijzen (als ze bvb een manatee te veel omringden of er "klanten" hun handen naar de manatee uitstrekten).
Wij hebben wel enkele manatee's gezien in semi-troebel water.
Ik had op voorhand veel bedenkingen over het ecologische karakter van dit soort tours en na het gezien te hebben (en vooral de craziness bij de andere grotere firma's) en uitgebreid gebabbeld te hebben met manatee in paradise: eigenlijk is dit "er over". Waar wij 's morgens vroeg nog manatee's zagen (bij de king's spring) waren ze wat later weg. We zagen de manatees ook letterlijk weggaan van de toeristische drukte.
Hier is mijn filmpje https://youtu.be/XNJNe1BRXh4. (krijg je gratis bij manatee in paradise - ik was trouwens alleen met de gids, Roel is op de boot gebleven. De andere mensen die je ziet zijn van andere groepen die onze boot (met super ervaren kapitein) duidelijk volgden en achterna deden).
Alle manatee's hebben ook grote wonden van boot-aanvaringen. Dus het zwemmen met de manatee's is sowieso veel veel minder erg dan al die boten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer