Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zoek nog wat tips ivm omgeving Clearwater en omgeving.
Hier slapen wij 2 nachten.

Wat ik zeker wil zien:
-fort desoto (ligt vrij ver zuidelijk, I know) Maar we komen vanaf die richting.

En verder dacht ik nog aan:
- Madeira Beach en John Pass boardwalk (lunchen?)
- SeaScreamer trip
->?? moet je dit op voorhand boeken? ik pin ons liever niet vast op een uur, die allemaal nogal in het midden van de dag vallen
- Honeymoon island en Osprey trail
- eventueel naar Caladesi Island (Maar voegt misschien niet veel toe...)

Eventueel:
- Tarpon springs (misschien de dag dat we verder noordwaarts rijden)
- Tampa : promenade met kans op zien dolfijnen

Als er nog iemand ideetjes heeft van hoe hier de tijd het best in te vullen, shoot! Misschien mis ik iets>
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Carolena »

Wij zijn vorig jaar augustus vanuit Orlando naar Tarpon Springs gereden in de voormiddag (heel gezellig!!) van daaruit naar John's Pass op Madeira Beach (hebben daar ook geluncht - late lunch rond 3pm) en verder langs Saint Pete's over de Sunshine Skyway Bridge (gaaf!!) naar Bradenton waar we die avond overnachtten. We zijn dan later op de avond nog naar Anna Maria Island gereden voor de sunset. Was 1 van de mooiere dagen van onze rondreis.
wij deden het wel in de andere richting zie ik nu net :wink: .
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

thx carolena, inderdaad in een andere richting maar geeft wel een goed zicht over wat een leuke dagplanning kan zijn. Wij hebben iets meer tijd omdat we er twee overnachtingen hebben.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Nog minder dan 2 maanden tot onze trip (die na goed nieuws over een operatie aan de knie die Roel nodig heeft, gelukkig allicht zal kunnen doorgaan).

Ik vroeg mij nog af of iemand ervaring heeft met een ghost tour in Savannah? De moeite of verloren tijd? Ik had deze firma gevonden maar is misschien een beetje overcommercieel:http://ghosttoursinsavannah.com/ en ze zijn al aan het volboekt geraken...
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn ondertussen in florida
Onze foto blog staat op face book
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 14ee39bb88
(voor iedreeen toegangekelijk normaal gezien)
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Carolena »

Tof!
Ik zie ook net op je FB dat je maar een paar km van mij woont en we zelfs een aantal gemeenschappelijke vrienden hebben :wink: !
De wereld is klein.. Ik had je net zo goed persoonlijk even onze reisplanning van vorige zomer komen bezorgen :D !
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Wat een leuk toeval Carolena!

Wij zijn ondertussen in Sanibel, echt wel met recht gekend van de shelling. We hebben hier op Captiva ook een manatee gezien.
Highlights tot nu waren de dolfijnen trip op Key West en vooral ook de Everglades, zo veel natuur, echt van genoten.

Het leukste ban deze reis is wel echt dat we zoveel dieren kunnen spotten. Wat we wel missen is “het rijden” zoals in het Westen (maar dat wisten we op voorhand (-)) .

Foto album wordt dagelijks aangevuld (ik heb 1 dag achterstand)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door frouke »

Carolena schreef:Tof!
Ik zie ook net op je FB dat je maar een paar km van mij woont en we zelfs een aantal gemeenschappelijke vrienden hebben :wink: !
De wereld is klein.. Ik had je net zo goed persoonlijk even onze reisplanning van vorige zomer komen bezorgen :D !
Amai, de wereld is écht wel klein precies! Was ook eens gaan kijken vanwaar je bent en blijkt dat wij ook niet ver van mekaar wonen! (ben van Brecht!) :D En wij gaan deze zomer òòk een toertje Florida doen! ;-)

Nog véél plezier daar en ik ga gelijk eens kijken naar jullie foto's!! :thumbup:

Groetjes, Frouke
Carolena
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 23 sep 2016, 14:03
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Carolena »

@frouke, ik ook van Brecht :D :clap: !
Als ge nog tips kunt gebruiken... altijd paraat!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

Dan moeten we er eens samen ene gaan drinken om avonturen en tips uit te wisselen :-)
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door frouke »

:lurk:
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door frouke »

:wink:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

We zijn weer thuis sinds zondagavond na een SUPER reis, zo veel dingen beleefd....!
Het foto album (link hierboven) mist enkel nog de laatste dag.

Wat bevindingen

HET AUTORIJDEN
5.000 km gereden op een dikke twee weken, het leek eigenlijk veel minder. Voor ons een vrij normaal aantal kilometers (eerder aan de lage kant).
Onze auto een Kia Sorento is heel goed bevallen, fijne wagen!

DE HOTELS
elke nacht een ander hotel genomen behalve de laatste twee nachten in Townsend. Allemaal OK of heel goed, wat minder waren de Best Western in Savannah (slechte isolatie!), Mardi Gras in Treasure Island (net iets te rustiek), en de Days in Charleston (problemen met de afrekening).
Langs de Blue Ridge Parkway hadden we een prachtige grote kamer met mooi uitzicht in de Switzerland inn in Little Switzerland. Voor de Great Smoky Moutains waren we blij met onze BW in het rustige Townsend, vlakbij de beren!

WIlDLIFE
wat ons het meeste zal bijblijven: echt nooit zo een groene reis gehad met zo ongelooflijk veel wildlife, elke dag eigenlijk. In Florida bijvoorbeeld al die schitterende vogels. De manatees! De dolfijnen (zowel de boottrips in Clearwater als op Key West waren ongelooflijk maar we zagen er ook regelmatig "vanaf het land")! Honderden alligators! De Everglades: WAUW! leguanen en key deer. En ga zo maar door! In de Smokies waren de beren op post! We hebben er op 4 plaatsen heel goed en rustig kunnen bekijken!!!!!!!! Wat hebben wij geluk gehad..

WEER
Weer veel geluk gehad. In totaal 1 uur regen, dat was op Lover's Key, dat kwam wel met bakken uit de lucht. Soms 's nachts ook regen denk we. In de Smoky Moutains ook schitterend weer. Vooral de eerste dagen was het wel erg warm maar we klagen niet. Veel zon! :-)

MUGGEN
muggen wat zijn dat? Veel schrik voor gehad maar geen muggen tegengekomen (ik lieg: in de Smokys toch een paar gezien maar geen last van gehad)

TOPERVARINGEN
te veel om op te noemen maar toch een poging:
- dolfijnentocht op key west: bijna 4 uur langs veel dolfijnen voor ons alleen!
- De Everglades: wauw! de Anhinga trail bijvoorbeeld (we zijn hem 's avonds nog een extra keer gaan lopen), de onverharde loop road, de prive airboat tour door de "river of grass", en ook vele kleinere "onbekendere" plekken aangedaan. Heel erg onder de indruk.
- Osprey trail op Honeymoon island. heel vredig en heel veel wildlife (gopher schildpadden, redisch egret, veel ospreys, een uil recht boven mijn hoofd,...)
- Clearwater: de Sea Screamer: korte trip maar wat een belevenis. Dolfijnen acrobatie vlak achter de boot in de golven heel dicht bij je. Wauw.
- kayakken op het blauwe water van Weeki Wachee
- dolfijnen en manatee gespot vanaf een haventje op Captiva (bij Sanibel)
- Jay Wolf Trail op Skidaway Island bij Savannah> Off the beaten track maar wat een sprookjesachtig mooi bos met verlaten hutten van moonshiners!
- the Great Smoky Mountains National Park, nooit gedacht dat ik zo verliefd zou worden op dit park! Ik vreesde voor de drukte maar we zijn dat vrij goed ontlopen (weer geluk gehad). zo in de lente een waar natuurfeest daar. En dus veel beren goed gezien.
- ...

EN is FLORDIDA IETS VOOR ONS?
mmmm misschien niet echt. De verkeersdrukte, vol gebouwd, overal toegangsfees ook voor korte bezoekjes,... dat irriteert wel wat. Maar die ongemakken hebben we er graag bijgenomen voor alle topervaringen die we er voor in de plaats kregen!Zoals men mij eerder vertelde op het forum: je kan Florida niet vergelijken met bvb de West coast. Ik zag het meer als een doe vakantie - waar het ons anders meer om het rijden door verlaten landschappen gaat. Het duurde wel even eer we dat "gewend" waren.
Wel toegeven dat we de andere staten die we aandeden een fijne aanvulling vonden op het hele levendige Florida. North Carolina heeft ook zeker een plaats veroverd op onze "nog eens naar toe gaan" lijst!

BEDANKT aan iedereen voor de tips. Speciaal aan de "oldersom" side, waar ik veel ideetjes uit gepikt heb!
Gebruikersavatar
sunshine state
Amerikakenner
Berichten: 479
Lid geworden op: 10 feb 2010, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door sunshine state »

"BEDANKT aan iedereen voor de tips. Speciaal aan de "oldersom" side, waar ik veel ideetjes uit gepikt heb!"

Fijn te lezen dat je wat aan onze site hebt gehad, das leuke feedback!! :P
Florida april 2024 http://www.oldersom.nl

Afbeelding
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Is een trip naar Florida wel iets voor ons? => Ja dus, we gaan in april 2018

Bericht door Tipsy_1 »

hehe het heeft door onze Amerika-verhuis langer geduurd als voorzien maar het reisverslag is eindelijk volledig online, met veel foto's!

https://leenvanginckel.wixsite.com/reisverhalen

Wie weet heeft er iemand nog iets aan, het was echt een schitterende reis vol natuur en wildlife!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer