Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Turquoise »

Afgelopen keer hebben wij gemerkt dat je niet meer op de bonnefooi kan rondrijden zoals jaren geleden :cry: tegenwoordig moet je echt van te voren je hotel boeken omdat anders alles vol zit.. Dat gaan we dit jaar dus voor Florida doen (september/oktober).

Alleen hoe zit dat met de hotels op de Keys, stel dat er net een orkaan komt op de dag dat wij naar het hotel zouden gaan of er is net een orkaan geweest en het hotel is dicht, is het dan pech geld weg of wordt dat wel vergoed? Iemand hier ervaring mee?

Hopelijk gebeurt er niks, maar aangezien wij altijd van die rare dingen hebben op vakantie en nu "vast" zitten aan een planning door het boeken van de hotels, wil ik liever voorbereid zijn :D
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door PSVwally »

Ik ben een dagdeel binnen moeten blijven ivm een tropische storm in mijn hotel op Miami Beach. Het water liep op een gegeven moment de lobby in en de straat leek een kleine rivier. Kreeg een etensbon ter waarde van 10 dollar, daarmee kon ik het doen.

Als er een tropische storm komt dan weet je dat vaak al een hele tijd van te voren. Natuurlijk niet precies of het over Florida gaat, want dat kan altijd nog veranderen op het laatste moment. Op de Keys heb je overal evacuation routes. Dus op het moment dat ze besluiten dat het niet safe is, dan kan jij vanaf een andere plek niet eens richting Key West komen zeg maar. Als je je hotels zelf boekt kan je dit normaal gesproken (vaak) tegen geen of geringe kosten tot 24u vooraf annuleren.
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door sanook »

Dat gratis annuleren hangt er maar net van af hoe/waar je je hotel geboekt hebt. Mijn ervaring is dat bij de bekende boekingssites (zoals bv expedia of booking) de goedkoopste aanbiedingen vaak niet restitueerbaar zijn, dus als je dan wilt annuleren ben je al je geld kwijt....

Als je dus bang bent dat dingen niet zo zullen gaan als je zou willen dan kun je het beste een hotel boeken waar je inderdaad gratis kunt annuleren. Op die manier kun je meestal tot 1 dag voor aankomst zonder kosten de boel annuleren. Het kan zijn dat het tarief met gratis annuleren iets hoger is, maar dat moet je zien als een soort verzekering tegen onvoorziene dingen.
Gast

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Gast »

Staat er niets in de boekingsovereenkomst ?
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Turquoise »

Bedankt voor de reacties!

PSVwally: kan je al ver van tevoren zien dat er een orkaan/tropische storm komt of komt dat onaangekondigd? En weet jij een betrouwbare weersite om dat in de gaten te houden? Zou fijn zijn als ik dat thuis al een beetje in de gaten kan houden.

sanook: heb meteen even zitten kijken op booking.com en heb idd een aantal gevonden met gratis annuleren en een aantal niet, dus iets om mee rekening te houden, goede tip dankje! :thumbup:

eoms: wat is een boekingsovereenkomst? Of krijg je dat als je al wat geboekt hebt? Heb namelijk nog geen hotels geboekt.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door PSVwally »

PSVwally: kan je al ver van tevoren zien dat er een orkaan/tropische storm komt of komt dat onaangekondigd? En weet jij een betrouwbare weersite om dat in de gaten te houden? Zou fijn zijn als ik dat thuis al een beetje in de gaten kan houden.
Die stormen kunnen altijd op het laatste moment nog afwijken, maar kijk gewoon dagelijks het nieuws daar. Genoeg weerinfo op tv in florida. En bijna alle hotels hebben ook wel een weatherchannel.

Hou er ook rekening mee dat een bv onweersbui in Florida bussiness as usual is.
Gast

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Gast »

Dat is natuurlijk wel het risico als je in het najaar naar Florida gaat.

Maar als je nog geen hotels hebt geboekt, zou ik me gewoon goed informeren over annulerings mogelijkheden ivm hurricanes.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Roosuithoorn »

Turquoise schreef:Afgelopen keer hebben wij gemerkt dat je niet meer op de bonnefooi kan rondrijden zoals jaren geleden :cry: tegenwoordig moet je echt van te voren je hotel boeken omdat anders alles vol zit.. Dat gaan we dit jaar dus voor Florida doen (september/oktober).
:D
Wij gaan al jaren in maart en/of september naar Florida. Dit jaar (maart) hebben we voor het eerst een hotel in de Keys van te voren geboekt. In maart is het hoogseizoen in Florida (ivm springbreak). De hotels zijn dan schreeuwend duur. Ondanks het hoogseizoen hadden we voor de rest van de reis geen problemen om een hotel te vinden. Wat we af en toe wel doen is de avond van tevoren op bv booking.com of Expedia kijken naar een hotel.

In september is het laagseizoen in Florida. De laatste keer dat wij er waren in september (2014) was het zelfs bijzonder rustig en konden we flink afdingen op hotelprijzen. Mijn ervaring is dus dat je niet alles van te voren hoeft te boeken, het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Qua orkanen, je kunt natuurlijk altijd pech hebben. Wij moesten in 1999 (!!) onze route iets aanpassen vanwege orkaan Floyd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Turquoise »

Bedankt voor de reacties! :thumbup:

@ Roosuithoorn: Is Florida zoveel rustiger dan Zuid-West? Want voor eind september en begin oktober zou Zuid-West ook laagseizoen zijn, maar merkten wij niks van zo enorm druk (vooral veel Aziaten).

Liefst willen we niet vast zitten aan een strakke planning, maar omdat we de laatste keer bij de hotels/motels steeds weggestuurd werden wegens vol willen we dit keer het risico niet wagen. En het is deze keer maar 10 nachten dus zo erg is het nu niet om aan een planning vast te zitten.

Wist niet dat er ook hotels waren waarbij je gratis kan annuleren, dat weet ik door dit topic wel dus er zit iets speling op de planning wat mij weer gerust stelt :D
Gast

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Gast »

Orkanen kun je trouwens hier volgen: http://www.nhc.noaa.gov

Maar het officiele seizoen begint pas op 1 juni, dus nu is er nog weinig te zien. Al zijn er altijd uitzonderingen op de regel, vorige week was er al het eerste tropische systeem, Arlene.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door hemmie »

Zo'n orkaan zien ze volgens mij al 2 weken vooraf aankomen, maar dan is nog onduidelijk welke route hij gaat volgen en hoe sterk hij zal zijn. Maar een paar dagen vooraf is meestal wel aardig duidelijk welke gebieden serieus risico lopen, dus als je een hotel boekt dat nog tot 1 of 2 dagen voor aankomst te annuleren is, dan kun je alsnog je plannen wijzigen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Roosuithoorn »

Turquoise schreef:Bedankt voor de reacties! :thumbup:

@ Roosuithoorn: Is Florida zoveel rustiger dan Zuid-West? Want voor eind september en begin oktober zou Zuid-West ook laagseizoen zijn, maar merkten wij niks van zo enorm druk (vooral veel Aziaten).
:D
Florida is inderdaad in september veel rustiger dan het Zuidwesten, geen busladingen Aziaten, die gaan naar de beroemde NP. Wij wilden in september met de Little Toot en het ging bijna niet door omdat er te weinig animo voor was. Normaliter moet je deze boottocht van tevoren boeken ivm grote drukte.
Voor de rest hangt het er van af waar je zit. Op Key Wet is het altijd druk en in Orlando zijn soms grote congressen waardoor het druk kan zijn.
Wij zaten vorig jaar in het weekend in Orlando en er was een groot dokterscongres aan de gang. We hebben toen de avond van tevoren op onze tablet een hotel geboekt via de app van booking.com om er zeker van te zijn dat we precies op de locatie zaten waar we wilden zijn.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Turquoise
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 jun 2014, 16:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vraag mbt hotels op de Keys en orkanen

Bericht door Turquoise »

De website die Eoms post heb ik opgeslagen, en zal ik dan ca. twee weken van tevoren goed in de gaten houden.

@ Roosuithoorn: ik ben in elk geval heel blij te horen dat Florida niet zo druk is als het zuid-westen! :hello1:
Orlando zitten we de laatste 10 dagen in een villa, dus als we wat gaan ondernemen zal dat vooral op doordeweekse dagen zijn, en de Keys heb ik ook expres zo gepland dat we niet in het weekend zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer